abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216473499
quote:
12s.gif Op woensdag 29 januari 2025 16:01 schreef peterc het volgende:
Anja's Cafe is open
Top, meegenomen. Die lui blijven wel zuipen, dat zit wel snor. :+
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_216473729
quote:
12s.gif Op woensdag 29 januari 2025 16:01 schreef peterc het volgende:
Anja's Cafe is open
Ook meegenomen, normaal doe ik vrijwel nooit aan horeca, maar prima zekerheden zo
pi_216474178
quote:
Ik begrijp die hypotheek niet echt. 1,1 miljoen, veel hoger dan de lening, maar vooral ook veel hoger dan de marktwaarde. Wat voor zin heeft dat dan?

Ik begrijp dat er nog een vervolglening komt, maar wordt die dan zo hoog? En wat voor waarde heeft die hypotheek dan nog?
pi_216474463
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:36 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Ik begrijp die hypotheek niet echt. 1,1 miljoen, veel hoger dan de lening, maar vooral ook veel hoger dan de marktwaarde. Wat voor zin heeft dat dan?

Ik begrijp dat er nog een vervolglening komt, maar wordt die dan zo hoog? En wat voor waarde heeft die hypotheek dan nog?
Bij de vervolg lening wordt deze lening afgelost. Ondertussen dus prima LTV
pi_216474683
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:50 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Bij de vervolg lening wordt deze lening afgelost. Ondertussen dus prima LTV
Maak je dat op uit:
Er zal naar verwachting op een later moment nog een aanvullende lening aangevraagd worden. De hypothecaire inschrijving zal ook voor die lening gelden. Waarbij deze lening geherfinancierd zal worden
pi_216474724
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:03 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Maak je dat op uit:
Er zal naar verwachting op een later moment nog een aanvullende lening aangevraagd worden. De hypothecaire inschrijving zal ook voor die lening gelden. Waarbij deze lening geherfinancierd zal worden
Ja
pi_216475339
quote:
Rente is laag, maar er wordt gehint op een vervroegde aflossing (met boeterente).
pi_216475455
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Rente is laag, maar er wordt gehint op een vervroegde aflossing (met boeterente).
Hoezo met boeterente? Ik lees juist zonder....
Pecunia non olet
pi_216475598
Foei, Robčrt... :R

Bron: ED
Robčrt van Beckhoven haalt 250.000 euro op met crowdfunding, maar houdt meerdere gedupeerden over: ‘Duizenden euro's foetsie’

OISTERWIJK/BREDA - Michiel vreest dat hij de 2500 euro kwijt is die hij investeerde in de Oisterwijkse Kazerne van Robčrt van Beckhoven. Met hem staken meer dan honderd financiers geld in een groots opgezette inzamelingsactie van de meesterbakker, waarmee hij een kwart miljoen euro ophaalde. Maar na jaren van wachten krijgt een deel geen contact meer met het management van Van Beckhoven. ,,Het is bizar hoe dit loopt.”

https://www.ed.nl/tilburg(...)foetsie-br~ae3b04ae/
Pecunia non olet
pi_216475817
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 21:01 schreef obligataire het volgende:
Foei, Robčrt... :R

Bron: ED
Robčrt van Beckhoven haalt 250.000 euro op met crowdfunding, maar houdt meerdere gedupeerden over: ‘Duizenden euro's foetsie’

OISTERWIJK/BREDA - Michiel vreest dat hij de 2500 euro kwijt is die hij investeerde in de Oisterwijkse Kazerne van Robčrt van Beckhoven. Met hem staken meer dan honderd financiers geld in een groots opgezette inzamelingsactie van de meesterbakker, waarmee hij een kwart miljoen euro ophaalde. Maar na jaren van wachten krijgt een deel geen contact meer met het management van Van Beckhoven. ,,Het is bizar hoe dit loopt.”

https://www.ed.nl/tilburg(...)foetsie-br~ae3b04ae/
Via een bepaald platform? Klinkt als CAN. :blauwoog:
gr gr
pi_216475864
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 21:11 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
Via een bepaald platform? Klinkt als CAN. :blauwoog:
Inderdaad.
Pecunia non olet
pi_216475921
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 21:13 schreef obligataire het volgende:

[..]
Inderdaad.
Voor de geďnteresseerden: Het hele artikel (zonder betaalmuur).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door delcielo op 29-01-2025 21:48:47 ]
pi_216477965
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:52 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik lees ook zonder, maar dan moet hij wel via Collin Crowdfund herfincieren ten behoeve van een projectontwikkeling. Is dit niet het geval zal hij wel boeterente moeten betalen. Maar met een veel hogere hypothecaire inschrijving dan voor dit huidige project nodig is, ligt het in de lijn der verwachting dat dat wel het geval zal zijn.

Hoewel ik nog niet aan het kijken was om in een een nieuwe Collin te investeren overweeg ik deze nu wel. Rente is laag maar de zekerheid is erg goed.

Hier een brochure voor de verhuur van één van de nieuw gebouwde bedrijfsunits.
https://ventu.nl/media/ob(...)2c/docs/brochure.pdf
pi_216479443
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:52 schreef obligataire het volgende:

[..]
Oh,ja dacht alleen in de laatste 6 maanden. Ik laat hem lopen denk ik.
pi_216479990
quote:
Dank, meegenomen.
pi_216480669
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:35 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik lees ook zonder, maar dan moet hij wel via Collin Crowdfund herfincieren ten behoeve van een projectontwikkeling. Is dit niet het geval zal hij wel boeterente moeten betalen. Maar met een veel hogere hypothecaire inschrijving dan voor dit huidige project nodig is, ligt het in de lijn der verwachting dat dat wel het geval zal zijn.

Hoewel ik nog niet aan het kijken was om in een een nieuwe Collin te investeren overweeg ik deze nu wel. Rente is laag maar de zekerheid is erg goed.

Hier een brochure voor de verhuur van één van de nieuw gebouwde bedrijfsunits.
https://ventu.nl/media/ob(...)2c/docs/brochure.pdf
Ik laat hem zelf lopen vanwege de lage rente en de te verwachten korte loopduur. De rente is r*k, hebben we in het verleden vaker gezien, maar in voorkomende gevallen werd dat uiteindelijk gunstiger door uitbetaalde boeterente. Nu dat er niet in zit, is er denk ik genoeg keus met beter rendement.
Pecunia non olet
pi_216481034
nieuwe CCF met linkje (Sam Sam 2 / 8% / 48 mnd)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216481342
Linkje Achterd**k

SPOILER
pi_216481350
Linkje SD Pr**ecten

SPOILER
pi_216481651
Is die 50plus gewoon volgegaan zonder live te gaan ?
pi_216482098
Diverse projecten SIG:
IJburglaan 579C LIVE 1 feb 11.30 uur

https://investeren.sameni(...)rdam-ijburglaan-579c

Eenvoudige, voorspelbare toestemmingsaanvraag bij gemeente en VVE (volgens aanvrager).

Waarom wij nodig zijn is onduidelijk
quote:
Mijn compagnon, Bas Harting, financiert deze projecten, terwijl ik verantwoordelijk ben voor de coördinatie.
pi_216482736
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 11:15 schreef Boyette het volgende:
Is die 50plus gewoon volgegaan zonder live te gaan ?
Toegevoegd aan het beleggingsfonds? :@
Pecunia non olet
pi_216483223
Op 13-1 is herfinciering Novag volgeschreven. Is deze al tot stand gekomen?
https://www.collincrowdfund.nl/novag-exploitatie-b-v-1/
pi_216483251
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 14:12 schreef KrekelJapie het volgende:
Op 13-1 is herfinciering Novag volgeschreven. Is deze al tot stand gekomen?
https://www.collincrowdfund.nl/novag-exploitatie-b-v-1/
Dat vroeg ik me ook af, ik had mijn aflossing al wel verwacht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')