Ja, dat heeft in het VK ook zo’n enorm succes gebracht.quote:Op woensdag 12 februari 2025 08:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Een raadplegend referendum heeft vooral aangetoond dat de politiek lakt heeft aan de uitslag.
Een bindend referendum lijkt me dan ook betere zaak.
Dat was geen correctief referendumquote:Op woensdag 12 februari 2025 09:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat heeft in het VK ook zo’n enorm succes gebracht.
Een referendum waarbij noodzakelijke wetten worden weggegooid en de politiek maar moet gokken wat de reden was (nepnieuws over een zinnetje in een wet?) en waarbij bouwstenen van compromissen uit coalitieakkoorden kunnen worden getrokken, het hele referendum lijkt mij een zeer destructief plan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 08:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Een raadplegend referendum heeft vooral aangetoond dat de politiek lakt heeft aan de uitslag.
Een bindend referendum lijkt me dan ook betere zaak.
Ik reageerde op een postwaar het woord ‘correctief’ niet in voorkwam, maar werd gepleit voor een ‘bindend’ referendum.quote:Op woensdag 12 februari 2025 09:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat was geen correctief referendum
Het einde van de verzuiling en het volatiele karakter van de kiezers zorgt er nu al voor dat het lastig is om moeilijke noodzakelijke beslissingen te maken. Ik denk dat een bindend referendum dit nog veel erger maakt inderdaad.quote:Op woensdag 12 februari 2025 09:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een referendum waarbij noodzakelijke wetten worden weggegooid en de politiek maar moet gokken wat de reden was (nepnieuws over een zinnetje in een wet?) en waarbij bouwstenen van compromissen uit coalitieakkoorden kunnen worden getrokken, het hele referendum lijkt mij een zeer destructief plan.
Daarom de vorige keer dat amendement van de CU: https://berthub.eu/tkconv/document.html?nummer=2020D34315quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Daarnaast hebben we met de tweede kamer verkiezingen al een opkomst van meer dan 75%, ik vind het maar ondemocratisch als een referendum met een veel lagere opkomst ja/nee beslissingen maakt.
Daarbij moest er bij een referendum dus meer dan de helft van het aantal kiesgerechtigden dat had gestemd bij de laatste TK voor stemmen om het referendum geldig te laten zijn. Dat zou idd de enige redelijke manier zijn om de Kamer te overrulen.quote:Met dit amendement wordt een uitkomstdrempel van de meerderheid (de helft +1) van het aantal bij de meest recent gehouden Tweede Kamerverkiezingen uitgebrachte stemmen, in de Grondwet vastgelegd.
Ben het helemaal met Van der Graaf eens.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daarom de vorige keer dat amendement van de CU: https://berthub.eu/tkconv/document.html?nummer=2020D34315
[..]
Daarbij moest er bij een referendum dus meer dan de helft van het aantal kiesgerechtigden dat had gestemd bij de laatste TK voor stemmen om het referendum geldig te laten zijn. Dat zou idd de enige redelijke manier zijn om de Kamer te overrulen.
In praktijk maakt het referenda natuurlijk onmogelijk. Zelfs als 100% van de stemmers in een referendum voor stemt, halen ze bijna altijd deze drempel niet. De reden ook dat D66 zijn handen van dit wetsvoorstel haalde.
Maar de voorstanders erkennen daar dus mee dat je de kamer gaat overrulen met minder stemmen dan de TK verkiezingen, inderdaad gewoon ondemocratisch.
Was toen wel een briljante zet van Van der Graaf, de invoering van dit amendement waar ze ook nog een meerderheid voor wist te halen.
Deze kamercommissie gedraagt zich zionistischer dan 50 joodse organisatiesquote:De VN-rapporteur voor de bezette Palestijnse gebieden Francesca Albanese komt donderdag toch niet officieel op bezoek in de Tweede Kamer. Dat heeft de vaste commissie Buitenlandse Zaken van de Tweede Kamer besloten.
Op verzoek van GroenLinks-PvdA-Kamerlid Piri ging die commissie op 23 januari akkoord met de uitnodiging aan haar. Veel fracties zijn daar bij nader inzien tegen vanwege uitspraken van Albanese over Israël.
Probleem was nu wel geloof ik dat deze VN rapporteur kamerleden aan viel op X.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:57 schreef Bluesdude het volgende:
https://nos.nl/artikel/2555440-tweede-kamer-wil-vn-rapporteur-albanese-deze-week-toch-niet-ontvangen
[..]
Deze kamercommissie gedraagt zich zionistischer dan 50 joodse organisaties [ afbeelding ]
Bron is via X, deze site: https://www.ijvcanada.org/update-50jewishorgssupport/#
Ze is dus vooral kritisch op israelisch terrorisme en hun sympathisanten, mn Trump, Biden, Nederlandse politiek.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:13 schreef Hanca het volgende:
Ze is dus vooral ook een enorm slechte diplomaat, wel essentieel voor haar rol.
Ze retweete een post waarin Netanyahu en Hitler gelijk werden gesteld, bijvoorbeeld. Nee, ik ben ook geen fan van Netanyahu en ja, die man moet de cel in. Maar die vergelijking posten is dus gewoon enorm dom. En kamerleden uitschelden waar je op bezoek gaat, ook dom. Ze lijkt me gewoon uitermate ongeschikt voor haar rol.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ze is dus vooral kritisch op israelisch terrorisme en hun sympathisanten, mn Trump, Biden, Nederlandse politiek.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/francesca-albanese-is-fel-criticus-van-israel-maar-ontkent-niet-het-bestaansrecht-ervan~ba6b6f30/quote:Zo schreef Albanese in 2014 op Facebook dat de Verenigde Staten ‘onderworpen zijn aan de Joodse lobby’. In juli vorig jaar schreef ze bij een post op X van iemand die foto’s van Hitler en Netanyahu onder elkaar had gezet: ‘Precies wat ik vandaag dacht.’
https://www.volkskrant.nl/buitenland/francesca-albanese-is-fel-criticus-van-israel-maar-ontkent-niet-het-bestaansrecht-ervan~ba6b6f30/quote:Zo schreef Albanese in 2014 op Facebook dat de Verenigde Staten ‘onderworpen zijn aan de Joodse lobby’. In juli vorig jaar schreef ze bij een post op X van iemand die foto’s van Hitler en Netanyahu onder elkaar had gezet: ‘Precies wat ik vandaag dacht.’
Lisa Westerveld is een prima kamerlid met veel goede initiatieven maar met dit asociaal kabinet is niets te beginnenquote:Op woensdag 12 februari 2025 12:08 schreef Perrin het volgende:
We worden bestuurd door onverantwoordelijke flapdrollen
[ x ]
Dit is gewoon een gelijkstelling tussen Hitler en Netanyahu. Dat kun je als Jan Doedel in de kroeg doen, niet als diplomaat in dienst van de VN. Precies wat ik zeg: totaal ongeschikt voor haar baan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl/buitenland/francesca-albanese-is-fel-criticus-van-israel-maar-ontkent-niet-het-bestaansrecht-ervan~ba6b6f30/
Het was deze tweet: [ afbeelding ]
Uiteraard kun je deze twee massamoordenaars vergelijken. Doe je dat niet, dan kun je de verschillen ook niet meten.
Het verschil is dat Hitler een veel grotere schoft was.
Albanese reageerde op het geschrevene: History is always watching..
Verwijzend naar opnieuw grote massamoorden door nationalistische extremisten
Dit was inderdaad ongelofelijk: er ligt een brief van de staatssecretaris, er is de komende tijd geen commissiedebat om die te bespreken en nog willen ze geen debat houden. Beloof dan minstens een extra commissiedebat binnenkort, nu is het gewoon het negeren van alle problemen in de jeugdzorg.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:08 schreef Perrin het volgende:
We worden bestuurd door onverantwoordelijke flapdrollen
[ x ]
Het is geen gelijkstelling, zoals ze reageerde.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is gewoon een gelijkstelling tussen Hitler en Netanyahu.
Onzin, hooguit dat je haar kan verwijten de schijn van een gelijkstelling tussen deze twee moordenaars gemaakt te hebben.quote:Precies wat ik zeg: totaal ongeschikt voor haar baan.
De post waarop ze reageert is bedoeld als gelijkstelling (foto's zijn bijna exact gelijk) en zij is het daar volmondig mee eens. Snap niet hoe je het anders kunt zien.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is geen gelijkstelling, zoals ze reageerde.
[..]
De schijn? Ik kan me geen andere interpretatie van die tweet voorstellen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is geen gelijkstelling, zoals ze reageerde.
[..]
Onzin, hooguit dat je haar kan verwijten de schijn van een gelijkstelling tussen deze twee moordenaars gemaakt te hebben.
Dat ligt aan jouw onvermogen de nuances te zien.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:46 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De schijn? Ik kan me geen andere interpretatie van die tweet voorstellen.
Knevel is een apart figuur, maar gelukkig geen Nederlandse politicus.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat ligt aan jouw onvermogen de nuances te zien.
Nog meer mensen hebben niet het vermogen, de onwil israelische terreur te erkennen, zoals Andries Knevel:[ x ]
De vernietiging van gazaanse dorpen en steden is gedaan door Israel
Als er zoveel wijst op een genocide dan is dat toch een terechte analogie?quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is gewoon een gelijkstelling tussen Hitler en Netanyahu. Dat kun je als Jan Doedel in de kroeg doen, niet als diplomaat in dienst van de VN. Precies wat ik zeg: totaal ongeschikt voor haar baan.
Het een genocide noemen mag. Ben het er niet mee eens, maar er zijn verschillende definities van genocides. Ik zou het bij schending van mensenrechten en oorlogsmisdaden houden. Maar dat is nog totaal wat anders dan iemand vergelijken met Hitler. Echt volledig, totaal wat anders. Iemand die een genocide pleegt is nog lang geen Hitler. Zodra je een vergelijking met Hitler nodig hebt om je punt te maken, ben je gewoon ongeschikt voor een diplomatieke post in de VN.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als er zoveel wijst op een genocide dan is dat toch een terechte analogie?
Als we iedereen gaan ontslaan die een genocide benoemd en uitspreekt zoals ook gebeurt dan kunnen we net zo goed Israel een brief geven waarop staat dat ze mogen doen met de Gazanen, Israeliers, rechtstaat en oppositie wat ze willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |