SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Origami94 op 10-02-2025 15:38:30 ]
Dit idd wtf manquote:Op maandag 10 februari 2025 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Zelensky met een flauw excuus?![]()
Verkeerd verwoord. Zelensky heeft geen slecht excuus, Trump zal er wel een moeten vinden.quote:Op maandag 10 februari 2025 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Zelensky met een flauw excuus?![]()
Er zal een manier kunnen zijn om ze te laten meestemmenquote:Op maandag 10 februari 2025 15:34 schreef Lt.Bookman het volgende:
woont momenteel in bezet gebied of het buitenland
Het kan niet eens. Grondwet enzoquote:Op maandag 10 februari 2025 15:34 schreef Lt.Bookman het volgende:
15-20% van de kiesgerechtigde Oekraïners woont momenteel in bezet gebied of het buitenland, maar volgens @:Origami94 kun je dan prima verkiezingen organiseren
Heel je topic verneukt.quote:Op maandag 10 februari 2025 15:36 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Verkeerd verwoord. Zelensky heeft geen slecht excuus, Trump zal er wel een moeten vinden.
Al ben ik van mening dat er verkiezingen in Oekraine horen te zijn, oorlog of niet.
de vorige keer ging ie niet gewoon weg he.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:36 schreef sp3c het volgende:
Hij gaat gewoon weg na vier jaar net als de vorige keer
Al zou ik wel extra beveiliging inzetten bij overheidsgebouwen
Ik vind staatsgreep een beetje een overstatementquote:Op maandag 10 februari 2025 16:38 schreef koemleit het volgende:
[..]
de vorige keer ging ie niet gewoon weg he.
Toen probeerde hij een staatsgreep, die mislukte.
Hij gaat dat 100% weer proberen, maar nu doordachter. Die gaat niet weg. Die blijft.
Probeerde hij z'n aanhangers het capitool te laten innemen?quote:Op maandag 10 februari 2025 16:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vind staatsgreep een beetje een overstatement
Ik wil best geloven dat die menigte is opgezweept door de manier waarop Trump zijn nederlaag niet accepteerdequote:Op maandag 10 februari 2025 16:42 schreef koemleit het volgende:
[..]
Probeerde hij z'n aanhangers het capitool te laten innemen?
Probeerde ze de stemming tegen te houden?
Het was een poging tot staatsgreep, een ietwat knullige want hij had niet de juiste mensen achter zich.
Maar dit gaat ie weer doen, en nu met JD Vance in de rol van Mike Pence.
En dat is wel echt een schoothond. Het was een staatsgreep en hij gaat het weer proberen.
Daar durf ik ook nog wel een weddenschap op af te sluiten.
De Capitoolbestorming was maar een deel er van. Het was de bedoeling dat Pence die dag de stemmen niet zou certificeren. De rest:quote:Op maandag 10 februari 2025 16:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik wil best geloven dat die menigte is opgezweept door de manier waarop Trump zijn nederlaag niet accepteerde
Of het daadwerkelijk in gang is gezet door Trump zelf weet ik dat de intentie daadwerkelijk een staatsgreep was geloof ik niet
Daar is meer voor nodig lijkt mij dan
Voor een man die de controle heeft over meer dan duizend kernbommen mag je best angstig zijn.quote:
Ik niet. Wat hij probeerde was een autocoup. Het is slechts niet gelukt omdat Pence niet wilde meewerken.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vind staatsgreep een beetje een overstatement
En dan over 10 jaar "we hebben het niet geweten".quote:Op maandag 10 februari 2025 21:09 schreef Fretwork het volgende:
Voor iedereen die zich ooit heeft aangevraagd hoe de nazi's aan de macht konden komen zijn de afgelopen jaren enorm fascinerend.
Ik hoop het, maar zo snel als ze nu gaan en zo weinig wat er tegenin gaat ben ik benieuwd waar het eindigt...quote:Op maandag 10 februari 2025 21:27 schreef Buitendam het volgende:
Het zit allemaal prima dichtgetimmerd qua mogelijkheden voor Trump. Dit wordt even uitzitten en hopen op zo min mogelijk schade. Daarna is elke kandidaat geen Trump en hebben de republikeinen weinig te bieden.
quote:Op maandag 10 februari 2025 21:37 schreef Hexagon het volgende:
Ach gelukkig heeft iedereen daar wapens tegen een tirannieke overheid, toch niet zo slecht bekeken.
Eens, de kans dat Trump er over 4 jaar nog zit is echt nog steeds minimaal.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:27 schreef Buitendam het volgende:
Het zit allemaal prima dichtgetimmerd qua mogelijkheden voor Trump. Dit wordt even uitzitten en hopen op zo min mogelijk schade. Daarna is elke kandidaat geen Trump en hebben de republikeinen weinig te bieden.
Wie gaat hem eruit zetten dan?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 08:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, de kans dat Trump er over 4 jaar nog zit is echt nog steeds minimaal.
De op 7 november 2028 nieuw verkozen president. Of dat nu een Republikein of een Democraat is.quote:
Moet er wel een verkiezing zijn om iemand te verkiezen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
De op 7 november 2028 nieuw verkozen president. Of dat nu een Republikein of een Democraat is.
Als dat echt zo is, dat hij geen verkiezingen uit gaat schrijven, heb je best kans dat bepaalde staten zich af willen scheiden. Hebben we er een burgeroorlog bij.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Moet er wel een verkiezing zijn om iemand te verkiezen.
Er is op dit moment als een constitutionele crisis gaande omdat de regering bevelen en uitspraken van federale rechters naast zich neerleggen. Als ze dit winnen is het een kleine stap om te bepalen dat er geen verkiezingen (meer) zullen zijn
Er is niemand in de VS die verkiezingen tegen kan houden. De president niet, zelfs de rechters niet, zelfs het Hooggerechtshof niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Moet er wel een verkiezing zijn om iemand te verkiezen.
Er is op dit moment als een constitutionele crisis gaande omdat de regering bevelen en uitspraken van federale rechters naast zich neerleggen. Als ze dit winnen is het een kleine stap om te bepalen dat er geen verkiezingen (meer) zullen zijn
De president schrijft geen verkiezingen uit, de verkiezingen staan in de grondwet. Inclusief de datum. Zelfs tijdens de Civil war en de wereldoorlogen gingen de verkiezingen gewoon door. Dat is in de VS niet te blokkeren.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Als dat echt zo is, dat hij geen verkiezingen uit gaat schrijven, heb je best kans dat bepaalde staten zich af willen scheiden. Hebben we er een burgeroorlog bij.
De loyale rode staten kunnen kiezen om geen verkiezingen te organiseren. Dan komt er geen rechtsgeldige uitslag en kan Trump zonder gevolgen rustig blijven zitten. De checks and balances in de VS zijn heel fragiel. Het scheelde maar heel weinig of er was in 2020 al een autocoup gepleegd.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is niemand in de VS die verkiezingen tegen kan houden. De president niet, zelfs de rechters niet, zelfs het Hooggerechtshof niet.
En genoeg Republikeinen die graag president willen worden, die willen de verkiezingen helemaal niet afschaffen.
Nee, dat valt wel mee. Die coup in 2020 was nooit legaal verklaard, ook niet door dit Hooggerechtshof. De checks en balances zijn in de VS, dankzij hun enorm stevige grondwet, juist heel erg sterk. Niks fragiels aan. De verkiezingen in 2028 staan, inclusief datum, al vast. En 20 januari 2029 verlaat Trump (of zijn vervanger als Trump eerder overlijdt) het Witte Huis.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De loyale rode staten kunnen kiezen om geen verkiezingen te organiseren. Dan komt er geen rechtsgeldige uitslag en kan Trump zonder gevolgen rustig blijven zitten. De checks and balances in de VS zijn heel fragiel. Het scheelde maar heel weinig of er was in 2020 al een autocoup gepleegd.
Dat is leuk en aardig, maar je hebt ook nog een vrij grote factor in de bevolking. Toch een schokkend grote groep Republikeinen die achter Trump staat en bereid is om de democratie te verwerpen als ze het nodig vinden. Er worden in sommige staten de meest radicale idioten gekozen, en het volk loopt er gewoon achter aan.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat valt wel mee. Die coup in 2020 was nooit legaal verklaard, ook niet door dit Hooggerechtshof. De checks en balances zijn in de VS, dankzij hun enorm stevige grondwet, juist heel erg sterk. Niks fragiels aan. De verkiezingen in 2028 staan, inclusief datum, al vast. En 20 januari 2029 verlaat Trump (of zijn vervanger als Trump eerder overlijdt) het Witte Huis.
Eens, de kans dat Trump zijn opvolger kan aanwijzen (Trump jr?) omdat teveel kiezers doen wat hij zegt schat ik ook best hoog in, maar dat is wat anders dan dat er geen verkiezingen zijn of dat Trump blijft zitten.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat is leuk en aardig, maar je hebt ook nog een vrij grote factor in de bevolking. Toch een schokkend grote groep Republikeinen die achter Trump staat en bereid is om de democratie te verwerpen als ze het nodig vinden. Er worden in sommige staten de meest radicale idioten gekozen, en het volk loopt er gewoon achter aan.
Natuurlijk wil niet iedereen de tegenstander opknopen, hoofden op spiezen zien e.d. maar het is niet een kleine groep die bereid is om achter de grote volksmenner aan te lopen.
Bekijk deze YouTube-video
Blijven beelden waar je rillingen van krijgt.
Maar wie zegt dat het Hooggerechtshof veilig is met een stelletje bewapende trouwe idioten van dit formaat?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, de kans dat Trump zijn opvolger kan aanwijzen (Trump jr?) omdat teveel kiezers doen wat hij zegt schat ik ook best hoog in, maar dat is wat anders dan dat er geen verkiezingen zijn of dat Trump blijft zitten.
Wacht nou eens even. Er hebben bij de laatste verkiezingen 72 miljoen mensen niet op Trump gestemd. En als je niet op Trump stemt moet je er ook echt níets van hebben. Dan kun je niet zomaar even de groep die-hard MAGA’s zo’n grote rol toebedelen. Hij is over 4 jaar weg. Heeft ie het land wel echt een trucje geflikt en lachen de Musks en Zuckerbergs nog een tijdje door, maar dat is het dan ook wel.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat is leuk en aardig, maar je hebt ook nog een vrij grote factor in de bevolking. Toch een schokkend grote groep Republikeinen die achter Trump staat en bereid is om de democratie te verwerpen als ze het nodig vinden. Er worden in sommige staten de meest radicale idioten gekozen, en het volk loopt er gewoon achter aan.
Natuurlijk wil niet iedereen de tegenstander opknopen, hoofden op spiezen zien e.d. maar het is niet een kleine groep die bereid is om achter de grote volksmenner aan te lopen.
Bekijk deze YouTube-video
Blijven beelden waar je rillingen van krijgt.
En dan even de Putin/Medvedev wisseltruc.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:40 schreef DJKoster het volgende:
Er zijn genoeg landen met regelmatige verkiezingen waar uiteindelijk toch aldoor hetzelfde poppetje (of een vriend) weer op de hoogste positie komt.
Of er wordt een adviserende rol gecreëerd (like Elon Musk) waardoor de facto Trump alsnog aan de touwtjes trekt. Genoeg mogelijkheden.
Het zit bijna dichtgetimmerd. Hij mag niet als president worden gekozen voor de 3rde keer, maar hij mag wel meedoen als kandidaat voor vice president aan de verkiezingen. Als het president poppetje aftreed dan mag Trump gewoon als president verder. Hij mag alleen niet direct worden gekozen als president.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:27 schreef Buitendam het volgende:
Wat ik begreep zou het 22e amendement voor deze theorie roet in het eten gooien. Constitutioneel gezien zou het nog flink aan verandering onderhevig zijn om dit te kunnen doen. Of jij moet een bron hebben wat het tegendeel bewijst?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:27 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het zit bijna dichtgetimmerd. Hij mag niet als president worden gekozen voor de 3rde keer, maar hij mag wel meedoen als kandidaat voor vice president aan de verkiezingen. Als het president poppetje aftreed dan mag Trump gewoon als president verder. Hij mag alleen niet direct worden gekozen als president.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |