abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217192680
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2025 14:10 schreef HowardRoark het volgende:
Uitstekend. Waar er in Trouw een stel oud-ministers en ambassadeurs aan het jammeren zijn over genocide (die er niet is) en apartheid (die er ook niet is) besluit het kabinet zich uit te spreken tegen deze nare vrouw en haat hetze jegens Israël.

[ x ]
[..]

Nare vrouw omdat ze de waarheid vertelt? Schandelijk dat Nederland bukt voor een genocidale staat. De oud bewindslieden in Trouw hebben meer dan gelijk.
  donderdag 27 maart 2025 @ 06:59:29 #202
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217193141
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 23:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nare vrouw omdat ze de waarheid vertelt? Schandelijk dat Nederland bukt voor een genocidale staat. De oud bewindslieden in Trouw hebben meer dan gelijk.
Hoe "bukt" Nederland?
pi_217193169
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 23:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Schandelijk dat Nederland bukt voor een genocidale staat.
Ik weet niet of Nederland "bukt" voor Palestina, integendeel zelfs. We blijven gelukkig gewoon Israël steunen in hun aanpak van de terroristen.
quote:
De oud bewindslieden in Trouw hebben meer dan gelijk.
Nee.
Intolerant voor intolerantie
  donderdag 27 maart 2025 @ 07:15:28 #204
396550 Richestorags
pi_217193194
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 07:07 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik weet niet of Nederland "bukt" voor Palestina, integendeel zelfs. We blijven gelukkig gewoon Israël steunen in hun aanpak van de terroristen.
[..]
Nee.
Zelfs dat doen we niet eens echt. We staan alleen niet overal van de daken te schreeuwen dat ze g3n0Si3DuH plegen en de bezetters terug moeten naar Oost-Europa. Vaak is dat pas genoeg voor de rupsjes nooitgenoeg.

Die je nooit hoort over Darfur, Myanmar, China, Jemen, Yezidi, Alawieten, Koerden, blanken in Zuid-Afrika etc.
pi_217193200
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 07:07 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
[..]
Nee.
Genocide, wat Israel pleegt heeft werkelijk niets met aanpak van terroristen te maken. Ze bombarderen vooral onschuldige mensen. Het is ziek dat wij daar ons steentje aan bijdragen.
  donderdag 27 maart 2025 @ 07:29:36 #206
396550 Richestorags
pi_217193297
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 07:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Genocide, wat Israel pleegt
De Goebbels tactiek van eindeloos herhalen maakt niet ineens iets waar he. Er is geen enkele consensus noch bewijs voor dat Israël een genocide pleegt.

quote:
heeft werkelijk niets met aanpak van terroristen te maken. Ze bombarderen vooral onschuldige mensen.
Bron?

quote:
Het is ziek dat wij daar ons steentje aan bijdragen.
Hoe dan?
  donderdag 27 maart 2025 @ 07:50:03 #207
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217193406
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 22:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Maar stellig zijn van de andere kant is natuurlijk helemaal bon ton.
Lees het gerust nog een keer na. Volgens mij juist met nuance en gericht op de stelligheid.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 27 maart 2025 @ 07:52:04 #208
396550 Richestorags
pi_217193423
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 07:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Lees het gerust nog een keer na. Volgens mij juist met nuance en gericht op de stelligheid.
Toch is het in werkelijkheid niet genuanceerd. Want "de andere zijde" is totaal niet genuanceerd en enorm stellig als het over Israël gaat. Dan heb ik het over posters als Vomy, Lord Ronddraai etc. etc.

Vandaar mijn opmerking. Men richt zich altijd alleen op Howard, omdat hij politiek gezien hier een vreemde eend in de bijt is. Extreemlinks krijgt hier nooit tegengas. Zo wordt hier ook de grootste massamoord van de 20e eeuw gebagatelliseerd en heb ik maar één user hier een beetje tegen zien terug duwen.
  donderdag 27 maart 2025 @ 07:55:16 #209
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217193443
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2025 22:38 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Lijkt mij niet.

Er is helemaal geen genocide gaande in Gaza en dat weet iedereen die een beetje logisch nadenkt. Tenzij je het voorgenomen uitroeien van Hamas als genocide ziet natuurlijk.
14.500 kinderen zullen er zelf wel om gevraagd hebben, gore terroristen.

Natuurlijk proberen ze Hamas uit te roeien, en het ontmantelen van Hamas lijkt me gerechtvaardigd. Maar met 45000 doden, waarvan 1/3 kinderen, het compleet platbombarderen van bewoonde gebieden en het ontzeggen van eerste levensbehoeften aan de burgerbevolking is een onderzoek naar genocide natuurlijk 100% terecht.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  donderdag 27 maart 2025 @ 07:56:25 #210
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217193449
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 07:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Toch is het in werkelijkheid niet genuanceerd. Want "de andere zijde" is totaal niet genuanceerd en enorm stellig als het over Israël gaat. Dan heb ik het over posters als Vomy, Lord Ronddraai etc. etc.

Vandaar mijn opmerking. Men richt zich altijd alleen op Howard, omdat hij politiek gezien hier een vreemde eend in de bijt is. Extreemlinks krijgt hier nooit tegengas. Zo wordt hier ook de grootste massamoord van de 20e eeuw gebagatelliseerd en heb ik maar één user hier een beetje tegen zien terug duwen.
Je valt mij toch aan op mn woorden? Hou het dan ook bij mijn woorden. In plaats van het primitieve wij/zij denken.
  donderdag 27 maart 2025 @ 07:58:37 #211
396550 Richestorags
pi_217193454
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 07:55 schreef Fretwork het volgende:

[..]
14.500 kinderen zullen er zelf wel om gevraagd hebben, gore terroristen.
Dit soort debattruukjes kunnen we niks mee. Gericht op nuance zei je net toch?

quote:
Natuurlijk proberen ze Hamas uit te roeien, en het ontmantelen van Hamas lijkt me gerechtvaardigd. Maar met 45000 doden, waarvan 1/3 kinderen, het compleet platbombarderen van bewoonde gebieden en het ontzeggen van eerste levensbehoeften aan de burgerbevolking is een onderzoek naar genocide natuurlijk 100% terecht.
Heb je wel eens gezien hoe Raqqa en Mosul eruit zagen? Met het verschil dat daar geen enorme wapenopslagen lagen én de burgers weg konden. Veel van de explosies in Gaza zijn ook secundair.
  donderdag 27 maart 2025 @ 07:59:02 #212
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217193458
Ik snap echt niet hoe mensen voorbij kunnen gaan aan het aantal kindslachtoffers. Dat benadert nu al het totale aantal Joodse kinderen dat afgevoerd is uit Nederland en omgekomen is in kampen in de Tweede Wereldoorlog.
  donderdag 27 maart 2025 @ 08:00:16 #213
396550 Richestorags
pi_217193462
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 07:56 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Je valt mij toch aan op mn woorden? Hou het dan ook bij mijn woorden. In plaats van het primitieve wij/zij denken.
Aanvallen? Dat woordgebruik verraadt een bepaalde denkwijze. Ik val je niet aan, ik wijs je erop dat je reactie niet echt genuanceerd is omdat je selectief de zogeheten stelligheid benadrukt.
  donderdag 27 maart 2025 @ 08:01:05 #214
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217193463
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 07:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit soort debattruukjes kunnen we niks mee. Gericht op nuance zei je net toch?
[..]
Heb je wel eens gezien hoe Raqqa en Mosul eruit zagen? Met het verschil dat daar geen enorme wapenopslagen lagen én de burgers weg konden. Veel van de explosies in Gaza zijn ook secundair.
Wat is daar een debattruc aan dan? Vind jij dit wel goed oorlogvoeren dan?

Als 1/3 al kinderen is, en die kinderen niet alleen zullen hebben gezeten tussen 2/3 Hamasstrijders zit je op zn minst op 50% onschuldige slachtoffers.
  donderdag 27 maart 2025 @ 08:01:36 #215
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217193467
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 08:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Aanvallen? Dat woordgebruik verraadt een bepaalde denkwijze. Ik val je niet aan, ik wijs je erop dat je reactie niet echt genuanceerd is omdat je selectief de zogeheten stelligheid benadrukt.
Net waren het nog anderen die niet genuanceerd waren? Make up your mind girl
  donderdag 27 maart 2025 @ 08:01:54 #216
396550 Richestorags
pi_217193468
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 07:59 schreef Fretwork het volgende:
Ik snap echt niet hoe mensen voorbij kunnen gaan aan het aantal kindslachtoffers. Dat benadert nu al het totale aantal Joodse kinderen dat afgevoerd is uit Nederland en omgekomen is in kampen in de Tweede Wereldoorlog.
Totaal irrelevante vergelijking, alleen een oproep tot een bepaald sentiment.

Je kunt je wel afvragen of het verslaan van Hamas de dood van zoveel kinderen als bijvangst waard is. Dat is een hele moeilijke vraag.

[ Bericht 9% gewijzigd door Richestorags op 27-03-2025 08:06:55 ]
  donderdag 27 maart 2025 @ 08:02:49 #217
396550 Richestorags
pi_217193472
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 08:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Wat is daar een debattruc aan dan? Vind jij dit wel goed oorlogvoeren dan?

Als 1/3 al kinderen is, en die kinderen niet alleen zullen hebben gezeten tussen 2/3 Hamasstrijders zit je op zn minst op 50% onschuldige slachtoffers.
Wat voor Urban Warfare behoorlijk laag is.

"Goed" oorlogvoeren bestaat niet. Een oorlog is altijd kut. Echter heb je verschillende locaties binnen een slagveld en deze is nou eenmaal van alle kanten de meest slechte:
-Egypte staat niet toe dat burgers weg kunnen
-Hamas idem
-Enorm dichtbebouwd
-Hamas geniet enorm veel steun van de lokale bevolking en verschuilt zich ertussen
-Overal zijn wapenopslagplaatsen
-Tunnels
  donderdag 27 maart 2025 @ 08:03:36 #218
396550 Richestorags
pi_217193475
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 08:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Net waren het nog anderen die niet genuanceerd waren? Make up your mind girl
Nee, van begin af aan zei ik dat jij niet genuanceerd was. Dat jij mijn post niet goed leest / begrijpt is een tweede.
  donderdag 27 maart 2025 @ 08:06:06 #219
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217193486
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 08:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Totaal irrelevante vergelijking, alleen een oproep tot een bepaald sentiment.
Het is zeker een oproep tot een bepaald sentiment. Dat het dat niet doet is wat mij betreft een teken van minachting van de waarde van mensenlevens in Gaza.
  donderdag 27 maart 2025 @ 08:07:19 #220
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217193487
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 08:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee, van begin af aan zei ik dat jij niet genuanceerd was. Dat jij mijn post niet goed leest / begrijpt is een tweede.
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 07:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Houdoe hè
  donderdag 27 maart 2025 @ 08:09:17 #221
396550 Richestorags
pi_217193494
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 08:06 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Het is zeker een oproep tot een bepaald sentiment. Dat het dat niet doet is wat mij betreft een teken van minachting van de waarde van mensenlevens in Gaza.
Het heeft alleen niks te maken met WO2, niet qua intentie en qua methodiek. Daarom is een vergelijking totaal onzinnig niet terecht.

Wat ik in mijn edit al zei, je kunt hoogstens de vraag stellen of de bijvangst van burgerslachtoffers het totaal vernietigen van Hamas rechtvaardigt. Dat is een hele lastige vraag.
  donderdag 27 maart 2025 @ 08:10:00 #222
396550 Richestorags
pi_217193499
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 08:07 schreef Fretwork het volgende:

[..]
[..]
Houdoe hè
In werkelijk is "het" niet genuanceerd. Daarmee doelde ik op jouw verhaal / post. Je zegt notabene zelf: "lees het gerust nog een keer na". Dat was de het waar ik hiernaar verwees, oftewel jouw eigen woorden.

Houdoe hè.

In plaats van mij te vragen om verduidelijking, trek je conclusies op basis van je eigen foutieve interpretatie en moet ik je er nu op wijzen dat ik wel degelijk van begin af aan naar jouw verhaal als niet genuanceerd wees.
  donderdag 27 maart 2025 @ 08:13:22 #223
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217193510
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 08:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het heeft alleen niks te maken met WO2, niet qua intentie en qua methodiek. Daarom is een vergelijking totaal onzinnig niet terecht.

Wat ik in mijn edit al zei, je kunt hoogstens de vraag stellen of de bijvangst van burgerslachtoffers het totaal vernietigen van Hamas rechtvaardigt. Dat is een hele lastige vraag.
Nou ja, het is maar de vraag of de intentie uiteindelijk anders is. Als Israël de intentie heeft om de onschuldige Palestijnen terug te laten keren naar de gebieden waar zij recht op hebben heb je gelijk. Als het doel is het Palestijnse volk in zn geheel te verdrijven uit Israël is dit 100% etnische zuivering.

Daar heeft het overigens wel veel van weg.
  donderdag 27 maart 2025 @ 08:17:34 #224
396550 Richestorags
pi_217193525
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 08:13 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nou ja, het is maar de vraag of de intentie uiteindelijk anders is. Als Israël de intentie heeft om de onschuldige Palestijnen terug te laten keren naar de gebieden waar zij recht op hebben heb je gelijk. Als het doel is het Palestijnse volk in zn geheel te verdrijven uit Israël is dit 100% etnische zuivering.

Daar heeft het overigens wel veel van weg.
Dan nog steeds heeft dat vrij weinig te maken met Joodse kindjes naar de gaskamer sturen, maar oké.

Israël doodt niet expres kinderen met een bombardement. Het bombardement heeft niet als hoofddoel kinderen te vermoorden. Dat had het oppakken en wegvoeren van kinderen naar de vernietigingskampen wél. Daarom is het een walgelijke vergelijking die je buiten dit soort discussies moet houden.

Je snapt de gravitas niet.

Om even een voorbeeld te geven: ik kan worden vrijgesproken van de dood van 15 mensen, als dat een niet verwijtbaar ongeluk is en levenslang de cel ingaan voor één geplande moord. Toch is het resultaat van 1 erger dan 2. Op moreel en juridisch vlak zijn ze echter niet te vergelijken.
  donderdag 27 maart 2025 @ 08:21:10 #225
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217193550
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 08:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dan nog steeds heeft dat vrij weinig te maken met Joodse kindjes naar de gaskamer sturen, maar oké.

Israël doodt niet expres kinderen met een bombardement. Het bombardement heeft niet als hoofddoel kinderen te vermoorden. Dat had het oppakken en wegvoeren van kinderen naar de vernietigingskampen wél. Daarom is het een walgelijke vergelijking die je buiten dit soort discussies moet houden.

Je snapt de gravitas niet.
Volgens mij snap je de term etnische zuivering gewoon niet zo goed. Dat heeft vrij veel met elkaar te maken.

Dat de Holocaust één van de gruwelijkste gebeurtenissen uit de recente geschiedenis is staat buiten kijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')