abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216558320
Trump wil luxe vakantieoord van Gaza maken en de Palestijnen ‘herplaatsen’
Donald Trump heeft de ambitie om Gaza over te nemen en er een ‘Rivira van het Midden-Oosten’ te maken. Met in zijn achterhoofd televisiebeelden van de puinhopen van wat grotendeels door Isral werd verwoest, presenteerde de Amerikaanse president afgelopen nacht een spraakmakende visie. Terugkeer voor de Palestijnen zou volgens hem sowieso geen optie zijn.

Tijdens zijn ontmoeting met Benjamin Netanyahu, de premier van Isral, in het Witte Huis, stelde president Donald Trump dat de Verenigde Staten de controle over Gaza zouden moeten overnemen. Volgens hem kan de volledige Palestijnse bevolking beter verplaatst worden naar landen als Egypte en Jordani om ruimte te maken voor ambitieuze wederopbouw. Trump merkte op dat Gaza door de oorlog volledig verwoest is en dat terugkeer voor Palestijnen sowieso geen optie zou zijn.

,,De VS zullen Gaza overnemen en er iets geweldigs van maken”, beloofde Trump in zijn typische stijl. Hij omschreef de wederopbouw van Gaza als een kans en een economisch project dat duizenden banen kan scheppen. Volgens Trump kan Gaza zelfs ‘de Rivira van het Midden-Oosten’ worden. Hij suggereerde dat rijke Arabische landen uit de regio de herhuisvesting van Palestijnen zouden kunnen financieren.

Het radicale voorstel van Trump, dat in feite neerkomt op een massale, gedwongen verplaatsing van de Palestijnse bevolking, had de interesse van de Isralische premier Netanyahu, maar werd direct afgewezen door Hamas en door buurlanden als Egypte en Jordani. Volgens Trump zouden deze laatste de Palestijnen moeten huisvesten.

Hamas noemde het plan een ‘recept voor chaos en spanning in de regio’. Volgens de internationale wetgeving, waaronder de Geneefse Conventies, is het plan echter onuitvoerbaar. Gedwongen bevolkingsverplaatsingen zijn immers illegaal. Trump wuifde juridische bezwaren echter weg en is ervan overtuigd dat de Palestijnen uiteindelijk akkoord zullen gaan met zijn idee. ,,Ik denk niet dat ze nee tegen me zullen zeggen.”
https://www.ad.nl/buitenl(...)erplaatsen~a375f0a4/
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:57:37 #2
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558334
0:30 Trump vindt dat hij een Nobel Peace price verdient.

Bekijk deze YouTube-video
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_216558340
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:57 schreef Tengano het volgende:
0:30 Trump vindt dat hij een Nobel Peace price verdient.

Die smile van Bibi ook.
De mooiste muziek in zijn oren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:59:16 #4
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216558358
Gaza is de P+R van Tel Aviv @Caland
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:59:24 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558361
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:58 schreef capricia het volgende:
Die smile van Bibi ook.
De mooiste muziek in zijn oren.
Ik denk dat Bibi daar gewoon met een natte broek zit :D
pi_216558368
Mogen ze de 6e vloot daar wel voor de kust leggen om die Amerikanen op het strand te beschermen tegen terroristische aanvallen.
Wie dit leest is gek
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:00:52 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558380
Wat een wereld van verschil met Biden _O-
pi_216558384
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:59 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat Bibi daar gewoon met een natte broek zit :D
Als dit echt gaat gebeuren (wat je bij Trump altijd maar af moet wachten), heeft ie zijn kaarten voor zijn land heel goed gespeeld. Dan heeft ie alles wat ie maar had kunnen wensen vanuit dit conflict.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216558392
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:00 schreef Tengano het volgende:
Wat een verschil met Biden _O-
Nou honderd keer liever die seniel dan deze megalomane gek.
pi_216558442
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:01 schreef Document1 het volgende:

[..]
Nou honderd keer liever die seniel dan deze megalomane gek.
Had je dan nog 40 jaar met deze ellende willen zitten? Gaza is nooit een succes geweest.

En de geschiedenis leert: wie Isral aanvalt, raakt zo een stuk land kwijt.
Kennelijk hardleers sommige mensen daar.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:05:36 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558445
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:01 schreef capricia het volgende:
Als die echt gaat gebeuren (wat je bij Trump altijd maar af moet wachten), heeft ie zijn kaarten voor zijn land heel goed gespeeld. Dan heeft ie alles wat ie maar had kunnen wensen vanuit dit conflict.
Trump heeft dit al heel heeeeeeel lang van tevoren gepland. En dan moet je denken aan de tijd dat hij nog aan de zijlijn stond en opa Biden vooral zijn best deed om vooral wakker te blijven en niet te struikelen.

Mogelijk is er toen al overleg geweest tussen Bibi en Trump. Door Gaza achter te laten zoals het er nu bijligt kon Trump in zijn eerste week al scoren met dit plan. En in een volledig verwoest Gaza die mensen daar laten was toen al volledig geblokkeerd.

Dit is echt niet pas een paar weken terug bedacht.
pi_216558474
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:05 schreef Tengano het volgende:

[..]
Trump heeft dit al heel heeeeeeel lang van tevoren gepland. En dan moet je denken aan de tijd dat hij nog aan de zijlijn stond en opa Biden vooral zijn best deed om vooral wakker te blijven en niet te struikelen.

Mogelijk is er toen al overleg geweest tussen Bibi en Trump. Door Gaza achter te laten zoals het er nu bijligt kon Trump in zijn eerste week al scoren met dit plan. En in een volledig verwoest Gaza die mensen daar laten was toen al volledig geblokkeerd.

Dit is echt niet pas een paar weken terug bedacht.
Juist.
Kushner heeft er al over geschreven. Maanden en maanden terug.

Nu alleen nog een plek voor de Gazanen regelen. Maar dat zijn kennelijk maar minor uitdagingen in dit plan.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:08:29 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216558475
Dit is toch typisch Trump, lekker controverse maken, olifant in de porseleinkast etc.

Of iets haalbaar is of niet zal hem toch een zorg zijn. Lekker weer golfen morgen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:10:24 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558496
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:08 schreef capricia het volgende:
Nu alleen nog een plek voor de Gazanen regelen. Maar dat zijn kennelijk maar minor uitdagingen in dit plan.
Of die mensen nou in Gaza aan het infuus hangen of ergens anders, dat maakt financieel helemaal niks uit ;)
pi_216558511
Dus Groenland is wat koud voor een vakantiehuisje en Gaza hoeft niet meer gesloopt te worden om er een hele grote en luxe golfbaan aan te leggen? Laat me eens raden: hij gaat het aanleggen van al die dingen laten doen door 1 van zijn eigen bedrijven.
pi_216558544
Ik mis waardering vanuit Israel. Trump zijn Duitse achtergrond heeft gezorgd voor een mate van efficintie, waar Kahane enkel van kon dromen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:18:34 #17
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216558562
Ik neem de ophef hierover trouwens niet serieus omdat behalve campussen afbreken en op straat schreeuwen met verhulde boodschappen dat de Joden weg moeten de wereld nooit met een concreet plan is gekomen dat invulling geeft aan de volgende problemen:

-Wie gaat de heropbouw betalen?
-Wie gaat Hamas ontwapenen?
-Waar laten we de Palestijnen tijdens de heropbouw?
-Hoe leggen we de geldstromen van Hamas plat?
-Welke autoriteit gaat Gaza regeren en wat wordt de uiteindelijke roadmap naar een Palestijnse staat?

Nu walst Trump er als een bulldozer doorheen.

Het is heel makkelijk om te roepen dat de "Palestijnen recht hebben op een staat" maar ja, als je niks doet wat dat vervolgens langdurig en duurzaam waar kan maken, moet je ook niet gek opkijken dat die staat er niet is en Trump ermee aan de haal gaat.
pi_216558583
Ik ben ook benieuwd of hij de VN zo gek denkt te krijgen om de Palestijnen te deporteren, of dat hij daar het Amerikaanse leger voor in wil gaan zetten.

Tarieven, deportatie en annexatie lijken Trumps favoriete oplossingen te zijn. Naast luxe golfbanen, natuurlijk.
pi_216558599
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik ben ook benieuwd of hij de VN zo gek denkt te krijgen om de Palestijnen te deporteren, of dat hij daar het Amerikaanse leger voor in wil gaan zetten.

Tarieven, deportatie en annexatie lijken Trumps favoriete oplossingen te zijn. Naast luxe golfbanen, natuurlijk.
De VN zeker niet. Dat zou het leger moeten doen. Of samenwerking met China, Rusland.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:22:59 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558610
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:21 schreef theunderdog het volgende:
De VN zeker niet. Dat zou het leger moeten doen. Of samenwerking met China, Rusland.
De Duitsers lijken mij ook wel een redelijk ervaren partij voor zoiets.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:23:04 #21
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216558614
Mooizo, onhoudbaar construct.

Misschien terug naar het oorspronkelijke nomadenbestaan in de aanpalende woestijnen voor de palestijnen?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216558642
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:22 schreef Tengano het volgende:

[..]
De Duitsers lijken mij ook wel een redelijk ervaren partij voor zoiets.
Dit dus. Word eens tijd dat Joden Duitsers bedanken voor al het goeds.
pi_216558675
Als ik in Trumps hoofd kruip:

quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:18 schreef Richestorags het volgende:
-Wie gaat de heropbouw betalen?
De VS en Isral, die hebben geld zat.

quote:
-Wie gaat Hamas ontwapenen?
Alle mensen deporteren, alle gebouwen afbreken en met een bulldozer er overheen. Dan is Hamas ook verdwenen.

quote:
-Waar laten we de Palestijnen tijdens de heropbouw?
In Jordani en Libanon. Ze mogen ook niet meer terugkomen.

quote:
-Hoe leggen we de geldstromen van Hamas plat?
Denk groot: maak heel Gaza plat. Letterlijk. Dat moet toch gebeuren voor het bouwen van het luxe vakantieoord kan beginnen.

quote:
-Welke autoriteit gaat Gaza regeren en wat wordt de uiteindelijke roadmap naar een Palestijnse staat?
Trump zijn bedrijven, in samenwerking met Isral en de VS als geldschieters en voor de soldaten om de orde te handhaven.

quote:
Nu walst Trump er als een bulldozer doorheen.

Het is heel makkelijk om te roepen dat de "Palestijnen recht hebben op een staat" maar ja, als je niks doet wat dat vervolgens langdurig en duurzaam waar kan maken, moet je ook niet gek opkijken dat die staat er niet is en Trump ermee aan de haal gaat.
Die staten hebben ze al: Jordani en Libanon.
pi_216558685
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:05 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Had je dan nog 40 jaar met deze ellende willen zitten? Gaza is nooit een succes geweest.

En jij denkt dat dit het oplost? Ik denk eerder dat ze het luchtruim in de VS extra goed in de gaten moeten houden als het zo ver komt. Zullen wel wat vliegtuigen richting hoge torens gevlogen worden.
pi_216558706
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:28 schreef Questular het volgende:

[..]
En jij denkt dat dit het oplost? Ik denk eerder dat ze het luchtruim in de VS extra goed in de gaten moeten houden als het zo ver komt. Zullen wel wat vliegtuigen richting hoge torens gevlogen worden.
Ja, dat lokt hij zo wel uit. Maar dat is natuurlijk ook een goed excuus voor meer annexatie.
pi_216558707
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:28 schreef Questular het volgende:

[..]
Dat ligt er aan welk perspectief je de Palestijnen geeft.

Maar zwichten voor terroristen moet je nooit doen.
pi_216558719
Dus, we zijn nu van Trump de "vredesduif" en zakenman via het proberen te stelen van de verkiezing in 2020 uitgekomen bij landjepik willen doen van Groenland, Panama, Canada, waar nu Gaza aan toegevoegd kan worden met een lekkere etnische zuivering erbij. En het volk blijft er maar achteraan marcheren. Geeft wel duidelijkheid hoe dat toch allemaal in de jaren 30 van vorige eeuw mogelijk was.

Wonderlijk ook hoe de anti-migratie mensen plots een verplichte massa-migratie in een heel ander land helemaal top vinden.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:32:36 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558725
quote:
"This way please. It's gonna be great, really great."

#DonaldHelpt

woensdag 5 februari 2025 @ 13:33:05 #29
396550 Richestorags
pi_216558729
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als ik in Trumps hoofd kruip:
[..]
De VS en Isral, die hebben geld zat.
[..]
Alle mensen deporteren, alle gebouwen afbreken en met een bulldozer er overheen. Dan is Hamas ook verdwenen.
[..]
In Jordani en Libanon. Ze mogen ook niet meer terugkomen.
[..]
Denk groot: maak heel Gaza plat. Letterlijk. Dat moet toch gebeuren voor het bouwen van het luxe vakantieoord kan beginnen.
[..]
Trump zijn bedrijven, in samenwerking met Isral en de VS als geldschieters en voor de soldaten om de orde te handhaven.
[..]
Die staten hebben ze al: Jordani en Libanon.
Iedereen die het niet eens is met dit verhaal moet met een beter alternatief komen. Of, had met een beter alternatief moeten komen voordat Trump aan de macht kwam. In principe hebben Biden en Europa dit gewoon op hun beloop gelaten, wetende dat er een rele kans op een herverkiezing van Trump was. Net als de Arabische landen.

Met als resultaat dat we nu met dit plan zitten.
pi_216558749
Ik zou beginnen met het opzetten van accomodatie voor de Gazanen. Wijs maar ergens wat gebieden aan, en begin maar met bouwen.

Als het toekomst heeft, veilig is, perspectief etc, heb je best kans dat veel gezinnen er heen willen.
pi_216558750
Je zou kunnen zeggen dat de gazanen de kans hebben gehad en het voor zichzelf vreselijk hebben verpest.

De ellende waar ze in zitten hebben ze voornamelijk aan zichzelf te danken. Schoonvegen, en volk verdelen over buurlanden en wat nuttigs doen met de grond. Het is al decennialang een terreurnest, het houdt een keer op.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_216558755
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:35 schreef Black_Baron het volgende:
Ik zou beginnen met het opzetten van accomodatie voor de Gazanen. Wijs maar ergens wat gebieden aan, en begin maar met bouwen.

Als het toekomst heeft, veilig is, perspectief etc, heb je best kans dat veel gezinnen er heen willen.
Als het de gazanen om veiligheid zou gaan zouden ze al niet in deze situatie gezeten hebben..l
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_216558774
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als het de gazanen om veiligheid zou gaan zouden ze al niet in deze situatie gezeten hebben..l
Genoeg onschuldige gezinnen die ook alleen het beste voor hun kinderen willen. Maar het onderwijs etc moet wel gemonitord worden.
pi_216558779
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
:')
pi_216558793
Ik kan niet wachten op Gazanen die richting Europa vluchten. Zeker gezien ze zullen komen met aan anti-westerse visie.
pi_216558804
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:38 schreef theunderdog het volgende:
Ik kan niet wachten op Gazanen die richting Europa vluchten. Zeker gezien ze zullen komen met aan anti-westerse visie.
Pardon? Waarom zou je dat willen?
Het is niet ons conflict. Laat het lekker daar.
pi_216558807
quote:
Krijgen we voor de zoveelste keer de shit over ons heen door de achterlijke keuzes van Republikeinse presidenten.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216558808
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:37 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Genoeg onschuldige gezinnen die ook alleen het beste voor hun kinderen willen. Maar het onderwijs etc moet wel gemonitord worden.
Niet genoeg blijkbaar want de support voor Hamas is schrikbarend hoog.

Ja, dan gaat het je niet om vrede en veiligheid en heb je je situatie aan jezelf te danken.
pi_216558809
quote:
Kunnen de mensen die hier toejuichen dat Trump met dit idee komt janken dat ze hier naar toe komen.
pi_216558826
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dus, we zijn nu van Trump de "vredesduif" en zakenman via het proberen te stelen van de verkiezing in 2020 uitgekomen bij landjepik willen doen van Groenland, Panama, Canada, waar nu Gaza aan toegevoegd kan worden met een lekkere etnische zuivering erbij. En het volk blijft er maar achteraan marcheren. Geeft wel duidelijkheid hoe dat toch allemaal in de jaren 30 van vorige eeuw mogelijk was.

Wonderlijk ook hoe de anti-migratie mensen plots een verplichte massa-migratie in een heel ander land helemaal top vinden.
Open ogen schapen noem ik dat soort gelovigen.
pi_216558828
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:39 schreef Questular het volgende:

[..]
Kunnen de mensen die hier toejuichen dat Trump met dit idee komt janken dat ze hier naar toe komen.
Beter geef je toe aan terroristen? Of wat bedoel je.
pi_216558837
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:39 schreef Questular het volgende:

[..]
Dat soort dingen overkomen je niet zomaar. Dat soort overkomen Europa omdat wij bestuurd worden door ontzettend incapabele prutsers.
pi_216558839
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:41 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Beter geef je toe aan terroristen? Of wat bedoel je.
Dat het een achterlijk plan is.
pi_216558842
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat soort dingen overkomen je niet zomaar. Dat soort overkomen Europa omdat wij bestuurd worden door ontzettend incapabele prutsers.
Misschien naar Amerika emigreren, daar loopt alles lekker nu.
pi_216558854
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

Wat mij nog wel het meest verbaasd zijn de hordes Nederlanders op dit forum die het maar wat mooi vinden. Zogenaamd nationalistische types die achter een agressieve buitenlander aanlopen die ze hogere prijzen en meer vluchtelingen gaat geven.
pi_216558856
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:05 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Je bedoelt; Isreal is nooit een succes geweest. Het is niks meer dan een vreemde mogendheid die heel slim landje ook heeft gespeeld. Ok. In dat opzicht wel een succes. Alleen voor de rest van de regio niet.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:43:43 #47
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558862
Nee dat terroristennest nog een keer opbouwen in Gaza; dat zou pas een goed en humaan idee zijn :') 3
pi_216558868
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Niet genoeg blijkbaar want de support voor Hamas is schrikbarend hoog.

Ja, dan gaat het je niet om vrede en veiligheid en heb je je situatie aan jezelf te danken.
Ze worden onderdrukt, al hun land wordt afgepakt en Isral houd van grootschalige vergeldingsacties, met veel doden, om het goed in te peperen dat ze niet meer in opstand moeten komen.
pi_216558887
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:38 schreef Questular het volgende:

[..]
:')
Kan je bij gebrek aan argumentatie met :') reageren maar ik heb natuurlijk gewoon gelijk.

Als jij met een horde barbaren 1200 slachtoffers maakt bij je tot de tanden bewapende en veel sterkere tegenstander dan kan in ieder weldenkend mens begrijpen dat je ongenadig op je lazer gaat krijgen. En dat is dus ook gebeurd.

En dat heb je dan uiteraard helemaal aan jezelf te danken.
pi_216558891
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:43 schreef Document1 het volgende:

[..]
Je bedoelt; Isreal is nooit een succes geweest. Het is niks meer dan een vreemde mogendheid die heel slim landje ook heeft gespeeld. Ok. In dat opzicht wel een succes. Alleen voor de rest van de regio niet.
Realpolitiek.
Isral gaat niet weg, Gaza was nooit een succes, daar moet je mee dealen.
pi_216558893
Trump :')

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_216558909
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze worden onderdrukt, al hun land wordt afgepakt en Isral houd van grootschalige vergeldingsacties, met veel doden, om het goed in te peperen dat ze niet meer in opstand moeten komen.
Ze worden inderdaad onderdrukt. Maar dan door Hamas.

De rest van je reactie klopt. Maar als je weet dat Isral grootschalige vergeldingsacties houdt, dan kies je dus bewust voor die grootschalige vergeldingsacties wanneer je er voor kiest het veel sterkere Isral aan te vallen.

Of you cant stand the heat stay out of the kitchen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:47:57 #53
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216558913
Wat een clown is die Wilders ook. Boeit mij het wat ze er hier van vinden? Ga het landsbelang eens dienen stel prutsers, jullie worden er rijkelijk voor betaald.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216558914
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Kan je bij gebrek aan argumentatie met :') reageren maar ik heb natuurlijk gewoon gelijk.

Als jij met een horde barbaren 1200 slachtoffers maakt bij je tot de tanden bewapende en veel sterkere tegenstander dan kan in ieder weldenkend mens begrijpen dat je ongenadig op je lazer gaat krijgen. En dat is dus ook gebeurd.

En dat heb je dan uiteraard helemaal aan jezelf te danken.
Je hebt gelijk elke inwoner van Gaza is daar persoonlijk verantwoordelijk voor, het is goed dat iedereen daarvoor gestraft wordt. Dat zal ze zeker leren! Bedankt voor deze geweldige inzichten, ik ben om.
pi_216558933
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat een clown is die Wilders ook. Boeit mij het wat ze er hier van vinden? Ga het landsbelang eens dienen stel prutsers, jullie worden er rijkelijk voor betaald.
Hoho. Wilders is op shitter de woningcrisis op aan het lossen door te juichen voor Trump en door ruzie te zoeken met moslims. GeertGOD. _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216558939
Een beetje nette opgeleide Palestijn kan prima in zo'n resort werken. Of in de bouw. Beter dan tunnels graven en bommen fabriceren.
pi_216558945
Een beetje nette opgeleide Palestijn kan prima in zo'n resort werken. Of in de bouw. Beter dan tunnels graven en bommen fabriceren.

Kun je je voorstelt wat een potentie dat gebied heeft en wat ze er van hadden kunnen maken?
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:51:08 #58
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216558947
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoho. Wilders is op shitter de woningcrisis op aan het lossen door te juichen voor Trump en door ruzie te zoeken met moslims. GeertGOD. _O_
Parodie op een land.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216558956
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:48 schreef Questular het volgende:

[..]
Je hebt gelijk elke inwoner van Gaza is daar persoonlijk verantwoordelijk voor, het is goed dat iedereen daarvoor gestraft wordt. Dat zal ze zeker leren! Bedankt voor deze geweldige inzichten, ik ben om.
Ik heb het niet over personen. Ik heb het over het volk als geheel.

Blijkbaar zijn de gazanen als volk blniet in staat de rotte appels uit te stoten. Omdat ze dat niet willen of niet kunnen. Ja, dan krijg je het als volledige bevolking voor je kiezen.

Zo werkt oorlog. Daar vallen altijd onschuldige slachtoffers.
pi_216558968
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik heb het niet over personen. Ik heb het over het volk als geheel.

Blijkbaar zijn de gazanen als volk blniet in staat de rotte appels uit te stoten. Omdat ze dat niet willen of niet kunnen. Ja, dan krijg je het als volledige bevolking voor je kiezen.

Zo werkt oorlog. Daar vallen altijd onschuldige slachtoffers.
Ow nee dan is het goed, wat een kutvolk is het ook. Niet even tegen Hamas zeggen dat ze moeten oprotten...mietjes.
pi_216558978
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:38 schreef Questular het volgende:

[..]
Misschien moeten we Isral anders verplaatsen. Genoeg mensen hier die het een prima oplossing vinden om 1 van de 2 partijen ergens anders onder te brengen. Dan kan dat net zo goed Isral zijn toch?
pi_216558979
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:39 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Pardon? Waarom zou je dat willen?
Het is niet ons conflict. Laat het lekker daar.
Het is sarcastisch. Het gaat het gevolg zijn he
pi_216558988
Ik heb er nog eens over nagedacht en dit is het beste idee ooit. Met een stukje Amerika tussen het MO en Europa en ook nog eens in de buurt kan het zomaar eens de trekpleister voor asielzoekers worden. Geen gevaarlijke bootreis. Gewoon hoo de grens over en een ankerbaby. Meteen geweldig voor ons en voor de lange termijn een barrire voor de VS om weer onrust in die regio te stoken.
pi_216558991
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:54 schreef Questular het volgende:

[..]
Ow nee dan is het goed, wat een kutvolk is het ook. Niet even tegen Hamas zeggen dat ze moeten oprotten...mietjes.
Ze hebben er zelf voor gestemd.
pi_216558992
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:54 schreef Questular het volgende:

[..]
Als de gazanen niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor een terreurorganisatie in hun midden wie dan wel?
pi_216558996
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ze worden inderdaad onderdrukt. Maar dan door Hamas.

De rest van je reactie klopt. Maar als je weet dat Isral grootschalige vergeldingsacties houdt, dan kies je dus bewust voor die grootschalige vergeldingsacties wanneer je er voor kiest het veel sterkere Isral aan te vallen.

Of you cant stand the heat stay out of the kitchen.
Ja, daarom zijn de Indianen in de VS ook bijna verdwenen. Als je ook leest wat die Europese veroveraars er van vonden zegt dat genoeg. Ze zagen het als hun heilige taak om al die ongelovige ketters op te ruimen en het land goed te benutten voor hun Koning.
pi_216559012
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als de gazanen niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor een terreurorganisatie in hun midden wie dan wel?
Hmmm ik gok de terroristen zelf? Noem me raar maar onschuldige mensen hoeven van mij niet te lijden. Maar ik ben misschien wat ouderwets.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:58:14 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216559020
twitter

Gek dat Trump mensen uit wil zetten, de VS wil eigenlijk heel graag een intifada :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:58:35 #69
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_216559024
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:57 schreef Questular het volgende:

[..]
Hmmm ik gok de terroristen zelf? Noem me raar maar onschuldige mensen hoeven van mij niet te lijden. Maar ik ben misschien wat ouderwets.
Ouderwets? Zeg maar eerder 'dom. Want hoe onschuldig ben je als je massaal op straat feest staat te vieren na wat er op 07 oktober 2023 gebeurt is? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_216559027
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht en dit is het beste idee ooit. Met een stukje Amerika tussen het MO en Europa en ook nog eens in de buurt kan het zomaar eens de trekpleister voor asielzoekers worden. Geen gevaarlijke bootreis. Gewoon hoo de grens over en een ankerbaby. Meteen geweldig voor ons en voor de lange termijn een barrire voor de VS om weer onrust in die regio te stoken.
Die worden daar niet toegelaten. Het is alleen voor de rijken.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:59:07 #71
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216559029
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:51 schreef Black_Baron het volgende:

Kun je je voorstelt wat een potentie dat gebied heeft en wat ze er van hadden kunnen maken?
Er is maar 1 ding wat past in het snappertje van deze mensen, en dat is hun bloeddorst tegen de Joden en meer niet.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:59:10 #72
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_216559030
Vroerger was het echt een mooi gebied. Voordat de Palestijnen er gingen wonen. Dus ik snap Trump's punt wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:59:19 #73
396550 Richestorags
pi_216559032
quote:

[..]
Isral een vreemde mogendheid? De grootste etnische groep in Isral zijn de Mizrahi Joden, die in het MO woonden, inclusief Isral zelf.

Daarnaast heb je nog miljoen Arabische Israli.

Tot slot liggen de roots van de overige groepen (Sephardische en Ashkenazi) ook in het MO. Alleen de Ethiopische Joden hebben geen roots in het MO maar dat is niet echt een substantile groep.

Welke "vreemde mogendheid" heb je het over?
pi_216559041
quote:

[..]
Het is gewoon oorlog man, na 7 oktober.
Dit is helemaal niet zo'n slechte oplossing. Er zitten nog wat losse eindjes aan, maar goed. Gaza door laten modderen gaat hem ook niet worden. En dat Isral zou winnen, stond natuurlijk al van te voren vast.
Je moet alleen een nette oplossing voor de burgers daar vinden. En Gaza gaat dat niet zijn. Dat was toch een openluchtgevangenis?
  woensdag 5 februari 2025 @ 14:00:51 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216559050
quote:

[..]
I.t.t. de rest van de regio is het dan weer in Israel waar het beter toeven is als vrouw, homo, ongelovige of afvallige.

Qua mensenrechten is er wel meer mis in 'de rest van de regio'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216559052
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Isral een vreemde mogendheid?
Zeker. En bovenal echt Midden-Oosters. Enkel net een tikkeltje minder achterlijk dan de landen om hun heen. Maar echt een tikkeltje.
pi_216559062
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
I.t.t. de rest van de regio is het dan weer in Israel waar het beter toeven is als vrouw, homo, ongelovige of afvallige.
Isral is een gigantisch succes. In tegenstelling tot die terroristen broedplaatsen waar niemand ook maar 1 burgerrecht heeft.
pi_216559063
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ouderwets? Zeg maar eerder 'dom. Want hoe onschuldig ben je als je massaal op straat feest staat te vieren na wat er op 07 oktober 2023 gebeurt is? :')
Ik zeg dan ook niet dat iedereen onschuldig is. Over dom gesproken: leuk dat jij er ook bent :)
pi_216559069
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:00 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Het is gewoon oorlog man, na 7 oktober.
Dit is helemaal niet zo'n slechte oplossing. Er zitten nog wat losse eindjes aan, maar goed. Gaza door laten modderen gaat hem ook niet worden. En dat Isral zou winnen, stond natuurlijk al van te voren vast.
Je moet alleen een nette oplossing voor de burgers daar vinden. En Gaza gaat dat niet zijn. Dat was toch een openluchtgevangenis?
Ik weet niet of Israel gewonnen heeft eigenlijk. Als je na een dik jaar in zo'n klein stukje land de boel aan puin schieten nog steeds niet je doelen hebt bereikt kun je je afvragen of je wel aan het winnen bent. Hamas is er nog steeds en het is Israel niet gelukt de gijzelaars te bevrijden.
  woensdag 5 februari 2025 @ 14:03:41 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216559074
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:02 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Isral is een gigantisch succes. In tegenstelling tot die terroristen broedplaatsen waar niemand ook maar 1 burgerrecht heeft.
Er valt genoeg aan te merken op Israel, Netanayahu, kolonisten en hard-liners.

Maar 'de rest van de regio' als soort heerlijk luilekkerland van vrede en tolerantie afschilderen dat enkel vanwege de aanwezigheid van Israel gewoon op alle lijsten erbarmelijk scoort, is nogal absurd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216559076
quote:

[..]
De terroristen verstoppen zich tussen de bevolking.

Er is letterlijk een lanceerinstallatie voor raketten gevonden in het scouting clubhuis in gaza.

https://www.livenowfox.com/video/1307441.amp

70% van de gazanen support Hamas en de aanvallen van 7 oktober.
https://www.fdd.org/analy(...)-among-palestinians/
We kunnen dus rustig stellen dat Hamas een breed gedragen mandaat van de bevolking heeft en dat we dus helemaal niet rouwig hoeven te zijn dat deze bevolking nu de gevolgen van hun slechte keuzes ondervindt.

Fafo
pi_216559082
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:59 schreef Tengano het volgende:

[..]
Er is maar 1 ding wat past in het snappertje van deze mensen, en dat is hun bloeddorst tegen de Joden en meer niet.
Die mensen leven volledig buiten de werkelijkheid. Een soort parallelle wereld waarin Isral geen succes is, en Gaza wel. :')

Ik denk dat dat hard wakker worden is. We moeten de copium maar vast klaar gaan zetten.
pi_216559084
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik weet niet of Israel gewonnen heeft eigenlijk. Als je na een dik jaar in zo'n klein stukje land de boel aan puin schieten nog steeds niet je doelen hebt bereikt kun je je afvragen of je wel aan het winnen bent. Hamas is er nog steeds en het is Israel niet gelukt de gijzelaars te bevrijden.
Haha Israel is helemaal niet aan het 'winnen'. Na al die jaren zionistische strijd, mogen ze nu een Duitse-Amerikaan op hun blote knieeen bedanken.
pi_216559088
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Haha Israel is helemaal niet aan het 'winnen'. Na al die jaren zionistische strijd, mogen ze nu een Duitse-Amerikaan op hun blote knieeen bedanken.
Precies.
En het is nog maar de vraag of deze etnische zuivering doorgaat.
  woensdag 5 februari 2025 @ 14:06:07 #85
396550 Richestorags
pi_216559095
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zeker. En bovenal echt Midden-Oosters. Enkel net een tikkeltje minder achterlijk dan de landen om hun heen. Maar echt een tikkeltje.
Lees even de rest van de post. Grootste etnische groep Mizrahi komt uit het MO, inclusief Isral zelf. Miljoenen Arabische Israli = inheemsen.

Ashkenazi en Sepharden hebben hun roots in het MO en mythologische verbondenheid via de religie.

Alleen Ethiopische Joden hebben geen roots in het MO, maar zeer kleine groep. Onzin dus dat het een vreemde mogendheid is.
  woensdag 5 februari 2025 @ 14:08:02 #86
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216559114
quote:
Maar wij weten toch niet wat de targets van Israel zijn of waren.

Het enige wat we weten is wat ze ons verteld hebben.
pi_216559120
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Lees even de rest van de post. Grootste etnische groep Mizrahi komt uit het MO, inclusief Isral zelf. Miljoenen Arabische Israli = inheemsen.

Ashkenazi en Sepharden hebben hun roots in het MO en mythologische verbondenheid via de religie.

Alleen Ethiopische Joden hebben geen roots in het MO, maar zeer kleine groep. Onzin dus dat het een vreemde mogendheid is.
Het maakt mij toch niet uit waar ze vandaan komen. Israel is vanuit onze perceptie een vreemde mogendheid. Net zoals elk ander land.
pi_216559131
Shine bright like a diamond.
pi_216559145
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Maar wij weten toch niet wat de targets van Israel zijn of waren.

Het enige wat we weten is wat ze ons verteld hebben.
En dat Gaza op houdt te bestaan.
En dat de Gazanen een probleem voor Egypte en Jordani gaan worden.

Dat lijkt me voor Isral een prima uitkomst.
  woensdag 5 februari 2025 @ 14:10:03 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216559152
Als 'vreemde mogendheid' betekent het hebben van democratie, emancipatie, gelijkwaardigheid man en vrouw, acceptatie van homoseksualiteit en secularisme, doe mij die maar, graag.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 5 februari 2025 @ 14:10:10 #91
396550 Richestorags
pi_216559153
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het maakt mij toch niet uit waar ze vandaan komen. Israel is vanuit onze perceptie een vreemde mogendheid. Net zoals elk ander land.
Oh zo, ja voor ons is Isral een vreemde mogendheid. Alleen niet voor het MO. Dat wordt ook vaak beweerd.
  woensdag 5 februari 2025 @ 14:10:19 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216559154
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Maar wie moet die 6 miljoen Palestijnen dan gaan huisvesten? Niemand in die regio wil ze hebben en dat weet je zelf ook wel.
het zijn er net meer dan 2 miljoen. Europa wil ook geen miljoenen islamitische vluchtelingen uit het Midden-Oosten, maar krijgt ze ook... Die passen hier nog minder goed dan Palestijnen daar.

Punt is dat dit idd drastisch is, maar het alternatief, blijven aanmodderen, is nog voor vele generaties ellende en nooit een oplossing. En uiteindelijk meer menselijk drama en veel duurder.
The End Times are wild
  woensdag 5 februari 2025 @ 14:10:32 #93
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216559159
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:04 schreef Black_Baron het volgende:
Die mensen leven volledig buiten de werkelijkheid. Een soort parallelle wereld waarin Isral geen succes is, en Gaza wel. :')
Jews make up 0.2% of the worlds' population, yet they have won over 20% of the Nobel prizes - 204 in total out of around 900 awarded since the first Laureates at the start of the 20th century.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Jewish_Nobel_laureates
pi_216559162
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:09 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
En dat Gaza op houdt te bestaan.
En dat de Gazanen een probleem voor Egypte en Jordani gaan worden.

Dat lijkt me voor Isral een prima uitkomst.
Want Egypte en JordanI moeten hiervoor opdraaien omdat?
pi_216559170
quote:

[..]
Welke doelen waren dat dan?
Gaza weg, lijkt me een prima uitkomst vanuit Isral geredeneerd.
pi_216559171
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De islam was bedoeld als een betere variant van het christendom, vooral voor de lokale plattelandsbevolking. Het was (en is) heel succesvol en toen het groot genoeg was geworden zijn die godsdiensten natuurlijk oorlog gaan voeren tegen elkaar. Over wie er gelijk had en de baas was. En dat doen ze nog steeds.
pi_216559172
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:10 schreef Questular het volgende:

[..]
Want Egypte en JordanI moeten hiervoor opdraaien omdat?
We praten hier toch over het plan van Trump?

Misschien kunnen ze wel een stukje mee ontwikkelen en profiteren van het nieuw te bouwen toeristenparadijs.
pi_216559178
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oh zo, ja voor ons is Isral een vreemde mogendheid. Alleen niet voor het MO. Dat wordt ook vaak beweerd.
Voor het Midden-Oosten voor een deel ook. Maar dat hele verhaaltje interesseert mij weinig. Israel was sterker, en hebben gewonnen. Nu krijgt ook Israel te maken met een sterkere macht, want Gaza wordt Amerikaans, met een beetje SA.
pi_216559181
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:11 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
We praten hier toch over het plan van Trump?
Heel goed, en jij vindt het een goed plan niet? Leg me even uit waarom je het dan een goed plan vindt dat deze 2 landen ervoor op moeten draaien.
  woensdag 5 februari 2025 @ 14:12:35 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216559182
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De islam was bedoeld als een betere variant van het christendom, vooral voor de lokale plattelandsbevolking. Het was (en is) heel succesvol en toen het groot genoeg was geworden zijn die godsdiensten natuurlijk oorlog gaan voeren tegen elkaar. Over wie er gelijk had en de baas was. En dat doen ze nog steeds.
De meeste Israeli's zijn seculier, gevolgd door liberalen, dan orthodoxen en helemaal aan het eind de Haredi.

Isral is helemaal niet meer zo met religie bezig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')