Soow, doet me denken aan mn kindertijdquote:
Dit klinkt eigenlijk best lekkerquote:Op donderdag 6 februari 2025 18:35 schreef Marsenal het volgende:
Uit complete armoede heb ik wel eens tijdjes overleefd op boterhammen met margarine en kristalsuiker. 's Avonds at ik dan huzarensalade van de euroshopper, die was echt anderhalve euro voor een kilo ofzo.
ja hallo, het kan altijd erger... Maar pindakaas en jam zijn niet per se luxeproductenquote:Ook een tijdje op straat geleefd, dan viste ik kleingeld uit de telefoons en kaartjesautomaten op Utrecht CS en haalde ik daarvan slices bij de Pizza Hut bovenaan bij perron 1 & 2. Dat lijkt minder schraal dan boterhammen met suiker, maar dat is het zeker niet.
Die struggle meals van jou zijn goddomme kaviaar en oesters als je echt arm bent.
Niemand gebruikt die woorden, is allemaal door TS zelf verzonnen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:07 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ach af en toe is het wel grappig om al die nieuwe tiener termen te horen.
quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:48 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Niemand gebruikt die woorden, is allemaal door TS zelf verzonnen.
Je haalt 30 eetlepels uit een pot pindakaas a 1,65 eur, dus 3 eetlepels is 16 centquote:
Was de markt hier maar goedkoper. Super duur juist. In de stad wel goedkoper, maarja dan moet je er heen rijden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als je goedkoop wil eten dan ga je naar de markt en koop je basisproducten.
Eigenlijk alle soorten groente en fruit zijn daar voor bijna niks te krijgen en verder koop je aardappels of rijst en je hebt een maaltijd. Nog gezond en lekker ook.
Idd. Dat is iets van de jaren 60 ofzo, dat de markt goedkoper was dan de supermarkt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Was de markt hier maar goedkoper. Super duur juist. In de stad wel goedkoper, maarja dan moet je er heen rijden.
De juiste spelling is tantu (spreek uit tantoe) en het is Papiaments. Het betekent "veel".quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:17 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Ik denk dat ze 'tanter' bedoelen.
Weer wat geleerd! Woord vaker gehoord, maar kende het niet. Dank je wel voor je uitleg, ook al was die niet voor mij bedoeldquote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:54 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
De juiste spelling is tantu (spreek uit tantoe) en het is Papiaments. Het betekent "veel".
Ik spreek papiaments. Toen ik hier op FOK! allemaal straattaal las was dat een onaangename verrassing. Zitten erg veel papiamentse woorden in die totaal verkracht worden (zoals in de TT dus). Dat doet me best zeer.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Weer wat geleerd! Woord vaker gehoord, maar kende het niet. Dank je wel voor je uitleg, ook al was die niet voor mij bedoeld
Papiaments is gewoon verkracht Portugees dus wat dat betreft....quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:19 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik spreek papiaments. Toen ik hier op FOK! allemaal straattaal las was dat een onaangename verrassing. Zitten erg veel papiamentse woorden in die totaal verkracht worden (zoals in de TT dus). Dat doet me best zeer.
Je kunt daar zo over denken, maar Papiaments is tijdens de slavernij ontstaan uit Portugees, Spaans, Nederlands en de Afrikaanse stammentalen. Het was ontstaan om zo een eigen taal te hebben onderling zodat de plantageeigenaren hun niet konden verstaan. Straattaal zal dat ook wel zijn, maar ik heb de indruk dat het hier een beetje stoerdoenerij is.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Papiaments is gewoon verkracht Portugees dus wat dat betreft....
(ik spreek Portugees omdat ik half braziliaans ben)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |