Maak een puinhoop van de lokale regering en burgers en bedrijven worden boos. Als jij nergens meer vergunningen of ander papierwerk kan regelen sta je ook stil. Dus daarom moet je zo'n regionaal regeringscentrum als Koersk ook aanpakken. Het effect is groot en niet te verbergen.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Met een regeringsgebouw kun je geen geld verdienen, daarom verdient het vernielen van de Russische capaciteit om zichzelf te bedruipen juist de voorkeur. Niet alleen vanwege deze oorlog, maar misschien nog wel meer om hen gedurende enkele decennia in ellende te storten.
Tja, dit even afwachten.quote:
quote:https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lhtsysxygc2n
⚡️Trump's team to visit Ukraine this week, Zelensky says.
"There will be some (high-profile) people from President Trump's team here in Ukraine this week, even before the Munich Security Conference," Volodymyr Zelensky said.
Erg nauwkeurig. Benieuwd of doelwit is aangewezen met een laser. En als dat zo is, wie dat deed. Want als het vliegtuig dat deed dan is dat toestel aardig dichtbij het front in de buurt.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lhttg4wo2s2j
🇺🇦 Ukrainian aviation strikes a Russian assault group hiding in a railway underpass using precision-guided AASM-250 "Hammer" bombs.
Wat? Wanneer? Vannacht toen ik sliep? Vanmiddag toen ik aan het werk was?quote:Op maandag 10 februari 2025 19:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[ afbeelding ]
Dit topic is verneukt door Poetintrollen.
Zou het? Trump doet hetzelfde als Putin. Onmogelijke dingen eisen en zien hoe ver hij komt. Gewoon onderhandelingstactiek.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:57 schreef Ulx het volgende:
Russia says U.S. relations are on brink of collapse, refuses to confirm Trump call claim
Goh, de oranje gek gaat ons WO3 in helpen. Doet hij snel.
[..]
Nah typische soviet onderhandelingstaktiek. Vol gas geven totdat de tegenpartij breekt.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:57 schreef Ulx het volgende:
Russia says U.S. relations are on brink of collapse, refuses to confirm Trump call claim
Goh, de oranje gek gaat ons WO3 in helpen. Doet hij snel.
[..]
Lijkt juist eventjes goed te gaan, niet iedereen die niet in de pas loopt is een Poetin troll..quote:Op maandag 10 februari 2025 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat? Wanneer? Vannacht toen ik sliep? Vanmiddag toen ik aan het werk was?
Poetin blijft het Westen en met name de VS in eigen land ook consequent als de grote Satan neerzetten natuurlijk, want zijn regime drijft grotendeels op dat vijandbeeld. Maar bovenal lijkt het me een gevalletje "calling their bluff". De VS heeft nu onder Trump eigenlijk bij voorbaat zijn onderhandelingspositie al weggegooid, omdat iedereen wel ziet dat Trump geen middelen naar Oekrane wil sturen. Beetje dreigen met economische sancties daar lacht Poetin inmiddels ook om natuurlijk.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Nah typische soviet onderhandelingstaktiek. Vol gas geven totdat de tegenpartij breekt.
Trump is een loose cannon. Het kan alle kanten op met hem. Ik wacht het rustig af.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Poetin blijft het Westen en met name de VS in eigen land ook consequent als de grote Satan neerzetten natuurlijk, want zijn regime drijft grotendeels op dat vijandbeeld. Maar bovenal lijkt het me een gevalletje "calling their bluff". De VS heeft nu onder Trump eigenlijk bij voorbaat zijn onderhandelingspositie al weggegooid, omdat iedereen wel ziet dat Trump geen middelen naar Oekrane wil sturen. Beetje dreigen met economische sancties daar lacht Poetin inmiddels ook om natuurlijk.
Kreeg ik ff vlug gelijkquote:
Eerlijk is eerlijk, we kunnen er alle kanten mee op. Trump zou net als biden het niet kunnen gebruiken.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kreeg ik ff vlug gelijk
Ah, vandaar de boze reactie uit Moskou. Is er trouwens nog een verschil met wat onder Biden werd gedaan of is het gewoon de naam Trump onder iets bestaands zetten en dan maar opscheppen hoe goed hij is, zoals meestal met zijn voorstellen?quote:
Ik vermoed dat Oekrane zijn langeafstandwapens toch echt beter kan inzetten om energieinfrastructuur, (wapen)industrie en militaire opslagen uit te schakelen, de effecten daarvan lijken me groter dan die van een vernield regerings- of overheidsgebouw.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maak een puinhoop van de lokale regering en burgers en bedrijven worden boos. Als jij nergens meer vergunningen of ander papierwerk kan regelen sta je ook stil. Dus daarom moet je zo'n regionaal regeringscentrum als Koersk ook aanpakken. Het effect is groot en niet te verbergen.
Een gebouw is onzin. Maar je had ook wel gezien dat ik schreef dat ze er een heleboel tegelijk moeten aanpakken? Het effect van in een nacht een zooi brandende politiebureaus, FSB-kantoren en gebouwen van lokaal bestuur in een middelgrote stad als Koersk geeft een tik aan het zelfvertrouwen. Beetje een Tet-offensief effect.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:37 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Oekrane zijn langeafstandwapens toch echt beter kan inzetten om energieinfrastructuur, (wapen)industrie en militaire opslagen uit te schakelen, de effecten daarvan lijken me groter dan die van een vernield regerings- of overheidsgebouw.
Het is vooral eerst alles van Biden zo lang mogelijk tegenhouden en nu Trump er zit zelf met plannen komen onder het mom, kijk ons eens dingen doen die Biden niet voor elkaar kreeg.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ah, vandaar de boze reactie uit Moskou. Is er trouwens nog een verschil met wat onder Biden werd gedaan of is het gewoon de naam Trump onder iets bestaands zetten en dan maar opscheppen hoe goed hij is, zoals meestal met zijn voorstellen?
Wat een wereld hequote:Op maandag 10 februari 2025 23:05 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het is vooral eerst alles van Biden zo lang mogelijk tegenhouden en nu Trump er zit zelf met plannen komen onder het mom, kijk ons eens dingen doen die Biden niet voor elkaar kreeg.
Uiteraard.quote:Op maandag 10 februari 2025 23:05 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het is vooral eerst alles van Biden zo lang mogelijk tegenhouden en nu Trump er zit zelf met plannen komen onder het mom, kijk ons eens dingen doen die Biden niet voor elkaar kreeg.
Proest, Een narcist zijn hand kinderhand is snel gevuld, zullen we maar zeggen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met die tarieven op staal zijn hun spullen weer een stuk duurder geworden. Ik denk dat ze beter in Europa kunnen kopen, tenzij het echt echt niet anders kan. Meer bang for the buck.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lhv73nmz6k2b
🇺🇸🇪🇺 The Trump administration plans to push European allies to buy more American weapons for Ukraine ahead of potential peace talks with Moscow, - Reuters
❗️The plan, if formalized, will offer some reassurance to Ukrainian leaders who have worried that Trump might block further aid to the country.
quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lhvb64ainc2s
Ukrainian forces (SBS, GUR, SSO) struck the Saratov oil refinery overnight on Feb 11 – General Staff confirms. The refinery produces over 20 types of fuel, including diesel and gasoline, supplying the Russian army. Confirmed hits caused a fire at the facility.
quote:Zelensky heeft gisteren meer bekend gemaakt over z'n plan om mannen tussen 18 en 25 te werven. Hij biedt:
- 1 miljoen hryvnia per jaar (23.000 euro) bovenop het reguliere salaris (!)
- Gratis studeren, geen toelatingsexamen nodig voor universiteit
- Hypotheek met 0% rente - staat betaalt.
quote:En heel belangrijk: je tekent een contract voor 1 jaar, met optie tot verlenging - maar geen verplichting.
"Dit is geen mobilisatie", zegt Zelensky expliciet.
Plan is nog niet helemaal officieel aangekondigd, meer details volgen nog.
Dan stuur je toch gewoon meer drones?quote:Op zondag 9 februari 2025 15:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nope, oekrainers vinden het vervelend en roepen op om dit ook te doen (wordt ook al kleinschalig gedaan door Oekraine,m aar niet zo groot als dit net)
Leuke aanname weer.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 11:45 schreef Ulx het volgende:
Trump heeft gezegd dat hij een deal voor 500 miljard aan grondstoffen heeft geregeld.
Dat zou mooi zijn aangezien Oekrane dan voor dat bedrag wapens kan inslaan.
Als Trump dat regelt krijgt Oekrane dat geld toch? Maar zelfs betaalt de VS maar de helft omdat de Dealmaker-in-Chief zo'n goede onderhandelaar is is er nog steeds 250 miljard over om moderne spullen van te kopen.quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lhv6czpxsc2squote:Ukraine has agreed provide the U.S. with $500B worth of rare earth minerals in exchange for military aid, Trump claims.
"They can make a deal or not, become Russian or not, but our money is there. And I said I want it back."
Trump also confirmed envoy Kellogg's visit to Ukraine on Feb 20.
wtf zijn 'victory weapons'?quote:
ja... En nu naar 80 jaar later.quote:
Net als in generals hoor je promotie trompet als je ze afschiet.quote:
Als we even uitgaan van wat Trump zegt klopt (wat grote kans niet klopt uiteraard). Misschien trekken ze wel de 174 miljard,wat uiteraard ook een onzinbedrag is, van de 500 miljard af en dan heb je nog maar 2/3de over.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als Trump dat regelt krijgt Oekrane dat geld toch? Maar zelfs betaalt de VS maar de helft omdat de Dealmaker-in-Chief zo'n goede onderhandelaar is is er nog steeds 250 miljard over om moderne spullen van te kopen.
Of Trump moet eens uit zijn nek roeptoeteren natuurlijk. Dat zou ook kunnen.
Leg uit.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom? Onder Trump is de VS juist naar het Duitsland van 80 jaar terug aan het gaan.
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:27 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als we even uitgaan van wat Trump zegt klopt (wat grote kans niet klopt uiteraard). Misschien trekken ze wel de 174 miljard,wat uiteraard ook een onzinbedrag is, van de 500 miljard af en dan heb je nog maar 2/3de over.
Dit is dus precies een van de dingen die andere users irritant vinden in dit topic.quote:
Uiteraard zal hij dat proberen mocht die overeenkomst ook in de echte wereld bestaan. En de wapens krijgen ze niet meteen want blabla investeringen in Amerikaanse industrie en blabla enzovoort enzovoort.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:27 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als we even uitgaan van wat Trump zegt klopt (wat grote kans niet klopt uiteraard). Misschien trekken ze wel de 174 miljard,wat uiteraard ook een onzinbedrag is, van de 500 miljard af en dan heb je nog maar 2/3de over.
1 jaar maar? Als je nog getraind moet worden zit dat jaar er bijna op neem ik aan eer je ingezet kunt worden. En dan mag je daarna wel dus een hele studie doen? Hoe lang is de 0% hypotheekrente? Als het alleen dat ene jaar is, is het meer symbolisch dan echte grote financiele prikkel. Het voelt wel wat vreemd, strooien met geld ipv verplichten in dienst te treden en dan wel om geld vragen in het Westen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:44 schreef Ulx het volgende:
Beter dan de Russische variant denk ik.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhvedpikuk2l
[..]
[..]
alles aan raketten wat effectief en goedkooper is, waardoor er duurders mee kapot gemaakt kan wordenquote:
Goh, wat onverwacht.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhvwi2yqkc2l
Trump's Fox News interview last night suggests the pre-inauguration claims about being able to do a quick peace "deal" aren't turning out to be quite as easily deliverable in real life. When asked about specifics, he seemed desperate to talk about almost anything else. Short 🧵
Rusland heeft de vorige keer ook doorgevochten en plaatsen veroverd toen er al een akkoord was ondertekend.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:15 schreef Ulx het volgende:
Zelenskyy heeft gezegd dat hij eventueel Koersk wil ruilen voor een stuk Oekraine. En omdat Trump wil dat men stopt met schieten zal die dat best een goed idee vinden.
Lastig voor Poetin, want dat is een afgang voor hem.
Als zelensky het niet meteen krijgt, heeft hij niks aan VS wapens. Dan kan hij net zo goed in de EU iets bestellen, met leverdatum medio 2035 ofzo.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:32 schreef Ulx het volgende:
En de wapens krijgen ze niet meteen want blabla investeringen in Amerikaanse industrie en blabla enzovoort enzovoort.
Dat doen ze al. De VS is alleen nog nodig voor raketten en munitie. De overige zware spullen koopt Oekrane liever dicht bij huis.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als zelensky het niet meteen krijgt, heeft hij niks aan VS wapens. Dan kan hij net zo goed in de EU iets bestellen, met leverdatum medio 2035 ofzo.
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Trump lijkt toch aardig in de zak van Zelensky te zitten.
quote:Zelenski wil bezet Russisch gebied ruilen voor eigen grond: 'Allemaal belangrijk'
Oekrane wil Russisch grondgebied dat het heeft bezet ruilen voor delen van Oekrane die Rusland nu in handen heeft, zegt president Volodimir Zelenski.
Hoeveel en welk deel van bezet Oekrane hij zo hoopt terug te krijgen, liet hij dinsdag in een interview met The Guardian in het midden.
Oekrane maakt steeds nadrukkelijker aanstalten voor vredesbesprekingen met Rusland, al lijkt Moskou daar nog niet aan toe.
Van de ruwweg 20 procent van Oekrane die Rusland heeft bezet, hoopt Zelenski een deel terug te krijgen door de bezette delen van de Russische regio Koersk aan te bieden. "We zullen het ene gebied ruilen voor het andere", zei hij in de Britse krant.
Dat zal bij lange na niet genoeg zijn voor al het door Rusland ingenomen grondgebied, lijkt Zelenski te erkennen. Hij "weet niet" welke delen Oekrane zal terugvragen. "Al onze gebieden zijn belangrijk, geen van deze heeft voorrang."
Ok, maar dan gaan er dus of geen miljarden richting de VS, of ze trekken die woestijnen leeg.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat doen ze al. De VS is alleen nog nodig voor raketten en munitie. De overige zware spullen koopt Oekrane liever dicht bij huis.
Dat heeft hij oa zelf gedaan door zo openlijk te azen op die grondstoffen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik zou Trump echt niet vertrouwen. Dat is een keiharde zakenman die je zo laat vallen als hij wil.quote:
je weet niet wat je te wachten staat , kan goed zijn, maar ook heel erg foutquote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zou Trump echt niet vertrouwen. Dat is een keiharde zakenman die je zo laat vallen als hij wil.
Daar komt Poetin nu dus achter.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zou Trump echt niet vertrouwen. Dat is een keiharde zakenman die je zo laat vallen als hij wil.
Naja, niet alleen Poetin, Zelensky ook.quote:
Ik hoop toch dat Zelensky het niet laat gebeuren dat Trump hem/Oekrane een 2e keer probeert te chanteren.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zo werkt dat. Maar als je moet wachten tot alles daarvan weer battle-ready en gelijk is aan wat al geleverd is dan ben je ook een tijd verder.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ok, maar dan gaan er dus of geen miljarden richting de VS, of ze trekken die woestijnen leeg.
Als Trump werk maakt van zijn isolationisme dan is hij ook totaal geen partij meer in dit conflict. Onder Biden heeft de VS een cruciale rol gespeeld, maar Trump lijkt dat niet van plan en binnen de GOP lijkt men doodsbang om de man van tegengas te voorzien.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:02 schreef Discombobulate het volgende:
Maar wat zou Trump te kunnen bewerkstelligen? De VS gaat namelijk ook niet die gedemilitariseerde zone bewaken, dat moeten wij als Europa doen, maar straks zijn wij helemaal geen partij tijdens de onderhandelingen.
Het gaat sowieso een teringzooi worden. Er is iets van een (heel matig) akkoord en wij als Europa zitten daar met 50k (veel te weinig) soldaten Oekrane in die gedemilitariseerde zone. Zo nu en dan spanningen en beschietingen. Joegoslavi 2.0. En de VS is niet meer aanwezig.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als Trump werk maakt van zijn isolationisme dan is hij ook totaal geen partij meer in dit conflict. Onder Biden heeft de VS een cruciale rol gespeeld, maar Trump lijkt dat niet van plan en binnen de GOP lijkt men doodsbang om de man van tegengas te voorzien.
Zolang de VS de belangrijkste militaire leverancier van Oekrane is hebben ze invloed, maar daar lijkt heel rap een eind aan te komen.
Ik heb dit vaker langs zien komen, en antwoord dan wel eens a'la /s: ja, want oekraine kan niet zonder al die vliegtuigen die de VS levert.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:08 schreef Monolith het volgende:
Zolang de VS de belangrijkste militaire leverancier van Oekrane is hebben ze invloed, maar daar lijkt heel rap een eind aan te komen.
Dus op zich ben ik wel geintresseerd in Schrodingers' leverancier.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:37 schreef Ulx het volgende:
De VS is alleen nog nodig voor raketten en munitie.
Het punt is meer dat ze door de reserves uit de toezeggingen onder Biden heen zijn. Om nieuwe leveringen te doen heb je een nieuw bill in het congres nodig die dit autoriseert en daar lijkt voorlopig geen sprake van.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb dit vaker langs zien komen, en antwoord dan wel eens a'la /s: ja, want oekraine kan niet zonder al die vliegtuigen die de VS levert.
/s, want die leveren ze niet.
Ze leveren ook geen tanks meer, ook geen IFV's meer.
Het enige op dit punt lijkt:
[..]
Dus op zich ben ik wel geintresseerd in Schrodingers' leverancier.
Behalve randzaken leveren ze niks, maar tegelijkertijd zijn ze wel de de belangrijkste leverancier.
Wat is je vraag, wat ze tot dusver geleverd hebben?quote:
Mijn vraag is wat ze op dit moment nog leveren, wat rechtvaardigt dat ze blijkbaar de belangrijkste leverancier zijn?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat is je vraag, wat ze tot dusver geleverd hebben?
https://en.m.wikipedia.or(...)_Russo-Ukrainian_War
Die 420 km bij Soedzja zullen dan worden opgegeven door de Russen. Ik kan mij niet voorstellen dat de Russen iets van het veroverde gebied ten westen van de stad Donetsk willen opgeven of ruilen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:16 schreef Discombobulate het volgende:
Wat krijgt Oekrane voor de piepkleine stukje Rusland? Een piepklein stukje Oekrane terug? Naja, het kan wel, maar dat is echt totaal niet van betekenis bij de onderhandelingen. Overigens zie ik Rusland het niet ruilen voor een veel groter gedeelte. En Oekrane doet dat natuurlijk ook niet.
De VS is verantwoordelijk geweest voor pakweg 40% van de militaire middelen die aan Oekrane zijn geleverd. Zoals ik zeg is het land zo langzamerhand niet meer relevant in dat kader tenzij ze weer een bill door Congress jassen om flink te gaan leveren. Waar is wat jij zegt anders dan wat ik zeg?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mijn vraag is wat ze op dit moment nog leveren, wat rechtvaardigt dat ze blijkbaar de belangrijkste leverancier zijn?
Je bent je ervan bewust dat zelfs NL meer tanks heeft geleverd dan de VS? Meer vliegtuigen heeft geleverd dan de VS? NL op nummer 2 staat mbt IFV's? (Volgens de stats; ik vind een bradley waardevoller dan een YPR, maar soit).
Daar zijn ze in Makkum dik dertig jaar geleden ook achter gekomen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze zijn belangrijk, maar voor spul dat men in Europa niet maakt. Raketten, clustermunitie, informatie natuurlijk. En ze kunnen veel leveren.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb dit vaker langs zien komen, en antwoord dan wel eens a'la /s: ja, want oekraine kan niet zonder al die vliegtuigen die de VS levert.
/s, want die leveren ze niet.
Ze leveren ook geen tanks meer, ook geen IFV's meer.
Het enige op dit punt lijkt:
[..]
Dus op zich ben ik wel geintresseerd in Schrodingers' leverancier.
Behalve randzaken leveren ze niks, maar tegelijkertijd zijn ze wel de de belangrijkste leverancier.
Behalve natuurlijk weer een wet, met weggeef centjes kunnen ze ook de gister langsgekomen lend-lease aannemen, zit het ook goed. En itt het populaire beeld wat we in europa hebben van de VS politiek, zijn er op de flanken van beide partijen 'crazies'; de extreem linksen en de MAGAts. Maar die MAGAts zijn er maar 10 ofzo, dem crazies ook zoiets. Zowel huis als senaat zijn voldoende pro-oekraine om lend-lease aan te nemen. Vraag is of the donny er iets mee gaat doen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:42 schreef Monolith het volgende:
Zoals ik zeg is het land zo langzamerhand niet meer relevant in dat kader tenzij ze weer een bill door Congress jassen om flink te gaan leveren.
VS legers willen ook zelf weten waar wat gebeurt. Willen ze van overal op deze aardkloot. Dus, ja een monetaire waarde er aan hangen, prima, de volle mep proberen te rekenen, niet.quote:
Ik denk dat je je vergist in de autonomie van huis en Senaat waar het Trump aangaat. Het lend-lease voorstel herkauwt een act die in 2022-2023 van kracht was, maar waar geen enkel gebruik van gemaakt is. In dit geval zou het vooral weer een gevalletje "meer macht naar Trump" zijn, want het geeft hem de macht om middelen weg te geven. Wat ie natuurlijk in het geheel niet van plan is.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Behalve natuurlijk weer een wet, met weggeef centjes kunnen ze ook de gister langsgekomen lend-lease aannemen, zit het ook goed. En itt het populaire beeld wat we in europa hebben van de VS politiek, zijn er op de flanken van beide partijen 'crazies'; de extreem linksen en de MAGAts. Maar die MAGAts zijn er maar 10 ofzo, dem crazies ook zoiets. Zowel huis als senaat zijn voldoende pro-oekraine om lend-lease aan te nemen. Vraag is of the donny er iets mee gaat doen.
En dan geld sowieso het engelse gezegde: you can't have your cake and eat it.
Niet leveren is geen invloed. Niet leveren is geen rare earth metals deal.
Lend-lease is niet weggeven he. Maar jij denkt dat ondanks al het geklets er over geen enkele as nog wat geleverd wordt? Dat is een mogelijkheid.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat je je vergist in de autonomie van huis en Senaat waar het Trump aangaat. Het lend-lease voorstel herkauwt een act die in 2022-2023 van kracht was, maar waar geen enkel gebruik van gemaakt is. In dit geval zou het vooral weer een gevalletje "meer macht naar Trump" zijn, want het geeft hem de macht om middelen weg te geven. Wat ie natuurlijk in het geheel niet van plan is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu even m'n ogen uitspoelen met chloor.![]()
Ik denk inderdaad dat als je de verantwoordelijkheid bij Trump legt er niets geleverd wordt.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lend-lease is niet weggeven he. Maar jij denkt dat ondanks al het geklets er over geen enkele as nog wat geleverd wordt? Dat is een mogelijkheid.
Ze hebben van vrijwel alle landen, incl. de VS, fondsen gehad om uit te geven aan militaire dingen. Zelensky was al een keer langsgekomen met geld onder biden, om spul te kopen. En dat mocht niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:38 schreef Monolith het volgende:
En laten we wel wezen, het is nou niet bepaald of Oekrane in de positie is om riant te betalen voor zaken.
Met dien verstande dat we verre van neutraal zijn en als puntje bij paaltje zou komen we onmiddellijk mee zouden schieten met de Oekraners. Een Europese vredesmacht is geen VN vredesmacht..quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het gaat sowieso een teringzooi worden. Er is iets van een (heel matig) akkoord en wij als Europa zitten daar met 50k (veel te weinig) soldaten Oekrane in die gedemilitariseerde zone. Zo nu en dan spanningen en beschietingen. Joegoslavi 2.0. En de VS is niet meer aanwezig.
Ik denk dat het zoiets gaat worden.
Volgens mij is dat al een tijdje bekend.quote:Op woensdag 12 februari 2025 01:42 schreef 3rr0r het volgende:
Lukt het ze niet Trump wijs te maken dat alle grondstoffen die hij wil op de Krim en in de Donbas liggen? Dan vliegen er binnen de kortste keren pixel camo F-35's rond daar.
quote:De Donbas-regio is rijk aan grondstoffen die van cruciaal belang zijn voor de energietransitie. De Europese Unie, net als de andere grootmachten, aast op deze ‘nieuwe olie’ om haar machtspositie in de toekomst te kunnen garanderen.
Dan hadden we zelf die onderhandelingen moeten startenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:02 schreef Discombobulate het volgende:
Maar wat zou Trump te kunnen bewerkstelligen? De VS gaat namelijk ook niet die gedemilitariseerde zone bewaken, dat moeten wij als Europa doen, maar straks zijn wij helemaal geen partij tijdens de onderhandelingen.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 09:30 schreef MaxMark het volgende:
"Natuurlijk willen we vrede. Maar in plaats van alleen proberen nog wat meer land erbij te pakken, vallen we ook nog steeds steden aan - die honderden kilometers van het front liggen."
[ x ]
Tot nu toe n dode en vier gewonden (waaronder een kind) gemeld.
Maar dan nog, we hebben de krijgsmacht naar de tyfus bezuinigd. Ik denk dat je een beetje te positieve voorstelling hebt van ons als we eenmaal daar zijn. 1400 kilometer grens h.quote:Op woensdag 12 februari 2025 09:22 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Met dien verstande dat we verre van neutraal zijn en als puntje bij paaltje zou komen we onmiddellijk mee zouden schieten met de Oekraners. Een Europese vredesmacht is geen VN vredesmacht..
Ik beeld me niets positiefs in - ik denk namelijk dat we helemaal geen troepen gaan sturen. Omdat als we dat doen, en er geschoten gaat worden (en dat gaat gebeuren) we op die manier een oorlog met Rusland inrollen. En dat willen/kunnen we niet, want anders hadden we dat al gedaan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dan nog, we hebben de krijgsmacht naar de tyfus bezuinigd. Ik denk dat je een beetje te positieve voorstelling hebt van ons als we eenmaal daar zijn. 1400 kilometer grens h.
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:05 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik beeld me niets positiefs in - ik denk namelijk dat we helemaal geen troepen gaan sturen.
Dat zegt hij letterlijk daar waar je ophoud met quoten he.quote:
quote:Omdat als we dat doen, en er geschoten gaat worden (en dat gaat gebeuren) we op die manier een oorlog met Rusland inrollen. En dat willen/kunnen we niet, want anders hadden we dat al gedaan.
Gast, user in kwestie heeft later een edit gedaan om het toe te voegen... Man wat ben jij dom.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zegt hij letterlijk daar waar je ophoud met quoten he.
[..]
Misschien moeten mensen zichzelf niet voor de gek houden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 09:30 schreef MaxMark het volgende:
"Natuurlijk willen we vrede. Maar in plaats van alleen proberen nog wat meer land erbij te pakken, vallen we ook nog steeds steden aan - die honderden kilometers van het front liggen."
[ x ]
Tot nu toe n dode en vier gewonden (waaronder een kind) gemeld.
Misschien zit ik hier niet constant te F5'en en heb ik dat dus niet gezienquote:Op woensdag 12 februari 2025 10:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gast, user in kwestie heeft later een edit gedaan om het toe te voegen... Man wat ben jij dom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |