Entry gaat op singles ranking en het gaat over twee dagen (en kortere wedstrijden). Omdat ze natuurlijk hopen op grote namen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat zijn de verschillen met normaal?
IMO mogen we kritisch zijn op de financiële en organisatorische lasten die de US Open ondervindt van de mix aangezien ze $250 miljoen per jaar winst maken. Lijkt vooral een manier om inkomsten van dubbelspelers die het nodig hebben weg te nemen en het aan Amerikaanse spelers te geven die de voornaamste doelgroep zullen zijn om hieraan mee te doen. Kan me niet voorstellen dat Alcaraz of Sinner zin hebben om in hun voorbereidingsweek vier mixjes af te werken voor 500k.quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Entry gaat op singles ranking en het gaat over twee dagen (en kortere wedstrijden). Omdat ze natuurlijk hopen op grote namen.
Het wordt dan ook gespeeld op de grote courts en uitgezonden, in tegenstelling tot normaal, als het op bijbaantjes, zonder enige belangstelling en coverage afgewerkt wordt.
Natuurlijk torn je zo aan een bepaald format, maar nu is het alleen maar een extra financiële en organisatorische last die stiekem wel door de tijd achterhaald is.
Maar het is nu al geen serieus evenement.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:11 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
IMO mogen we kritisch zijn op de financiële en organisatorische lasten die de US Open ondervindt van de mix aangezien ze $250 miljoen per jaar winst maken. Lijkt vooral een manier om inkomsten van dubbelspelers die het nodig hebben weg te nemen en het aan Amerikaanse spelers te geven die de voornaamste doelgroep zullen zijn om hieraan mee te doen. Kan me niet voorstellen dat Alcaraz of Sinner zin hebben om in hun voorbereidingsweek vier mixjes af te werken voor 500k.
Hoe dan ook kan je niet van een serieus sportevenement spreken als bepaalde enkelaars voorkeur krijgen over betere dubbelspelers puur omdat ze beter kunnen enkelen en meer naamsbekendheid hebben
Koolhof ziedendquote:Op donderdag 13 februari 2025 01:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar het is nu al geen serieus evenement.
Als je de belasting wegdenkt en alle enkelspelers in de dubbel laat meedoen staan ze binnen een paar jaar ook daar bovenaan ja. Kwestie van ritme opdoen. Maar zoals het er nu voorstaat is dat niet het geval, we hebben gasten als Djokovic, Alcaraz, Medvedev en Ruud vaak genoeg zien dubbelen en die kunnen er vrij weinig vanquote:Op donderdag 13 februari 2025 12:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Federer heeft ooit gezegd dat de beste enkelspelers ook de beste dubbel spelers zijn, alleen doen ze het niet in verband met de belasting.
"Die het nodig hebben" vind ik ook niet echt een argument. Ik zie niet echt in waarom je bepaalde vormen van tennis zou moeten subsidiëren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:11 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
IMO mogen we kritisch zijn op de financiële en organisatorische lasten die de US Open ondervindt van de mix aangezien ze $250 miljoen per jaar winst maken. Lijkt vooral een manier om inkomsten van dubbelspelers die het nodig hebben weg te nemen en het aan Amerikaanse spelers te geven die de voornaamste doelgroep zullen zijn om hieraan mee te doen. Kan me niet voorstellen dat Alcaraz of Sinner zin hebben om in hun voorbereidingsweek vier mixjes af te werken voor 500k.
Hoe dan ook kan je niet van een serieus sportevenement spreken als bepaalde enkelaars voorkeur krijgen over betere dubbelspelers puur omdat ze beter kunnen enkelen en meer naamsbekendheid hebben
Volgens die logica zou er ook geen vrouwentennis meer zijn aangezien de WTA al jaren verlies draait. Niet alles hoeft een kille financiële rekensom te zijn, je mag ook wat oog hebben voor de geschiedenis en traditie. Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat het een schande is wat ze met de Davis Cup hebben gedaan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
"Die het nodig hebben" vind ik ook niet echt een argument. Ik zie niet echt in waarom je bepaalde vormen van tennis zou moeten subsidiëren.
Dat zie je vaak in de Davis Cup ja. De echte topduo's in het dubbel, die goed op elkaar ingespeeld zijn, kunnen dan nog wel weerwerk bieden. Maar alles daaronder gaat er doorgaans al af tegen goede enkelaars die niet op elkaar ingespeeld zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Federer heeft ooit gezegd dat de beste enkelspelers ook de beste dubbel spelers zijn, alleen doen ze het niet in verband met de belasting.
Dat is wat zwart/wit. Als vrouwentennis volledig losgeknipt zou worden van mannentennis zou het echt wel commercieel bestaansrecht hebben, de vrouwen zouden alleen wat minder verdienen dan nu. Mixed-dubbel zou een pure amateursport worden. Wat mij betreft mogen ze het redelijk commercieel uitmelken. Op zich voel ik wel voor het topzwaar-argument, maar als ik de taart anders dan commercieel zou verdelen zou ik het rechtvaardiger vinden als #75-#150 meer krijgen dan mixed-dubbelaarsquote:Op donderdag 13 februari 2025 14:45 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Volgens die logica zou er ook geen vrouwentennis meer zijn aangezien de WTA al jaren verlies draait. Niet alles hoeft een kille financiële rekensom te zijn, je mag ook wat oog hebben voor de geschiedenis en traditie. Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat het een schande is wat ze met de Davis Cup hebben gedaan.
Ik vind het alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hun brood kunnen verdienen met tennis. Het is nu al vrij scheef dat er maar een paar honderd spelers hun brood kunnen verdienen in zo'n grote sport, de financiële spreiding is erg topzwaar. Ze doen er ook niets aan om het dubbelspel en hun topspelers te promoten, dan moet je ook niet klagen dat het niet populair genoeg is. Als je kijkt naar de populariteit van padel en pickleball wat voornamelijk in dubbelvorm is zijn daar best mogelijkheden.
Je eigen straf bepalen genotquote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:01 schreef superniger het volgende:
3 maanden schorsing voor Sinner
Technische sport
Hij mist niet eens een Grand Slam
https://nos.nl/artikel/25(...)dopingtests-uit-2024
Is dat niet de gozert die uit het niets op late leeftijd een bizar piekniveau haalde nadat hij in zee ging met een coach die daarvoor iemand coachte die op zijn 25e met gedwongen pensioen moest door Pfeiffer, een ziekte die wetenschappelijk gelinkt is met EPO-gebruik en een epidemie was onder wielrenners?quote:
Ik ga niet zeggen dat Wawrinka clean was (dat zal ik bij geen enkele sporter zeggen), maar dit klinkt wel wat vergezochtquote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:23 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Je eigen straf bepalen genot
[..]
Is dat niet de gozert die uit het niets op late leeftijd een bizar piekniveau haalde nadat hij in zee ging met een coach die daarvoor iemand coachte die op zijn 25e met gedwongen pensioen moest door Pfeiffer, een ziekte die wetenschappelijk gelinkt is met EPO-gebruik en een epidemie was onder wielrenners?
Whatever ook, die slams van Wawa waren toch een puur genot om naar te kijkenquote:Op zaterdag 15 februari 2025 22:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik ga niet zeggen dat Wawrinka clean was (dat zal ik bij geen enkele sporter zeggen), maar dit klinkt wel wat vergezocht
Ik snap nu wel waarom Sinner de schorsing meteen in wilde laten gaan!quote:Op maandag 17 februari 2025 10:24 schreef DeeBee het volgende:
Situatieschets voor de Kwataar Open
[ afbeelding ]
Wel ff vermelden van wie Berrettini wonquote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:08 schreef chufi het volgende:
Berretini wordt de volgende tegenstander van Griekspoor
Ja echt ... ben binnenkort ook wegquote:Op woensdag 19 februari 2025 20:29 schreef Alpha0 het volgende:
Tering, Ziggo zendt Griekspoor - BERRETTINI uit, maar stopt daar mee in de 3e set mee omdat ze voetbal willen uitzenden. Hoezo? Je hebt 6 kanalen, kan je toch wel op 1 daarvan de 3e set van Tallon laten zien. Gek he, dat mensen weglopen bij Ziggo.
quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:48 schreef chufi het volgende:
Ziggo weer op zn best .. Medvedev geeft op dus gooien ze er een wedstrijd van Rio in die niet live is ... Ondertussen speelt Alcaraz tegen Lehecka en verliest de eerste set ...
Ja dit is wel erg mager.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 08:42 schreef mitt het volgende:
Rio heeft als 500 ook mooie affiches:
Zverev - Comesana
Muller - Cerendulo
Baez - Tseng
Carabelli - Faria
Wordt nog erger. Organisatie Rio huilt.quote:
Wat een clown in Bublik ook. Valt me nog dat hij de wedstrijd niet meteen vergooid. Overigens wel verloren van Auger-Aliassimequote:
Geweldig tochquote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:41 schreef mitt het volgende:
[..]
Wat een clown in Bublik ook. Valt me nog dat hij de wedstrijd niet meteen vergooid. Overigens wel verloren van Auger-Aliassime
Mondjes gesnoerd, in 3 uur gewonnen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:27 schreef chufi het volgende:
Talon gooit weer eens een racket kapot na verlies van de 1e set ..
`Dat wordt Humbertquote:Op dinsdag 25 februari 2025 17:35 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Mondjes gesnoerd, in 3 uur gewonnen.
Slechte nieuws is nu tegen Humbert of Lehecka, die aan het schroeien is laatste weken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |