Aha, op die manierquote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:54 schreef Bart2002 het volgende:
Als zijn vader niet bestaat dan zijn zoon ook niet.
Huh..Wat bedoel je met oorspronkelijke bewoners? Was Jesus een jood of een Palestijn?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Prutser. You know nothing. Maar je voelt je evengoed heel wat.Zie ook de post hierboven.
[..]
Zie hierboven. We moeten niet doen of dat allemaal echt gebeurd is m.i.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh..Wat bedoel je met oorspronkelijke bewoners? Was Jesus een jood of een Palestijn?
Kortom, op de inhoud lukt het je niet. Goed dat we dit dan meteen even duidelijk hebben, dat scheelt mij weer moeite.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat heb je dan blijkbaar verdiend.
Wat je vervolgens hier als een feit probeert te verkopen. Hilarisch.quote:Het commentaar is de mening van Trouw, verwoord door leden van de hoofdredactie en senior redacteuren.
Je lijkt wel een Palestijn. Die redeneren ook zoquote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:56 schreef Bart2002 het volgende:
Zie hierboven. We moeten niet doen of dat allemaal echt gebeurd is m.i.
Volgens de Romeinse bronnen waren het toch echt joden die er woonden. En waarvan de tempel vernield is.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie hierboven. We moeten niet doen of dat allemaal echt gebeurd is m.i.
Ah, je bent je dagelijkse sea-lioning sessie weer begonnen zie ik.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je plaatst nu een quote zonder bron in combinatie met een ad hominem.
In b4 nog een keer: "ad hominem".quote:The sealioner feigns ignorance and politeness while making relentless demands for answers and evidence (while often ignoring or sidestepping any evidence the target has already presented), under the guise of "just trying to have a debate",[5][6][8][11] so that when the target is eventually provoked into an angry response, the sealioner can act as the aggrieved party, and the target presented as closed-minded and unreasonable.[7][12][13] It has been described as "incessant, bad-faith invitations to engage in debate".[9] Sealioning can be performed by an individual or by a group acting in concert.[14]
https://en.wikipedia.org/wiki/Sealioning
Dat platte generaliseren. Daar heb ik een hekel aan. Dat wij zij denken. Denken te weten hoe een bepaalde bevolkingsgroep redeneert.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je lijkt wel een Palestijn. Die redeneren ook zo
En die moslims die dachten, "weet je wat, hier zetten wij gewoon onze moskee neer"quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:58 schreef capricia het volgende:
Volgens de Romeinse bronnen waren het toch echt joden die er woonden. En waarvan de tempel vernield is.
Correct.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens de Romeinse bronnen waren het toch echt joden die er woonden. En waarvan de tempel vernield is.
Rare post dit. Als er een discussie wordt gevoerd en mensen komen met een quote aan, lijkt het mij niet meer dan logisch dat hier ook de bron bij wordt gepost.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ah, je bent je dagelijkse sea-lioning sessie weer begonnen zie ik.
[..]
In b4 nog een keer: "ad hominem".
Beide Palestijnen en Joden hebben een historische claim op de regio. Altijd leuk als iemand pro de ene partij is dan de historie van de andere partij gaat ontkennen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh..Wat bedoel je met oorspronkelijke bewoners? Was Jesus een jood of een Palestijn?
En wie werden er door de Romeinen dan gedeeltelijk uitgetrapt? Dat waren toch echt de joden.
Nou ja dat moet dan maar. Maar wat ik bedoelde is de beschamend brute wijze waarop de verse bewoners e.e.a. hebben gekoloniseerd en naar de periferie verjaagd met geweld. Je zou toch een beetje voorzichtigheid verwachten zo vlak na het WO 2 geweld. Of je er nou "historisch" recht op hebt of niet, gedraag je een beetje.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het over de kanaannieten heeft. Die woonde er en de Israëlieten onder leiding van Jozua verdreven de oorspronkelijke bevolking zoals ze opgedragen was.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:55 schreef capricia het volgende:
[..]
De groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen hebben in principe weinig historische claim op dit gebied. Een aanzienlijk aantal Palestijnen komt ook uit landen zoals Egypte, Syrië, Irak en Jordanië vanwege de werkgelegenheid en welvaart die er ontstond door investeringen van Joden die hier zich vestigden vanuit Europa. Zij trokken pas begin 20e eeuw naar dit gebied.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Beide Palestijnen en Joden hebben een historische claim op de regio. Altijd leuk als iemand pro de ene partij is dan de historie van de andere partij gaat ontkennen.
ach inheems , we zijn allemaal van adam en eva afkomstig hequote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het over de kanaannieten heeft. Die woonde er en de Israëlieten onder leiding van Jozua verdreven de oorspronkelijke bevolking zoals ze opgedragen was.
Genetisch onderzoek suggereert dat de Kanaannieten niet volledig verdwenen zijn maar opgegaan zijn in hedendaagse bevolkingsgroepen. Zoals de Libanezen.
Wel leuk dat met dat inheems zo gegoochelt wordt terwijl bijvoorbeeld Nederland niet eens een inheemse bevolking kent.
Van koloniseren is helemaal geen sprake geweest, daar zou namelijk een thuisland voor nodig zijn geweest en dat hebben Joden nooit meer gehad na hun verdrijving uit Judea. En daarnaast was geweld er initieel maar in één richting, namelijk van Arabieren jegens Joden. Wat erger werd naarmate er meer Joden naar deze regio kwamen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ja dat moet dan maar. Maar wat ik bedoelde is de beschamend brute wijze waarop de verse bewoners e.e.a. hebben gekoloniseerd en naar de periferie verjaagd met geweld. Je zou toch een beetje voorzichtigheid verwachten zo vlak na het WO 2 geweld. Of je er nou "historisch" recht op hebt of niet, gedraag je een beetje.
quote:However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.
From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.
Bron
Bedankt dat je je mijn punt bevestigd. Misschien kan Slayage binnenkomen en zeggen dat de Joden geen claim hebben op dit gebied omdat ook een aanzienlijk deel uit Oost-Europa daar heen zijn getrokken.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen hebben in principe weinig historische claim op dit gebied. Een aanzienlijk aantal Palestijnen komt ook uit landen zoals Egypte, Syrië, Irak en Jordanië vanwege de werkgelegenheid en welvaart die er ontstond door investeringen van Joden die hier zich vestigden vanuit Europa. Zij trokken pas begin 20e eeuw naar dit gebied.
Om een bron vragen in een oprechte discussie is vanzelfsprekend uitstekend, maar dat is natuurlijk ook helemaal niet mijn punt en dat weet je ook wel.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rare post dit. Als er een discussie wordt gevoerd en mensen komen met een quote aan, lijkt het mij niet meer dan logisch dat hier ook de bron bij wordt gepost.
Zo ongeveer iedereen heeft er gezeten ja. Ieg in Jeruzalem. Wie die stad nog nooit veroverd heeft mag nu opstaan.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Beide Palestijnen en Joden hebben een historische claim op de regio. Altijd leuk als iemand pro de ene partij is dan de historie van de andere partij gaat ontkennen.
Iedereen en alles heeft er gezeten. En veroverd. En een moskee op een tempel of weer een kerk gebouwd. En de tempel of de kerken weer vernietigd en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Bedankt dat je je mijn punt bevestigd. Misschien kan Slayage binnenkomen en zeggen dat de Joden geen claim hebben op dit gebied omdat ook een aanzienlijk deel uit Oost-Europa daar heen zijn getrokken.
Ik bevestig niets. En als je het niet met mij eens bent, prima, maar probeer dan tenminste eens te onderbouwen wat jij denkt dat de historische claim is van 'de Palestijnen' met deze plek?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Bedankt dat je je mijn punt bevestigd. Misschien kan Slayage binnenkomen en zeggen dat de Joden geen claim hebben op dit gebied omdat ook een aanzienlijk deel uit Oost-Europa daar heen zijn getrokken.
Geef het beestje dan een andere naam. Men sprak indertijd van "Joodse kolonisten" die aan landjepik deden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:11 schreef HowardRoark het volgende:
Van koloniseren is helemaal geen sprake geweest
Zeker weten, maar wil je mij proberen uit te leggen dat de nakomelingen van Friezen, Saksen en Franken niet in Nederland thuishoren. Daar kunnen alle gebruikers in dit topic bij zitten. Ook al gaat je familie stamboom 60 generaties terug tot het jaar 500 met alleen maar Nederland zobder inmenging, je hoort hier niet en je hebt niks te zeggen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:07 schreef Tengano het volgende:
Laat het nou zo zijn dat dat gebied gewoon maar 1 historie kent
Jammer dat verschillende geloven niet samen kunnen leven hier. Het helpt niet dat er twee landen eigenlijk aan het vechten zijn voor het zelfde stukje grond.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Iedereen en alles heeft er gezeten. En veroverd. En een moskee op een tempel of weer een kerk gebouwd. En de tempel of de kerken weer vernietigd en ga zo maar door.
Van lang voor onze jaartelling tot aan nu aan toe.
En we gaan nog steeds door. Tot in de toekomst aan toe, ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |