Rusland heeft de vorige keer ook doorgevochten en plaatsen veroverd toen er al een akkoord was ondertekend.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:15 schreef Ulx het volgende:
Zelenskyy heeft gezegd dat hij eventueel Koersk wil ruilen voor een stuk Oekraine. En omdat Trump wil dat men stopt met schieten zal die dat best een goed idee vinden.
Lastig voor Poetin, want dat is een afgang voor hem.
Als zelensky het niet meteen krijgt, heeft hij niks aan VS wapens. Dan kan hij net zo goed in de EU iets bestellen, met leverdatum medio 2035 ofzo.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:32 schreef Ulx het volgende:
En de wapens krijgen ze niet meteen want blabla investeringen in Amerikaanse industrie en blabla enzovoort enzovoort.
Dat doen ze al. De VS is alleen nog nodig voor raketten en munitie. De overige zware spullen koopt Oekraïne liever dicht bij huis.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als zelensky het niet meteen krijgt, heeft hij niks aan VS wapens. Dan kan hij net zo goed in de EU iets bestellen, met leverdatum medio 2035 ofzo.
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Trump lijkt toch aardig in de zak van Zelensky te zitten.
quote:Zelenski wil bezet Russisch gebied ruilen voor eigen grond: 'Allemaal belangrijk'
Oekraïne wil Russisch grondgebied dat het heeft bezet ruilen voor delen van Oekraïne die Rusland nu in handen heeft, zegt president Volodimir Zelenski.
Hoeveel en welk deel van bezet Oekraïne hij zo hoopt terug te krijgen, liet hij dinsdag in een interview met The Guardian in het midden.
Oekraïne maakt steeds nadrukkelijker aanstalten voor vredesbesprekingen met Rusland, al lijkt Moskou daar nog niet aan toe.
Van de ruwweg 20 procent van Oekraïne die Rusland heeft bezet, hoopt Zelenski een deel terug te krijgen door de bezette delen van de Russische regio Koersk aan te bieden. "We zullen het ene gebied ruilen voor het andere", zei hij in de Britse krant.
Dat zal bij lange na niet genoeg zijn voor al het door Rusland ingenomen grondgebied, lijkt Zelenski te erkennen. Hij "weet niet" welke delen Oekraïne zal terugvragen. "Al onze gebieden zijn belangrijk, geen van deze heeft voorrang."
Ok, maar dan gaan er dus of geen miljarden richting de VS, of ze trekken die woestijnen leeg.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat doen ze al. De VS is alleen nog nodig voor raketten en munitie. De overige zware spullen koopt Oekraïne liever dicht bij huis.
Dat heeft hij oa zelf gedaan door zo openlijk te azen op die grondstoffen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik zou Trump echt niet vertrouwen. Dat is een keiharde zakenman die je zo laat vallen als hij wil.quote:
je weet niet wat je te wachten staat , kan goed zijn, maar ook heel erg foutquote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zou Trump echt niet vertrouwen. Dat is een keiharde zakenman die je zo laat vallen als hij wil.
Daar komt Poetin nu dus achter.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zou Trump echt niet vertrouwen. Dat is een keiharde zakenman die je zo laat vallen als hij wil.
Naja, niet alleen Poetin, Zelensky ook.quote:
Ik hoop toch dat Zelensky het niet laat gebeuren dat Trump hem/Oekraïne een 2e keer probeert te chanteren.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zo werkt dat. Maar als je moet wachten tot alles daarvan weer battle-ready en gelijk is aan wat al geleverd is dan ben je ook een tijd verder.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ok, maar dan gaan er dus of geen miljarden richting de VS, of ze trekken die woestijnen leeg.
Als Trump werk maakt van zijn isolationisme dan is hij ook totaal geen partij meer in dit conflict. Onder Biden heeft de VS een cruciale rol gespeeld, maar Trump lijkt dat niet van plan en binnen de GOP lijkt men doodsbang om de man van tegengas te voorzien.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:02 schreef Discombobulate het volgende:
Maar wat zou Trump te kunnen bewerkstelligen? De VS gaat namelijk ook niet die gedemilitariseerde zone bewaken, dat moeten wij als Europa doen, maar straks zijn wij helemaal geen partij tijdens de onderhandelingen.
Het gaat sowieso een teringzooi worden. Er is iets van een (heel matig) akkoord en wij als Europa zitten daar met 50k (veel te weinig) soldaten Oekraïne in die gedemilitariseerde zone. Zo nu en dan spanningen en beschietingen. Joegoslavië 2.0. En de VS is niet meer aanwezig.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als Trump werk maakt van zijn isolationisme dan is hij ook totaal geen partij meer in dit conflict. Onder Biden heeft de VS een cruciale rol gespeeld, maar Trump lijkt dat niet van plan en binnen de GOP lijkt men doodsbang om de man van tegengas te voorzien.
Zolang de VS de belangrijkste militaire leverancier van Oekraïne is hebben ze invloed, maar daar lijkt heel rap een eind aan te komen.
Ik heb dit vaker langs zien komen, en antwoord dan wel eens a'la /s: ja, want oekraine kan niet zonder al die vliegtuigen die de VS levert.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:08 schreef Monolith het volgende:
Zolang de VS de belangrijkste militaire leverancier van Oekraïne is hebben ze invloed, maar daar lijkt heel rap een eind aan te komen.
Dus op zich ben ik wel geintresseerd in Schrodingers' leverancier.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:37 schreef Ulx het volgende:
De VS is alleen nog nodig voor raketten en munitie.
Het punt is meer dat ze door de reserves uit de toezeggingen onder Biden heen zijn. Om nieuwe leveringen te doen heb je een nieuw bill in het congres nodig die dit autoriseert en daar lijkt voorlopig geen sprake van.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb dit vaker langs zien komen, en antwoord dan wel eens a'la /s: ja, want oekraine kan niet zonder al die vliegtuigen die de VS levert.
/s, want die leveren ze niet.
Ze leveren ook geen tanks meer, ook geen IFV's meer.
Het enige op dit punt lijkt:
[..]
Dus op zich ben ik wel geintresseerd in Schrodingers' leverancier.
Behalve randzaken leveren ze niks, maar tegelijkertijd zijn ze wel de de belangrijkste leverancier.
Wat is je vraag, wat ze tot dusver geleverd hebben?quote:
Mijn vraag is wat ze op dit moment nog leveren, wat rechtvaardigt dat ze blijkbaar de belangrijkste leverancier zijn?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat is je vraag, wat ze tot dusver geleverd hebben?
https://en.m.wikipedia.or(...)_Russo-Ukrainian_War
Die 420 km² bij Soedzja zullen dan worden opgegeven door de Russen. Ik kan mij niet voorstellen dat de Russen iets van het veroverde gebied ten westen van de stad Donetsk willen opgeven of ruilen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:16 schreef Discombobulate het volgende:
Wat krijgt Oekraïne voor de piepkleine stukje Rusland? Een piepklein stukje Oekraïne terug? Naja, het kan wel, maar dat is echt totaal niet van betekenis bij de onderhandelingen. Overigens zie ik Rusland het niet ruilen voor een veel groter gedeelte. En Oekraïne doet dat natuurlijk ook niet.
De VS is verantwoordelijk geweest voor pakweg 40% van de militaire middelen die aan Oekraïne zijn geleverd. Zoals ik zeg is het land zo langzamerhand niet meer relevant in dat kader tenzij ze weer een bill door Congress jassen om flink te gaan leveren. Waar is wat jij zegt anders dan wat ik zeg?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mijn vraag is wat ze op dit moment nog leveren, wat rechtvaardigt dat ze blijkbaar de belangrijkste leverancier zijn?
Je bent je ervan bewust dat zelfs NL meer tanks heeft geleverd dan de VS? Meer vliegtuigen heeft geleverd dan de VS? NL op nummer 2 staat mbt IFV's? (Volgens de stats; ik vind een bradley waardevoller dan een YPR, maar soit).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |