Ja dat we iets minder schofterig veel vlees moeten gaan kanen met z'n allen snap ik op zich ook wel tot op zekere hoogte, maar er zijn zo veel landen die het op klimaat-, milieu- en dierenwelzijnsgebied en VELE andere gebieden het echt VEEL slechter doen dan wij, maar wij moeten steeds minder comfortabel leven om de planeet te redden die elders wordt gesloopt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:40 schreef Harrie het volgende:
[..]
Dat milieu en klimaat vind ik wel belangrijk maar we moeten niet zo hypocriet doen dat wij in NL dat even voor de wereld gaan oplossen.
Fatsoenlijk vreten is wel belangrijk maar ik probeer het de hoeveelheid E nummers die ik binnen krijg zo laag mogelijk te houden
Bekijk deze YouTube-videoquote:
Wat is de bedoeling kree? Een discussie opstarten over milieuvriendelijk boodschappen doen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:43 schreef kree het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
lekker man
owh hier zit de "make-up" niet in die ze nog even op alles verven enzo.
LOL en toch weer halen he.
Niet geklikt, maar vaak zijn die burgers op foto's en in reclames van klei gemaakt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:43 schreef kree het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
lekker man
owh hier zit de "make-up" niet in die ze nog even op alles verven enzo.
LOL en toch weer halen he.
waarom minder vleesquote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dat we iets minder schofterig veel vlees moeten gaan kanen met z'n allen snap ik op zich ook wel tot op zekere hoogte, maar er zijn zo veel landen die het op klimaat-, milieu- en dierenwelzijnsgebied en VELE andere gebieden het echt VEEL slechter doen dan wij, maar wij moeten steeds minder comfortabel leven om de planeet te redden die elders wordt gesloopt.
Joh ik heb serieus net 4 lappen varkensvlees op zitten vreten!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:45 schreef Harrie het volgende:
[..]
waarom minder vleesomdat ze iedereen proberen wijs te maken dat het beter is om die ranzige groeten te gaan vreten
echt niet
geen idee. mss niet eens bewust, maar mss pakken ze wat sneller waar staat "biologisch" of keurmerk dit en dat...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik denk dat maar heel weinig mensen specifiek dingen kopen in de supermarkt 'om het milieu te ontzien'.
Ik in elk geval niet.
Nou en, ik heb liever dat dat varken die zooi opvreet zodat ik het niet hoef te doenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Joh ik heb serieus net 4 lappen varkensvlees op zitten vreten!
Maar het kost wel veel aan water en voedingsstoffen om een varken te laten groeien voor de slacht.
niet zo zeer, mss meer over dat mensen niet te kortzichtig moeten zijn ofzo.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:44 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wat is de bedoeling kree? Een discussie opstarten over milieuvriendelijk boodschappen doen?
Dat hoop ik toch niet.
dit dusquote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:48 schreef gebrokenglas het volgende:
We zijn als mens omnivoren.
Vlees eten is hartstikke goed.
Let's pass on this one...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:48 schreef kree het volgende:
[..]
niet zo zeer, mss meer over dat mensen niet te kortzichtig moeten zijn ofzo.
dat gelul met die sterren voor vlees is ook gewoon om te gillen man.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:48 schreef ToT het volgende:
Ja het is natuurlijk wel kut dat een varkentje een beetje sip is geweest voor hij geslacht werd, maar om grof meer te betalen voor het vlees van een blij varken gaat me ook weer te ver.
Ik had dit nog liggen van Mini-ToT (hij had er 1 lapje van gehad) en die verpakking is al 2 dagen open geweest, en de koelkast rook gisteren een beetje raar omdat een pak drinkyoghurt gelekt had.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:48 schreef Harrie het volgende:
[..]
Nou en, ik heb liever dat dat varken die zooi opvreet zodat ik het niet hoef te doen
Nu eet ik weinig varkensvlees omdat mijn slager dat niet heeft en ik in de supermarkt al zeker 8 jaar geen vleer meer koop.
hoeveel denk je dat het kost voor palm-olie etc of andere dat soort dingen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Joh ik heb serieus net 4 lappen varkensvlees op zitten vreten!
Maar het kost wel veel aan water en voedingsstoffen om een varken te laten groeien voor de slacht.
Omdat we het net hadden over 2 vegan maaltijden die ik per ongeluk gekocht had en op zich wel te eten vond, ook al ontbrak me er toch wel wat aan?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:48 schreef kree het volgende:
[..]
niet zo zeer, mss meer over dat mensen niet te kortzichtig moeten zijn ofzo.
Wat iedereen doet mag ie van mij zelf weten.
En is het over eten nu, maar eigenlijk bedoel ik het nog breder.
ken die. ik vond ze niet echt lekker btw.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Omdat we het net hadden over 2 vegan maaltijden die ik per ongeluk gekocht had en op zich wel te eten vond, ook al ontbrak me er toch wel wat aan?
vleesquote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:52 schreef kree het volgende:
[..]
ken die. ik vond ze niet echt lekker btw.
Maar wat ontbrak eraan dan volgens jou?
Ja kut van de tropische bossen op Borneo, maar ik ga met de boodschappen niet overal op de ingrediënten nalezen of er geen palmolie in zit, en zo ja: of het wel van ecologisch verantwoorde teelt is.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:50 schreef kree het volgende:
[..]
hoeveel denk je dat het kost voor palm-olie etc of andere dat soort dingen?
Het zal minder zijn, maargoed maakt niet uit kappen ze wel hectare voor enzo ergens ver weg.
Dat zeg ik maar, niet eens dat het fout of goed is, maar ook dat biologische zit een verhaal achter
Bij de Vegan maaltijdenquote:
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:52 schreef kree het volgende:
[..]
ken die. ik vond ze niet echt lekker btw.
Maar wat ontbrak eraan dan volgens jou?
Wauw, hoe begreep je dat uit mijn verhaal?quote:
hahaha ja dacht nog zal ik erbij typen "behalve vlees". maar die leek me logischquote:
Moeten ze eerst maar eens gaan zorgen dat er weer smaak aan de groenten komt, alles is zo smaakloos aan het worden omdat het snel snel gekweekt wordtquote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:45 schreef Harrie het volgende:
[..]
waarom minder vleesomdat ze iedereen proberen wijs te maken dat het beter is om die ranzige groeten te gaan vreten
echt niet
Jumbo maaltijden > die van Appie.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:55 schreef kree het volgende:
[..]
hahaha ja dacht nog zal ik erbij typen "behalve vlees". maar die leek me logisch
Ik vind ze niet echt lekker ofzo, maar mss ook de verkeerde gehad denk? Weet niet?
Je bent welkom!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:55 schreef Harrie het volgende:
[..]
Dat ligt er aan welke trein ik terug pak denk ik hahahahahaha
Zo'n krokante?quote:
al die rommel waarin ze iets "compleet" proberen te maken door vlees te vervangen door chemisch gecastreerde knolgroenten is gewoon niet te doen voor een gemiddelde culinaire fijnproever als ikquote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:55 schreef kree het volgende:
[..]
hahaha ja dacht nog zal ik erbij typen "behalve vlees". maar die leek me logisch
Ik vind ze niet echt lekker ofzo, maar mss ook de verkeerde gehad denk? Weet niet?
Dat klopt (ook al ben ik dan nog steeds geen groot fan van groenten)quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:55 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Moeten ze eerst maar eens gaan zorgen dat er weer smaak aan de groenten komt, alles is zo smaakloos aan het worden omdat het snel snel gekweekt wordt
Heb ikquote:
quote:
Nou ja het is iig Te eten. Er is ook eten dat echt niet te eten is. Dat zou wel problematisch zijn. Dit is gewoon best slechtquote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Kut is dat, zit je daar vanwege je problemen, en is het eten ernstig matig, waar je dus ook niet vrolijker van wordt.
Dat kan, eet jij wel groente of helemaal niet?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:57 schreef Harrie het volgende:
[..]
Dat klopt (ook al ben ik dan nog steeds geen groot fan van groenten)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |