abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216588257
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:37 schreef obligataire het volgende:

[..]
Multicare Systems daar zat ik idd ook in (dom, zou ik nu ook niet meer doen), daar was een afspraak gemaakt dat Bellman (de koper) nog een aantal jaren een nabetaling zou doen, omzetgerelateerd meen ik. Volgens mij hadden we nog één jaar compensatie tegoed. Die is nooit meer gekomen. Persoonlijk denk ik dat ze zich hebben laten afbluffen door de accountant van Bellman, Of hadden ze geen zin meer om er nog achteraan te gaan. Ook zeer kwalijk natuurlijk maar toch even iets anders dan geld van investeerders achter te houden.
Het zat iets anders in elkaar, maar dat doet verder niet ter zake. En nogmaals, ik zeg niet dat GVE geld van investeerders achterhoudt, kwijtmaakt of verduistert; dat zou misschien wel laster of smaad kunnen zijn, en daar wil ik mij niet aan wagen. Ik zeg dat GVE, door niet te zeggen wat er met de incasso-opbrengsten gebeurt, de schijn ophoudt dat er creatief kan worden omgegaan met geld dat voor investeerders is bedoeld.
pi_216592492
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:39 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Moet je de ijsjes nog wel van het eigen rendement kopen. Was een mooie geweest voor een incentive. Rendementverdubbelaar.
Sowieso zie ik bijna nooit meer een incentive. Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt, maar ik vond het wel altijd iets sympathieks hebben. Alleen bij die boksschool op GVE zag ik er afgelopen week weer 1 voorbij komen
pi_216593177
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:37 schreef obligataire het volgende:
Denk dat ze daar met een gebrek aan capabel personeel zitten
Zoiets vermoed ik ook. Ze vertrouwen erop dat Flanderijn zich voldoende inzet en de defaults correct afhandelt, met beperkte mankracht heeft het binnenhalen van nieuwe klanten (projecten) een hogere prioriteit.
pi_216593206
Waar banken de deur sluiten, rukken crowdfund-projecten op

Crowdfunding is een alternatieve manier van financiering. Deze vorm is ook in opkomst in de scheepvaart, mede omdat banken en andere institutionele financiers veel onzekerheden zien en schepen minder makkelijk financieren. Wat zijn de voor- en nadelen?
https://www.schuttevaer.nl/nieuws/actueel/2025/02/07/waar-banken-de-deur-sluiten-rukken-crowdfund-projecten-op/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216593547
CCF Eci
https://www.funda.nl/deta(...)erspoor-16/43876282/

veilingvoorwaarden zien er niet bepaald aantrekkelijk uit.
pi_216594242
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:18 schreef zeeland6 het volgende:
CCF Eci

Heb je toevallig een link naar ĥet betreffende project? Valt misschien wat lering uit te halen.
pi_216594714
HCN:
Er is een nieuw project in voorpublicatie geplaatst.

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Sing Pong Rotterdam (deel 1). Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

Combinatie van pingpong en karaoke
pi_216594989
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:59 schreef Tjalala het volgende:
HCN:

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Sing Pong Rotterdam (deel 1). Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

Als je een geoefende tafeltennisser boos wilt krijgen dan moet je de sport vooral 'pingpong' noemen ~O>
Pecunia non olet
pi_216595187
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:14 schreef quepos het volgende:

[..]
Heb je toevallig een link naar ĥet betreffende project? Valt misschien wat lering uit te halen.
https://www.collincrowdfund.nl/eci-machinery/
pi_216595258
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:14 schreef quepos het volgende:

[..]
Les 1: investeer nooit alleen op basis van (vermeende) zekerheid.....

Ik weet nog wel een paar lessen maar dan krijg ik de woke politie achter me aan :D
Pecunia non olet
pi_216595338
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 13:59 schreef obligataire het volgende:

[..]
Les 1: investeer nooit alleen op basis van (vermeende) zekerheid.....

Ik weet nog wel een paar lessen maar dan krijg ik de woke politie achter me aan :D
pi_216595612
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:59 schreef Tjalala het volgende:
HCN:

Geen idee wat ik hiervan moet denken. :+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_216595979
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:30 schreef mike79_n het volgende:

[..]
Ik ben al een flinke tijd bezig met het drastisch afbouwen van crowdfunding,
Dat overweeg ik ook maar dan vooral wegens het teruglopen van de gemiddelde kwaliteit van de aangeboden projecten. Ik zie alleen geen goede alternatieven op dit moment, spaarrente daalt al een tijdje en aandelen acht ik (te) gevoelig voor de toenemende geopolitieke spanningen
pi_216596190
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:18 schreef zeeland6 het volgende:
CCF Eci

Je zou niet verwachten dat geld van investering niet terug zou komen, maar als je er zo'n, zootje van maakt, kan het dus wel. Zal me niets verbazen als ondernemer Nederland heeft verlaten.
pi_216596676
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:16 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Dat overweeg ik ook maar dan vooral wegens het teruglopen van de gemiddelde kwaliteit van de aangeboden projecten. Ik zie alleen geen goede alternatieven op dit moment, spaarrente daalt al een tijdje en aandelen acht ik (te) gevoelig voor de toenemende geopolitieke spanningen
Omdat ik eind vorig jaar een dit jaar nieuw te bouwen bedrijfspand heb gekocht en daar nog wat euro's voor nodig heb de komen 12 tot 14 maanden pak ik momenteel vrijwel niets mee, ik heb dus voorlopig wel even een alternatieve bestemming :)
pi_216596700
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Je zou niet verwachten dat geld van investering niet terug zou komen, maar als je er zo'n, zootje van maakt, kan het dus wel. Zal me niets verbazen als ondernemer Nederland heeft verlaten.
Veilingen leveren vaak niet genoeg op simpelweg vanwege beperkt publiek en risico's, heeft ccf de veiling in gang gezet of is het (ing) de eerste hypotheekhouder? Oftewel, hoeveel (rente)achterstand is daar nog die ook eerst van de opbrengst af moet.
pi_216597085
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:54 schreef tnhb het volgende:

[..]
Veilingen leveren vaak niet genoeg op simpelweg vanwege beperkt publiek en risico's, heeft ccf de veiling in gang gezet of is het (ing) de eerste hypotheekhouder? Oftewel, hoeveel (rente)achterstand is daar nog die ook eerst van de opbrengst af moet.
Klopt, maar een beetje nadenkend persoon zet de woning zelf te koop en houdt nog een ton aan over.
pi_216597113
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:52 schreef tnhb het volgende:

[..]
Omdat ik eind vorig jaar een dit jaar nieuw te bouwen bedrijfspand heb gekocht en daar nog wat euro's voor nodig heb de komen 12 tot 14 maanden pak ik momenteel vrijwel niets mee, ik heb dus voorlopig wel even een alternatieve bestemming :)
Succes en veel plezier met je nieuwe pand
pi_216597182
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 17:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Klopt, maar een beetje nadenkend persoon zet de woning zelf te koop en houdt nog een ton aan over.
Wanneer ze meer schulden heeft dan alleen CCF en de maximale opbrengst van de woning te weinig is voor alle aflossingen kan ik me voorstellen dat de motivatie om de verkoop zelf te regelen gering is.
pi_216597877
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 17:48 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Wanneer ze meer schulden heeft dan alleen CCF en de maximale opbrengst van de woning te weinig is voor alle aflossingen kan ik me voorstellen dat de motivatie om de verkoop zelf te regelen gering is.
Misschien wel ja.
Schuld bij ING was 217000
Opslag kosten ING 40% = 90.000
Restschuld CCF = 75.000
Totaal 382000

Waarde zou in 2022 420.000 zijn, maar gaat dat met een veiling natuurlijk nooit opleveren.
pi_216598251
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:44 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Misschien wel ja.
Restschuld CCF = 75.000
Totaal 382000

Waarde zou in 2022 420.000 zijn, maar gaat dat met een veiling natuurlijk nooit opleveren.
Dus al onze 2e hypotheken zijn niks meer waard?😪😪😪
pi_216598358
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:10 schreef quepos het volgende:

[..]
Dus al onze 2e hypotheken zijn niks meer waard?😪😪😪
Natuurlijk niet.

In een normale situatie is er waarde, in uitzonderlijke situatie, zoals ECI, niet (volledig). Wordt waarschijnlijk een afboeking. Staat op dit moment 79% hoofdsom open. Met ontvangen rente is dit 65% van inleg.

Ondernemer heet trouwens Miss Success. Een niet zo passende naam. En de Heer is ook gestopt met helpen.
quote:
By the grace of God after more than 8 years of experience she started with ECI Machinery which God Almighty is the Founder.
pi_216598629
Misschien wel ja.
Restschuld CCF = 75.000
Totaal 382000

[/quote]

Volgens bericht december 2024 van Collin is de schuld bij ING circa 205K exclusief rente en kosten. Als ik hiervoor dan 10 tot 15K voor tel en de woning zou 300K opbrengen komt alles in orde voor de investeerders bij Collin. Beetje positief blijven als je er zelf in zit. Maar we zullen het op redelijk korte termijn gaan zien.
pi_216599662
Heeft er toevallig al iemand een linkje van Collin project IJs bij Leijds of
Strandpaviljoen Bremerbaai op de kop kunnen tikken?

Beide wil ik wel voor mijn basis bedrag meenemen.
pi_216606984
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:32 schreef Horsemen het volgende:
Heeft er toevallig al iemand een linkje van Collin project IJs bij Leijds of
Strandpaviljoen Bremerbaai op de kop kunnen tikken?

Beide wil ik wel voor mijn basis bedrag meenemen.
Linkje strandpaviljoen:
https://www.collincrowdfu(...)ff72e59f0afd94bd33cf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')