abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216758595
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Schröder zullen ze vast niet sparen :D
Ook ik was nog niet wakker :P
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:26:13 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216758795
Maar wel treurig. Haald de BRD de DDR binnen na onder het Russische juk gezeten te hebben, en investeren ze er vele miljarden in om het een beetje bij de tijd te krijgen.

Gaan ze als dank stemmen op een partij die de hele mik maar opnieuw onder het Russische juk wil brengen. :')
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:28:59 #128
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216758848
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:26 schreef Hexagon het volgende:
Maar wel treurig. Haald de BRD de DDR binnen na onder het Russische juk gezeten te hebben, en investeren ze er vele miljarden in om het een beetje bij de tijd te krijgen.

Gaan ze als dank stemmen op een partij die de hele mik maar opnieuw onder het Russische juk wil brengen. :')
Yup. Stank voor dank. Je zou ze toch zo teruggeven aan Poetin.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:38:45 #129
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216758984
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Yup. Stank voor dank. Je zou ze toch zo teruggeven aan Poetin.
Dat er lieden zijn die zo spreken en denken over de "Ossies" weten ze zelf natuurlijk ook wel. Vandaar ook de afkeer.
Nederigheid en dankbaarheid is wat hen ten deel zou moeten vallen is dus de oppervlakkige gedachte.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 20 februari 2025 @ 10:03:57 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216759310
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat er lieden zijn die zo spreken en denken over de "Ossies" weten ze zelf natuurlijk ook wel. Vandaar ook de afkeer.
Nederigheid en dankbaarheid is wat hen ten deel zou moeten vallen is dus de oppervlakkige gedachte.
Tja volgens mij zijn er constructievere manieren om je landsdeel een beetje leefbaar te maken, dan Poetinslaaf worden.
  donderdag 20 februari 2025 @ 10:07:03 #131
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216759356
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja volgens mij zijn er constructievere manieren om je landsdeel een beetje leefbaar te maken, dan Poetinslaaf worden.
Ik geloof ook niet dat ze dat willen.
Maar er is natuurlijk nog wel een middenweg te vinden tussen complete war against Russia of aansluiting bij de USSR.
Volgens mij is het makkelijkste om gewoon een deal te sluiten, Rusland en EU weer economisch laten bloeien, en tegelijkertijd een gezonde (militaire) argwaan tegen Rusland te koesteren en rustig defensie op te bouwen. Usa gaat er nu met alles van door.

Geen idee welke schrijver/filosoof dit zei: eerst het vreten dan het moraal
Rusland gaat zich vast niet beter gedragen door economische sancties.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216759513
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland gaat zich vast niet beter gedragen door economische sancties.
Dat is juist bijna altijd wel het effect van economische sancties, dat het gesanctioneerde land zich beter gaat gedragen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 20 februari 2025 @ 10:17:46 #133
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216759535
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is juist bijna altijd wel het effect van economische sancties, dat het gesanctioneerde land zich beter gaat gedragen.
Het enige voorbeeld dat ik ken is Zuid-Afrika. Is destijds gestopt met ontwikkeling/productie kernwapens.
Verder geen enkel land.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216759610
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het enige voorbeeld dat ik ken is Zuid-Afrika. Is destijds gestopt met ontwikkeling/productie kernwapens.
Verder geen enkel land.
Alleen al binnen de EU vele landen, Iran laat steeds onder druk van sancties mensen toe die het kernenergieprogramma controleren en zo zijn er nog tal van voorbeelden. Economische sancties zijn juist een zeer effectief middel.
  donderdag 20 februari 2025 @ 10:27:12 #135
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216759662
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alleen al binnen de EU vele landen, Iran laat steeds onder druk van sancties mensen toe die het kernenergieprogramma controleren en zo zijn er nog tal van voorbeelden. Economische sancties zijn juist een zeer effectief middel.
In dat kernwapen programma van Iran spelen velen zaken een rol. Ben er zeker niet van overtuigd dat die enkel econmisch zijn. Bovendien is het een autarkisch land.

Maar welke veranderingen in het Kremlin heb jij de voorbije jaren (sinds 2014) precies gezien die herleidbaar zijn naar economische sancties?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216759734
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
In dat kernwapen programma van Iran spelen velen zaken een rol. Ben er zeker niet van overtuigd dat die enkel econmisch zijn. Bovendien is het een autarkisch land.

Maar welke veranderingen in het Kremlin heb jij de voorbije jaren (sinds 2014) precies gezien die herleidbaar zijn naar economische sancties?
Bij Rusland nog niet, maar ik ben ervan overtuigd dat het uiteindelijk hun ineenstortende economie gaat zijn die hen naar de onderhandlingstafel gaat dwingen.
  donderdag 20 februari 2025 @ 10:34:40 #137
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216759768
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij Rusland nog niet, maar ik ben ervan overtuigd dat het uiteindelijk hun ineenstortende economie gaat zijn die hen naar de onderhandlingstafel gaat dwingen.
Fijn dat je die overtuiging hebt. Ik denk zelf namelijk dat het vooral de Amerikaanse (dwingende) diplomatie is dat Rusland naar de onderhandelingstafel toebrengt en het feit dat Oekraine ongeveer is uitgevochten en wij onvoldoende middelen hebben.
Ik heb niet de indruk dat de Russen op hete kolen zitten. Ja ze hebben last van de sancties zoals je ook las hebt van een verkoudheid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 20 februari 2025 @ 17:53:59 #138
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216766384
Haha. CDU is maximaal aan het adverteren en targetten op mogelijke AFD stemmers.
Zelfs hier op FOK! krijg ik advertenties die naar onderstaande website leiden. Ze trekken alles uit de kast.

https://www.familienunter(...)sEAEYASAAEgJyo_D_BwE

Ik vind wat ik zo lees, vergeleken met Nederland al behoorlijk conservatief-rechts
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:15:14 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216766785
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:53 schreef phpmystyle het volgende:
Haha. CDU is maximaal aan het adverteren en targetten op mogelijke AFD stemmers.
Zelfs hier op FOK! krijg ik advertenties die naar onderstaande website leiden. Ze trekken alles uit de kast.

Ik vind wat ik zo lees, vergeleken met Nederland al behoorlijk conservatief-rechts

Conservatief christelijk ja maar rechts? In ieder geval niet als het gaat om de ondernemend vrijheid, lagere belastingen, minder overheid, meer eigenverantwoording, meer marktwerking.
Zoals iemand in de industrie club in Düsseldorf, mij ooit zei: Deutschland ist ein Land der demokratische Sozialisten und sozialistische Christen, mit Liberalismus haben wir nichts am Hut.
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:54:22 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216767395
Merz staat toch wel bekend als een vrij rechtsconservatieve CDU'er.

Maar wel zeer pro-Europees en anti-Russisch.
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:56:13 #141
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216767431
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:53 schreef phpmystyle het volgende:

Dat is te hopen ook ja. Beter de christendemocraten dan nog meer wind in de zeilen voor Rusland met de AfD.

[ Bericht 0% gewijzigd door PzKpfw op 20-02-2025 19:41:00 ]
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:57:13 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216767444
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:34 schreef phpmystyle het volgende:

wij onvoldoende middelen hebben.
Middelen genoeg hoor. Af en toe met de pet rond voor een paar extra miljardjes is een zeer goede toekomstinvestering.
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:00:36 #143
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216767502
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:54 schreef Hexagon het volgende:
Merz staat toch wel bekend als een vrij rechtsconservatieve CDU'er.

Maar wel zeer pro-Europees en anti-Russisch.
Wat is jouw definitie van politik rechts?
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:06:12 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216767590
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat is jouw definitie van politik rechts?
Veel terughoudender met sociaaleconomische regulering en wat meer vertrouwen in de markt dan links. En qua levenswijze vaak wat burgerlijker.

Dat zal in Duitsland inderdaad wat anders geijkt zijn dan in de VS. En Merz kan als vertegenwoordiger van een brede volkspartij natuurlijk niet enkel zijn eigen visie doorduwen.
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:11:36 #145
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216767684
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Veel terughoudender met sociaaleconomische regulering
Dan was de SPD onder Schroeder dus rechts en de Union onder Merkel links??? Hartz 4 hervormingen werden onder Merkel grotendeels teruggedraaid.
quote:
en wat meer vertrouwen in de markt dan links.
Lekker vaag
quote:
En qua levenswijze vaak wat burgerlijker.

Dat is Conservatisme, ik vroeg naar wat je definitie van Rechts was volgens jou, je antwoord is nogal teleurstellend.
Union is christelijk conservatief, maar rechts, op economisch gebied, zeker niet.
Lees het verkiezingsprogramma van de Union eens, kan net zo goed van een sociaal democratische partij zijn
https://www.cdu.de/app/up(...)gfassung_ansicht.pdf

[ Bericht 5% gewijzigd door Jan_Onderwater op 20-02-2025 19:26:41 ]
pi_216767954
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Union is christelijk conservatief, maar rechts, op economisch gebied, zeker niet.
Dat is natuurlijk ook wel een dingetje tegenwoordig. Het “ouderwetse” economisch rechts (of links) is eigenlijk amper nog een onderwerp met enig electoraal belang. Heel kort door de bocht is rechts nu boos op buitenlanders en links woke…
Die houdgreep is nogal ellendig wat mij betreft. En dan mogen we in Nederland nog blij zijn met een club als D66 om het liberale gedachtegoed er nog een klein beetje in te houden…
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:29:36 #147
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216768029
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook wel een dingetje tegenwoordig. Het “ouderwetse” economisch rechts (of links) is eigenlijk amper nog een onderwerp met enig electoraal belang. Heel kort door de bocht is rechts nu boos op buitenlanders en links woke…
Die houdgreep is nogal ellendig wat mij betreft. En dan mogen we in Nederland nog blij zijn met een club als D66 om het liberale gedachtegoed er nog een klein beetje in te houden…
Triest, niet?
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:30:49 #148
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216768068
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:56 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat is te hopen ook ja. Beter de christendemocraten dan nog meer wind in de zeilen met de AfD.
Ik had gehoopt dat CDU en AFD het samen zouden kunnen doen. Maar dat zit er niet in vrees ik.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:32:50 #149
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216768122
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik had gehoopt dat CDU en AFD het samen zouden kunnen doen. Maar dat zit er niet in vrees ik.
Wat vind je zo goed aan de AfD dan? Hun Putinpijperij? Hun Anti EU houding?
pi_216768225
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Triest, niet?
Zeker. Het gezeur over vreemdelingen, in welke vorm dan ook, heeft alles gekaapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')