abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 12:22:12 #251
236264 crew  capricia
pi_216557967
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze kunne die palestijnen ook een aanbod doen , om naar de states te verhuizen

heeel ver bij Iran vandaan

https://localfirstaz.com/news-blog/youth-and-young-professionals
[..]

Dat heb ik ook al gedacht: Trump zijn plan, laat hij zelf maar die Palestijnen opvangen.

Maar je weet dat dat niet gaat gebeuren. Amerika de lusten, de rest de lasten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:22:23 #252
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216557969
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:20 schreef JopieKlaassen het volgende:
Een journalist moet helemaal niks. Geen enkele journalist is volledig ongekleurd. Daarbij kun je je toch wel achter de oren krabben als zelfs de Telegraaf het over absurd heeft.
Ik kan je reaktie wel duiden. Je zei immers ook al dat je de kwalificatie 'absurd' wel objectief vond :')
pi_216557984
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:22 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik kan je reaktie wel duiden. Je zei immers ook als dat je de kwalificatie 'absurd' wel objectief vond :')
Iedereen met een positief iq vindt het een absurd plan. Als een politicus voorstelt dat er in de bebouwde kom een minimumsnelheid van 120km/h moet komen mag je daar als journalist best iets van vinden. Net als elk ander hersendood plan van een waanzinnige.
pi_216557985
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Egypte mag dat prima vinden.

Egypte is geen rijk land, overbevolkt als je naar de hoeveelheid écht bewoonbaar land versus het aantal inwoners kijkt (110 miljoen mensen en groeiende op een bewoonbaar oppervlak van 30-50.000 km2) en heeft een aanzienlijke eigen problematiek (de altijd in de achtergrond sluimerende potentiële oorlog met Ethiopië bijvoorbeeld).

Daarnaast hebben de Syriërs, Soedanezen en Palestijnen allemaal een andere cultuur dan Egyptenaren en ook dat biedt spanningen.
Dank voor je genuanceerde reactie, wordt gewaardeerd. ^O^

Ik blijf wel benieuwd naar de reactie van @Homey, daar zijn op opvattingen mogelijk toch wat tegenstrijdig aan elkaar zijn (bijvoorbeeld: NL mag nee zeggen tegen massa-immigratie, Egypte moet ja zeggen tegen massa-immigratie).
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:28:15 #255
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558007
Heeft Hamas intussen al een enthousiaste reaktie gegeven?
pi_216558023
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:06 schreef Haushofer het volgende:
Een nieuw tijdperk van schaamteloosheid+ is aangebroken.
Waarom? of meer: waarom is dit ineens erger dan mensen laten leven in de overgebleven stenen wat Gaza is geworden?
pi_216558047
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:30 schreef HardMetal het volgende:

[..]
Je vergeet dat nadat palestijnen uit Kuweit weden getrapt nadat ze juichend de Irakezen binnenhaalden direct in Jordanie de boel op stelten zetten,een burgeroorlog begonnen met als hoogtepunt de premier daar vermoordden.

Er is geen land in die regio die dom genoeg is om de Palestijnen op te nemen. Ze weten daar allemaal precies wat ze te wachyen staat.
Alsof Amerika niet bij macht is om die landen te dwingen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:34:41 #258
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216558051
Mogen Palestijnen daar dan wel op vakantie of dat ook niet?
pi_216558055
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom? of meer: waarom is dit ineens erger dan mensen laten leven in de overgebleven stenen wat Gaza is geworden?
Waar heeft Amerika alle Irakezen en mensen uit Kouweit herplaatst nadat alles aan puin was geschoten? Ik heb dat volgens mij even gemist.
pi_216558059
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ga dan onderhandelen met hen aan tafel en nodig meteen ook even wat representatieven uit van de gebieden waar ze naartoe gedeporteerdverhuisd zouden worden.
pi_216558062
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Alsof Amerika niet bij macht is om die landen te dwingen.
Dan zal China deze landen met open armen verwelkomen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 12:36:01 #262
236264 crew  capricia
pi_216558064
Het project Gaza zoals het nu is, werkt gewoon niet. Dat is toch wel duidelijk voor iedereen, denk ik.

Tijd voor out of the box verfrissende ideeën.
(En etnische zuiveringen horen daar wmb niet bij)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216558077
Maar laten we de VS vooral eens weg zien te houden uit het Midden Oosten. We plukken nog steeds de wrange vruchten van hun avontuur uit 2003. Geen zin in weer een dikke 20 jaar extra aan door de VS veroorzaakt gezeik.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:37:45 #264
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216558078
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:36 schreef capricia het volgende:
Het project Gaza zoals het nu is, werkt gewoon niet. Dat is toch wel duidelijk voor iedereen, denk ik.

Is het gedwongen deporteren van miljoenen en hun land aan iemand anders geven een verfrissend ideetje?
pi_216558082
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:36 schreef capricia het volgende:

Misschien moeten we Israël anders verplaatsen. Genoeg mensen hier die het een prima oplossing vinden om 1 van de 2 partijen ergens anders onder te brengen. Dan kan dat net zo goed Israël zijn toch?
pi_216558083
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:24 schreef Richestorags het volgende:
Oké, als we dit dan niet willen, welk redelijk alternatief is er geboden? Wie heeft er een plan voor de ontwapening van de groepering die zegt dat er nog "een miljoen 7 Oktober's" zullen komen zolang Israël de Palestijnse gebieden = (heel Israël) bezet? Dat is namelijk de absolute basisvoorwaarde voor een realistische vrede.

Wie heeft er een plan dat nog beter is dan het plan wat die Egyptenaar met zijn Nobelprijs voor de Vrede destijds weigerde?

De hele wereld heeft een jaar lang op zijn gat gezeten en nu stapt Trump in dat gat. Niemand wil zijn handen branden aan dit dossier. Dit is nu het resultaat.
Eens. Neemt overigens niet weg dat ik puur individueel tegen dit plan ben. Simpelweg omdat het het einde van de Gaza-oorlogen zou betekenen. Zonde.
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:39:08 #267
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_216558087
Naam en slogan zijn al gelekt 😱

From the river to the sea, it's all Mar-a-Gazo that you see.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:39:11 #268
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216558091
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:14 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Absurd lijkt me een vrij objectieve kwalificatie. En ik zal je alvast voor zijn: Ik ben links noch woke.
De niet absurde ideeën hebben ook niet echt gewerkt de afgelopen decennia.

Overigens denk ik niet dat buurlanden hier ooit voor zullen gaan want die hebben genoeg ervaring met Palestijns terrorisme.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_216558094
Zolang de "palestijnen" oorlog voeren met Israel zijn het de broeders van de islamitische staten, maar onderdak verlenen ho maar 8)7
Waarom niet naar Iran verhuizen, het zijn hun supporters en er is een streng islamitisch regime, een win-win voor alle partijen *O*
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_216558096
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:35 schreef Questular het volgende:

[..]
Waar heeft Amerika alle Irakezen en mensen uit Kouweit herplaatst nadat alles aan puin was geschoten? Ik heb dat volgens mij even gemist.
De mate destructie is niet te vergelijken. Gaza is nagenoeg volledig plat.

Maar je kan er ook voor zijn om het zo te laten, en de Gazanen in tentjes te laten leven tussen het puin. Of het opbouwen, en het vervolgens weer door Israel te laten bombarderen. Ben ik zelf meer voor. Lekker de status quo hanteren, zodat wij nog veel topics kunnen openen.

Maar Trump wil er een einde aan maken.
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 12:40:30 #271
236264 crew  capricia
pi_216558097
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Is het gedwongen deporteren van miljoenen en hun land aan iemand anders geven een verfrissend ideetje?
Etnische zuiveringen horen daar niet bij, schrijf ik.

Maar dat het project Gaza niet werkt, is toch wel duidelijk?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 12:41:08 #272
236264 crew  capricia
pi_216558101
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:38 schreef Questular het volgende:

[..]
Misschien moeten we Israël anders verplaatsen. Genoeg mensen hier die het een prima oplossing vinden om 1 van de 2 partijen ergens anders onder te brengen. Dan kan dat net zo goed Israël zijn toch?
Hoe de machtsverhoudingen nu liggen, is dat niet reëel. Dat gaat niet gebeuren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:41:11 #273
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216558102
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:35 schreef Questular het volgende:

[..]
Irak heeft a) genoeg ruimte om mensen intern te verplaatsen en b) Irakezen zijn in grote getalen naar Europa en omliggende landen gevlucht.

Zowel a als b geldt niet echt voor de Palestijnen dus je praat over een totaal andere situatie. De uitgangssituatie is nu dat heel Gaza plat ligt. Waar wil jij de Palestijnen laten tijdens de heropbouw?

Dit overigens met het uitgangspunt dat de heropbouw überhaupt gaat plaatsvinden. Wie gaat voor de kosten opdraaien?

Dit overigens met het uitgangspunt dat iemand voor de kosten gaat opdraaien zolang Hamas er nog zit. Wie gaat Hamas wegkrijgen?

Vragen, vragen, vragen.

Tenzij al deze vragen opgelost gaan worden, is het humaner om de situatie zoals die nu is voort te laten duren? Dan sterven de Palestijnen langzaam af in een gebied vol met puin, ziekte en honger. Hetgeen wat wél schaamteloos is aan de oplossing van Trump is dat Amerika er weer geld aan moet verdienen (net als aan de Oekraïne oorlog).
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:41:33 #274
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216558104
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:24 schreef Richestorags het volgende:
Oké, als we dit dan niet willen, welk redelijk alternatief is er geboden? Wie heeft er een plan voor de ontwapening van de groepering die zegt dat er nog "een miljoen 7 Oktober's" zullen komen zolang Israël de Palestijnse gebieden = (heel Israël) bezet? Dat is namelijk de absolute basisvoorwaarde voor een realistische vrede.

Wie heeft er een plan dat nog beter is dan het plan wat die Egyptenaar met zijn Nobelprijs voor de Vrede destijds weigerde?

De hele wereld heeft een jaar lang op zijn gat gezeten en nu stapt Trump in dat gat. Niemand wil zijn handen branden aan dit dossier. Dit is nu het resultaat.
Ik blijf erbij. Het is dat Putin alleenheerser is anders had hij het makkelijk kunnen spinnen dat Oekraine van Rusland zou moeten worden alleen vanwege een aanslag. Zullen ongetwijfeld mensen zijn in de KGB die deze psy-op zouden willen uitvoeren.
pi_216558110
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:38 schreef Questular het volgende:

[..]
Absoluut. Het enige wat Israel meeheeft is dat ze bewezen hebben de sterkste partij te zijn. Dat vraagt om een bepaalde mate van respect. Maar in essentie zouden inderdaad beide volkeren verplaatst kunnen worden.
pi_216558111
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar je kan er ook voor zijn om het zo te laten, en de Gazanen in tentjes te laten leven tussen het puin. Of het opbouwen, en het vervolgens weer door Israel te laten bombarderen. Ben ik zelf meer voor. Lekker de status quo hanteren, zodat wij nog veel topics kunnen openen.

Wat lekker rebels van je doen alsof je deze situatie wel leuk vindt.
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:43:28 #277
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216558123
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Project Gaza.

Wat een gotspe tegen de eeuwenoude geschiedenis.
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:43:39 #278
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216558124
Mensen zijn van nature gehecht aan hun huis en haard en geboortegrond. Gedwongen verhuizingen zijn m.i. in alle opzichten moreel verwerpelijk, wie het ook betreft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216558126
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:42 schreef Questular het volgende:

[..]
Wat lekker rebels van je doen alsof je deze situatie wel leuk vindt.
Het is meer cynisme. 70 jaar + ellende, daar moet toch wat aan veranderen?

Beide volkeren kunnen het niet zelf. Dan moet het geforceerd. Of Trump zijn plan met Gaza nu de juiste is is nog sterk de vraag. Maar ik denk zelf dat het gewoon een manier van onderhandelen is.
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 12:44:18 #280
236264 crew  capricia
pi_216558135
Is er al een businesscase voor de herontwikkeling? Kan me zo voorstellen dat een aantal bedrijven hier wel interesse in hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:44:50 #281
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216558142
Als Trump morgen roept dat Nederland van de VS moet worden, desnoods met geweld dan zullen er hordes mensen dat toejuichen. Inclusief mensen op dit forum en het zelfs verdedigen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:44:54 #282
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216558143
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Tja of je zou kunnen zeggen dat het project Israël in die regio niet werkt. Is maar net vanaf welke kant je er naar kijkt. Er was ooit een moment dat er wel naar vrede op langer termijn werd gekeken en die nog reëel leek. Er is zoveel verlies geweest aan beide kanten de laatste jaren, ik zie geen scenario zonder veel doden komende jaren.
pi_216558149
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee joh, dit plan is puur het verplaatsen van het probleem om, vanuit expansiedrift, weer een extra stukje grondgebied voor de VS te kunnen claimen.

Trump is een rasechte opportunist.
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:46:15 #284
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558159
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Absoluut. Het enige wat Israel meeheeft is dat ze bewezen hebben de sterkste partij te zijn. Dat vraagt om een bepaalde mate van respect. Maar in essentie zouden inderdaad beide volkeren verplaatst kunnen worden.
Met dat verschil dat de Joden daar hun roots hebben en het het beloofde land is wat hun gegeven is, nadat ze uit Egypte zijn gevlucht.

Koning David heeft daar geregeerd. De complete historie van de Joden ligt in dat land. En dat is ook waar de 'palestijnen' van af willen. De Joden zijn hun vijand en die moeten volgens hun religie vernietigd worden.
pi_216558167
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:44 schreef Origami94 het volgende:
Als Trump morgen roept dat Nederland van de VS moet worden, desnoods met geweld dan zullen er hordes mensen dat toejuichen. Inclusief mensen op dit forum en het zelfs verdedigen.
Ik zou het helemaal top vinden als Nederlanders die onderdeel willen zijn van Amerika, worden gedeporteerd naar Amerika. Vooral omdat een groot deel van die mensen wappies zijn met een al hier een waardeloos salaris.

Dat wordt een heerlijk leven van paycheck naar paycheck in Amerika :)
pi_216558178
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:45 schreef FYazz het volgende:

[..]
Nee joh, dit plan is puur het verplaatsen van het probleem om, vanuit expansiedrift, weer een extra stukje grondgebied voor de VS te kunnen claimen.
Hoezo?
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:47:28 #287
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_216558181
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:44 schreef capricia het volgende:
Is er al een businesscase voor de herontwikkeling? Kan me zo voorstellen dat een aantal bedrijven hier wel interesse in hebben.
Wordt gewoon één groot Trump resort, Mar-a-Gazo.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:48:01 #288
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216558190
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik zou het helemaal top vinden als Nederlanders die onderdeel willen zijn van Amerika, worden gedeporteerd naar Amerika. Vooral omdat een groot deel van die mensen wappies zijn met een al hier een waardeloos salaris uitkering.

Dat wordt een heerlijk leven van paycheck naar paycheck in Amerika :)
Fixed

Moet bekennen dat ik er een persoonlijk ken, al zit hij volgens mij niet op FOK!
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:48:17 #289
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216558192
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:41 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik blijf erbij. Het is dat Putin alleenheerser is anders had hij het makkelijk kunnen spinnen dat Oekraine van Rusland zou moeten worden alleen vanwege een aanslag. Zullen ongetwijfeld mensen zijn in de KGB die deze psy-op zouden willen uitvoeren.
Als je niet wil dat figuren als Putin en Trump hun gang gaan moet je er wat tegenover zetten. Besluiteloosheid, zwakte en de "kamer niet lezen" (om even een Anglicisme erin te gooien) leiden ertoe dat je bent overgeleverd aan de grillen van deze figuren.

Kennelijk vinden wij de Palestijnen niet belangrijk genoeg om aan te bieden dat wij wel even Hamas gaan ontwapenen en/of de heropbouw financieren. Kennelijk vinden de Arabieren ze niet belangrijk genoeg (of hebben ze slechte ervaringen uit het verleden) om huizen voor hen te bouwen en/of ze op te nemen in eigen land.
pi_216558194
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:46 schreef Tengano het volgende:

[..]
Met dat verschil dat de Joden daar hun roots hebben en het het beloofde land is wat hun gegeven is, nadat ze uit Egypte zijn gevlucht.

Koning David heeft daar geregeerd. De complete historie van de Joden ligt in dat land. En dat is ook waar de 'palestijnen' van af willen. De Joden zijn hun vijand en die moet volgens hun religie vernietigd worden.
Irrelevant.

Het gaat om invloed en macht. Roots is een volstrekt irrelevant gegeven.
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:48:31 #291
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216558197
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoezo?
Stel je zou op een bepaalde manier toch 2 miljoen Palestijnen naar Jordanië verplaatsen, denk je hoe dat daar zal gaan? En dat er daarna geen conflicten meer zullen zijn voor Israël?
pi_216558199
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:44 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat Musk ze op Mars wilt zetten.
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 12:49:13 #293
236264 crew  capricia
pi_216558206
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Tja of je zou kunnen zeggen dat het project Israël in die regio niet werkt. Is maar net vanaf welke kant je er naar kijkt. Er was ooit een moment dat er wel naar vrede op langer termijn werd gekeken en die nog reëel leek. Er is zoveel verlies geweest aan beide kanten de laatste jaren, ik zie geen scenario zonder veel doden komende jaren.
Het is het allemaal zo cynisch. Sorry daarvoor.

Maar Project Israël werkt prima. Bij ieder conflict wordt dat land zo ongeveer groter. Ze hebben de machtigste bondgenoten van de wereld aan hun zijde.
En ik zie dat niet veranderen op de korte termijn.
Project Gaza daarentegen... :{
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:49:54 #294
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216558216
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:48 schreef theunderdog het volgende:
Irrelevant.

Het gaat om invloed en macht. Roots is een volstrekt irrelevant gegeven.
Mooi, laten we dan de Westbank in Fase 2 ook gelijk maar leegruimen.
pi_216558217
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Stel je zou op een bepaalde manier toch 2 miljoen Palestijnen naar Jordanië verplaatsen, denk je hoe dat daar zal gaan? En dat er daarna geen conflicten meer zullen zijn voor Israël?
Er zullen altijd conflicten zijn voor Israel. Maar het probleem 'Gaza' is dan voorbij. Een verdeling van de Gazanen naar meerdere landen, maakt eenheid ook een stuk ingewikkelder.
pi_216558242
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:49 schreef Tengano het volgende:

[..]
Mooi, laten we dan de Westbank in Fase 2 ook gelijk maar leegruimen.
Wat dat met je roots verhaaltje te maken heeft is mij een raadsel.
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:52:26 #297
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216558255
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als je niet wil dat figuren als Putin en Trump hun gang gaan moet je er wat tegenover zetten. Besluiteloosheid, zwakte en de "kamer niet lezen" (om even een Anglicisme erin te gooien) leiden ertoe dat je bent overgeleverd aan de grillen van deze figuren.

Kennelijk vinden wij de Palestijnen niet belangrijk genoeg om aan te bieden dat wij wel even Hamas gaan ontwapenen en/of de heropbouw financieren. Kennelijk vinden de Arabieren ze niet belangrijk genoeg (of hebben ze slechte ervaringen uit het verleden) om huizen voor hen te bouwen en/of ze op te nemen in eigen land.
Victim blaiming.

Had dat meisje van 11 in Nieuwegein maar PVV moeten stemmen.
pi_216558257
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoezo?
Volgens mij worden de onderliggende spanningen geenzins werkelijk aangepakt met dit plan.
De landen in de regio mogen de mensen en de problematiek opvangen (en hier zelf voor betalen). Dubbelop dus.

VS krijgt er relatief goedkoop een stuk grondgebied bij en kan stenen gaan stapelen om de eigen schatkist (die onder water staat) te vullen.

Nergens dient dit plan werkelijk de belangen van de regio. Nog los van het gegeven dat Amerika ook niet bepaald een goede reputatie heeft als het gaat om (weder)opbouw.
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:53:32 #299
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216558275
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is het allemaal zo cynisch. Sorry daarvoor.

Maar Project Israël werkt prima. Bij ieder conflict wordt dat land zo ongeveer groter. Ze hebben de machtigste bondgenoten van de wereld aan hun zijde.
En ik zie dat niet veranderen op de korte termijn.
Project Gaza daarentegen... :{
De gene met machtige vriendjes zou wel meer rechten mogen hebben? Zou niet zeggen dat project Israël een succes is als je ziet dat honderdduizenden zijn gesneuveld. Beide partijen hebben zich schuldig gemaakt aan het doden van onschuldige burgers.
pi_216558285
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:52 schreef FYazz het volgende:

[..]
Volgens mij worden de onderliggende spanningen geenzins werkelijk aangepakt met dit plan.
De landen in de regio mogen de mensen en de problematiek opvangen (en hier zelf voor betalen). Dubbelop dus.

VS krijgt er relatief goedkoop een stuk grondgebied bij en kan stenen gaan stapelen om de eigen schatkist (die onder water staat) te vullen.
Opgelost is overdreven, inderdaad. Maar zoals ik al zei: het Gaza probleem is klaar. En verdeling van de Gazanen over meerdere landen, maakt eenheid een stuk ingewikkelder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')