Ook ik was nog niet wakkerquote:Op donderdag 20 februari 2025 09:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Schröder zullen ze vast niet sparen
Yup. Stank voor dank. Je zou ze toch zo teruggeven aan Poetin.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:26 schreef Hexagon het volgende:
Maar wel treurig. Haald de BRD de DDR binnen na onder het Russische juk gezeten te hebben, en investeren ze er vele miljarden in om het een beetje bij de tijd te krijgen.
Gaan ze als dank stemmen op een partij die de hele mik maar opnieuw onder het Russische juk wil brengen.
Dat er lieden zijn die zo spreken en denken over de "Ossies" weten ze zelf natuurlijk ook wel. Vandaar ook de afkeer.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Stank voor dank. Je zou ze toch zo teruggeven aan Poetin.
Tja volgens mij zijn er constructievere manieren om je landsdeel een beetje leefbaar te maken, dan Poetinslaaf worden.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat er lieden zijn die zo spreken en denken over de "Ossies" weten ze zelf natuurlijk ook wel. Vandaar ook de afkeer.
Nederigheid en dankbaarheid is wat hen ten deel zou moeten vallen is dus de oppervlakkige gedachte.
Ik geloof ook niet dat ze dat willen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 10:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja volgens mij zijn er constructievere manieren om je landsdeel een beetje leefbaar te maken, dan Poetinslaaf worden.
Dat is juist bijna altijd wel het effect van economische sancties, dat het gesanctioneerde land zich beter gaat gedragen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 10:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland gaat zich vast niet beter gedragen door economische sancties.
Het enige voorbeeld dat ik ken is Zuid-Afrika. Is destijds gestopt met ontwikkeling/productie kernwapens.quote:Op donderdag 20 februari 2025 10:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is juist bijna altijd wel het effect van economische sancties, dat het gesanctioneerde land zich beter gaat gedragen.
Alleen al binnen de EU vele landen, Iran laat steeds onder druk van sancties mensen toe die het kernenergieprogramma controleren en zo zijn er nog tal van voorbeelden. Economische sancties zijn juist een zeer effectief middel.quote:Op donderdag 20 februari 2025 10:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het enige voorbeeld dat ik ken is Zuid-Afrika. Is destijds gestopt met ontwikkeling/productie kernwapens.
Verder geen enkel land.
In dat kernwapen programma van Iran spelen velen zaken een rol. Ben er zeker niet van overtuigd dat die enkel econmisch zijn. Bovendien is het een autarkisch land.quote:Op donderdag 20 februari 2025 10:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen al binnen de EU vele landen, Iran laat steeds onder druk van sancties mensen toe die het kernenergieprogramma controleren en zo zijn er nog tal van voorbeelden. Economische sancties zijn juist een zeer effectief middel.
Bij Rusland nog niet, maar ik ben ervan overtuigd dat het uiteindelijk hun ineenstortende economie gaat zijn die hen naar de onderhandlingstafel gaat dwingen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 10:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In dat kernwapen programma van Iran spelen velen zaken een rol. Ben er zeker niet van overtuigd dat die enkel econmisch zijn. Bovendien is het een autarkisch land.
Maar welke veranderingen in het Kremlin heb jij de voorbije jaren (sinds 2014) precies gezien die herleidbaar zijn naar economische sancties?
Fijn dat je die overtuiging hebt. Ik denk zelf namelijk dat het vooral de Amerikaanse (dwingende) diplomatie is dat Rusland naar de onderhandelingstafel toebrengt en het feit dat Oekraine ongeveer is uitgevochten en wij onvoldoende middelen hebben.quote:Op donderdag 20 februari 2025 10:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij Rusland nog niet, maar ik ben ervan overtuigd dat het uiteindelijk hun ineenstortende economie gaat zijn die hen naar de onderhandlingstafel gaat dwingen.
Conservatief christelijk ja maar rechts? In ieder geval niet als het gaat om de ondernemend vrijheid, lagere belastingen, minder overheid, meer eigenverantwoording, meer marktwerking.quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:53 schreef phpmystyle het volgende:
Haha. CDU is maximaal aan het adverteren en targetten op mogelijke AFD stemmers.
Zelfs hier op FOK! krijg ik advertenties die naar onderstaande website leiden. Ze trekken alles uit de kast.
https://www.familienunter(...)sEAEYASAAEgJyo_D_BwE
Ik vind wat ik zo lees, vergeleken met Nederland al behoorlijk conservatief-rechts
Dat is te hopen ook ja. Beter de christendemocraten dan nog meer wind in de zeilen voor Rusland met de AfD.quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:53 schreef phpmystyle het volgende:
Haha. CDU is maximaal aan het adverteren en targetten op mogelijke AFD stemmers.
Zelfs hier op FOK! krijg ik advertenties die naar onderstaande website leiden. Ze trekken alles uit de kast.
https://www.familienunter(...)sEAEYASAAEgJyo_D_BwE
Ik vind wat ik zo lees, vergeleken met Nederland al behoorlijk conservatief-rechts
Middelen genoeg hoor. Af en toe met de pet rond voor een paar extra miljardjes is een zeer goede toekomstinvestering.quote:Op donderdag 20 februari 2025 10:34 schreef phpmystyle het volgende:
wij onvoldoende middelen hebben.
Wat is jouw definitie van politik rechts?quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:54 schreef Hexagon het volgende:
Merz staat toch wel bekend als een vrij rechtsconservatieve CDU'er.
Maar wel zeer pro-Europees en anti-Russisch.
Veel terughoudender met sociaaleconomische regulering en wat meer vertrouwen in de markt dan links. En qua levenswijze vaak wat burgerlijker.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van politik rechts?
Dan was de SPD onder Schroeder dus rechts en de Union onder Merkel links??? Hartz 4 hervormingen werden onder Merkel grotendeels teruggedraaid.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Veel terughoudender met sociaaleconomische regulering
Lekker vaagquote:en wat meer vertrouwen in de markt dan links.
Dat is Conservatisme, ik vroeg naar wat je definitie van Rechts was volgens jou, je antwoord is nogal teleurstellend.quote:En qua levenswijze vaak wat burgerlijker.
Dat is natuurlijk ook wel een dingetje tegenwoordig. Het “ouderwetse” economisch rechts (of links) is eigenlijk amper nog een onderwerp met enig electoraal belang. Heel kort door de bocht is rechts nu boos op buitenlanders en links woke…quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Union is christelijk conservatief, maar rechts, op economisch gebied, zeker niet.
Triest, niet?quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook wel een dingetje tegenwoordig. Het “ouderwetse” economisch rechts (of links) is eigenlijk amper nog een onderwerp met enig electoraal belang. Heel kort door de bocht is rechts nu boos op buitenlanders en links woke…
Die houdgreep is nogal ellendig wat mij betreft. En dan mogen we in Nederland nog blij zijn met een club als D66 om het liberale gedachtegoed er nog een klein beetje in te houden…
Ik had gehoopt dat CDU en AFD het samen zouden kunnen doen. Maar dat zit er niet in vrees ik.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat is te hopen ook ja. Beter de christendemocraten dan nog meer wind in de zeilen met de AfD.
Wat vind je zo goed aan de AfD dan? Hun Putinpijperij? Hun Anti EU houding?quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat CDU en AFD het samen zouden kunnen doen. Maar dat zit er niet in vrees ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |