abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216571677
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 12:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik probeer het positieve maar ook onze eigen verantwoordelijkheid te benadrukken. Je kan niet een gorilla op het schoolplein loslaten en verwachten dat er nog vrolijk gespeeld gaat worden.

Er over klagen, geshockeerd en verbaasd zijn ook niet. Hoeveel signalen hebben we nog nodig van figuren als Donald, Poetin en onze migratie- en energiecrises dat we als EU een pro-actieve houding nodig hebben?
daar helemaal mee eens. de EU moet actie gaan ondernemen op allerlei vlakken, en snel. maar dan ook hier krachtig aangeven dat we dit niet accepteren.
pi_216571912
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 14:21 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
daar helemaal mee eens. de EU moet actie gaan ondernemen op allerlei vlakken, en snel. maar dan ook hier krachtig aangeven dat we dit niet accepteren.
Tja, 'de EU' is geen land. Hongarije zal het best steunen, Oostenrijk misschien ook wel. In Nederland is de minister van BuZa tegen, maar waarschijnlijk niet het hele kabinet. We hebben (gelukkig) geen Europese regering, dus 'de EU' kan niet echt reageren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216572422
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 14:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, 'de EU' is geen land. Hongarije zal het best steunen, Oostenrijk misschien ook wel. In Nederland is de minister van BuZa tegen, maar waarschijnlijk niet het hele kabinet. We hebben (gelukkig) geen Europese regering, dus 'de EU' kan niet echt reageren.
dat kan ze wel degelijk, het gaat om basic mensenrechten hier.
pi_216572466
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 14:21 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Wie is 'we'?
Want ik vind de denkrichting van Trump helemaal zo slecht nog niet.
Ja, er zitten haken en ogen aan, en we weten nog te weinig van de uitvoering. Maar van wederopbouw terwijl Hamas daar nog zit, kan geen spraken zijn. En dus lijden die mensen eindeloos door.
pi_216572862
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 15:20 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wie is 'we'?
Want ik vind de denkrichting van Trump helemaal zo slecht nog niet.
Ja, er zitten haken en ogen aan, en we weten nog te weinig van de uitvoering. Maar van wederopbouw terwijl Hamas daar nog zit, kan geen spraken zijn. En dus lijden die mensen eindeloos door.
hij wil alle mensen weg daar. dat is een schending van hun mensenrechten. snap niet hoe je dat wel een goede denkrichting vind.
pi_216573219
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 15:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
hij wil alle mensen weg daar. dat is een schending van hun mensenrechten. snap niet hoe je dat wel een goede denkrichting vind.
Rechts conservatieve modus zonder enig moraal aan: mensenrechten zijn woke liberale ideeën die achterhaald zijn als het ons selectief uitkomt. Het liefst zien we vanaf heden dagelijks een bizarre aanhouding waarbij iemand door politiegeweld dood gaat. Hoe meer we de libs ownen hoe beter. :')
pi_216573307
Israël laat er geen gras over groeien.
Ze hebben het IDF opdracht gegeven om voorbereidingen te treffen om de bevolking van Gaza te herlokeren.

https://www.haaretz.com/i(...)_blog_item#328533391

quote:
Israel orders military to prepare 'voluntary departure' of Palestinians from Gaza

Israeli Defence Minister Israel Katz has ordered his country’s army to prepare a plan allowing for the “voluntary departure of Gaza’s population”, Haaretz reports.

The order comes after US President Donald Trump’s remarks on Tuesday, which expressed strong support for the mass expulsion of Palestinians in the Gaza Strip to Egypt and Jordan.

At a joint press conference alongside Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, Trump said that the US was looking into running Gaza for the foreseeable future, displacing Palestinians from their homeland and turning the Palestinian territory into the “Riviera of the Middle East”.

His remarks have drawn a barrage of international criticism. UN Secretary-General Antonio Guterres, among others, said that is was "essential to avoid any form of ethnic cleansing," recalling the "right of Palestinians to simply live as human beings in their own land".

Despite some attemps by top US officials to walk back on his comments, Trump doubled down on his plans on Thursday, saying that Israel would turn Gaza over to the US after the end of the fighting.
https://www.middleeasteye(...)ontent=ap_2taiiegqys
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216573473
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 16:31 schreef capricia het volgende:
Israël laat er geen gras over groeien.
Ze hebben het IDF opdracht gegeven om voorbereidingen te treffen om de bevolking van Gaza te herlokeren.

https://www.haaretz.com/i(...)_blog_item#328533391
[..]
https://www.middleeasteye(...)ontent=ap_2taiiegqys
Om een plan te maken, dat is nog wel een stap voor 'voorbereidingen treffen'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216573498
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 16:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Om een plan te maken, dat is nog wel een stap voor 'voorbereidingen treffen'.
Een plan maken lijkt mij gewoon onderdeel van een goede voorbereiding.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216573523
Nog wat meer info, van The Hill:
https://thehill.com/polic(...)israel-palestinians/
quote:
Israel preparing for Palestinians’ departure from Gaza after Trump remarks

Israel is preparing for a mass departure of Palestinian residents from Gaza after President Trump floated a proposal for the U.S. to take control of the strip currently under Hamas control.

The Israeli military has been directed to be ready for Palestinians’ exiting via land crossings and “special arrangements for exit by sea and air,” said Israel Katz, the country’s defense minister, according to The Associated Press.

Trump shared his idea Tuesday during a joint press conference with Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu at the White House. The president said the U.S. should have the responsibility of clearing the territory of rubble and unexploded bombs and could help to rebuild the region.

“I think you’ll make that into an international, unbelievable place. … I don’t want to be cute, I don’t want to be a wise guy, but the Riviera of the Middle East. … This could be so magnificent,” he said.

Trump also said Palestinians could be permanently resettled from Gaza, and that they shouldn’t want to go back to the war-torn territory. However, White House press secretary Karoline Leavitt said Wednesday suggested relocation of Palestinians could be temporary.

Early Thursday morning, Trump returned to the topic of Gaza in a Truth Social post, doubling down on his proposal for the U.S. to take over the area. He also rebuffed the suggestion that the U.S. military would need to get involved if “necessary.”

“The Gaza Strip would be turned over to the United States by Israel at the conclusion of fighting. The Palestinians, people like Chuck Schumer, would have already been resettled in far safer and more beautiful communities, with new and modern homes, in the region,” the president wrote online.

“They would actually have a chance to be happy, safe, and free,” he continued. “The U.S., working with great development teams from all over the World, would slowly and carefully begin the construction of what would become one of the greatest and most spectacular developments of its kind on Earth. No soldiers by the U.S. would be needed! Stability for the region would reign!!!”

The Hill has reached out to Netanyahu’s office and Schumer for comment.

The Associated Press contributed.
Nou ben benieuwd welke landen zich allemaal aanmelden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216573738
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 16:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Een plan maken lijkt mij gewoon onderdeel van een goede voorbereiding.
Klopt. Maar hier gaat het volgens mij niet verder dan "zoek eens uit of het wel kan, we kunnen de president van Amerika niet negeren".
pi_216573774
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 17:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt. Maar hier gaat het volgens mij niet verder dan "zoek eens uit of het wel kan, we kunnen de president van Amerika niet negeren".
Ik denk dat Israël dit juist heel graag wil en direct aan de voorbereidingen begonnen is. En dat ze Trump maar al te graag aan hun woord gaan houden.

Het is wel afwachten welk land deze mensen op wil nemen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216573807
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 17:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat Israël dit juist heel graag wil en direct aan de voorbereidingen begonnen is. En dat ze Trump maar al te graag aan hun woord gaan houden.

De onderhandelingen lopen gewoon verder, Netanyahu is een crimineel, maar niet zo gek als Trump. Niemand gelooft dat deze hersenspinsel kan, ik denk zelfs Trump niet. Die dacht alleen even dat hij aan een bar zat te kletsen.
  donderdag 6 februari 2025 @ 18:02:22 #194
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216574308
quote:

[..]

Gelukkig is Merkel niet meer aan de macht...
  Moderator donderdag 6 februari 2025 @ 18:21:53 #195
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216574490
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 18:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gelukkig is Merkel niet meer aan de macht...
Magaïsten die kennelijk ineens voorstander zijn van open grenzen mogen ze in huis nemen. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216575154
quote:

[..]

Wellicht kan het aantal mensen nog wat worden teruggedrongen met die fijne Amerikaanse investeringen ;(
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 6 februari 2025 @ 19:16:19 #197
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216575191
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 16:48 schreef capricia het volgende:
Nog wat meer info, van The Hill:
https://thehill.com/polic(...)israel-palestinians/
[..]
Nou ben benieuwd welke landen zich allemaal aanmelden.
Ik zie het eerlijk gezegd somber in, maar zou me graag aangenaam laten verrassen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_216575678
quote:

[..]

Als die mensen in Europa asiel aanvragen gaan ze het krijgen lijkt me.
Ik houd mijn hart vast
pi_216575970
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 12:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
S-A is toch écht voor een tweestatenoplossing, zo communiceerden ze gisteren.
SA, Egypte, Engeland, Duitsland, Jordanie, de lijst is eindeloos. Trump staat er redelijk alleen voor, samen met Netanyahu dan.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator donderdag 6 februari 2025 @ 20:07:16 #200
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216576142
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als die mensen in Europa asiel aanvragen gaan ze het krijgen lijkt me.
Ik houd mijn hart vast
Het deel van de mensen die altijd de mond hebben over het sluiten van grenzen, maar die nu ineens op miraculeuze vinden dat de grenzen bij Gaza open moeten, zullen echt helemaal ontploffen daardoor ja. Consequenties waar ze niet over na hebben gedacht toen ze voor Trump zijn debiele plan aan het juichen waren.
pi_216576645
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het deel van de mensen die altijd de mond hebben over het sluiten van grenzen, maar die nu ineens op miraculeuze vinden dat de grenzen bij Gaza open moeten, zullen echt helemaal ontploffen daardoor ja. Consequenties waar ze niet over na hebben gedacht toen ze voor Trump zijn debiele plan aan het juichen waren.
Ik snap dat een Israëliër of Jood (enigszins) warm wordt van Trumps plan, en daar heb ik ook nog wel enige sympathie voor. Maar dat anderen het oké vinden, of zelfs toejuichen, om twee miljoen mensen te verdrijven, dat begrijp ik niet.

Als het zo ver komt dat Palestijnen hier komen zullen ze wel weer de schuld leggen bij een D66, GL of Timmerfrans. Het is zo ongelofelijk simpel
pi_216582679
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik snap dat een Israëliër of Jood (enigszins) warm wordt van Trumps plan, en daar heb ik ook nog wel enige sympathie voor. Maar dat anderen het oké vinden, of zelfs toejuichen, om twee miljoen mensen te verdrijven, dat begrijp ik niet.

Als het zo ver komt dat Palestijnen hier komen zullen ze wel weer de schuld leggen bij een D66, GL of Timmerfrans. Het is zo ongelofelijk simpel
Leg nu eens uit waarom je dat niet snapt, en vooral ook waarom je het laatste met het eerste verbind.

Alsof het 1 op 1 is.
pi_216582697
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 17:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
De onderhandelingen lopen gewoon verder, Netanyahu is een crimineel, maar niet zo gek als Trump. Niemand gelooft dat deze hersenspinsel kan, ik denk zelfs Trump niet. Die dacht alleen even dat hij aan een bar zat te kletsen.
Het kan juist prima. Het enige wat nog tegenzit is de medewerking van Egypte, Jordanie enz.
pi_216582737
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het kan juist prima. Het enige wat nog tegenzit is de medewerking van Egypte, Jordanie enz.
En als Trump morgen Nederland wil hebben, is dan ook alleen het gebrek aan medewerking van Duitsland, België en Frankrijk hetgene wat tegenzit?
pi_216582783
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
En als Trump morgen Nederland wil hebben, is dan ook alleen het gebrek aan medewerking van Duitsland, België en Frankrijk hetgene wat tegenzit?
Dit is een andere vraag. Want je kan het oneens zijn met de specifieke redenen van Trump. Maar een einde willen maken aan het probleem Gaza (dus de mensen die daar wonen verhuizen) is in essentie prima te doen.
pi_216582801
Er zijn er genoeg die weg willen. En terecht.
Maar het kan best nog wel eens gevaarlijk zijn om dit openlijk te verkondigen in Hamas-country.

twitter
pi_216582806
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit is een andere vraag. Want je kan het oneens zijn met de specifieke redenen van Trump. Maar een einde willen maken aan het probleem Gaza (dus de mensen die daar wonen verhuizen) is in essentie prima te doen.
Dat is exact dezelfde vraag. Maar jij vindt het blijkbaar wel redelijk het huis en land van de rechtmatige inwoners van Gaza af te pakken, maar bent het er niet mee eens als jou hetzelfde zou overkomen. Dus verzin je een verschil.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 14:10:13 #208
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216582816
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En de rest van de wereld minus de VS en Israel.
pi_216582827
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En de rest van de wereld minus de VS en Israel.
De VS werkt ook niet echt mee, of mogen de Palestijnen nu Texas al hebben? Want dat leek mij nou de meest logische locatie...
pi_216582831
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is exact dezelfde vraag. Maar jij vindt het blijkbaar wel redelijk het huis en land van de rechtmatige inwoners van Gaza af te pakken, maar bent het er niet mee eens als jou hetzelfde zou overkomen. Dus verzin je een verschil.
Ik woon niet in een gebied dat ervoor heeft gekozen een terreurgroep te steunen die op 7 oktober een slachting in Israel heeft aangericht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')