abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216558320
Trump wil luxe vakantieoord van Gaza maken en de Palestijnen ‘herplaatsen’
Donald Trump heeft de ambitie om Gaza over te nemen en er een ‘Rivièra van het Midden-Oosten’ te maken. Met in zijn achterhoofd televisiebeelden van de puinhopen van wat grotendeels door Israël werd verwoest, presenteerde de Amerikaanse president afgelopen nacht een spraakmakende visie. Terugkeer voor de Palestijnen zou volgens hem sowieso geen optie zijn.

Tijdens zijn ontmoeting met Benjamin Netanyahu, de premier van Israël, in het Witte Huis, stelde president Donald Trump dat de Verenigde Staten de controle over Gaza zouden moeten overnemen. Volgens hem kan de volledige Palestijnse bevolking beter verplaatst worden naar landen als Egypte en Jordanië om ruimte te maken voor ambitieuze wederopbouw. Trump merkte op dat Gaza door de oorlog volledig verwoest is en dat terugkeer voor Palestijnen sowieso geen optie zou zijn.

,,De VS zullen Gaza overnemen en er iets geweldigs van maken”, beloofde Trump in zijn typische stijl. Hij omschreef de wederopbouw van Gaza als een kans en een economisch project dat duizenden banen kan scheppen. Volgens Trump kan Gaza zelfs ‘de Rivièra van het Midden-Oosten’ worden. Hij suggereerde dat rijke Arabische landen uit de regio de herhuisvesting van Palestijnen zouden kunnen financieren.

Het radicale voorstel van Trump, dat in feite neerkomt op een massale, gedwongen verplaatsing van de Palestijnse bevolking, had de interesse van de Israëlische premier Netanyahu, maar werd direct afgewezen door Hamas en door buurlanden als Egypte en Jordanië. Volgens Trump zouden deze laatste de Palestijnen moeten huisvesten.

Hamas noemde het plan een ‘recept voor chaos en spanning in de regio’. Volgens de internationale wetgeving, waaronder de Geneefse Conventies, is het plan echter onuitvoerbaar. Gedwongen bevolkingsverplaatsingen zijn immers illegaal. Trump wuifde juridische bezwaren echter weg en is ervan overtuigd dat de Palestijnen uiteindelijk akkoord zullen gaan met zijn idee. ,,Ik denk niet dat ze nee tegen me zullen zeggen.”
https://www.ad.nl/buitenl(...)erplaatsen~a375f0a4/
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:57:37 #2
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558334
0:30 Trump vindt dat hij een Nobel Peace price verdient.

Bekijk deze YouTube-video
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_216558340
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:57 schreef Tengano het volgende:
0:30 Trump vindt dat hij een Nobel Peace price verdient.

Bekijk deze YouTube-video
Die smile van Bibi ook.
De mooiste muziek in zijn oren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:59:16 #4
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216558358
Gaza is de P+R van Tel Aviv @Caland
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:59:24 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558361
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:58 schreef capricia het volgende:
Die smile van Bibi ook.
De mooiste muziek in zijn oren.
Ik denk dat Bibi daar gewoon met een natte broek zit :D
pi_216558368
Mogen ze de 6e vloot daar wel voor de kust leggen om die Amerikanen op het strand te beschermen tegen terroristische aanvallen.
Wie dit leest is gek
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:00:52 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558380
Wat een wereld van verschil met Biden _O-
pi_216558384
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:59 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat Bibi daar gewoon met een natte broek zit :D
Als dit echt gaat gebeuren (wat je bij Trump altijd maar af moet wachten), heeft ie zijn kaarten voor zijn land heel goed gespeeld. Dan heeft ie alles wat ie maar had kunnen wensen vanuit dit conflict.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216558392
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:00 schreef Tengano het volgende:
Wat een verschil met Biden _O-
Nou honderd keer liever die seniel dan deze megalomane gek.
pi_216558442
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:01 schreef Document1 het volgende:

[..]
Nou honderd keer liever die seniel dan deze megalomane gek.
Had je dan nog 40 jaar met deze ellende willen zitten? Gaza is nooit een succes geweest.

En de geschiedenis leert: wie Israël aanvalt, raakt zo een stuk land kwijt.
Kennelijk hardleers sommige mensen daar.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:05:36 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558445
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:01 schreef capricia het volgende:
Als die echt gaat gebeuren (wat je bij Trump altijd maar af moet wachten), heeft ie zijn kaarten voor zijn land heel goed gespeeld. Dan heeft ie alles wat ie maar had kunnen wensen vanuit dit conflict.
Trump heeft dit al heel heeeeeeel lang van tevoren gepland. En dan moet je denken aan de tijd dat hij nog aan de zijlijn stond en opa Biden vooral zijn best deed om vooral wakker te blijven en niet te struikelen.

Mogelijk is er toen al overleg geweest tussen Bibi en Trump. Door Gaza achter te laten zoals het er nu bijligt kon Trump in zijn eerste week al scoren met dit plan. En in een volledig verwoest Gaza die mensen daar laten was toen al volledig geblokkeerd.

Dit is echt niet pas een paar weken terug bedacht.
pi_216558474
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:05 schreef Tengano het volgende:

[..]
Trump heeft dit al heel heeeeeeel lang van tevoren gepland. En dan moet je denken aan de tijd dat hij nog aan de zijlijn stond en opa Biden vooral zijn best deed om vooral wakker te blijven en niet te struikelen.

Mogelijk is er toen al overleg geweest tussen Bibi en Trump. Door Gaza achter te laten zoals het er nu bijligt kon Trump in zijn eerste week al scoren met dit plan. En in een volledig verwoest Gaza die mensen daar laten was toen al volledig geblokkeerd.

Dit is echt niet pas een paar weken terug bedacht.
Juist.
Kushner heeft er al over geschreven. Maanden en maanden terug.

Nu alleen nog een plek voor de Gazanen regelen. Maar dat zijn kennelijk maar minor uitdagingen in dit plan.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:08:29 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216558475
Dit is toch typisch Trump, lekker controverse maken, olifant in de porseleinkast etc.

Of iets haalbaar is of niet zal hem toch een zorg zijn. Lekker weer golfen morgen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:10:24 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558496
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:08 schreef capricia het volgende:
Nu alleen nog een plek voor de Gazanen regelen. Maar dat zijn kennelijk maar minor uitdagingen in dit plan.
Of die mensen nou in Gaza aan het infuus hangen of ergens anders, dat maakt financieel helemaal niks uit ;)
pi_216558511
Dus Groenland is wat koud voor een vakantiehuisje en Gaza hoeft niet meer gesloopt te worden om er een hele grote en luxe golfbaan aan te leggen? Laat me eens raden: hij gaat het aanleggen van al die dingen laten doen door 1 van zijn eigen bedrijven.
pi_216558544
Ik mis waardering vanuit Israel. Trump zijn Duitse achtergrond heeft gezorgd voor een mate van efficiëntie, waar Kahane enkel van kon dromen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:18:34 #17
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216558562
Ik neem de ophef hierover trouwens niet serieus omdat behalve campussen afbreken en op straat schreeuwen met verhulde boodschappen dat de Joden weg moeten de wereld nooit met een concreet plan is gekomen dat invulling geeft aan de volgende problemen:

-Wie gaat de heropbouw betalen?
-Wie gaat Hamas ontwapenen?
-Waar laten we de Palestijnen tijdens de heropbouw?
-Hoe leggen we de geldstromen van Hamas plat?
-Welke autoriteit gaat Gaza regeren en wat wordt de uiteindelijke roadmap naar een Palestijnse staat?

Nu walst Trump er als een bulldozer doorheen.

Het is heel makkelijk om te roepen dat de "Palestijnen recht hebben op een staat" maar ja, als je niks doet wat dat vervolgens langdurig en duurzaam waar kan maken, moet je ook niet gek opkijken dat die staat er niet is en Trump ermee aan de haal gaat.
pi_216558583
Ik ben ook benieuwd of hij de VN zo gek denkt te krijgen om de Palestijnen te deporteren, of dat hij daar het Amerikaanse leger voor in wil gaan zetten.

Tarieven, deportatie en annexatie lijken Trumps favoriete oplossingen te zijn. Naast luxe golfbanen, natuurlijk.
pi_216558599
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik ben ook benieuwd of hij de VN zo gek denkt te krijgen om de Palestijnen te deporteren, of dat hij daar het Amerikaanse leger voor in wil gaan zetten.

Tarieven, deportatie en annexatie lijken Trumps favoriete oplossingen te zijn. Naast luxe golfbanen, natuurlijk.
De VN zeker niet. Dat zou het leger moeten doen. Of samenwerking met China, Rusland.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:22:59 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558610
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:21 schreef theunderdog het volgende:
De VN zeker niet. Dat zou het leger moeten doen. Of samenwerking met China, Rusland.
De Duitsers lijken mij ook wel een redelijk ervaren partij voor zoiets.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:23:04 #21
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216558614
Mooizo, onhoudbaar construct.

Misschien terug naar het oorspronkelijke nomadenbestaan in de aanpalende woestijnen voor de palestijnen?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216558642
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:22 schreef Tengano het volgende:

[..]
De Duitsers lijken mij ook wel een redelijk ervaren partij voor zoiets.
Dit dus. Word eens tijd dat Joden Duitsers bedanken voor al het goeds.
pi_216558675
Als ik in Trumps hoofd kruip:

quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:18 schreef Richestorags het volgende:
-Wie gaat de heropbouw betalen?
De VS en Israël, die hebben geld zat.

quote:
-Wie gaat Hamas ontwapenen?
Alle mensen deporteren, alle gebouwen afbreken en met een bulldozer er overheen. Dan is Hamas ook verdwenen.

quote:
-Waar laten we de Palestijnen tijdens de heropbouw?
In Jordanië en Libanon. Ze mogen ook niet meer terugkomen.

quote:
-Hoe leggen we de geldstromen van Hamas plat?
Denk groot: maak heel Gaza plat. Letterlijk. Dat moet toch gebeuren voor het bouwen van het luxe vakantieoord kan beginnen.

quote:
-Welke autoriteit gaat Gaza regeren en wat wordt de uiteindelijke roadmap naar een Palestijnse staat?
Trump zijn bedrijven, in samenwerking met Israël en de VS als geldschieters en voor de soldaten om de orde te handhaven.

quote:
Nu walst Trump er als een bulldozer doorheen.

Het is heel makkelijk om te roepen dat de "Palestijnen recht hebben op een staat" maar ja, als je niks doet wat dat vervolgens langdurig en duurzaam waar kan maken, moet je ook niet gek opkijken dat die staat er niet is en Trump ermee aan de haal gaat.
Die staten hebben ze al: Jordanië en Libanon.
pi_216558685
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:05 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Had je dan nog 40 jaar met deze ellende willen zitten? Gaza is nooit een succes geweest.

En de geschiedenis leert: wie Israël aanvalt, raakt zo een stuk land kwijt.
Kennelijk hardleers sommige mensen daar.
En jij denkt dat dit het oplost? Ik denk eerder dat ze het luchtruim in de VS extra goed in de gaten moeten houden als het zo ver komt. Zullen wel wat vliegtuigen richting hoge torens gevlogen worden.
pi_216558706
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:28 schreef Questular het volgende:

[..]
En jij denkt dat dit het oplost? Ik denk eerder dat ze het luchtruim in de VS extra goed in de gaten moeten houden als het zo ver komt. Zullen wel wat vliegtuigen richting hoge torens gevlogen worden.
Ja, dat lokt hij zo wel uit. Maar dat is natuurlijk ook een goed excuus voor meer annexatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')