abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216623631
Omdat dat politiek de gemoederen bezig blijft houden, en niet in het NL topic past.

Brand hier los.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216623645
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik vind het niet zinloos, net als dat sommige mensen het niet zinloos vinden om filmpjes van Hamasscholen te laten zien. Het vormt namelijk het fundament van het conflict. De wederzijdse minachting van mensenrechten en haat. Er is geen partij die daarin boven de ander staat.
Nee hoor, Israël staat ver boven de Palestijnen.

Als je op structurele basis geweld, agressie en vijandigheid laat zien jegens een groep mensen, wat Arabische moslims in deze regio dus al heel lang doen jegens Joden. Moet je niet gek staan te kijken dat er eens een generatie Joodse Israëliërs op zal staan, die niet meer op een naïeve manier als collectief de vredesduif gaat uithangen.

En vooral Mizrahi Joden zijn helemaal klaar met de Palestijnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 10 februari 2025 @ 18:33:48 #3
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216623729
Waarschijnlijk is het nu snel afgelopen met de wapenstilstand volgens nu.nl.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216623904
Het zou mij niets verbazen als er simpelweg geen levende gijzelaars meer over zijn.
  maandag 10 februari 2025 @ 18:51:49 #5
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216623979
En hoppa daar gaan we weer...... Ik zie het somber in.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)il-gijzelaars-israel
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_216633762
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 15:48 schreef Richestorags het volgende: [..] Het is nu gecompliceerd door het feit dat de gewapende partij aan de macht (Hamas) hier niet aan lijkt te willen meewerken en de vraag waar de Palestijnen naartoe moeten bij het herbouwen van Gaza. Nog los van de vraag wie het herbouwen betaalt.
Het maakt het moeilijker maar niet onmogelijk. Hamas kan in feite zo sterk blijven vanwege het uitblijven van een tweestatenoplossing. Zodra de Palestijnen daadwerkelijk een uitzicht hebben op een normaal leven zal het voor Hamas moeilijker worden om zich te legitimeren.

quote:
[..] Sorry als ik even plat ben hoor maar Arafat was in het begin van zijn carrière een terrorist (iets met trechters, levend begravend en kogels) en begon na het klappen van de deal een terreurcampagne. De deal waar hij zelf van wegliep. Ik sta er open voor als ik hier dingen over het hoofd zie.
Ik was er niet van op de hoogte dat hij verantwoordelijk was voor de tweede intifada. Heb je hier een bron voor? Zijn eis van 'recht op terugkeer' vond ik onrealistisch, dat valt hem te verwijten. Aan de andere kant is hij wel blijven doorpraten, bijvoorbeeld bij Taba.

quote:
[..] Kijk, ik praat vanuit het hier geopperde idee dat we hier Palestijnen moeten opvangen. Het zijn er mij te veel om dat experiment aan te gaan (en het is zoals eerder gezegd in andere landen te vaak fout gegaan). Er is geen adequate methode om Palestijnen te screenen. Hoe weet je wie er wel of niet destijds op Hamas heeft gestemd? Op dat plein heeft gestaan? Het enige wat je weet is dat het er te veel zijn om die gok aan te gaan. Ik vind dat een trap na naar onze burgers en al helemaal onze Joodse burgers.
Eens, daarnaast heeft het gros van de Gazanen helemaal geen trek om te verhuizen dus dat gaat ook niet lukken zonder bloedvergieten.
Incelfrikandel
  dinsdag 11 februari 2025 @ 18:03:44 #7
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216636429
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het maakt het moeilijker maar niet onmogelijk. Hamas kan in feite zo sterk blijven vanwege het uitblijven van een tweestatenoplossing. Zodra de Palestijnen daadwerkelijk een uitzicht hebben op een normaal leven zal het voor Hamas moeilijker worden om zich te legitimeren.
Dat klopt echter ze weg krijgen is dan nog een tweede.

quote:
Ik was er niet van op de hoogte dat hij verantwoordelijk was voor de tweede intifada. Heb je hier een bron voor? Zijn eis van 'recht op terugkeer' vond ik onrealistisch, dat valt hem te verwijten. Aan de andere kant is hij wel blijven doorpraten, bijvoorbeeld bij Taba.
Lees maar even onder het kopje terrorist en zelfverrijking en corruptie in het wiki artikel waar ik hieronder naar heb gelinkt. Dat zet wel een beetje de toon en schetst het beeld over wat voor persoon hij was. Hij heeft sowieso het klimaat voor terrorisme vormgegeven.

Daarna de bill die is ingediend in Amerika over hem. Het is zeker aannemelijk dat hij er niks tegen heeft gedaan en het wel prima vond en als teflon terrorist van zijn gejatte geld genoot.

quote:
In 1968 legde Arafat in een interview uit, dat geweld moest worden gebruikt tegen de Israëlische burgers "om een klimaat van spanning en angst te creëren en te laten voortduren, zodat de zionisten begrijpen dat het voor hen onmogelijk is om in Israël te wonen."[32] Het doel was om: "immigratie te voorkomen en emigratie te bevorderen,.. het toerisme te vernietigen, immigranten zich niet laten hechten, de Israëlische economie te verzwakken en een deel van de welvaart te laten besteden aan veiligheid." Op deze wijze zou de PLO Israël onontkoombaar verzwakken, waarna "een snelle klap door legers op het goede moment" Israël zou opheffen.[33]

Arafat wist terrorisme en diplomatie te combineren.[34] De bijnaam teflon terrorist van Westerse inlichtingendiensten dankte hij aan het feit dat zijn betrokkenheid bij aanslagen hem in het Westen niet schaadde.[35]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Yasser_Arafat

De bill:

https://www.congress.gov/107/bills/s2194/BILLS-107s2194is.htm
pi_216638370
Hamas bestaat vanaf zaterdag niet meer. Koning Trump heeft gesproken. Zijn we ook meteen van die idiote poppenkast van het vrijlaten van gijzelaars af alsof het een soort musical is.
En van al die irritante protesten met Hamas vlaggen in de westerse wereld, want protesteren voor iets wat niet meer bestaat is nogal zinloos. Kunnen ze misschien weer voor de 0.00001 graad stijging van de temperatuur protesteren.
pi_216716920
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 18:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat klopt echter ze weg krijgen is dan nog een tweede.
Dat klopt, maar als je hun voedingsbodem wegneemt staan ze natuurlijk een stuk zwakker.

quote:
Lees maar even onder het kopje terrorist en zelfverrijking en corruptie in het wiki artikel waar ik hieronder naar heb gelinkt. Dat zet wel een beetje de toon en schetst het beeld over wat voor persoon hij was. Hij heeft sowieso het klimaat voor terrorisme vormgegeven.

Daarna de bill die is ingediend in Amerika over hem. Het is zeker aannemelijk dat hij er niks tegen heeft gedaan en het wel prima vond en als teflon terrorist van zijn gejatte geld genoot.
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Yasser_Arafat

De bill:

https://www.congress.gov/107/bills/s2194/BILLS-107s2194is.htm
Het zou kunnen. Ik heb het eens uitgezocht en een internationale onderzoekscommissie heeft weer geconcludeerd dat er geen bewijs voor is. Dan heb je nog de derde optie: de waarheid ligt ergens in het midden.

Echter, of het nou wel of niet klopt, dat Arafat een gedrocht was is helder. Ik denk alleen niet dat het wezenlijk iets veranderd, er is in de geschiedenis onderhandeld met nog veel misselijkmakendere monsters.
Incelfrikandel
  maandag 17 februari 2025 @ 15:25:56 #10
396550 Richestorags
pi_216719474
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:33 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dat klopt, maar als je hun voedingsbodem wegneemt staan ze natuurlijk een stuk zwakker.
[..]
Het zou kunnen. Ik heb het eens uitgezocht en een internationale onderzoekscommissie heeft weer geconcludeerd dat er geen bewijs voor is. Dan heb je nog de derde optie: de waarheid ligt ergens in het midden.

Echter, of het nou wel of niet klopt, dat Arafat een gedrocht was is helder. Ik denk alleen niet dat het wezenlijk iets veranderd, er is in de geschiedenis onderhandeld met nog veel misselijkmakendere monsters.
Nou ja, dat is eigenlijk ook meer mijn punt. Wat voor normale, constructieve vertegenwoordiging hebben de Palestijnen nou (gehad).

Het is een nogal problematische maatschappij. Israël heeft linkse, humanistische regeringen gehad voor deze wappieregering. De Palestijnen altijd figuren die in min of meerdere mate gewoon walgelijk zijn.
  maandag 17 februari 2025 @ 16:13:34 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216720087
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nou ja, dat is eigenlijk ook meer mijn punt. Wat voor normale, constructieve vertegenwoordiging hebben de Palestijnen nou (gehad).

Het is een nogal problematische maatschappij. Israël heeft linkse, humanistische regeringen gehad voor deze wappieregering. De Palestijnen altijd figuren die in min of meerdere mate gewoon walgelijk zijn.
Ze kiezen ze zelf uit hé !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_216721368
https://www.timesofisrael(...)y-were-palestinians/

quote:
Florida man arrested after shooting 2 Israelis, says he thought they were Palestinians

Mordechai Brafman, 27, has been arrested and charged with two counts of attempted murder after he shot at the car 17 times with a semiautomatic handgun.

According to the arrest report, Brafman said that while he was driving his truck, “he saw two Palestinians and shot and killed both.”
Zo kunnen we maar weer eens zien dat ook de Israelisch vervuld zijn van haat. Iets waarvan de pro-genocide crew altijd doet dat het een Palestijns probleem zou zijn ofzo.
pi_216722083
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 17:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zo kunnen we maar weer eens zien dat ook de Israelisch vervuld zijn van haat. Iets waarvan de pro-genocide crew altijd doet dat het een Palestijns probleem zou zijn ofzo.
Waar staat dat Mordechai Brafman Israelisch is?
pi_216722103
Maar ja, ook bij Israelis zit er genoeg haat voor Palestijnen.
pi_216816758
Het was hier nogal rustig afgelopen tijd. Heeft niemand genoten van de fantastische theater shows van het tentoonstellen van baby’s en bejaarden in doodskisten door Hamas verzetshelden in gloednieuwe tenues en gloednieuwe door de VN gesponsorde Toyota’s? Dat ze de gewurgde baby en peuter in omgewisselde kisten hadden gedaan en de moeder helemaal niet in de kist bleek te zitten? Dat ze de kisten op slot hadden gedaan en de sleutels niet pastten? Dat ze ze paradeerden op een podium als trofeeën? Dat er duizenden onschuldige Palestijnen joelden en juichtten in het publiek terwijl dit demonische tafereel bezig was? Dát is precies de organisatie en de mensen die sommige Fokkers hier steunen. @WismutVeilchen83

Om te kotsen.

Ik hoop dat ze het karwei afmaken en dat addergebroed met wortel en tak uitroeien en als ze daarbij nog steeds een ~2 procent burgerslachtoffer ratio halen is dat het beste wat er ooit in de geschiedenis van de mensheid is gehaald tijdens een oorlog en neem ik daar heel erg diep mijn hoed voor af.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eagles89 op 24-02-2025 15:37:19 ]
  maandag 24 februari 2025 @ 15:34:13 #16
396550 Richestorags
pi_216818763
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 17:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Een Jood die in Amerika woont is geen Israëli. Next.
  maandag 24 februari 2025 @ 15:38:30 #17
396550 Richestorags
pi_216818804
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 12:39 schreef Eagles89 het volgende:
Het was hier nogal rustig afgelopen tijd. Heeft niemand genoten van de fantastische tjeater shows van het tentoonstellen van baby’s en bejaarden in doodskisten door Hamas verzetshelden in gloednieuwe tenues en gloednieuwe door de VN gesponsorde Toyota’s? Dat ze de gewurgde baby en peuter in omgewisselde kisten hadden gedaan en de moeder helemaal niet in de kist bleek te zitten? Dat ze de kisten op slot hadden gedaan en de sleutels niet pastten? Dat ze ze paradeerden op een podium als trofeeën? Dat er duizenden onschuldige Palestijnen joelden en juichtten in het publiek terwijl dit demonische tafereel bezig was? Dát is precies de organisatie en de mensen die sommige Fokkers hier steunen. @:Wismutveilchen83

Om te kotsen.

Ik hoop dat ze het karwei afmaken en dat addergebroed met wortel en tak uitroeien en als ze daarbij nog steeds een ~2 procent burgerslachtoffer ratio halen is dat het beste wat er ooit in de geschiedenis van de mensheid is gehaald tijdens een oorlog en neem ik daar heel erg diep mijn hoed voor af.
Europa gaat ze geen strobreed in de weg leggen terwijl Israël het karwei afmaakt. Als de Arabieren zo begaan zijn met het lot van de Palestijnen, nemen ze ze maar op als vluchteling. Op basis van de 7 afgeketste deals, 7 oktober, de oorlogen die zijn gestart en dit beestachtige gedrag is er gewoon niks mogelijk. Geweld lijkt de enige taal te zijn die ze begrijpen.

Ze hadden een prachtig leven kunnen hebben door zich als Israëlische Arabier op te laten nemen in de Israëlische maatschappij en van volledige rechten en een goed inkomen kunnen genieten. Of hun staat kunnen accepteren en het debiele idee laten varen dat heel Israël van hen is en het daarom afketsen.
pi_216819474
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Normaal in elk geval niet.

quote:
Dit vind ik ook wel wat vertekenend. Palestina is een problematische maatschappij, maar van de afgelopen 50 jaar vond ik alleen Peres, Rabin, Barak en Olmert constructief aan de Israëlische kant.
Incelfrikandel
  maandag 24 februari 2025 @ 16:36:49 #19
396550 Richestorags
pi_216819515
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:33 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Normaal in elk geval niet.
Dat verklaart ook de positie waar ze in zitten.

quote:
Dit vind ik ook wel wat vertekenend. Palestina is een problematische maatschappij, maar van de afgelopen 50 jaar vond ik alleen Peres, Rabin, Barak en Olmert constructief aan de Israëlische kant.
Dat zeg ik toch? Ik zeg dat Israël het heeft gehad. Ik zeg niet dat Israël het continu heeft gehad.
  zondag 2 maart 2025 @ 11:09:33 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216892025
Dit heeft ook eem matige houdbaarheidsdatum
https://www.nu.nl/midden-(...)ere-eerste-fase.html
  woensdag 5 maart 2025 @ 21:59:39 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216941373
Het Arabische plan klinkt vaag maar sowieso beter dan dat van Trump
https://www.nu.nl/nujij/6(...)n-gaza-gesloten.html
  woensdag 5 maart 2025 @ 22:23:46 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216941617
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:59 schreef Hexagon het volgende:
Zonder de steun van Israël lijkt het me een kansloos plan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216941643
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zonder de steun van Israël lijkt het me een kansloos plan.
Dit
En in het plan een haven en luchthaven opnemen is gewoon een belediging. Een aanval
  donderdag 6 maart 2025 @ 08:15:13 #24
396550 Richestorags
pi_216943714
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:59 schreef Hexagon het volgende:
Geen enkele omschrijving over wat er met de terroristen van Hamas wordt gedaan. Slim, dat wel. Israël lijkt nu de bad guy als ze het weigeren.
  donderdag 6 maart 2025 @ 08:15:45 #25
396550 Richestorags
pi_216943721
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 22:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dit
En in het plan een haven en luchthaven opnemen is gewoon een belediging. Een aanval
?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')