WOZ 474k is van 1 januari 2023, en het pandje in Wijchen is ook nog geld waard.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:39 schreef Groover2018 het volgende:
[..]
Wat als splitsing niet lukt…..WOZ 474k versus schuld 565k-57k =508 K
Als we daar hypothecaire dekking op hadden gehad, was het project een stuk beter.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:54 schreef quepos het volgende:
[..]
WOZ 474k is van 1 januari 2023, en het pandje in Wijchen is ook nog geld waard.
Exact!, nu geen waarde voor de lening anders dan dat hij niet nog meer schulden aangaat. Kortom de rem zit erop qua dit extra pand.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:31 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Als we daar hypothecaire dekking op hadden gehad, was het project een stuk beter.
Hij is hoofdelijk aansprakelijk, mag dat pand niet verzwaren met meer hypotheek en mag het niet verkopen zonder toestemming van Collin. Wat biedt een tweede hypotheek op dit pand dan nog meer?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:40 schreef Groover2018 het volgende:
[..]
Exact!, nu geen waarde voor de lening anders dan dat hij niet nog meer schulden aangaat. Kortom de rem zit erop qua dit extra pand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 19:32 schreef Groover2018 het volgende:
Ja oke ... mocht er wat gebeuren en er staat bijv. nog belastingschuld open, dan is het weg zekerheid. En wat overblijft delen met alle overige schuldeisers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk nog teveel in goedbedoelende ondernemers die de mist in gaan, maar je moet je gewoon indekken tegen meer.
Eigenlijk ervaar ik het nut van het hebben van hypotheekrecht nu al bij Best ch*ces.
Goed om nog even wakker geschud te worden ... dank![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De problemen komen niet helemaal als een verrassing, kijkend naar zijn bedrijfsbalans van destijds.
Hij doet structureel iets helemaal verkeerd.
Het vastgoed raken ze wel kwijt, maar niet voor de hoofdprijs? De helft is ook genoeg
Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apart dat je in deze tijd zo lang nodig hebt om een pand in een centrum kwijt te raken, maar goed.
Maar stel;quote:Op dinsdag 28 januari 2025 19:59 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Ja oke ... mocht er wat gebeuren en er staat bijv. nog belastingschuld open, dan is het weg zekerheid. En wat overblijft delen met alle overige schuldeisers.
Ik denk nog teveel in goedbedoelende ondernemers die de mist in gaan, maar je moet je gewoon indekken tegen meer.
Eigenlijk ervaar ik het nut van het hebben van hypotheekrecht nu al bij Best ch*ces.
Goed om nog even wakker geschud te worden ... dank
quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:43 schreef polquito1971 het volgende:
M*erz*rg updateIk snap het ook niet helemaal, het heeft natuurlijk wel al lang zat geduurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apart dat je in deze tijd zo lang nodig hebt om een pand in een centrum kwijt te raken, maar goed.
Maar het lijkt mij in de verkoop altijd meer op te leveren dan bij een executieveiling.
Waarom wordt hij dus niet opnieuw in de markt gezet, en dan voor een flinke lagere vraagprijs?
quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:27 schreef obligataire het volgende:
Update Li**ma***bouwGaat toch vooral om een stuk weiland (al dan niet met paard(enbak)).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De problemen komen niet helemaal als een verrassing, kijkend naar zijn bedrijfsbalans van destijds.
Hij doet structureel iets helemaal verkeerd.
Het vastgoed raken ze wel kwijt, maar niet voor de hoofdprijs? De helft is ook genoeg
[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 29-01-2025 12:42:44 ]
Wat mij betreft al een goed artikel van Groover2018.quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:06 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Maar stel;
- Waarde 200k
- Eerste hypotheek 100k
- CF lening 50k met negatieve hypotheek verklaring
Volgens mij staat er dan niets in de weg om de eerste hypotheek alsnog even op te hogen met 100k.
Als het misgaat heb je misschien nog een claim van onbehoorlijk bestuur aan je broek, maar soit.
Ja op zich ben ik best te spreken over het uitwinnen bij CCF, maar er lijken soms wel wat onlogisch beslissingen genomen te worden.quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:10 schreef quepos het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet helemaal, het heeft natuurlijk wel al lang zat geduurd.
Maar het lijkt mij in de verkoop altijd meer op te leveren dan bij een executieveiling.
Waarom wordt hij dus niet opnieuw in de markt gezet, en dan voor een flinke lagere vraagprijs?
De wassen neus die je aanstipt: Collin zorgt er op deze wijze alleen voor dat de schulden in de wassen neus niet groter worden. Dat is een stukje zekerheid zodat er voor de Collin-lening meer geld overblijft igv aflossingsproblemen Collin-lening .quote:Op woensdag 29 januari 2025 12:55 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Wat mij betreft al een goed artikel van Groover2018.
Maar wat mij irriteert is dat als dat juridisch allemaal zo mager is, wat doet het dan bij de zekerheden.
Daar heeft Collin dan toch zelf ook een verantwoordelijkheid in?
Eigenlijk bieden ze dus wat zekerheden + 1 wassen neus.
Overigens denk ik niet dat elke ondernemer willens en wetens de boel oplicht, maar ervaringen uit het verleden (M*e*zorg / Best Ch*ces) leert dat je er als investeerder beter wel rekening mee kunt houden.
Zelfs dat is nog mogelijk toch?quote:Op woensdag 29 januari 2025 14:30 schreef Groover2018 het volgende:
[..]
De wassen neus die je aanstipt: Collin zorgt er op deze wijze alleen voor dat de schulden in de wassen neus niet groter worden. Dat is een stukje zekerheid zodat er voor de Collin-lening meer geld overblijft igv aflossingsproblemen Collin-lening .
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:11 schreef peterc het volgende:
Het Durpje UA bij Collin open / 60% vol , maar ik heb meer met het café van Anja
linkje?https://www.collincrowdfund.nl/anjas-oosterwaal/
Welkom op het forum, dit is je eerste of 2e post? Wat zijn je ervaringen met cf en nog tips of tricks?quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:03 schreef moedernatuur het volgende:
is er al een linkje beschikbaar van kimtim
CCF er zelf over:quote:Op woensdag 29 januari 2025 14:30 schreef Groover2018 het volgende:
[..]
De wassen neus die je aanstipt: Collin zorgt er op deze wijze alleen voor dat de schulden in de wassen neus niet groter worden. Dat is een stukje zekerheid zodat er voor de Collin-lening meer geld overblijft igv aflossingsproblemen Collin-lening .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga het toch als zekerheid negeren. Anders moet je beslissingen gaan nemen obv hoezeer je een ondernemer vertrouwt en de praktijk wijst uit dat je dat gewoon niet kunt beoordelen.
ik lees vooral, tips en tricks durf ik niet te zeggen, er is hier behoorlijk wat ervaring lees ik altijd terug, maar kan ongetwijfeld aanvullen. Uiteindelijk heeft natuurlijk iedereen zijn/haar risicoperceptie.quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:12 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Welkom op het forum, dit is je eerste of 2e post? Wat zijn je ervaringen met cf en nog tips of tricks?
Linkjes worden geplaatst zodra de eerste de beste m heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |