We discussiėren op Fok! dus laten we ons alsjeblieft tot die range van het discours beperken.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:44 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Die zijn er genoeg op social media zoals Facebook. Op FOK! zover ik weet nog niet tegengekomen
Er is ook geen probleem. De cijfers laten zien dat de instroom stabiel en laag is als je kijkt naar andere landen en jaren.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:00 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is meer dan 10 jaar geleden. Nu de asielcrisis het meest accuut is heeft D66 niets gedaan om de grenzen minder wagenwijd open te zetten. Sterker nog, ze ontkennen het probleem.
Dan had je dat eerder moeten aangeven. Jij geeft aan dat er geen mensen zijn die roepen dat alle asielzoekers verkrachters zijn terwijl dat feitelijk niet klopt.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We discussiėren op Fok! dus laten we ons alsjeblieft tot die range van het discours beperken.
Anders kunnen we van Joop.nl tot Stormfront gaan.
Revisionisme is weliswaar in de mode maar niet ok.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ze hebben alle maatregelen tegengewerkt.
Deze bijvoorbeeld, ook cijfers over nationaliteitenquote:Op zondag 16 februari 2025 20:19 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? Lijkt me interessant juist. Ben benieuwd.
Oh ze waren best voor een deal met de VVD. Die kwamen alleen ineens met verzonnen nareizigers aanzetten.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:00 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is meer dan 10 jaar geleden. Nu de asielcrisis het meest accuut is heeft D66 niets gedaan om de grenzen minder wagenwijd open te zetten. Sterker nog, ze ontkennen het probleem.
Wat aangeeft dat D66 het probleem is.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh ze waren best voor een deal met de VVD. Die kwamen alleen ineens met verzonnen nareizigers aanzetten.
Wel koppelt D66 inderdaad niet ieder probleem aan asielzoekers nee.
???quote:Op zondag 16 februari 2025 23:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat aangeeft dat D66 het probleem is.
Dat had ik je al twee keer eerder medegedeeld.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
???
Dus, als je problemen ziet die NIET de schuld zijn van asielzoekers, ben je het probleem? Want iedereen begrijpt tegenwoordig dat de enige oorzaak van alle problemen de asielzoekers zijn?
![]()
Ik denk niet, dat wij nog iets te discussiėren hebben.
Nou nee, het probleem is eerder een soort zwart-wit denken aan jouw kant.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat aangeeft dat D66 het probleem is.
Stellen dat asiel geen probleem is is geen zwart-wit denken inderdaad.quote:Op maandag 17 februari 2025 00:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, het probleem is eerder een soort zwart-wit denken aan jouw kant.
In tegenstelling tot stikstof kan je prima betogen dat asiel een verzonnen probleem is.quote:Op maandag 17 februari 2025 00:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Stellen dat asiel geen probleem is is geen zwart-wit denken inderdaad.
Je bent niet in de pol echochamber he. Asielmigratie is één van de grootste uitdagingen van Europa.quote:Op maandag 17 februari 2025 07:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In tegenstelling tot stikstof kan je prima betogen dat asiel een verzonnen probleem is.
Overigens stelt hij nergens dat het geen probleem is.
Op basis van welke waarde worden uitdagingen vergeleken om te bepalen welke het grootst is?quote:Op maandag 17 februari 2025 08:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je bent niet in de pol echochamber he. Asielmigratie is één van de grootste uitdagingen van Europa.
Natuurlijk is er wel een probleem. Iedere instroom van moslims, mensen die hier qua cultuur, normen en waarden niet passen, is een probleem.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Er is ook geen probleem. De cijfers laten zien dat de instroom stabiel en laag is als je kijkt naar andere landen en jaren.
Ja dag, het is wel goed. Nee, asiel is een verzonnen probleem. Klopt. Wat dom van mij. Ik heb het gedroomd dat kabinet Rutte 4 erom viel, het het thema is waar de verkiezingen om gaan en dat we in Duitsland kunnen zien wat de negatieve effecten wat de problematiek zijn.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:37 schreef knoopie het volgende:
[..]
Op basis van welke waarde worden uitdagingen vergeleken om te bepalen welke het grootst is?
Dat zeg ik helemaal niet. Maar jij wil graag een rangorde aanbrengen in welke uitdagingen het grootste zijn. Dan is het een volkomen logische vraag op welke manier je die rangorde wil maken.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja dag, het is wel goed. Nee, asiel is een verzonnen probleem. Klopt. Wat dom van mij. Ik heb het gedroomd dat kabinet Rutte 4 erom viel, het het thema is waar de verkiezingen om gaan en dat we in Duitsland kunnen zien wat de negatieve effecten wat de problematiek zijn.
Nee, niemand stelt dat asielmigratie geen enkel probleem geeft.quote:Op maandag 17 februari 2025 00:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Stellen dat asiel geen probleem is is geen zwart-wit denken inderdaad.
quote:Op maandag 17 februari 2025 09:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, niemand stelt dat asielmigratie geen enkel probleem geeft.
Laten we vooropstellen dat D66 het liefst 0 asielzoekers heeft, aangezien dat betekent dat het overal veilig leven is. Aangezien dat niet zo is, zijn er asielzoekers die een heenkomen zoeken. Dus die 0 asielzoekers zijn iets dat niet realistisch is.
Daarbij vind D66 niet iedere asielzoeker een probleem. De meeste asielzoekers gedragen zich prima. Dus iemand bij voorbaat als probleem bestempelen is niet juist. Men vind er het best dat Nederland er wat een plaats geeft, mits het er niet te veel zijn en opvang goed geregeld is.
Wel een probleem zijn figuren die hier niet welkom zijn, omdat ze om andere redenen komen. Of overlastgevende tokkies. Alleen is de opvang en toezicht slecht geregeld en de IND onderbemand, waardoor dat maar niet wordt opgelost. Ze tekenden laatst nog een voorstel dat Faber opriep om het eens aan te gaan pakken.
En dan nog. Er zijn problemen, maar die rechtvaardigen niet iedere oplossing. Je zou uit de VN en de EU kunnen stappen en onze Grens a la Noord-Korea kunnen dichtplamuren. Dat is het helemaal opgelost, niet in de laatste plaats dat ons land misschien nog erger wordt dan het land waar ze vandaan komen. Echter zijn de gevolgen die dat voor ons land heeft zodanig vervelend, dat D66 dan liever met wat minder rigoureuze maatregelen komt.
Dus Origami94 heet eigenlijk Niemand.quote:Er is ook geen probleem. De cijfers laten zien dat de instroom stabiel en laag is als je kijkt naar andere landen en jaren.
Ik denk dat als je hem vraagt hoe je overlast in Ter Apel moet duiden, hij ook zal stellen dat het een probleem is.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
[..]
Dus Origami94 heet eigenlijk Niemand.
Ik dacht dat Origami94 een dame was?quote:Op maandag 17 februari 2025 09:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat als je hem vraagt hoe je overlast in Ter Apel moet duiden, hij ook zal stellen dat het een probleem is.
Kan, dan heb ik me vergist.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:17 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik dacht dat Origami94 een dame was?
Hier ga je al de fout in. Elke asielzoeker is in een overvol land een probleem. Nederland = vol. Voller dan vol. Stap in de trein en kijk waar je nog langs een "natuur"gebied rijdt.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, niemand stelt dat asielmigratie geen enkel probleem geeft.
Laten we vooropstellen dat D66 het liefst 0 asielzoekers heeft, aangezien dat betekent dat het overal veilig leven is. Aangezien dat niet zo is, zijn er asielzoekers die een heenkomen zoeken. Dus die 0 asielzoekers zijn iets dat niet realistisch is.
Daarbij vind D66 niet iedere asielzoeker een probleem. De meeste asielzoekers gedragen zich prima. Dus iemand bij voorbaat als probleem bestempelen is niet juist. Men vind er het best dat Nederland er wat een plaats geeft, mits het er niet te veel zijn en opvang goed geregeld is.
Wel een probleem zijn figuren die hier niet welkom zijn, omdat ze om andere redenen komen. Of overlastgevende tokkies. Alleen is de opvang en toezicht slecht geregeld en de IND onderbemand, waardoor dat maar niet wordt opgelost. Ze tekenden laatst nog een voorstel dat Faber opriep om het eens aan te gaan pakken.
En dan nog. Er zijn problemen, maar die rechtvaardigen niet iedere oplossing. Je zou uit de VN en de EU kunnen stappen en onze Grens a la Noord-Korea kunnen dichtplamuren. Dat is het helemaal opgelost, niet in de laatste plaats dat ons land misschien nog erger wordt dan het land waar ze vandaan komen. Echter zijn de gevolgen die dat voor ons land heeft zodanig vervelend, dat D66 dan liever met wat minder rigoureuze maatregelen komt.
Het wordt inderdaad gigantisch opgeklopt omdat het zo lekker resoneert in een samenleving die op drift is.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je bent niet in de pol echochamber he. Asielmigratie is één van de grootste uitdagingen van Europa.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |