Die smile van Bibi ook.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:57 schreef Tengano het volgende:
0:30 Trump vindt dat hij een Nobel Peace price verdient.
Bekijk deze YouTube-video
Ik denk dat Bibi daar gewoon met een natte broek zitquote:Op woensdag 5 februari 2025 12:58 schreef capricia het volgende:
Die smile van Bibi ook.
De mooiste muziek in zijn oren.
Als dit echt gaat gebeuren (wat je bij Trump altijd maar af moet wachten), heeft ie zijn kaarten voor zijn land heel goed gespeeld. Dan heeft ie alles wat ie maar had kunnen wensen vanuit dit conflict.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat Bibi daar gewoon met een natte broek zit
Had je dan nog 40 jaar met deze ellende willen zitten? Gaza is nooit een succes geweest.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:01 schreef Document1 het volgende:
[..]
Nou honderd keer liever die seniel dan deze megalomane gek.
Trump heeft dit al heel heeeeeeel lang van tevoren gepland. En dan moet je denken aan de tijd dat hij nog aan de zijlijn stond en opa Biden vooral zijn best deed om vooral wakker te blijven en niet te struikelen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:01 schreef capricia het volgende:
Als die echt gaat gebeuren (wat je bij Trump altijd maar af moet wachten), heeft ie zijn kaarten voor zijn land heel goed gespeeld. Dan heeft ie alles wat ie maar had kunnen wensen vanuit dit conflict.
Juist.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Trump heeft dit al heel heeeeeeel lang van tevoren gepland. En dan moet je denken aan de tijd dat hij nog aan de zijlijn stond en opa Biden vooral zijn best deed om vooral wakker te blijven en niet te struikelen.
Mogelijk is er toen al overleg geweest tussen Bibi en Trump. Door Gaza achter te laten zoals het er nu bijligt kon Trump in zijn eerste week al scoren met dit plan. En in een volledig verwoest Gaza die mensen daar laten was toen al volledig geblokkeerd.
Dit is echt niet pas een paar weken terug bedacht.
Of die mensen nou in Gaza aan het infuus hangen of ergens anders, dat maakt financieel helemaal niks uitquote:Op woensdag 5 februari 2025 13:08 schreef capricia het volgende:
Nu alleen nog een plek voor de Gazanen regelen. Maar dat zijn kennelijk maar minor uitdagingen in dit plan.
De VN zeker niet. Dat zou het leger moeten doen. Of samenwerking met China, Rusland.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik ben ook benieuwd of hij de VN zo gek denkt te krijgen om de Palestijnen te deporteren, of dat hij daar het Amerikaanse leger voor in wil gaan zetten.
Tarieven, deportatie en annexatie lijken Trumps favoriete oplossingen te zijn. Naast luxe golfbanen, natuurlijk.
De Duitsers lijken mij ook wel een redelijk ervaren partij voor zoiets.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:21 schreef theunderdog het volgende:
De VN zeker niet. Dat zou het leger moeten doen. Of samenwerking met China, Rusland.
Dit dus. Word eens tijd dat Joden Duitsers bedanken voor al het goeds.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
De Duitsers lijken mij ook wel een redelijk ervaren partij voor zoiets.
De VS en Isral, die hebben geld zat.quote:
Alle mensen deporteren, alle gebouwen afbreken en met een bulldozer er overheen. Dan is Hamas ook verdwenen.quote:-Wie gaat Hamas ontwapenen?
In Jordani en Libanon. Ze mogen ook niet meer terugkomen.quote:-Waar laten we de Palestijnen tijdens de heropbouw?
Denk groot: maak heel Gaza plat. Letterlijk. Dat moet toch gebeuren voor het bouwen van het luxe vakantieoord kan beginnen.quote:-Hoe leggen we de geldstromen van Hamas plat?
Trump zijn bedrijven, in samenwerking met Isral en de VS als geldschieters en voor de soldaten om de orde te handhaven.quote:-Welke autoriteit gaat Gaza regeren en wat wordt de uiteindelijke roadmap naar een Palestijnse staat?
Die staten hebben ze al: Jordani en Libanon.quote:Nu walst Trump er als een bulldozer doorheen.
Het is heel makkelijk om te roepen dat de "Palestijnen recht hebben op een staat" maar ja, als je niks doet wat dat vervolgens langdurig en duurzaam waar kan maken, moet je ook niet gek opkijken dat die staat er niet is en Trump ermee aan de haal gaat.
En jij denkt dat dit het oplost? Ik denk eerder dat ze het luchtruim in de VS extra goed in de gaten moeten houden als het zo ver komt. Zullen wel wat vliegtuigen richting hoge torens gevlogen worden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:05 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Had je dan nog 40 jaar met deze ellende willen zitten? Gaza is nooit een succes geweest.
En de geschiedenis leert: wie Isral aanvalt, raakt zo een stuk land kwijt.
Kennelijk hardleers sommige mensen daar.
Ja, dat lokt hij zo wel uit. Maar dat is natuurlijk ook een goed excuus voor meer annexatie.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:28 schreef Questular het volgende:
[..]
En jij denkt dat dit het oplost? Ik denk eerder dat ze het luchtruim in de VS extra goed in de gaten moeten houden als het zo ver komt. Zullen wel wat vliegtuigen richting hoge torens gevlogen worden.
Dat ligt er aan welk perspectief je de Palestijnen geeft.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:28 schreef Questular het volgende:
[..]
En jij denkt dat dit het oplost? Ik denk eerder dat ze het luchtruim in de VS extra goed in de gaten moeten houden als het zo ver komt. Zullen wel wat vliegtuigen richting hoge torens gevlogen worden.
quote:"This way please. It's gonna be great, really great."
#DonaldHelpt
Iedereen die het niet eens is met dit verhaal moet met een beter alternatief komen. Of, had met een beter alternatief moeten komen voordat Trump aan de macht kwam. In principe hebben Biden en Europa dit gewoon op hun beloop gelaten, wetende dat er een rele kans op een herverkiezing van Trump was. Net als de Arabische landen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als ik in Trumps hoofd kruip:
[..]
De VS en Isral, die hebben geld zat.
[..]
Alle mensen deporteren, alle gebouwen afbreken en met een bulldozer er overheen. Dan is Hamas ook verdwenen.
[..]
In Jordani en Libanon. Ze mogen ook niet meer terugkomen.
[..]
Denk groot: maak heel Gaza plat. Letterlijk. Dat moet toch gebeuren voor het bouwen van het luxe vakantieoord kan beginnen.
[..]
Trump zijn bedrijven, in samenwerking met Isral en de VS als geldschieters en voor de soldaten om de orde te handhaven.
[..]
Die staten hebben ze al: Jordani en Libanon.
Als het de gazanen om veiligheid zou gaan zouden ze al niet in deze situatie gezeten hebben..lquote:Op woensdag 5 februari 2025 13:35 schreef Black_Baron het volgende:
Ik zou beginnen met het opzetten van accomodatie voor de Gazanen. Wijs maar ergens wat gebieden aan, en begin maar met bouwen.
Als het toekomst heeft, veilig is, perspectief etc, heb je best kans dat veel gezinnen er heen willen.
Genoeg onschuldige gezinnen die ook alleen het beste voor hun kinderen willen. Maar het onderwijs etc moet wel gemonitord worden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als het de gazanen om veiligheid zou gaan zouden ze al niet in deze situatie gezeten hebben..l
quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als het de gazanen om veiligheid zou gaan zouden ze al niet in deze situatie gezeten hebben..l
Pardon? Waarom zou je dat willen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:38 schreef theunderdog het volgende:
Ik kan niet wachten op Gazanen die richting Europa vluchten. Zeker gezien ze zullen komen met aan anti-westerse visie.
Krijgen we voor de zoveelste keer de shit over ons heen door de achterlijke keuzes van Republikeinse presidenten.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:38 schreef theunderdog het volgende:
Ik kan niet wachten op Gazanen die richting Europa vluchten. Zeker gezien ze zullen komen met aan anti-westerse visie.
Niet genoeg blijkbaar want de support voor Hamas is schrikbarend hoog.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:37 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Genoeg onschuldige gezinnen die ook alleen het beste voor hun kinderen willen. Maar het onderwijs etc moet wel gemonitord worden.
Kunnen de mensen die hier toejuichen dat Trump met dit idee komt janken dat ze hier naar toe komen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:38 schreef theunderdog het volgende:
Open ogen schapen noem ik dat soort gelovigen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dus, we zijn nu van Trump de "vredesduif" en zakenman via het proberen te stelen van de verkiezing in 2020 uitgekomen bij landjepik willen doen van Groenland, Panama, Canada, waar nu Gaza aan toegevoegd kan worden met een lekkere etnische zuivering erbij. En het volk blijft er maar achteraan marcheren. Geeft wel duidelijkheid hoe dat toch allemaal in de jaren 30 van vorige eeuw mogelijk was.
Wonderlijk ook hoe de anti-migratie mensen plots een verplichte massa-migratie in een heel ander land helemaal top vinden.
Beter geef je toe aan terroristen? Of wat bedoel je.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:39 schreef Questular het volgende:
[..]
Kunnen de mensen die hier toejuichen dat Trump met dit idee komt janken dat ze hier naar toe komen.
Dat soort dingen overkomen je niet zomaar. Dat soort overkomen Europa omdat wij bestuurd worden door ontzettend incapabele prutsers.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:39 schreef Questular het volgende:
[..]
Kunnen de mensen die hier toejuichen dat Trump met dit idee komt janken dat ze hier naar toe komen.
Dat het een achterlijk plan is.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:41 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Beter geef je toe aan terroristen? Of wat bedoel je.
Misschien naar Amerika emigreren, daar loopt alles lekker nu.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat soort dingen overkomen je niet zomaar. Dat soort overkomen Europa omdat wij bestuurd worden door ontzettend incapabele prutsers.
Wat mij nog wel het meest verbaasd zijn de hordes Nederlanders op dit forum die het maar wat mooi vinden. Zogenaamd nationalistische types die achter een agressieve buitenlander aanlopen die ze hogere prijzen en meer vluchtelingen gaat geven.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dus, we zijn nu van Trump de "vredesduif" en zakenman via het proberen te stelen van de verkiezing in 2020 uitgekomen bij landjepik willen doen van Groenland, Panama, Canada, waar nu Gaza aan toegevoegd kan worden met een lekkere etnische zuivering erbij. En het volk blijft er maar achteraan marcheren. Geeft wel duidelijkheid hoe dat toch allemaal in de jaren 30 van vorige eeuw mogelijk was.
Wonderlijk ook hoe de anti-migratie mensen plots een verplichte massa-migratie in een heel ander land helemaal top vinden.
Je bedoelt; Isreal is nooit een succes geweest. Het is niks meer dan een vreemde mogendheid die heel slim landje ook heeft gespeeld. Ok. In dat opzicht wel een succes. Alleen voor de rest van de regio niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:05 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Had je dan nog 40 jaar met deze ellende willen zitten? Gaza is nooit een succes geweest.
En de geschiedenis leert: wie Isral aanvalt, raakt zo een stuk land kwijt.
Kennelijk hardleers sommige mensen daar.
Ze worden onderdrukt, al hun land wordt afgepakt en Isral houd van grootschalige vergeldingsacties, met veel doden, om het goed in te peperen dat ze niet meer in opstand moeten komen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niet genoeg blijkbaar want de support voor Hamas is schrikbarend hoog.
Ja, dan gaat het je niet om vrede en veiligheid en heb je je situatie aan jezelf te danken.
Kan je bij gebrek aan argumentatie metquote:
Realpolitiek.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:43 schreef Document1 het volgende:
[..]
Je bedoelt; Isreal is nooit een succes geweest. Het is niks meer dan een vreemde mogendheid die heel slim landje ook heeft gespeeld. Ok. In dat opzicht wel een succes. Alleen voor de rest van de regio niet.
Ze worden inderdaad onderdrukt. Maar dan door Hamas.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze worden onderdrukt, al hun land wordt afgepakt en Isral houd van grootschalige vergeldingsacties, met veel doden, om het goed in te peperen dat ze niet meer in opstand moeten komen.
Je hebt gelijk elke inwoner van Gaza is daar persoonlijk verantwoordelijk voor, het is goed dat iedereen daarvoor gestraft wordt. Dat zal ze zeker leren! Bedankt voor deze geweldige inzichten, ik ben om.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Kan je bij gebrek aan argumentatie metreageren maar ik heb natuurlijk gewoon gelijk.
Als jij met een horde barbaren 1200 slachtoffers maakt bij je tot de tanden bewapende en veel sterkere tegenstander dan kan in ieder weldenkend mens begrijpen dat je ongenadig op je lazer gaat krijgen. En dat is dus ook gebeurd.
En dat heb je dan uiteraard helemaal aan jezelf te danken.
Hoho. Wilders is op shitter de woningcrisis op aan het lossen door te juichen voor Trump en door ruzie te zoeken met moslims. GeertGOD.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat een clown is die Wilders ook. Boeit mij het wat ze er hier van vinden? Ga het landsbelang eens dienen stel prutsers, jullie worden er rijkelijk voor betaald.
Parodie op een land.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoho. Wilders is op shitter de woningcrisis op aan het lossen door te juichen voor Trump en door ruzie te zoeken met moslims. GeertGOD.
Ik heb het niet over personen. Ik heb het over het volk als geheel.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:48 schreef Questular het volgende:
[..]
Je hebt gelijk elke inwoner van Gaza is daar persoonlijk verantwoordelijk voor, het is goed dat iedereen daarvoor gestraft wordt. Dat zal ze zeker leren! Bedankt voor deze geweldige inzichten, ik ben om.
Ow nee dan is het goed, wat een kutvolk is het ook. Niet even tegen Hamas zeggen dat ze moeten oprotten...mietjes.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb het niet over personen. Ik heb het over het volk als geheel.
Blijkbaar zijn de gazanen als volk blniet in staat de rotte appels uit te stoten. Omdat ze dat niet willen of niet kunnen. Ja, dan krijg je het als volledige bevolking voor je kiezen.
Zo werkt oorlog. Daar vallen altijd onschuldige slachtoffers.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 5 februari 2025 12:38 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien moeten we Isral anders verplaatsen. Genoeg mensen hier die het een prima oplossing vinden om 1 van de 2 partijen ergens anders onder te brengen. Dan kan dat net zo goed Isral zijn toch?
Het is sarcastisch. Het gaat het gevolg zijn hequote:Op woensdag 5 februari 2025 13:39 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Pardon? Waarom zou je dat willen?
Het is niet ons conflict. Laat het lekker daar.
Ze hebben er zelf voor gestemd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Ow nee dan is het goed, wat een kutvolk is het ook. Niet even tegen Hamas zeggen dat ze moeten oprotten...mietjes.
Als de gazanen niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor een terreurorganisatie in hun midden wie dan wel?quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Ow nee dan is het goed, wat een kutvolk is het ook. Niet even tegen Hamas zeggen dat ze moeten oprotten...mietjes.
Ja, daarom zijn de Indianen in de VS ook bijna verdwenen. Als je ook leest wat die Europese veroveraars er van vonden zegt dat genoeg. Ze zagen het als hun heilige taak om al die ongelovige ketters op te ruimen en het land goed te benutten voor hun Koning.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ze worden inderdaad onderdrukt. Maar dan door Hamas.
De rest van je reactie klopt. Maar als je weet dat Isral grootschalige vergeldingsacties houdt, dan kies je dus bewust voor die grootschalige vergeldingsacties wanneer je er voor kiest het veel sterkere Isral aan te vallen.
Of you cant stand the heat stay out of the kitchen.
Hmmm ik gok de terroristen zelf? Noem me raar maar onschuldige mensen hoeven van mij niet te lijden. Maar ik ben misschien wat ouderwets.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als de gazanen niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor een terreurorganisatie in hun midden wie dan wel?
Ouderwets? Zeg maar eerder 'dom. Want hoe onschuldig ben je als je massaal op straat feest staat te vieren na wat er op 07 oktober 2023 gebeurt is?quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:57 schreef Questular het volgende:
[..]
Hmmm ik gok de terroristen zelf? Noem me raar maar onschuldige mensen hoeven van mij niet te lijden. Maar ik ben misschien wat ouderwets.
Die worden daar niet toegelaten. Het is alleen voor de rijken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht en dit is het beste idee ooit. Met een stukje Amerika tussen het MO en Europa en ook nog eens in de buurt kan het zomaar eens de trekpleister voor asielzoekers worden. Geen gevaarlijke bootreis. Gewoon hoo de grens over en een ankerbaby. Meteen geweldig voor ons en voor de lange termijn een barrire voor de VS om weer onrust in die regio te stoken.
Er is maar 1 ding wat past in het snappertje van deze mensen, en dat is hun bloeddorst tegen de Joden en meer niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:51 schreef Black_Baron het volgende:
Een beetje nette opgeleide Palestijn kan prima in zo'n resort werken. Of in de bouw. Beter dan tunnels graven en bommen fabriceren.
Kun je je voorstelt wat een potentie dat gebied heeft en wat ze er van hadden kunnen maken?
Isral een vreemde mogendheid? De grootste etnische groep in Isral zijn de Mizrahi Joden, die in het MO woonden, inclusief Isral zelf.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:43 schreef Document1 het volgende:
[..]
Je bedoelt; Isreal is nooit een succes geweest. Het is niks meer dan een vreemde mogendheid die heel slim landje ook heeft gespeeld. Ok. In dat opzicht wel een succes. Alleen voor de rest van de regio niet.
Het is gewoon oorlog man, na 7 oktober.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:57 schreef Questular het volgende:
[..]
Hmmm ik gok de terroristen zelf? Noem me raar maar onschuldige mensen hoeven van mij niet te lijden. Maar ik ben misschien wat ouderwets.
I.t.t. de rest van de regio is het dan weer in Israel waar het beter toeven is als vrouw, homo, ongelovige of afvallige.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:43 schreef Document1 het volgende:
[..]
Zeker. En bovenal echt Midden-Oosters. Enkel net een tikkeltje minder achterlijk dan de landen om hun heen. Maar echt een tikkeltje.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Isral een vreemde mogendheid?
Isral is een gigantisch succes. In tegenstelling tot die terroristen broedplaatsen waar niemand ook maar 1 burgerrecht heeft.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
I.t.t. de rest van de regio is het dan weer in Israel waar het beter toeven is als vrouw, homo, ongelovige of afvallige.
Ik zeg dan ook niet dat iedereen onschuldig is. Over dom gesproken: leuk dat jij er ook bentquote:Op woensdag 5 februari 2025 13:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ouderwets? Zeg maar eerder 'dom. Want hoe onschuldig ben je als je massaal op straat feest staat te vieren na wat er op 07 oktober 2023 gebeurt is?
Ik weet niet of Israel gewonnen heeft eigenlijk. Als je na een dik jaar in zo'n klein stukje land de boel aan puin schieten nog steeds niet je doelen hebt bereikt kun je je afvragen of je wel aan het winnen bent. Hamas is er nog steeds en het is Israel niet gelukt de gijzelaars te bevrijden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:00 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het is gewoon oorlog man, na 7 oktober.
Dit is helemaal niet zo'n slechte oplossing. Er zitten nog wat losse eindjes aan, maar goed. Gaza door laten modderen gaat hem ook niet worden. En dat Isral zou winnen, stond natuurlijk al van te voren vast.
Je moet alleen een nette oplossing voor de burgers daar vinden. En Gaza gaat dat niet zijn. Dat was toch een openluchtgevangenis?
Er valt genoeg aan te merken op Israel, Netanayahu, kolonisten en hard-liners.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:02 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Isral is een gigantisch succes. In tegenstelling tot die terroristen broedplaatsen waar niemand ook maar 1 burgerrecht heeft.
De terroristen verstoppen zich tussen de bevolking.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:57 schreef Questular het volgende:
[..]
Die mensen leven volledig buiten de werkelijkheid. Een soort parallelle wereld waarin Isral geen succes is, en Gaza wel.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er is maar 1 ding wat past in het snappertje van deze mensen, en dat is hun bloeddorst tegen de Joden en meer niet.
Haha Israel is helemaal niet aan het 'winnen'. Na al die jaren zionistische strijd, mogen ze nu een Duitse-Amerikaan op hun blote knieeen bedanken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik weet niet of Israel gewonnen heeft eigenlijk. Als je na een dik jaar in zo'n klein stukje land de boel aan puin schieten nog steeds niet je doelen hebt bereikt kun je je afvragen of je wel aan het winnen bent. Hamas is er nog steeds en het is Israel niet gelukt de gijzelaars te bevrijden.
Precies.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Haha Israel is helemaal niet aan het 'winnen'. Na al die jaren zionistische strijd, mogen ze nu een Duitse-Amerikaan op hun blote knieeen bedanken.
Lees even de rest van de post. Grootste etnische groep Mizrahi komt uit het MO, inclusief Isral zelf. Miljoenen Arabische Israli = inheemsen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker. En bovenal echt Midden-Oosters. Enkel net een tikkeltje minder achterlijk dan de landen om hun heen. Maar echt een tikkeltje.
Maar wij weten toch niet wat de targets van Israel zijn of waren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
Ik weet niet of Israel gewonnen heeft eigenlijk. Als je na een dik jaar in zo'n klein stukje land de boel aan puin schieten nog steeds niet je doelen hebt bereikt kun je je afvragen of je wel aan het winnen bent. Hamas is er nog steeds en het is Israel niet gelukt de gijzelaars te bevrijden.
Het maakt mij toch niet uit waar ze vandaan komen. Israel is vanuit onze perceptie een vreemde mogendheid. Net zoals elk ander land.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lees even de rest van de post. Grootste etnische groep Mizrahi komt uit het MO, inclusief Isral zelf. Miljoenen Arabische Israli = inheemsen.
Ashkenazi en Sepharden hebben hun roots in het MO en mythologische verbondenheid via de religie.
Alleen Ethiopische Joden hebben geen roots in het MO, maar zeer kleine groep. Onzin dus dat het een vreemde mogendheid is.
En dat Gaza op houdt te bestaan.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar wij weten toch niet wat de targets van Israel zijn of waren.
Het enige wat we weten is wat ze ons verteld hebben.
Oh zo, ja voor ons is Isral een vreemde mogendheid. Alleen niet voor het MO. Dat wordt ook vaak beweerd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het maakt mij toch niet uit waar ze vandaan komen. Israel is vanuit onze perceptie een vreemde mogendheid. Net zoals elk ander land.
het zijn er net meer dan 2 miljoen. Europa wil ook geen miljoenen islamitische vluchtelingen uit het Midden-Oosten, maar krijgt ze ook... Die passen hier nog minder goed dan Palestijnen daar.quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar wie moet die 6 miljoen Palestijnen dan gaan huisvesten? Niemand in die regio wil ze hebben en dat weet je zelf ook wel.
Jews make up 0.2% of the worlds' population, yet they have won over 20% of the Nobel prizes - 204 in total out of around 900 awarded since the first Laureates at the start of the 20th century.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:04 schreef Black_Baron het volgende:
Die mensen leven volledig buiten de werkelijkheid. Een soort parallelle wereld waarin Isral geen succes is, en Gaza wel.![]()
Want Egypte en JordanI moeten hiervoor opdraaien omdat?quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:09 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En dat Gaza op houdt te bestaan.
En dat de Gazanen een probleem voor Egypte en Jordani gaan worden.
Dat lijkt me voor Isral een prima uitkomst.
Welke doelen waren dat dan?quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De islam was bedoeld als een betere variant van het christendom, vooral voor de lokale plattelandsbevolking. Het was (en is) heel succesvol en toen het groot genoeg was geworden zijn die godsdiensten natuurlijk oorlog gaan voeren tegen elkaar. Over wie er gelijk had en de baas was. En dat doen ze nog steeds.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lees even de rest van de post. Grootste etnische groep Mizrahi komt uit het MO, inclusief Isral zelf. Miljoenen Arabische Israli = inheemsen.
Ashkenazi en Sepharden hebben hun roots in het MO en mythologische verbondenheid via de religie.
Alleen Ethiopische Joden hebben geen roots in het MO, maar zeer kleine groep. Onzin dus dat het een vreemde mogendheid is.
We praten hier toch over het plan van Trump?quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:10 schreef Questular het volgende:
[..]
Want Egypte en JordanI moeten hiervoor opdraaien omdat?
Voor het Midden-Oosten voor een deel ook. Maar dat hele verhaaltje interesseert mij weinig. Israel was sterker, en hebben gewonnen. Nu krijgt ook Israel te maken met een sterkere macht, want Gaza wordt Amerikaans, met een beetje SA.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh zo, ja voor ons is Isral een vreemde mogendheid. Alleen niet voor het MO. Dat wordt ook vaak beweerd.
Heel goed, en jij vindt het een goed plan niet? Leg me even uit waarom je het dan een goed plan vindt dat deze 2 landen ervoor op moeten draaien.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
We praten hier toch over het plan van Trump?
De meeste Israeli's zijn seculier, gevolgd door liberalen, dan orthodoxen en helemaal aan het eind de Haredi.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De islam was bedoeld als een betere variant van het christendom, vooral voor de lokale plattelandsbevolking. Het was (en is) heel succesvol en toen het groot genoeg was geworden zijn die godsdiensten natuurlijk oorlog gaan voeren tegen elkaar. Over wie er gelijk had en de baas was. En dat doen ze nog steeds.
Amerikaans beheer betekent ook meteen Amerikaanse verdediging, dus nog een extra win.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Welke doelen waren dat dan?
Gaza weg, lijkt me een prima uitkomst vanuit Isral geredeneerd.
Wie is ons?quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het maakt mij toch niet uit waar ze vandaan komen. Israel is vanuit onze perceptie een vreemde mogendheid. Net zoals elk ander land.
Het is de beste uitkomst voor Isral. Zie ook die smile van Bibi.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Amerikaans beheer betekent ook meteen Amerikaanse verdediging, dus nog een extra win.
De christenen hier ook niet. Maar er is nog heel veel kwaad bloed.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De meeste Israeli's zijn seculier, gevolgd door liberalen, dan orthodoxen en helemaal aan het eind de Haredi.
Isral is helemaal niet meer zo met religie bezig.
Dus je geeft geen antwoord, duidelijk.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het is de beste uitkomst voor Isral. Zie ook die smile van Bibi.
Maar als mensen hier volhouden dat dit geen winst voor Isral is, laat ik ze lekker in die waan.
In West-Europa is religie helemaal van geen enkele betekenis meer in de politiek en maatschappelijk leven.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De christenen hier ook niet. Maar er is nog heel veel kwaad bloed.
Yes, Donald Trump really believes he is ‘the chosen one’quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:57 schreef Tengano het volgende:
0:30 Trump vindt dat hij een Nobel Peace price verdient.
Alsof Hamas nog in Gaza zit. De topmannen zitten allemaal in andere landen in het Midden Oosten.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als ik in Trumps hoofd kruip:
[..]
Alle mensen deporteren, alle gebouwen afbreken en met een bulldozer er overheen. Dan is Hamas ook verdwenen.
Ik heb daar geen mening over. Ik weet wel dat Gaza een leuk probeersel was, maar nooit gewerkt heeft.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:12 schreef Questular het volgende:
[..]
Heel goed, en jij vindt het een goed plan niet? Leg me even uit waarom je het dan een goed plan vindt dat deze 2 landen ervoor op moeten draaien.
Jij reageert ook niet op posts.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:15 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus je geeft geen antwoord, duidelijk.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:27 schreef xzaz het volgende:
Heb geen X maar heeft Geert echt gezegd:
Jordani = Palestina
Vertel.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij reageert ook niet op posts.
Palestina 2.0 danquote:Op woensdag 5 februari 2025 14:27 schreef xzaz het volgende:
Jordani = Palestina
De man die maar niet kan ophouden over het sluiten van grenzen vindt dat een ander land haar grenzen maar even open moet zetten voor een dikke 2 miljoen mensen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:27 schreef xzaz het volgende:
Jordani = Palestina
Dat zijn dwarse mannetjes die het falen van hun eigen leven wijten aan dingen waar ze geen controle over hebben. Zo ligt het nooit aan henzelf en kunnen ze onder bv de vlag van Trump lekker tegen de gevestigde orde aan schoppen, want die heeft ze buiten gesloten. Ofzo.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat mij nog wel het meest verbaasd zijn de hordes Nederlanders op dit forum die het maar wat mooi vinden. Zogenaamd nationalistische types die achter een agressieve buitenlander aanlopen die ze hogere prijzen en meer vluchtelingen gaat geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Geert, ga je eens bezig houden met Nederland. Je hebt geeneens een portefeuille die over het buitenland gaat.quote:
Keihard juichen totdat Trump over een week zegt dat NL die Palestijnen wel kan opnemen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De man die maar niet kan ophouden over het sluiten van grenzen vindt dat een ander land haar grenzen maar even open moet zetten voor een dikke 2 miljoen mensen.Dan ben je toch een aardig hypocriete lul.
Of dat hij hetzelfde met Groenland doet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:34 schreef Jed1Gam het volgende:
Keihard juichen totdat Trump over een week zegt dat NL die Palestijnen wel kan opnemen.
quote:"We will take over Greenland. Greenland has not treated us fair and we will take over Greenland."
Die gap is echt zo ver van het padje af...quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Of dat hij hetzelfde met Groenland doet.
[..]
"The Netherlands has to pay us to take over Gaza, cause they are part of BRICS" - Trump in een weekje of tweequote:Op woensdag 5 februari 2025 14:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Of dat hij hetzelfde met Groenland doet.
[..]
Gaat niet gebeuren. Bin Salman is een athestische gamer.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:43 schreef Black_Baron het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van S-A. Als die toenadering tot Iran gaan zoeken, is er wel een probleem.
'Geen banden met Israel als er geen Palestijnse staat is'quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:43 schreef Black_Baron het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van S-A. Als die toenadering tot Iran gaan zoeken, is er wel een probleem.
Ik ben nog redelijk serieus ook. Ik vind deze move wel gunstig, maar ik zie hem rustig iets soortgelijks doen met Groenland.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:42 schreef Barbusse het volgende:
Die gap is echt zo ver van het padje af...
ik ook van jouquote:Op woensdag 5 februari 2025 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn dwarse mannetjes die het falen van hun eigen leven wijten aan dingen waar ze geen controle over hebben. Zo ligt het nooit aan henzelf en kunnen ze onder bv de vlag van Trump lekker tegen de gevestigde orde aan schoppen, want die heeft ze buiten gesloten. Ofzo.
Dat ze de diepgang van een rubberboot en een verschrikkelijke persoonlijkheid hebben lijkt niet in ze op te komen als reden.
Dat maakt die mensen echt niet uit. Ze kunnen nu vol gas "de tegenstander" pootje haken. Dat is wat telt. Alleen wel erg hoog spel..quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:56 schreef Solispolar het volgende:
Even zonder dollen: ik snap best dat je geen fan bent van Harris, of dat je er sowieso een meer Republikeins gedachtegoed op nahoudt. Maar voor de echte Trump-fans (en die zijn er hier ook): deze gast is toch levensgevaarlijk? Wat is dit nou voor complete onzin weer over de gazastrook? Je weet inmiddels bijna niet meer of je nou moet lachen of huilen om al deze gekke berichten.
Daar valt dus best mee te werken. Dank!quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
'Geen banden met Israel als er geen Palestijnse staat is'
https://www.reuters.com/w(...)creation-2025-02-05/
Ah, de genocide brigade is gearriveerd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:01 schreef Kerelx het volgende:
Kwaadaardiger kan haast niet: genocide plegen en dan op de plek een feesttent willen bouwen. Het is alsof je van de concentratiekamp in Auschwitz een pretpark wilt maken. En dan hebben we niet eens over dat je overleveraars van de genocide ook nog eens uit hun land wilt wegjagen daarvoor.
Ik vind dit te makkelijk.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:56 schreef Solispolar het volgende:
Even zonder dollen: ik snap best dat je geen fan bent van Harris, of dat je er sowieso een meer Republikeins gedachtegoed op nahoudt. Maar voor de echte Trump-fans (en die zijn er hier ook): deze gast is toch levensgevaarlijk? Wat is dit nou voor complete onzin weer over de gazastrook? Je weet inmiddels bijna niet meer of je nou moet lachen of huilen om al deze gekke berichten.
Inderdaad, op de noordpool schijnt nog ruimte te zijn. Er is ook ruim voldoende bouwmateriaal om iglos mee te bouwenquote:Op woensdag 5 februari 2025 13:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Nu alleen nog een plek voor de Gazanen regelen. Maar dat zijn kennelijk maar minor uitdagingen in dit plan.
Ah, er is al een plan uitgevoerd?quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind dit te makkelijk.
Welk voorstel is er vanuit Biden of de EU gekomen dat haalbaar en duurzaam is? Ze wisten dat Trump herverkozen kon worden en ze wisten dat Gaza in puin lag. Er is niks gedaan. Die complete onzin zorgt ervoor dat Trump bijna een soort carte blanche had gerfd om dit plan uit te voeren.
Er was geen proces op gang, niks. Geen uitgewerkt scenario over hoe Hamas ontwapend moet worden, wie de heropbouw betaalt. Gewoon niks, nul, nada.
Het is gewoon goedpraten van etnische zuivering. Het excuus is dat 'het allemaal terroristen zijn'. Het idee dat je hiermee complete generaties in de armen van terroristen drijft komt niet in ze op.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:56 schreef Solispolar het volgende:
Misschien kan musk zorgen voor een eerste kolonie op Mars, en dan van de Gazanenquote:Op woensdag 5 februari 2025 15:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Inderdaad, op de noordpool schijnt nog ruimte te zijn. Er is ook ruim voldoende bouwmateriaal om iglos mee te bouwen
Binnenkort niet meer, dankzij cheeto mussolini's aanpak van de woke climate change hoax.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Inderdaad, op de noordpool schijnt nog ruimte te zijn. Er is ook ruim voldoende bouwmateriaal om iglos mee te bouwen
Uit te gaan voeren*quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ah, er is al een plan uitgevoerd?
Het idee om dan maar zelf met een plan te komen voor Trump is kennelijk niet bij Biden en de EU opgekomen. In principe is er gewoon 1 jaar en 3 maanden gekeken en niks gedaan.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:09 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is gewoon goedpraten van etnische zuivering. Het excuus is dat 'het allemaal terroristen zijn'. Het idee dat je hiermee complete generaties in de armen van terroristen drijft komt niet in ze op.
Saai is het inderdaad niet. ( ik ben niet pro Trump en ook niet pro Harris en ook niet pro Wilders)quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:56 schreef Solispolar het volgende:
Die Amerikanen moeten gewoon een stoppen met denken dat ze overal nodig/gewenst zijn. Nu de Gaza-strook, eerder Groenland, daarvoor het Panamakanaal. Waarom? Doe gewoon normaal met al die gekke dingen; wat dat betreft kan Trump nog een boel leren van Obama. Sure, die deed niet alles goed, maar er was in ieder geval wel een mate van stabiliteit. Trump trekt de hele wereld de afgrond in op deze manier.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Welk voorstel is er vanuit Biden of de EU gekomen dat haalbaar en duurzaam is? Ze wisten dat Trump herverkozen kon worden en ze wisten dat Gaza in puin lag. Er is niks gedaan. Die complete onzin zorgt ervoor dat Trump bijna een soort carte blanche had gerfd om dit plan uit te voeren.
Er was geen proces op gang, niks. Geen uitgewerkt scenario over hoe Hamas ontwapend moet worden, wie de heropbouw betaalt. Gewoon niks, nul, nada.
Daarnaast al 80 jaar gefaalde voorgeschiedenis met alleen maar oorlog, mislukte vredesbesprekingen (door Arafat) in de jaren '90 en een mislukt experiment met de volledige terugtrekking van Isral in 2005, waarop meteen een herverkiezing van Hamas volgde. De opportunist die Trump is heeft deze perfecte cocktail van incompetentie, onwil, mislukkingen vooraf geroken en zijn kans gegrepen. Oh, wat zijn we toch weer verbaasd.
Men blijft zich maar verbazen hoe het kan dat populisten de verkiezingen winnen en dat retoriek steeds extremer wordt. Dat is het gevolg van niks doen, wegkijken en la la la la roepen.
Je denkt dat Trump ze dood wil maken?quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:09 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is gewoon goedpraten van etnische zuivering. Het excuus is dat 'het allemaal terroristen zijn'. Het idee dat je hiermee complete generaties in de armen van terroristen drijft komt niet in ze op.
Wat snap je niet aan dat de status quo van Gaza al onhoudbaar was? Het ligt in puin, er is nergens voor de Palestijnen om naartoe te gaan. Geen plan voor ontwapening van Hamas, geen plan voor een nieuwe regering, geen plan voor heropbouw.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:18 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Die Amerikanen moeten gewoon een stoppen met denken dat ze overal nodig/gewenst zijn. Nu de Gaza-strook, eerder Groenland, daarvoor het Panamakanaal. Waarom? Doe gewoon normaal met al die gekke dingen; wat dat betreft kan Trump nog een boel leren van Obama. Sure, die deed niet alles goed, maar er was in ieder geval wel een mate van stabiliteit. Trump trekt de hele wereld de afgrond in op deze manier.
Pro NSC dan?quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Saai is het inderdaad niet. ( ik ben niet pro Trump en ook niet pro Harris en ook niet pro Wilders)
Ik post dit gewoon. Neutraal.
[ x ]
Ieder plan wordt al generaties lang getorpedeerd door de pro-Israel lobby in de VS. Biden en de EU beschuldigen van niks doen is gebaseerd op luchtkastelen. Trump gaat hiermee niks bereiken, behalve een toename van vluchtelingen en extremisme.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het idee om dan maar zelf met een plan te komen voor Trump is kennelijk niet bij Biden en de EU opgekomen. In principe is er gewoon 1 jaar en 3 maanden gekeken en niks gedaan.
Nu hebben we Trump die er als een bulldozer doorheen gaat.
Ik denk dat het hem geen bal interesseert wat er met de Palesteinen gaat gebeuren, zolang ze maar opflikkeren uit een kuststrook bestaande uit 'prime real estate'.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je denkt dat Trump ze dood wil maken?
Welk plan lag er dan om te torpederen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ieder plan wordt al generaties lang getorpedeerd door de pro-Israel lobby in de VS. Biden en de EU beschuldigen van niks doen is gebaseerd op luchtkastelen. Trump gaat hiermee niks bereiken, behalve een toename van vluchtelingen en extremisme.
Nee, met behulp van neuralink BCI's van Musk, worden het Borgs die aan't werk gaan op plekken waar dure robots beschadigd zouden kunnen raken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je denkt dat Trump ze dood wil maken?
Das nogal wat anders dan etnische zuiveringen toeschrijven aan hem. Los van dat ik het plan nogal extreem vind.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk dat het hem geen bal interesseert wat er met de Palesteinen gaat gebeuren, zolang ze maar opflikkeren uit een kuststrook bestaande uit 'prime real estate'.
Camp David akkoorden, Oslo akkoorden, meerdere VN resoluties, noem maar op. Tis niet alsof deze crisis nieuw is. Het enige wat nieuw is, is het publiekelijk propageren van etnische zuivering.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Welk plan lag er dan om te torpederen?
Nee, dat is niet 'nogal wat anders'. Etnische zuivering is wat het resultaat gaat zijn als zijn idee wordt uitgevoerd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das nogal wat anders dan etnische zuiveringen toeschrijven aan hem. Los van dat ik het plan nogal extreem vind.
Door ze naar Egypte of Jordani te sturen gaan die mensen dus allemaal dood volgens jou?quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat is niet 'nogal wat anders'. Etnische zuivering is wat het resultaat gaat zijn als zijn idee wordt uitgevoerd.
Allemaal doodgaan is een kinderachtige hyperbool, en dat weet je zelf ook.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door ze naar Egypte of Jordani te sturen gaan die mensen dus allemaal dood volgens jou?
Tis allemaal niet zo moeilijk.quote:Etnische zuiveringen zijn het verdrijven of vermoorden van de leden van een naar afkomst en cultuur onderscheiden groep.
Er zijn hierin wel wat paralellen te vinden met hoe Turkije de Armeense genocide goed probeert te praten: "Deze mensen werden alleen maar op pad gestuurd, Syri in. Dat er zoveel doden vielen kunnen wij dan toch ook niks aan doen?"quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door ze naar Egypte of Jordani te sturen gaan die mensen dus allemaal dood volgens jou?
Nee, vertel.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Allemaal doodgaan is een kinderachtige hyperbool, en dat weet je zelf ook.
Exact. Ik heb geen enkel realistisch alternatief gezien. Nog steeds niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarnaast al 80 jaar gefaalde voorgeschiedenis met alleen maar oorlog, mislukte vredesbesprekingen (door Arafat) in de jaren '90 en een mislukt experiment met de volledige terugtrekking van Isral in 2005, waarop meteen een herverkiezing van Hamas volgde. De opportunist die Trump is heeft deze perfecte cocktail van incompetentie, onwil, mislukkingen vooraf geroken en zijn kans gegrepen. Oh, wat zijn we toch weer verbaasd.
Men blijft zich maar verbazen hoe het kan dat populisten de verkiezingen winnen en dat retoriek steeds extremer wordt. Dat is het gevolg van niks doen, wegkijken en la la la la roepen.
Etnische zuivering is niks meer dan het vrijmaken van een bepaalde plek van een bepaalde ethniciteit. Dat heeft Israel in dikke 15 jaar geleden gedaan door met geweld alle joden uit Gaza te verwijderen zodat de Gaza Arabieren zichzelf konden besturen. Dat zelfbestuur hebben die vervolgens gebruikt om te werken aan de uitroeiing van alle joden te beginnen met Israel.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik probeer jouw interpretatie van etnische zuiveringen te duiden, maar heb nogal wat problemen met je redenaties hierover.
Die claim staat ook gewoon, etnische zuivering gaat het resultaat zijn van Trump's plan. Ik kan er met de beste wil ter wereld niks anders van maken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, vertel.
Jij kwam met de claim h, niet ik. Ik probeer die claim alleen te snappen in de context van dit verhaal.
Bizar joh. Zo voor je beurt roepen. Het is nog helemaal niet duidelijk wat de plannen precies zijn, en nu al stelling nemen.quote:
deze mensen zijn de slaaf van Iranquote:
Nee, eigenlijk ook nietquote:
Dat weet je helemaal niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die claim staat ook gewoon, etnische zuivering gaat het resultaat zijn van Trump's plan. Ik kan er met de beste wil ter wereld niks anders van maken.
De grens met Isral en Egypte zit potdicht.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:47 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet.
Als er elders een goede plek geboden wordt, en gaza de komende tijd een complete bouwval is, heb je grote kans dat mensen zelf weg trekken.
Doen mensen door de eeuwen heen namelijk al: trekken naar een plek waar ze denken een betere toekomst te hebben. Heb je helemaal geen dwang of etnische zuiveringen van buitenaf voor nodig.
Welk land bedoel je?quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zelfs al zou je in een theoretisch scenario de Palestijnen verdrijven, dan alsnog pik je 360m2 in die je zal moeten vergoeden.
Je kan niet zomaar land inpikken en de bewoners met lege handen laten staan.
De naiviteit is aandoenlijk.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:47 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Als er elders een goede plek geboden wordt, en gaza de komende tijd een complete bouwval is, heb je grote kans dat mensen zelf weg trekken.
Doen mensen door de eeuwen heen namelijk al: trekken naar een plek waar ze denken een betere toekomst te hebben. Heb je helemaal geen dwang of etnische zuiveringen van buitenaf voor nodig.
Die grens kan geopend worden. Let maar eens op. #MAGAquote:Op woensdag 5 februari 2025 15:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De grens met Isral en Egypte zit potdicht.
Als er geen afspraken over gemaakt worden, kunnen deze mensen niet eens weg.
Waar zijn de 'Arabische broeders' als ze geen misbruik kunnen maken van het leed van de Palestijnen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De grens met Isral en Egypte zit potdicht.
Als er geen afspraken over gemaakt worden, kunnen deze mensen niet eens weg.
Die willen ook een stukje mee profiteren van de business opportunities die Gaza straks gaat opleveren. Alles kan gekocht worden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:54 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Waar zijn de 'Arabische broeders' als ze geen misbruik kunnen maken van het leed van de Palestijnen?
Niet thuis in ieder geval.
Ik gil nergens dat er etnische zuiveringen zijn, ik zeg dat die er gaan komen als dat krankzinnige plan van trump in werking worden gezet. Bibi juicht alvast.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:54 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Nou al gillen dat het etnische zuiveringen zijn, is gewoon absurd.
Want je weet nog niets.
Hoe snel zie jij Amerikaanse boots on the ground in Gaza? Dat is namelijk wel wat Trump zei.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
Team America: World Police. Met Trump aan het hoofd. Want iemand moet het toch doen en zij weten wat er moet gebeuren. Geen dank, we zijn tevreden met wat extra grondgebied hier en daar.
In een ideale wereld wordt alles netjes vergoed. Maar in de wereld van Trump boeit dat geen ene fuck.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zelfs al zou je in een theoretisch scenario de Palestijnen verdrijven uit Gaza, dan alsnog pik je 360m2 in die je zal moeten vergoeden.
Je kan niet zomaar land inpikken en de bewoners met lege handen laten staan.
Voorlopig weten we dat dus helemaal niet. Nogal voorbarig dus.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik gil nergens dat er etnische zuiveringen zijn, ik zeg dat die er gaan komen als dat krankzinnige plan van trump in werking worden gezet. Bibi juicht alvast.
Je post geeft aan dat je niet weet wat etnische zuivering inhoudt, en dat terwijl ik de definitie ervan net nog gepost heb. Chapeau voor dit soort gewillige onwetendheid.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:59 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Voorlopig weten we dat dus helemaal niet. Nogal voorbarig dus.
Maar het zou natuurlijk zomaar kunnen als ze zich in hun gastlanden als terroristen gedragen.
Is Gaza van Arabische of van joodse palestijnen?quote:
Ja, de VN zijn niet zo gek. Maar het is Trump, die roept meestal maar wat. Dus eerst afwachten of hij ook wat wil gaan doen, of dat de zaak hiermee voor hem afgedaan is.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:57 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Hoe snel zie jij Amerikaanse boots on the ground in Gaza? Dat is namelijk wel wat Trump zei.
ne het is niet zuivering m, het is een verplaatsingquote:Op woensdag 5 februari 2025 16:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je post geeft aan dat je niet weet wat etnische zuivering inhoudt, en dat terwijl ik de definitie ervan net nog gepost heb. Chapeau voor dit soort gewillige onwetendheid.
Chapeau voor het op de man spelen. Ben je goed in.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je post geeft aan dat je niet weet wat etnische zuivering inhoudt, en dat terwijl ik de definitie ervan net nog gepost heb. Chapeau voor dit soort gewillige onwetendheid.
Is het van iemand, het is officieel geen land, toch? Dus welk internationaal recht geldt er dan?quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is Gaza van Arabische of van joodse palestijnen?
Dat is letterlijk wat etnische zuivering betekent, manquote:Op woensdag 5 februari 2025 16:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ne het is niet zuivering m, het is een verplaatsing
GAZA stond tot 2005 onder israelisch bestuur
Mijn verwachting; helemaal niets. Trump voert nooit wat uit namelijk. We wachten ook al sinds 2016 twee weken lang op zijn hervorming van amerikaanse gezondheidszorg.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:05 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Chapeau voor het op de man spelen. Ben je goed in.
Nu weer terug naar het plan van Trump.![]()
Hoe snel zullen we de eerste resultaten of afspraken zien? Amerikaanse troepen in Gaza enzo.
https://en.wikipedia.org/(...)_from_the_Gaza_Stripquote:Op woensdag 5 februari 2025 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is Gaza van Arabische of van joodse palestijnen?
quote:With the implementation of the plan, IDF installations and forces were removed and over 9000 Israeli citizens living in 25 settlements were evicted. By 22 September 2005, Israel's withdrawal from the entire Gaza Strip to the 1967 Green Line, and the eviction of the four settlements in Samaria, was completed.
nou GAZA kan een perfect vakantie oord zijn , beter dan Sharm el Sheikquote:Op woensdag 5 februari 2025 16:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, de VN zijn niet zo gek. Maar het is Trump, die roept meestal maar wat. Dus eerst afwachten of hij ook wat wil gaan doen, of dat de zaak hiermee voor hem afgedaan is.
Aan de andere kant, luxe hotels en golfbanen bouwen is wat Trump het liefste doet. En het Amerikaanse leger zette tijdens de tweede golfoorlog Haliburton in om al het werk te doen, die het weer uitbesteedde aan andere bedrijven. En hij heeft geen afstand gedaan van zijn eigen bedrijven. Dus het precedent is er al om daar een centje aan te kunnen verdienen.
Dat is zijn grote voordeel: hij hoeft als zakenman de politici niet meer om te kopen, want hij is al de baas.
Verplaats ze naar Madagascar?quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:10 schreef Richestorags het volgende:
Heeft er iemand al een alternatief voor dit plan gepost, in plaats van verontwaardigd te zijn?
Ik heb helaas geen oplossing voor dat giftige wespennest. Tis al generaties lang een inspiratie voor puinhoop. Het zou fijn zijn als hamas verdwijnt, tezamen met alle koloniale aspiraties van Israel.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:10 schreef Richestorags het volgende:
Heeft er iemand al een alternatief voor dit plan gepost, in plaats van verontwaardigd te zijn?
Helpen bij opruimen en opbouwen, internationale vredesmacht 25 jaar aanwezig laten zijn. Terreur direct de kop in drukken maar ook ruimte bieden aan wie het wil opbouwen en ontplooien.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:10 schreef Richestorags het volgende:
Dat zou wel de beste tactiek zijn. Gaza laten voor wat het is. En grote puinhoop en nergens eten of water te vinden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:47 schreef Black_Baron het volgende:
Judea en Samaria zijn next. Hoort ook tot historisch Isral.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen oplossing voor dat giftige wespennest. Tis al generaties lang een inspiratie voor puinhoop. Het zou fijn zijn als hamas verdwijnt, tezamen met alle koloniale aspiraties van Israel.
Dat is een eerlijke reactie. Dit plan is een voorstel tot actie. Een radicaal voorstel voor een radicaal probleem. Wat me vooral tegenstaat, is dat Amerika weer zo nodig maximaal economisch profijt uit mensenleed moet halen en Jordani, Egypte (en Europa let maar op) met de zooi moet opzadelen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen oplossing voor dat giftige wespennest. Tis al generaties lang een inspiratie voor puinhoop. Het zou fijn zijn als hamas verdwijnt, tezamen met alle koloniale aspiraties van Israel.
Ik heb geen flauw idee wat de inheemse Amerikaanse bevolking en hun lot te maken heeft met het conflict in gaza. Jijzelf ook niet vermoed ik.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, daarom zijn de Indianen in de VS ook bijna verdwenen. Als je ook leest wat die Europese veroveraars er van vonden zegt dat genoeg. Ze zagen het als hun heilige taak om al die ongelovige ketters op te ruimen en het land goed te benutten voor hun Koning.
Dank voor je voorstel. Laten we hem even ontleden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Helpen bij opruimen en opbouwen, internationale vredesmacht 25 jaar aanwezig laten zijn. Terreur direct de kop in drukken maar ook ruimte bieden aan wie het wil opbouwen en ontplooien.
En een stukje land winnen van de zee, zodat er meer grondgebied is. Lijkt me een mooie taak voor Nederlanders, aangezien we dat eerder gedaan hebben.
Als 70% de aanslagen van 7 oktober steunt kun je dat best zo stellen ja.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik overweeg het serieus als mijn dochter zelfstandig is.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:42 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien naar Amerika emigreren, daar loopt alles lekker nu.
Ik heb al een aantal Amerikanen irl ontmoet die hiermee aankwamen. Het is volgens mij een manier om een complex conflict behapbaar te maken, het plaatsen in een (totaal ongerelateerde en niet te vergelijken) context.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee wat de inheemse Amerikaanse bevolking en hun lot te maken heeft met het conflict in gaza. Jijzelf ook niet vermoed ik.
Dit slaat nergens op. Historisch gezien kan elk volk wel een claim leggen op een stuk land, waar ook ter wereld. Gaat trump nu ook zeggen dat alle blanke en zwarte Amerikanen dat ze weg moeten omdat het land oorspronkelijk toebehoorde aan de native bevolking? Dergelijke quatsch is juist wat dit soort conflicten oplevert.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:19 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Judea en Samaria zijn next. Hoort ook tot historisch Isral.
Ik ben het grotendeels met je eens, ik ben er slechts van overtuigd dat Trump's 'oplossing' de situatie slechts verergerd ipv verbetert. Daarnaast is al ruimschoots aangetoond dat hij nergens ever ooit gaat werken aan het langdurig oplossen van een probleem, die man denkt slechts in quick fixes met 1 alinea tekst en een ven diagram. Die gaat oorlogsmisdadiger Bibi gewoon de vrije hand geven.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is een eerlijke reactie. Dit plan is een voorstel tot actie. Een radicaal voorstel voor een radicaal probleem. Wat me vooral tegenstaat, is dat Amerika weer zo nodig maximaal economisch profijt uit mensenleed moet halen en Jordani, Egypte (en Europa let maar op) met de zooi moet opzadelen.
Ik ga mijn mantra herhalen: hier hadden we als Europa op moeten anticiperen. Of we moeten concluderen dat er geen oplossing is want wat is er niet al aan gematigde oplossingen geprobeerd en allemaal gestrand? Dan rest ons dit dan maar zo humaan mogelijk te helpen uitvoeren. Tegenhouden zonder met een tegenvoorstel te komen betekent dat de Palestijnen langzaam zullen sterven aan honger en ziekte, dat is wat zeker is.
Dus als we cht, cht niet willen dat dit uitgevoerd gaat worden moeten we als de wiedeweerga met een goed uitgedacht plan komen.
Fijn. Ook jij komt er wel.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:48 schreef Questular het volgende:
[..]
Je hebt gelijk elke inwoner van Gaza is daar persoonlijk verantwoordelijk voor, het is goed dat iedereen daarvoor gestraft wordt. Dat zal ze zeker leren! Bedankt voor deze geweldige inzichten, ik ben om.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:30 schreef mcmlxiv het volgende:
- Amerika koopt madagaskar.
- 32 miljoen madagaskaranen brengen we naar de VS
- Isralische bevolking naar madagaskar
- Madagaskar wordt hernoemd naar Mar-o-Israeli
- Palestijnen krijgen Isral wat Mar-o-Palestina wordt
- Gaza wordt een Amerikaans pretpark
Iedereen blij. Isral heeft opeens geen onvriendelijke buren meer en een zee aan alle kanten om ze permanent buiten te houden. Palestijnen hebben ruimte en niemand meer om ruzie mee te maken. Madegaskaranen allemaal een green card en kunnen de plekken van inmiddels in Amerikaanse concentratiekampen opgesloten illegalen overnemen.
We zouden dit het “Madagaskar plan” kunnen noemen.
Trump denkt te klein, laat hem een voorbeeld nemen aan zijn roemruchte voorganger.
Als ik dit zo lees moet ik een beetje aan Aftonbladet denken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:30 schreef mcmlxiv het volgende:
Iedereen blij. Isral heeft opeens geen onvriendelijke buren meer en een zee aan alle kanten om ze permanent buiten te houden. Palestijnen hebben ruimte en niemand meer om ruzie mee te maken. Madegaskaranen allemaal een green card en kunnen de plekken van inmiddels in Amerikaanse concentratiekampen opgesloten illegalen overnemen.
Trump denkt te klein, laat hem een voorbeeld nemen aan zijn roemruchte voorganger.
Tengano in NWS / Elf doden bij schietpartij op school in Zwedenquote:Een eenling
Volgens vaste informatie leefde de man gesoleerd en had hij psychische problemen.
Volgens consistente informatie is hij een eenling met vrijwel geen sociaal contact.
Mensen die dicht bij de man staan en met wie Aftonbladet contact heeft gehad, getuigen unaniem over een individu met sociale en psychische problemen die al op de basisschool begonnen.
Na school zou hij gesoleerd hebben geleefd.
Hij is echt een eenling. Vroeger had hij een vriend met wie hij veel omging, maar nu niet meer. Hij wil alleen zijn. Hij lijkt mensen en dat soort dingen niet leuk te vinden, zegt een familielid.
Holy fucking shit, matequote:Op woensdag 5 februari 2025 16:30 schreef mcmlxiv het volgende:
Die zijn er op dezelfde manier uitgewerkt? Eerst oorlog voeren en ze hun leven onmogelijk maken. Daarna deporteren naar een stuk onvruchtbaar land. En als iemand dat land weer wilde hebben begon het weer opnieuw.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee wat de inheemse Amerikaanse bevolking en hun lot te maken heeft met het conflict in gaza. Jijzelf ook niet vermoed ik.
Dat denk ik niet. Bibi heeft de mogelijkheid niet om dit plan zelf uit te voeren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:32 schreef Barbusse het volgende:
Histo
[..]
Dit slaat nergens op. Historisch gezien kan elk volk wel een claim leggen op een stuk land, waar ook ter wereld. Gaat trump nu ook zeggen dat alle blanke en zwarte Amerikanen dat ze weg moeten omdat het land oorspronkelijk toebehoorde aan de native bevolking? Dergelijke quatsch is juist wat dit soort conflicten oplevert.
[..]
Ik ben het grotendeels met je eens, ik ben er slechts van overtuigd dat Trump's 'oplossing' de situatie slechts verergerd ipv verbetert. Daarnaast is al ruimschoots aangetoond dat hij nergens ever ooit gaat werken aan het langdurig oplossen van een probleem, die man denkt slechts in quick fixes met 1 alinea tekst en een ven diagram. Die gaat oorlogsmisdadiger Bibi gewoon de vrije hand geven.
Het is inderdaad niet te vergelijken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb al een aantal Amerikanen irl ontmoet die hiermee aankwamen. Het is volgens mij een manier om een complex conflict behapbaar te maken, het plaatsen in een (totaal ongerelateerde en niet te vergelijken) context.
Ik kan deze vergelijking niet serieus nemen. Sorry.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Die zijn er op dezelfde manier uitgewerkt? Eerst oorlog voeren en ze hun leven onmogelijk maken. Daarna deporteren naar een stuk onvruchtbaar land. En als iemand dat land weer wilde hebben begon het weer opnieuw.
[ afbeelding ]
De Indianen begonnen niet meteen met alle stammen verenigd een oorlog tegen de eerste Europeanen. Om vervolgens die poging nog 3 keer te herhalen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Die zijn er op dezelfde manier uitgewerkt? Eerst oorlog voeren en ze hun leven onmogelijk maken. Daarna deporteren naar een stuk onvruchtbaar land. En als iemand dat land weer wilde hebben begon het weer opnieuw.
[ afbeelding ]
Wat is hier waanzinniger aan dan uit Gaza miljoenen mensen deporteren en er een pretpark van maken is wat je je echt moet afvragen. Het alarmerende antwoord is eigenlijk niets.quote:
Waar zegt Trump deporteren?quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat is hier waanzinniger aan dan uit Gaza miljoenen mensen deporteren en er een pretpark van maken is wat je je echt moet afvragen. Het alarmerende antwoord is eigenlijk niets.
Ik denk dat Bibi, met de steun van de Amerikaanse overheid, die mogelijkheid dus wel ziet, heeft, en zal aangrijpen. De rest van je post, hoe bleak ook, ben ik het helaas wel mee eens.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Bibi heeft de mogelijkheid niet om dit plan zelf uit te voeren.
Als dat betekent dat er niks gebeurt en Egypte de grenzen gesloten houdt treedt op een gegeven moment ronde 2 van de oorlog in werking. In principe gaan de Palestijnen, die nergens heen kunnen, dan in steeds grotere getalen dood aan honger en ziekte. Wat we tot nu toe hebben gezien is kinderspel vergeleken bij wat ons te wachten staat als dit nog 1,2 jaar verder gaat.
De wereld gaat niet toekijken dan. Wel bij andere conflicten, echter is dit conflict te populair. Dat gaat tot toenemende maatschappijverstoring in Europa en Amerika leiden tot het niet meer genegeerd kan worden.
Je moet wel in oplossingen denken ja.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:30 schreef mcmlxiv het volgende:
Niks. Ik vond het gewoon een grappige postquote:Op woensdag 5 februari 2025 16:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat is hier waanzinniger aan dan uit Gaza miljoenen mensen deporteren en er een pretpark van maken is wat je je echt moet afvragen. Het alarmerende antwoord is eigenlijk niets.
Niet kunnen of niet willen? En nee, natuurlijk hebben ze geen duizenden raketten afgeschoten. Die bestonden nog niet. Duh. Een Henry repeteergeweer, wat je in westerns ziet, bestond toen ook nog niet. Het was de tijd van de sabels en de musketten. Maar dat weet je wel. Het is dus een kwestie van niet willen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik kan deze vergelijking niet serieus nemen. Sorry.
En al zou het een valide vergelijking zijn zouden de twee zaken nog steeds volledig los van elkaar staan.
H kijk een eenvoudige vraag die even eenvoudig met een definitie te beantwoorden is.quote:
Het land was gewoon niet van de Palestijnen, het was historisch gezien van de Joden. De VN heeft dat gewoon onder leiding van Engeland rechtgezet. Dus moesten die Palestijnen maar weg. Die hadden daar niets te zoeken. Toch?quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Indianen begonnen niet meteen met alle stammen verenigd een oorlog tegen de eerste Europeanen. Om vervolgens die poging nog 3 keer te herhalen.
De Indianen verwierpen niet meerdere keren een goed uitgewerkt plan.
De Indianen heersten over hun eigen territorium en kwamen niet uit een Ottomaanse overheersing.
De Joden waren al bewoners van het gebied en het MO, weer een verschil met de Europese settlers.
Echt, wat een nonsens deze vergelijking.
Heel slim gespeeld. Israel uit de wind. Gaza veilig voor Israel en lots of opportunities.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:58 schreef Black_Baron het volgende:
Het gaat gewoon US eigendom worden.
Long term ownership. The United States owning that piece of land.
Ik geef aan waarom het niet te vergelijken is. Ik kan zo nog tien andere redenen opnoemen waarom het totaal niet met elkaar te vergelijken is.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het land was gewoon niet van de Palestijnen, het was historisch gezien van de Joden. De VN heeft dat gewoon onder leiding van Engeland rechtgezet. Dus moesten die Palestijnen maar weg. Die hadden daar niets te zoeken. Toch?
Maar genoeg over dat conflict, daar gaan we het nooit over eens worden. Het is alleen wel tekenend dat veel mensen, waaronder de meeste Joden, zo denken.
Punt 1 en 3 zijn irrelevant. Punt 2 betwistbaar. Punt 4 is een relevant punt voor Israls wens voor een eigen staat maar daarmee geen rechtvaardiging voor Israls gedrag.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Indianen begonnen niet meteen met alle stammen verenigd een oorlog tegen de eerste Europeanen. Om vervolgens die poging nog 3 keer te herhalen.
De Indianen verwierpen niet meerdere keren een goed uitgewerkt plan.
De Indianen heersten over hun eigen territorium en kwamen niet uit een Ottomaanse overheersing.
De Joden waren al bewoners van het gebied en het MO, weer een verschil met de Europese settlers.
Echt, wat een nonsens deze vergelijking.
Ja. En als ie er militairen neer gaat zetten, dan is het wel duidelijk dat ie op jacht gaat naar Hamas en aanverwante terroristische organisaties.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heel slim gespeeld. Israel uit de wind. Gaza veilig voor Israel en lots of opportunities.
Ja, het is nu wachten tot Trump ook de leiding overneemt over Oekrane, om de oorlog daar te beindigen. Maar zijn grote vriend, Poetin, vind dat niet leuk, dus dat wordt koehandel.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:58 schreef Black_Baron het volgende:
Het gaat gewoon US eigendom worden.
Long term ownership. The United States owning that piece of land.
Hoe had je op dit achterlijke plan moeten anticiperen dan? Tot vanmorgen had jij dit zelfs nog niet in je wildste dromen kunnen bedenken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is een eerlijke reactie. Dit plan is een voorstel tot actie. Een radicaal voorstel voor een radicaal probleem. Wat me vooral tegenstaat, is dat Amerika weer zo nodig maximaal economisch profijt uit mensenleed moet halen en Jordani, Egypte (en Europa let maar op) met de zooi moet opzadelen.
Ik ga mijn mantra herhalen: hier hadden we als Europa op moeten anticiperen. Of we moeten concluderen dat er geen oplossing is want wat is er niet al aan gematigde oplossingen geprobeerd en allemaal gestrand? Dan rest ons dit dan maar zo humaan mogelijk te helpen uitvoeren. Tegenhouden zonder met een tegenvoorstel te komen betekent dat de Palestijnen langzaam zullen sterven aan honger en ziekte, dat is wat zeker is.
Dus als we cht, cht niet willen dat dit uitgevoerd gaat worden moeten we als de wiedeweerga met een goed uitgedacht plan komen.
Het is wel degelijk een goede vergelijking. Niet per se op de (irrelevante) details maar juist wel in de kern.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik geef aan waarom het niet te vergelijken is. Ik kan zo nog tien andere redenen opnoemen waarom het totaal niet met elkaar te vergelijken is.
Het is niet nodig om het met elkaar te vergelijken en het leidt alleen maar af. Het zijn allebei unieke casus met unieke ontstaansredenen, actoren en oplossingsrichtingen.
Waarom je vervolgens suggestieve vragen gaat stellen die zogenaamd mijn mening zouden moeten vertegenwoordigen is me een raadsel.
Wie zegt dat er geen sponsoren te vinden zijn? Er is sowieso al hulp en geld toegezegd voor de wederopbouw.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dank voor je voorstel. Laten we hem even ontleden.
-Wie gaat het opruimen en opbouwen betalen? We moeten een sponsor zoeken. Het gaat nooit verkocht kunnen worden dat wij woningen gaan bouwen daar terwijl wij onze eigen voorraad niet op orde hebben en daar nog geld aan gaan uitgeven ook.
Waarom "oorlog voeren met Hamas?"quote:-Die internationale vredesmacht, krijgt die het mandaat om oorlog te voeren met Hamas? Dat gaat honderden, zo niet duizenden doodskisten opleveren. Welk land heeft daar zin in?
Is dat slechter dan in tentenkampen in in Egypte of Jordani?quote:-Laatste deel lijkt me puik
Laatste vraag: wat gebeurt er met de Palestijnen terwijl deze opbouw plaatsvindt? Blijven die in tentjes in Gaza wonen?
Het is echt totale bullshit maar ik ga er geen aandacht meer aan schenken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is wel degelijk een goede vergelijking. Niet per se op de (irrelevante) details maar juist wel in de kern.
Tja, al die honderden miljoenen Amerikanen, Canadezen en Australirs die weer gezellig hier in Europa komen wonen. Heel logisch toch?quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:07 schreef Barbusse het volgende:
Ik vraag me echt af waarom een historische claim op een stuk land als argument gebruikt wordt. Want het wordt altijd gebruikt als argument dat een ander volk daar dus niet zou mogen wonen. Imho is dat gewoon absurde argumentatie.
Als je het land inpikt, wat denk je dan dat er gebeurt met de bewoners?quote:
Als je met historische claims gaat werken zou je het gehele continent Amerika weer terug moeten geven aan de Olmeken, Maya’s, Inca’s en wat al niet meer.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:07 schreef Barbusse het volgende:
Ik vraag me echt af waarom een historische claim op een stuk land als argument gebruikt wordt. Want het wordt altijd gebruikt als argument dat een ander volk daar dus niet zou mogen wonen. Imho is dat gewoon absurde argumentatie.
Oh seven hells noquote:Op woensdag 5 februari 2025 17:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, al die honderden miljoenen Amerikanen, Canadezen en Australirs die weer gezellig hier in Europa komen wonen. Heel logisch toch?
Gewoon iedereen terug naar Afrika. All problems solvedquote:Op woensdag 5 februari 2025 17:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je met historische claims gaat werken zou je het gehele continent Amerika weer terug moeten geven aan de Olmeken, Maya’s, Inca’s en wat al niet meer.
Het is maar net welk punt in de geschiedenis je pikt.
Als je het zo zegt klinkt het idd als een goed idee om ze naar een buurland van Israel te verplaatsenquote:Op woensdag 5 februari 2025 15:07 schreef Red_85 het volgende:
![]()
The dildo of consequences rarely arrives lubed.
Mooi idee. De pali's hebben al vaak genoeg bewezen een hele slechte buur te zijn van de Joden. Dus dagdag
Er is geen normaal bestuur of regering in Gaza. Die mensen gaan dood van honger en dorst.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je het land inpikt, wat denk je dan dat er gebeurt met de bewoners?
Je kan er allemaal labels voor verzinnen die minder erg klinken maar ze zullen uiteindelijk uit het gebied verwijderd worden.
Wie heeft het over bij voorbaat afschieten gehad?quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wie zegt dat er geen sponsoren te vinden zijn? Er is sowieso al hulp en geld toegezegd voor de wederopbouw.
Het zal nog niet genoeg zijn maar ik vind het wel een slap excuus om het bij voorbaat al af te schieten.
Moet dit uitgelegd worden? Hamas erkent Isral niet, wil een herhaling van Oktober 7. Hamas voedt kinderen op met terreurideologie. Hamas moet weg. Overigens, wie zegt dat we met een vredesmacht geen Taliban debacle krijgen?quote:Waarom "oorlog voeren met Hamas?"
Hoe zie je dat voor je? Dat is toch gewoon het bestrijden van Hamas?quote:Het gaat om een vredesmacht die zicht houdt op de opbouw en terreur vroegtijdig in de kiem smoort.
Klopt, daar voor moet de dominante Hamas ideologie weg.quote:Je kan de Palestijnen verdrijven maar daarmee is het nog niet gedaan met terreur.
Niet genoeg. Het idee dat al het land van hen is en de ideologie van Hamas blijven voor problemen zorgen. Simpelweg een akkoord gaat dat niet bewerkstelligen.quote:Je zal eerst een generatie moeten laten opgroeien in relatieve vrede, voor je ooit vrede krijgt.
Weet ik niet. De bouw in Gaza duurt sowieso langer wegens puinruimen.quote:Is dat slechter dan in tentenkampen in in Egypte of Jordani?
quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:15 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Er is geen normaal bestuur of regering in Gaza. Die mensen gaan dood van honger en dorst.
De VS wil het over nemen. En zoekt plek voor die mensen. Wil het opruimen en explosieven verwijderen. Huizen bouwen. Economische ontwikkelingen 'for the people of the area'.
Want het is wel duidelijk dat de gazanen dat zelf niet kunnen.
Je kunt ook gewoon eens luisteren wat Trump zegt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:17 schreef Solispolar het volgende:
[..]
In welke sprookjes geloof jij nog meer vriend?
Er zijn nog steeds indianen en indianen reservaten en nu bestaan raketten en machinegeweren wel en plegen ze nog steeds geen terreur. Dus nee, ik kan je vergelijking niet serieus nemen en eerlijk gezegd wil ik het ook niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Niet kunnen of niet willen? En nee, natuurlijk hebben ze geen duizenden raketten afgeschoten. Die bestonden nog niet. Duh. Een Henry repeteergeweer, wat je in westerns ziet, bestond toen ook nog niet. Het was de tijd van de sabels en de musketten. Maar dat weet je wel. Het is dus een kwestie van niet willen.
Dat zijn dus de sprookjes waar hij naar refereert.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:22 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon eens luisteren wat Trump zegt.
Als er geen historische claim op land gedaan zou mogen worden dan is het probleem nu toch opgelost? Het land is nu van israel. Historische claims mag je niet als argument gebruiken dus nu hebben de Palestijnen geen enkel argument meer waarom Isral hun zou bezetten.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:07 schreef Barbusse het volgende:
Nog even los van het feit dat de Indianen als enigen in dit gebied woonden voordat het Amerika werd en Gaza en Westbank via een oorlog gestart door de Arabieren niemandsland werd, nadat het daarvoor aan Egypte en Jordani toebehoorde. Indianen woonden in een vacum, Palestijnen niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds indianen en indianen reservaten en nu bestaan raketten en machinegeweren wel en plegen ze nog steeds geen terreur. Dus nee, ik kan je vergelijking niet serieus nemen en eerlijk gezegd wil ik het ook niet.
Ik ga jou niks meer vertellen totdat je toegeeft dat dit geen manier van discussiren is, om te suggereren dat ik pleit voor uitroeien terwijl ik dat nergens doe.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok. Vertel maar wat er dan volgens jou moet gebeuren.
Trump roept continu dat hij de peacebroker is en er was een gerede kans dat hij herverkozen zou worden. Ja, je had erop kunnen anticiperen dat hij iets zou gaan doen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:05 schreef Document1 het volgende:
[..]
Hoe had je op dit achterlijke plan moeten anticiperen dan? Tot vanmorgen had jij dit zelfs nog niet in je wildste dromen kunnen bedenken.
Ik vertel je gewoon hoe het overkomt. Doe er mee wat je wil.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ga jou niks meer vertellen totdat je toegeeft dat dit geen manier van discussiren is, om te suggereren dat ik pleit voor uitroeien terwijl ik dat nergens doe.
Waarom moeten wij ons overal mee bemoeien? Vrede stichten via de VN is 1 ding, militair komen ingrijpen in andermans geschil is iets heel anders. Leg ze dan allebei dezelfde sancties op en help alle slachtoffers. Maar ga in zo'n gepolariseerd conflict vooral niet 1 kant kiezen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:45 schreef Richestorags het volgende:
Sowieso, je wil als EU toch dat dit opgelost wordt? Een beetje laf toekijken is geen oplossing.
Je vertelt het terwijl je opschrijft: begrijp je dat je hiermee pleit voor uitroeien?quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik vertel je gewoon hoe het overkomt. Doe er mee wat je wil.
Je poneert het nu weer als een feit, jouw oordeel.quote:Voor jou is dat allemaal vanzelfsprekend en je begrijpt niet waarom andere mensen dat ook niet zien. Terwijl die zich afvragen of ze dat wel goed hebben gelezen.
Dat is een hele andere discussie. Die overigens niet over uitroeien gaat...quote:Ken je de uitdrukking: "the beatings will stop when morale improves"? Gewelddadig optreden werkt altijd averechts, behalve als je bereid bent tot het gaatje te gaan. Totdat er niemand meer over is om terug te slaan, zeg maar. Of als ze denken dat niet te kunnen voorkomen, zoals met de atoombommen op Japan.
De deportatie van alle Palestijnen levert Hamas alleen maar meer geld en manschappen op.
Er wordt niet 1 kant gekozen. Er is jarenlang voor miljarden aan hulp naar Gaza gestuurd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Waarom moeten wij ons overal mee bemoeien? Vrede stichten via de VN is 1 ding, militair komen ingrijpen in andermans geschil is iets heel anders. Leg ze dan allebei dezelfde sancties op en help alle slachtoffers. Maar ga in zo'n gepolariseerd conflict vooral niet 1 kant kiezen.
Alsof Isral het niet zou komen afpakken als de Palestijen wel wat moois van Gaza zouden maken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:47 schreef DrDentz het volgende:
Als dit werkelijkheid wordt zou ik daar wel heen willen, op een cruise. Mooie stop tussen Cyprus en Alexandri. Waarom zou je daar tegen zijn, denk je dat de Gazanen er ooit iets moois van gaan maken? Alleen maar ellende..
Het is geen 'strak' plan. Het is een evident plan. Niet eentje die nu al gaat lukken (want niemand gaat met het plan meewerken), maar waar het hoe dan ook in zal uitmonden. Als Joden de minder sterke partij waren in deze , dan was dit het plan geweest voor hen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:53 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik stel voor dat we overal het woord gazanen/palestijnen gaan vervangen door joden en dan kijken of het nog steeds een strak plan is of dat het toch best een beetje vreemd is een volk in zijn geheel te beoordelen op het gedrag van enkelen. Ik heb het idee dat een dergelijke situatie niet helemaal nieuw is namelijk.
Dat weet ik niet precies, je had een bezettingsmacht en die had in die hoedanigheid verplichtingen zoals het bewaken van de openbare orde, maar het IDF heeft zich rond 2007 teruggetrokken. Je hebt het zelfbeschikkingsrecht van volkeren en het recht van mensen om niet statenloos te zijn. Vanuit daar zou je juridisch een natiestaat kunnen construeren maar die bestaan bij gratie van buitenlandse erkenning. Dat proces loopt al een tijdje via de VN als ik het goed begrijp.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:06 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Is het van iemand, het is officieel geen land, toch? Dus welk internationaal recht geldt er dan?
Nee hoor, de Arabieren die hun huis en land niet verkochten aan joden die uit Europa of islamitische landen kwamen en ook niet probeerden hen te vermoorden hebben hun kleinkinderen daar nog steeds wonen, als Israelisch staatsburger. Van de oorspronkelijke Palestijnen woont een groot deel nu in Israel, zowel joodse als Arabische Palestijnen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Die zijn er op dezelfde manier uitgewerkt?
De Arabieren gingen oorlog voeren, aangemoedigd door Arabische Palestijnen die hun grond aan joden hadden verkocht, want de islam moet heersen over de Levant en later de hele wereld en joden moeten weg en eigenlijk dood.quote:Eerst oorlog voeren en ze hun leven onmogelijk maken.
Bijna al het land is onvruchtbaar daar, maar de Israeliers hebben aan irrigatie gedaan. De Arabische Palestijnen hadden zelfbestuur of Gaza en hebben dat gebruikt om alvast met de uitroeiing van de joden te beginnen.quote:Daarna deporteren naar een stuk onvruchtbaar land. En als iemand dat land weer wilde hebben begon het weer opnieuw.
Gedrag van enkelen:quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:53 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik stel voor dat we overal het woord gazanen/palestijnen gaan vervangen door joden en dan kijken of het nog steeds een strak plan is of dat het toch best een beetje vreemd is een volk in zijn geheel te beoordelen op het gedrag van enkelen. Ik heb het idee dat een dergelijke situatie niet helemaal nieuw is namelijk.
Irrelevant. Historie kan geen claim op een grondgebied maken. Macht, invloed doet dat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:19 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Judea en Samaria zijn next. Hoort ook tot historisch Isral.
Ik denk het niet als ze dat stukje land vredig zouden ontwikkelen tot toeristenoord en geen broeinest van terrorisme zouden zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alsof Isral het niet zou komen afpakken als de Palestijen wel wat moois van Gaza zouden maken.
Je bent wel heel erg overtuigd van je eigen gelijk. Voor mij zijn er altijd veel kanten om iets te bekijken en ik belicht graag de andere kant. Om te laten zien dat het allemaal niet zwart-wit is. Er is moreel niet 1 harde waarheid, dat hangt vooral van je opvoeding af.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:53 schreef Richestorags het volgende:
Je poneert het nu weer als een feit, jouw oordeel.
Is niet mijn probleem. Ik sta a) niet terecht en b) zolang ik niet letterlijk iets opschrijf is het mensen hun eigen verantwoordelijkheid dat ze ermee aan de haal gaan. En ik heb al helemaal bijzonder weinig zin om dingen op te helderen als het op deze manier wordt gebracht. Begrijp jij dat?
Hij kan zijn staatsburgers verplicht opnemen en stoppen met leveren van wapens aan die barbaren onder de zionistische vlag. Is het binnen een jaar opgelost.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:10 schreef Richestorags het volgende:
Het probleem is niet dat ze achter 7 oktober stonden/staan, maar dat ze dat deden terwijl ze niet de sterke partij zijn. Dat is nooit zo slim om je vreugde dan openbaar zo te uiten.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gedrag van enkelen:
-Hamas is verkozen
-Hamas werd met luid gejuich onthaald door een zeer grote menigte
-70 procent stond achter 7 oktober
Oh vertel mij even het incident waarin de Joden 1.200 mensen afslachtten in Europa toentertijd? Waar ze voor 70 procent achter stonden?
Leuke woordensalade, maar vrij betekenisloos. Je doet niets met de feitelijke constatering dat je geen suggestie doet, maar het als een feit poneert dat ik pleit voor uitroeien. Je gekozen woorden komen niet overeen met wat je zegt te willen uitdrukken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je bent wel heel erg overtuigd van je eigen gelijk. Voor mij zijn er altijd veel kanten om iets te bekijken en ik belicht graag de andere kant. Om te laten zien dat het allemaal niet zwart-wit is. Er is moreel niet 1 harde waarheid, dat hangt vooral van je opvoeding af.
Ik ben zelf vooral sociaal en vind dat je iedereen moet behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden. Wees aardig voor elkaar.
Ik heb liever dat mensen niet achter terreur staan. Dat is in mijn boek wel degelijk een probleem.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat ze achter 7 oktober stonden/staan, maar dat ze dat deden terwijl ze niet de sterke partij zijn. Dat is nooit zo slim om je vreugde dan openbaar zo te uiten.
Je zegt dat er geen akkoord tussen Hamas en Isral mogelijk is zolang de ideologie van Hamas blijft bestaan. Dat lijkt dan een open deur.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Leuke woordensalade, maar vrij betekenisloos. Je doet niets met de feitelijke constatering dat je geen suggestie doet, maar het als een feit poneert dat ik pleit voor uitroeien.
Waarom? blij zijn met de dood van je tegenstanders is volstrekt logisch. Net zoals veel Isralirs blij zijn met de destructie van Gaza.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb liever dat mensen niet achter terreur staan. Dat is in mijn boek wel degelijk een probleem.
Vanuit een Isralische POV is dat een nog groter probleem. Of een Oekranse , als het om Russische terreur gaat.
Naar... uitroeien? Hoe is dat pleiten voor uitroeien? Lees eens wat je zegt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je zegt dat er geen akkoord tussen Hamas en Isral mogelijk is zolang de ideologie van Hamas blijft bestaan. Dat lijkt dan een open deur.
Isral realiseerde zich dat ze een groter probleem hadden na oktober 7 dan voor oktober 7. Dus ja, het is een probleem als mensen voorstander zijn van terreur. Als je aan de ontvangende kant staat zeker.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom? blij zijn met de dood van je tegenstanders is volstrekt logisch. Net zoals veel Isralirs blij zijn met de destructie van Gaza.
Nuance zal verdwijnen ten tijden van oorlog.
Interessant, dat was me niet opgevallen. Ik heb alleen naar het kaartje gekeken en het URL gekopieerd. Ik ben het met je eens, dat die naam niet correct is. Het is een groot grijs gebied, met aan de randen mensen die vinden dat ze recht hebben op dat hele gebied. Zowel Palestijnen als Isralirs. En alles daartussen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
De naam van het kaartje, meer dan de 3e kaart vraagt het Palestijnse volk niet, is een leugen. Het Palestijnse volk bestaat als zodanig niet, dat was ooit iets van een eenheid maar nu zijn er slechts Israelische Palestijnen en Arabieren zonder natiestaat, Palestijnen genoemd door hun leider uit Egypte, Arafat. Wat dit "Palestijnse volk" in overgrote meerderheid wil is vernietiging van Israel en alle joden.
Ik denk eerder, dat er in dit conflict geen onschuldige partijen zijn. En ja, Europa heeft er aan meegewerkt dit conflict te creren.quote:We kunnen dit probleem niet intelligent bespreken zonder vast te stellen dat Israel wel vreedzame islamitische buren wil, en de Arabieren helemaal geen joodse buren willen, niet in hun straat maar ook niet als joodse staat.
Neuh. Gazanen vinden Israeliers onmensen , Israeliers vinden Gazanen onmensen - Israel is sterker.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Isral realiseerde zich dat ze een groter probleem hadden na oktober 7 dan voor oktober 7.
Echt totale onzin. Ik ken meerdere Israli die na 7 oktober pas sterk van mening zijn veranderd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neuh. Gazanen vinden Israeliers onmensen , Israeliers vinden Gazanen onmensen - Israel is sterker.
Complexer is dit verhaal echt niet.
Jij stelt dat vrede alleen mogelijk is zonder Hamas.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Naar... uitroeien? Hoe is dat pleiten voor uitroeien? Lees eens wat je zegt.
Of laat mij jou een vraag stellen: over wie gaat het hier? Hamas? De Palestijnen? De ideologie van Hamas?
Ik kan me niet vinden in jouw subjectieve waardeoordelen omtrent oorlog en wat schitterend is. Bij schitterend denk ik meer aan berglandschappen of een mooi muziekstuk, niet dood en verderf.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neuh. Gazanen vinden Israeliers onmensen , Israeliers vinden Gazanen onmensen - Israel is sterker.
Complexer is dit verhaal echt niet. En omtrent wat je er nog bij had gezet: mooi dom van de Engelse dan. De bombardementen op Dresden en alle andere Duitse steden waren schitterend. Het nazisme is in vlammen opgegaan.
Klopt. Dat is evident.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij stelt dat vrede alleen mogelijk is zonder Hamas.
1: Mooi dom van die Israeliers die jij kent.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Echt totale onzin. Ik ken meerdere Israli die na 7 oktober pas sterk van mening zijn veranderd.
Meningen waren voor 7 oktober veel diverser.
Terecht opgemerkt, we kunnen ons ook afvragen waarom niemand hier inhoudelijk op in gaatquote:Op woensdag 5 februari 2025 17:07 schreef Barbusse het volgende:
Jij vindt het verslaan van de vijand, zeker als het om nazi's gaat niet schitterend?quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik kan me niet vinden in jouw subjectieve waardeoordelen omtrent oorlog en wat schitterend is. Bij schitterend denk ik meer aan berglandschappen of een mooi muziekstuk, niet dood en verderf.
Maar goed, ieder zijn ding.
Dat is in 1936, 1947, 1967, 2000 en 2008 geprobeerd. Heeft niet gewerkt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Waarom? Je kunt ook proberen het land eerlijk te verdelen, bijvoorbeeld.
Waarom zou Israel dat doen? lekker onderhandelen met een groep die je liever dood dan levend ziet, terwijl je zelf in zo'n opstekende positie zit om Gaza Arabier-vrij te maken (in de toekomst) en bij Judea en Samaria hetzelfde.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Waarom? Je kunt ook proberen het land eerlijk te verdelen, bijvoorbeeld.
Kan je lezen? Ik had het over het terreurbombardement op Dresden, dat geen militair doel diende.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij vindt het verslaan van de vijand, zeker als het om nazi's gaat niet schitterend?
Zorgwekkend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |