Ik snap dat een Israëliër of Jood (enigszins) warm wordt van Trumps plan, en daar heb ik ook nog wel enige sympathie voor. Maar dat anderen het oké vinden, of zelfs toejuichen, om twee miljoen mensen te verdrijven, dat begrijp ik niet.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het deel van de mensen die altijd de mond hebben over het sluiten van grenzen, maar die nu ineens op miraculeuze vinden dat de grenzen bij Gaza open moeten, zullen echt helemaal ontploffen daardoor ja. Consequenties waar ze niet over na hebben gedacht toen ze voor Trump zijn debiele plan aan het juichen waren.
Leg nu eens uit waarom je dat niet snapt, en vooral ook waarom je het laatste met het eerste verbind.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik snap dat een Israëliër of Jood (enigszins) warm wordt van Trumps plan, en daar heb ik ook nog wel enige sympathie voor. Maar dat anderen het oké vinden, of zelfs toejuichen, om twee miljoen mensen te verdrijven, dat begrijp ik niet.
Als het zo ver komt dat Palestijnen hier komen zullen ze wel weer de schuld leggen bij een D66, GL of Timmerfrans. Het is zo ongelofelijk simpel
Het kan juist prima. Het enige wat nog tegenzit is de medewerking van Egypte, Jordanie enz.quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
De onderhandelingen lopen gewoon verder, Netanyahu is een crimineel, maar niet zo gek als Trump. Niemand gelooft dat deze hersenspinsel kan, ik denk zelfs Trump niet. Die dacht alleen even dat hij aan een bar zat te kletsen.
En als Trump morgen Nederland wil hebben, is dan ook alleen het gebrek aan medewerking van Duitsland, België en Frankrijk hetgene wat tegenzit?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het kan juist prima. Het enige wat nog tegenzit is de medewerking van Egypte, Jordanie enz.
Dit is een andere vraag. Want je kan het oneens zijn met de specifieke redenen van Trump. Maar een einde willen maken aan het probleem Gaza (dus de mensen die daar wonen verhuizen) is in essentie prima te doen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
En als Trump morgen Nederland wil hebben, is dan ook alleen het gebrek aan medewerking van Duitsland, België en Frankrijk hetgene wat tegenzit?
Dat is exact dezelfde vraag. Maar jij vindt het blijkbaar wel redelijk het huis en land van de rechtmatige inwoners van Gaza af te pakken, maar bent het er niet mee eens als jou hetzelfde zou overkomen. Dus verzin je een verschil.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is een andere vraag. Want je kan het oneens zijn met de specifieke redenen van Trump. Maar een einde willen maken aan het probleem Gaza (dus de mensen die daar wonen verhuizen) is in essentie prima te doen.
En de rest van de wereld minus de VS en Israel.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het kan juist prima. Het enige wat nog tegenzit is de medewerking van Egypte, Jordanie enz.
De VS werkt ook niet echt mee, of mogen de Palestijnen nu Texas al hebben? Want dat leek mij nou de meest logische locatie...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En de rest van de wereld minus de VS en Israel.
Ik woon niet in een gebied dat ervoor heeft gekozen een terreurgroep te steunen die op 7 oktober een slachting in Israel heeft aangericht.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is exact dezelfde vraag. Maar jij vindt het blijkbaar wel redelijk het huis en land van de rechtmatige inwoners van Gaza af te pakken, maar bent het er niet mee eens als jou hetzelfde zou overkomen. Dus verzin je een verschil.
En voor die terreurdaad moet je de terroristen aanpakken, niet onschuldige mensen uit hun huis en uit hun land jagen. De vraag blijft dus exact hetzelfde, waarom zou een onschuldige Palestijn wel uit zijn land kunnen worden gejaagd en jij niet?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik woon niet in een gebied dat ervoor heeft gekozen een terreurgroep te steunen die op 7 oktober een slachting in Israel heeft aangericht.
Hamas is verweven in de Gazaanse-cultuur.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
En voor die terreurdaad moet je de terroristen aanpakken, niet onschuldige mensen uit hun huis en uit hun land jagen.
De steun voor Hamas zit rond de 30% in Gaza.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hamas is verweven in de Gazaanse-cultuur.
Het is geen 1 op 1 en toch zie je bij beide, hulde paar miljoen mensen gedwongen deporteren en alles is wef en d666, heel veel dezelfde namenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Leg nu eens uit waarom je dat niet snapt, en vooral ook waarom je het laatste met het eerste verbind.
Alsof het 1 op 1 is.
Maak daar maar 70% van.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
De steun voor Hamas zit rond de 30% in Gaza.
Wat heeft dat met links te maken?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:44 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Maak daar maar 70% van.
Trump heeft vandaag weer een prachtige zet gedaan, die corrupte van misbruik verdachte hoofdaanklager die ook nog eens moslim is, en daarmee alle schijn van onpartijdigheid al verloren heeft, eindelijk eens goed de waarheid verteld. Hij zal uiteindelijk niet anders kunnen dan opstappen, en dat is volkomen terecht, als je dan leest dat de aanklacht tegen Israel zeer dubieus tot stand is gekomen en waar Qatar via geldstromen richting het ICC ook nog eens een rol in heeft gespeeld. En ondertussen Assad al tig jaren zn gang laten gaan en nooit ook maar een vinger aangeraakt of zelfs ook maar een onderzoek naar gestart, laat staan dus een veroordeling. Het riekt bij veel van de instanties inmiddels vanwege de enorme instroom van corrupte en achtergestelde landen die de macht in die organisaties naar zich toe hebben getrokken, inmiddels keihard naar het joodje pestten. Waarom waren ze na 7 oktober oorderdovend stil? Waarom wordt er door dat strafhof niet eindelijk eens een zaak in gang gezet tegen het eeuwigdurende Jihadisme? Waarom wordt SA bij de VN geroemd om hun vrouwenrechten en er zelfs een voorzitterschap van kregen? Zou het iets met geld te maken hebben misschien? Waarom is Israel door de VN al zo opvallend ongelofelijk vaak veroordeeld maar zoals ik eerder zei de machthebbers in Syrie, China, SA, Turkije, Qatar, Rwanda, Congo, Sudan etc etc niet of nauwelijks?
En niemand die er iets van durft te zeggen of aan wilt doen. Behalve: Mr D J Trump.
En dan is de (linkse) wereld natuurlijk te klein.
Nee, want nepnieuws verspreiden is tegen de policy:quote:
Israel kan miljoenen deporteren - wij kunnen vervolgens die miljoenen weigeren.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is geen 1 op 1 en toch zie je bij beide, hulde paar miljoen mensen gedwongen deporteren en alles is wef en d666, heel veel dezelfde namen
Dat geloof je toch zeker zelf niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
De steun voor Hamas zit rond de 30% in Gaza.
Dus slechts 30% steun. Maar ze kunnen er wel volledig de dienst uitmaken. Sterker nog: een volledig ondergronds tunnelnetwerk bouwen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, want nepnieuws verspreiden is tegen de policy:
[ afbeelding ]
Ik ben wel benieuwd op welke grond jij denkt dat wij ze dan kunnen weigeren. In wat zouden zij verschillen van andere oorlogavluchtelingen en dat zelf na deportatiequote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israel kan miljoenen deporteren - wij kunnen vervolgens die miljoenen weigeren.
Volgens de polls zou Kamala ook winnen. Je moet gewoon kijken naar wat er op de ground gebeurt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, want nepnieuws verspreiden is tegen de policy:
[ afbeelding ]
Omdat het meerendeel van de rechterflank het vaak eens is met de keuzes van Trump van de laatste weken, en het overgrote deel (bijna iedereen) op links het verafschuwd wat Trump nu allemaal aan het uitvoeren is. Ik generaliseer dan maar een beetje, want het gaat echt om een heel klein gedeelte van de linkse en rechtse kiezers, die tegengesteld denken wat dit betreft.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:50 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wat heeft dat met links te maken?
Vind dat links/rechts gedoe in je posten infantiel overkomen.
Dat is ook wel het grootste probleem waarschijnlijk. Stel al zou een groot deel van de Palestijnen uit eigen keuze willen vertrekken, welk land zou ze welkom willen heten?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
De VS werkt ook niet echt mee, of mogen de Palestijnen nu Texas al hebben? Want dat leek mij nou de meest logische locatie...
Jawel.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 00:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd op welke grond jij denkt dat wij ze dan kunnen weigeren. In wat zouden zij verschillen van andere oorlogavluchtelingen en dat zelf na deportatie
Dat we ze niet willen daar verschillen wij niet van mening maar dat is geen grond tot weigeren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |