Ik begrijp dat het neergeschoten model zelfs een trainings variant is van de su-25 dat is wel heel opmerkelijkquote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:51 schreef sp3c het volgende:
Su25 is close air support, dat werkt niet zo goed als je heel ver van het front je rondjes blijft draaien
Dit dus. En tegen dit soort activiteiten zijn (V)SHORAD systemen als de Gepard/Cheetah/PRTL, Tunguska, Shilka, MANPADS, SA-15, SA-13, SA-8 etc.uitgevonden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:51 schreef sp3c het volgende:
Su25 is close air support, dat werkt niet zo goed als je heel ver van het front je rondjes blijft draaien
Volgens wie?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:11 schreef skysherrif het volgende:
Ik begrijp dat het neergeschoten model zelfs een trainings variant is van de su-25 dat is wel heel opmerkelijk
t.me/soniah_hubquote:
De vertaling is een beetje lastig, maar zij claimen dus dat het dit isquote:In addition to the beautiful fall of the podar, I have some very interesting information for you to analyze the flight.
Probably the scoundrels launched the Su-25UB into battle (just kidding, are they training the young??? Or did they send a one-armed moron and put a bag behind them for control?!). According to the interception, there were two pilots, they survived and were taken away by the pitukhs, unfortunately.
But the fact that UBs are present in combat vehicles is very interesting, because even we didn't sign up for this...
Is weer een claim die ze op geen enkele manier hard kunnen maken. Het is op een paar kilometer afstand helemaal niet te zien of het een tweezitter betreft...quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
t.me/soniah_hub
https://t.me/soniah_hub/9101
Over het algemeen wel een kanaal dat erg goed ingevoerd is/kennis heeft. Ook iemand werkzaam bij de Oekraiense air forces.
[..]
De vertaling is een beetje lastig, maar zij claimen dus dat het dit is
[ afbeelding ]
Daar heb ik dan weer totaal geen verstand van dus dat geloof ik best.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is weer een claim die ze op geen enkele manier hard kunnen maken. Het is op een paar kilometer afstand helemaal niet te zien of het een tweezitter betreft...
Niet echtquote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het neergeschoten model zelfs een trainings variant is van de su-25 dat is wel heel opmerkelijk
Toch lijkt me dat je het trainingstoestel gebruikt voor training en daarvoor laat bewaren.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niet echt
Is gewoon hetzelfde toestel maar dan met een extra setje ogen
Kan me genoeg situaties bedenken waarin dat handig is
Ik kan die twee filmpjes niet met elkaar rijmen, sowieso zie ik op dat filmpje waar je ziet dat hij neerstort geen enkel rookspoor van een MANPADS missile. Normaliter zie je een rookspoor, zie als voorbeeld onderstaande Youtube.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:52 schreef skysherrif het volgende:
Wapen in het video is blijkbaar een Igla
vond ik ook raar jaquote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik kan die twee filmpjes niet met elkaar rijmen, sowieso zie ik op dat filmpje waar je ziet dat hij neerstort geen enkel rookspoor van een MANPADS missile. Normaliter zie je een rookspoor, zie als voorbeeld onderstaande Youtube.
Daarbij is op het moment van afvuren zit het achterste toestel achter/tussen de bomenrij amper boven de horizon, met een IR geleid wapen krijg je dan nooit een fatsoenlijke toon (track). En het voorste toestel lijkt al te branden... Dus wat hier gebeurt is een edit maar heeft nmm niks met elkaar te maken. Die Frogfoot is iig niet door een missile neergehaald.
Bekijk deze YouTube-video
Een Gepard achtig systeem (welke hier uitermate geschikt voor is) kan natuurlijk ook prima en ze zullen natuurlijk niet heel snel toegeven dat die vlieger een prutser was (pilot error)...quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:55 schreef skysherrif het volgende:
vond ik ook raar ja
Alhoewel de russen zelf ook toevoegen dat hij is neergehaald
Kan het ook nog zijn dat het " pantser " van de su-25 de penetratie/explosie whatever afkaatste van de manpad, maar het alsnog door de impact en zo lang bij de grond vliegen neerstortte?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een Gepard achtig systeem (welke hier uitermate geschikt voor is) kan natuurlijk ook prima en ze zullen natuurlijk niet heel snel toegeven dat die vlieger een prutser was (pilot error)...
Lijkt me redelijk onwaarschijnlijk. Ik zie ze ook niet flaren want dat is wel het eerste wat je doet als je in de gaten krijgt dat er MANPADS verschoten worden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:03 schreef skysherrif het volgende:
Kan het ook nog zijn dat het " pantser " van de su-25 de penetratie/explosie whatever afkaatste van de manpad, maar het alsnog door de impact en zo lang bij de grond vliegen neerstortte?
Afwezigheid van flares viel me ook op ja, nouja geen idee dan.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lijkt me redelijk onwaarschijnlijk. Ik zie ze ook niet flaren want dat is wel het eerste wat je doet als je in de gaten krijgt dat er MANPADS verschoten worden.
Daarvoor heb je stand-off wapens? Of die moeten nu ook schaars worden bij de Russen. Dit soort acties zag je al een tijd niet meer.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:51 schreef sp3c het volgende:
Zo'n trainer kan gewoon door één piloot worden gevlogen. Dus het kan gewoon een toestel zijn dat beschikbaar was.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Toch lijkt me dat je het trainingstoestel gebruikt voor training en daarvoor laat bewaren.
In dit geval was er ook maar 1 Russische piloot.
Dat snap ik, dat is niet wat ik zegquote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zo'n trainer kan gewoon door één piloot worden gevlogen. Dus het kan gewoon een toestel zijn dat beschikbaar was.
Die granaten laten geen rookwolkjes achter als ze plof doen? of iets van vonken/flitsen als ze wat raken?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een Gepard achtig systeem (welke hier uitermate geschikt voor is) kan natuurlijk ook prima en ze zullen natuurlijk niet heel snel toegeven dat die vlieger een prutser was (pilot error)...
quote:Quote from Volodymyr Zelenskyy: "Our troops hit their [Russian] command post in Kursk Oblast, killing a lot of officers there. I was told that 20 officers were probably killed, including senior North Korean and Russian officers."
Nee, als ze FAPDS verschieten niet, daar zit geen explosieve lading in.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:40 schreef Ulx het volgende:
Die granaten laten geen rookwolkjes achter als ze plof doen? of iets van vonken/flitsen als ze wat raken?
Weiger je munitie en tanks aan Oekraïne te leveren, noemen ze je nog anti-Russisch.quote:😵💫 Russia has refused to mediate with Switzerland in peace talks in Ukraine.
"There can be no question of this until they change their anti-Russian course," the Russian ambassador to Switzerland said.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhohnwifqk22
quote:According to Russian channels, Ukrainian forces launched a counteroffensive, pushing Russian troops out of Kotlyne. Attacks also ongoing on Pishchane with mechanized units & infantry, backed by a swarm of FPV drones and 155mm artillery.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lhok7koy6k22
De Su-25 vliegt in dezelfde rol als de A-10 en daarvoor dien je serieus dicht bij je doel(en) te komen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarvoor heb je stand-off wapens? Of die moeten nu ook schaars worden bij de Russen. Dit soort acties zag je al een tijd niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |