Nee, het was een extra gerecht buiten de standaard kaart om.quote:
Dat eten we soms als hoofdgerecht, prima te doen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:57 schreef sigme het volgende:
Dat doet me er aan denken dat we een jaar geleden in een Duits restaurant het ons onbekende nagerecht 'Kaiserschmarren' kozen. Dat moet ik nog steeds een keer zelf maken.
Dat was lekker![]()
Wat ik kocht voor onder de 20duizend is nu 38duizend waard geloof ikquote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:00 schreef derLudolf het volgende:
@:sigme jij doet ook in edelmetalen ja. Ik dacht vanavond laat ik even opschrijven wat ik allemaal heb gekocht, wanneer en voor welke prijs.
Vrijdag nog weer wat opgehaald en man bij goudwisselkantoor was helemaal enthousiast "ja vandaag is er weer een record prijs gehaald"
Wat me overigens nog meer op is gevallen: februari vorig jaar kocht ik een zilveren Philharmoniker voor ¤29,75 en afgelopen maand koste deze ¤38,05Dat is een veel sterkere stijging dan van goud.
Dat lijkt mee en smakelijk ontbijt. Zonder de custard graag en de appeltaart liefst lekker koel.quote:
Afgesproken, ook die op chocolademelk?quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:05 schreef flipsen het volgende:
Geef jouw portie slagroom maar aan mij @:Kaatje1
De schoorsteenveger vereiste geen volledig afgetimmerd en brandveilig dak en nog tien andere dakgerelateerde dingen "voor ie zijn werk kon doen binnen de kaders van de Duitse wetgeving" , en veegde gewoon?quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:27 schreef z80 het volgende:
Schoorsteenveger is weer langs geweest. Ik mag weer een jaar door stoken met de huidige ketel.
Zowel voor als achter ligt het dak nu dicht met isolatie. De dakkapellen voor zijn ingepakt, en er wordt tussen de pauzes door, gewerkt aan de dakkapel achter.
Gezien de starttijd, pauze voor koffie, middagpauze en stoptijd, is het niet gek dat het zo lang duurt voor een dak hier in Duitsland klaar is. En van efficiënt werken hebben ze nog niet gehoord. Het kan een stuk sneller met minder moeite en net zo hard werken.
Ja. Ik ben ook niet team #warmeappeltaart. Word ik misselijk vanquote:Op woensdag 5 februari 2025 09:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat lijkt mee en smakelijk ontbijt. Zonder de custard graag en de appeltaart liefst lekker koel.
Schoorsteenveger meet de verbrandingsgassen van de verwarming. Controleert of de afvoerpijp gasdicht is. En via een luikje onderaan de schoorsteen of de pijp schoon en vrij is. Zo niet gaat de ragebol er doorheen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
De schoorsteenveger vereiste geen volledig afgetimmerd en brandveilig dak en nog tien andere dakgerelateerde dingen "voor ie zijn werk kon doen binnen de kaders van de Duitse wetgeving" , en veegde gewoon?
Met dik deegquote:Op woensdag 5 februari 2025 10:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. Ik ben ook niet team #warmeappeltaart. Word ik misselijk vanKleffe koele zachte binnenkant
Wat klinkt dit allemaal klunzig zeg.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:26 schreef z80 het volgende:
Dakdekkert hoeft maar 1 kant te trainen in de sportschool. Hij loopt al een tijdje de stijger op met wat pannen op zijn schouder.
Van een ladder waar een karretje op zit hebben ze hier nog niet gehoord.
Mijn geheim is citroenrasp door het deegquote:Op woensdag 5 februari 2025 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Met dik deeg![]()
Toch jammer dat ik het recept van de appeltaart van mijn moeder niet heb. Die was zo lekker dat visite altijd teleurgesteld was als ze eens iets anders had gebakken.
OMG dit!!quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:02 schreef fietsie het volgende:
Ik krijg bij koude appeltaart altijd de associatie met van die gekoelde bakkersappeltaart met harde scherpe stukjes klokhuisrestant enzo in de stukjes appel...
Dus doe mij maar lauwwarm zelfgebakken, met abrikozen- of rabarberjam erop.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn geheim is citroenrasp door het deeg
Dat heb ik met meer recepten van mijn moeder. Haar cake, gehaktballen. Maar ook de rode kool en hachee al denk ik bij de laatste twee dat zij er flinke lading suiker erbij deedquote:Op woensdag 5 februari 2025 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Met dik deeg![]()
Toch jammer dat ik het recept van de appeltaart van mijn moeder niet heb. Die was zo lekker dat visite altijd teleurgesteld was als ze eens iets anders had gebakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |