Jawelquote:Op zondag 16 februari 2025 23:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Toch niet de A2 tussen Amsterdam en Utrecht? Dat wegvak is breder dan het circuit van Zandvoort.
Oh, dat vind ik ook een lastige merk ik. Rij ik netjes 30 op een 30km-weg tijdens rijles, komt er een Mercedes of Audi die met 50km erlangs zoeft.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Je moet je nooit door een andere weggebruiker laten opjagen.
Is ook wel rij-ervaring. Na een poos je rbw te hebben denk je veelal "Ok, whatever, ga er maar langs".quote:Op maandag 17 februari 2025 09:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik ook een lastige merk ik. Rij ik netjes 30 op een 30km-weg tijdens rijles, komt er een Mercedes of Audi die met 50km erlangs zoeft.
Waarom rij je daar links dan?quote:Op zondag 16 februari 2025 23:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ja ik heb soms van die achmeds die met 120 km/u willen rijden op de A2 overdag (dan mag je maar 100) en dan gaan ze lopen tüteren.
Diverse redenenquote:
Je koopt niet een huis met garage om NIET in de garage te parkeren haha.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Je hoeft je auto niet per se in de garage te zetten he, je kan die ook gebruiken als schuur.
.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
We hebben in Nederland geen rijstrook die gereserveerd is voor mensen die harder dan de Vmax rijden.
Ik zie de meerwaarde niet zo tenzij je echt een peperdure lamborghini hebt. Auto's zijn gemaakt om ook buiten te kunnen staan.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:24 schreef DX11 het volgende:
[..]
Je koopt niet een huis met garage om NIET in de garage te parkeren haha.
Het langere niet-roesten van de auto? Lijkt mij zeker een meerwaarde.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik zie de meerwaarde niet zo tenzij je echt een peperdure lamborghini hebt. Auto's zijn gemaakt om ook buiten te kunnen staan.
Waar gaat je auto normaal gesproken roesten dan? Is er meestal niet al iets anders aan versleten voordat dat echt een probleem wordt?quote:Op maandag 17 februari 2025 16:00 schreef DX11 het volgende:
[..]
Het langere niet-roesten van de auto? Lijkt mij zeker een meerwaarde.
Plus warme auto als je 's ochtends weg rijdt.
Plus niet krabben.
Enz.
Soms blijft het ook gewoon lastig. Bij mijn vriend is de oprit nogal smal en daar staat ook regelmatig een auto voor (parkeervak overkant smalle straat), maar ook de twee parkeervakken direct naast de oprit tot aan de oprit vol geparkeerd. Hij draait hem er altijd zo in, maar woont er ook al jaren. Mij kost het wat meer moeite, want ik ben wat banger voor de autoquote:Op zondag 16 februari 2025 19:43 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Achteruit inparkeren lukt meestal wel maar niet bij mij thuis (lukt wel maar duurt lang), krappe straat met aan de ene kant parkeervakken en aan de andere kant fileparkeren. Er staat vaak een busje (twee buurmannen hebben voor hn nwerk een groot busje voor de deur staan).
Vandaag weer 10 minuten bezig geweest met inparkeren, hoe doe je dit efficiënt?
Situatie in paint.
[ afbeelding ]
-je gezuig met je mention mag je voor je houden-
quote:Op zondag 16 februari 2025 19:43 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Achteruit inparkeren lukt meestal wel maar niet bij mij thuis (lukt wel maar duurt lang), krappe straat met aan de ene kant parkeervakken en aan de andere kant fileparkeren. Er staat vaak een busje (twee buurmannen hebben voor hn nwerk een groot busje voor de deur staan).
Vandaag weer 10 minuten bezig geweest met inparkeren, hoe doe je dit efficiënt?
Situatie in paint.
[ afbeelding ]
-je gezuig met je mention mag je voor je houden-
Kan, maar dan reed je daar al even. Als er dan getüterd wordt, zat er waarschijnlijk al even eentje in je reet te duwen. Wat ook echt dom gedrag is, maar de slimmere manier om daar mee om te gaan is ze gewoon zsm te laten gaan door op te schuiven. Ik ga in ieder geval niet op het reactievermogen van iemand die opgefokt in de auto zit vertrouwen.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Diverse redenen
- soms kom je van een knooppunt en je op een van de linkerbanen uit
Eh, even snel vrachtwagens voorbij, ik zie het probleem niet. Heb ik nooit getüter voor gekregen (in, ter illustratie, de zeg 15 jaar dat ik rondkar inmiddels).quote:- soms heb je twee vrachtwagens die elkaar proberen in te halen ( zou verboden moeten worden maar ja VVD hè), dan kom je dus al op de derde baan uit van rechts gezien
Zelfde verhaal als de vrachtwagens, als ze écht zo langzaam gaan, ben je er ook binnen no time voorbij.quote:- soms heb je een oma die te langzaam (onder de vmax nog) rijdt op baan 3 of 4 vanaf rechts gezien
Ik vermoed dat het getüter vooral een gevolg is van niet goed genoeg anticiperen. Iemand die (veel) te hard rijdt, ziet doorgaans iemand die even aan het inhalen is niet als een probleem (en als het te lang duurt, stuiven ze je gewoon rechts voorbij). Wat wél getoeter oplevert, is plots een traag hok voor ze gooien of gewoon stoïcijns links blijven plakken.quote:etc.
We hebben in Nederland geen rijstrook die gereserveerd is voor mensen die harder dan de Vmax rijden. Het is te allen tijde verboden om harder dan de Vmax te rijden. Dus ook voor achmed op baan 5 (van rechts gezien) op de A2 Amsterdam - Utrecht.
.Ja maar aan de andere kant is het niet gek dat ik niet verwacht dat er iemand zo keihard aan komt rijden op de linkerbaan terwijl de maximumsnelheid 100 km/ u is.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:48 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Kan, maar dan reed je daar al even. Als er dan getüterd wordt, zat er waarschijnlijk al even eentje in je reet te duwen. Wat ook echt dom gedrag is, maar de slimmere manier om daar mee om te gaan is ze gewoon zsm te laten gaan door op te schuiven. Ik ga in ieder geval niet op het reactievermogen van iemand die opgefokt in de auto zit vertrouwen.
[..]
Eh, even snel vrachtwagens voorbij, ik zie het probleem niet. Heb ik nooit getüter voor gekregen (in, ter illustratie, de zeg 15 jaar dat ik rondkar inmiddels).
[..]
Zelfde verhaal als de vrachtwagens, als ze écht zo langzaam gaan, ben je er ook binnen no time voorbij.
[..]
Ik vermoed dat het getüter vooral een gevolg is van niet goed genoeg anticiperen. Iemand die (veel) te hard rijdt, ziet doorgaans iemand die even aan het inhalen is niet als een probleem (en als het te lang duurt, stuiven ze je gewoon rechts voorbij). Wat wél getoeter oplevert, is plots een traag hok voor ze gooien of gewoon stoïcijns links blijven plakken.
Kwestie van verder vooruitkijken, accepteren dat anderen vrij zijn om boetes op te lopen en voor de veiligere manier kiezen, wat dus inhoudt dat je zeker even dubbelcheckt hoe snel iemand in je linkerspiegels groter ziet worden.
Da's ervaring. Komt nog wel.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
.Ja maar aan de andere kant is het niet gek dat ik niet verwacht dat er iemand zo keihard aan komt rijden op de linkerbaan terwijl de maximumsnelheid 100 km/ u is.
Ik vrees van nietquote:
Helaas houdt niet iedereen zich aan de verkeersregels, en houdt dus ook niet iedereen zich aan de maximum snelheid. Maar dat leer je nog wel.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:]
.Ja maar aan de andere kant is het niet gek dat ik niet verwacht dat er iemand zo keihard aan komt rijden op de linkerbaan terwijl de maximumsnelheid 100 km/ u is.
Ik hoop. Da's het enige wat ik kan.quote:
Dat weet-ie allang. Echt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 17:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Helaas houdt niet iedereen zich aan de verkeersregels, en houdt dus ook niet iedereen zich aan de maximum snelheid. Maar dat leer je nog wel.
IJdele hoop.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 17:29 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik hoop. Da's het enige wat ik kan.
Niet verwachten, kijken.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
hoop is uitgestelde teleurstellingquote:Op dinsdag 18 februari 2025 17:29 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik hoop. Da's het enige wat ik kan.
quote:Op maandag 20 januari 2025 19:12 schreef Troel het volgende:
OK, een vraag voor de auto-mensen. Mijn zoon heeft, als het even meezit over een maand zijn rijbewijs. Hij rijdt in een schakelauto. Ik denk dat het handig is om dat bij te houden, maar alle familieleden hebben een automaat. In hoeverre is het dus praktisch om een oud autootje te hebben waarin hij kan schakelen? Het gaat me in dezen niet om de kosten (als het niet te betalen zou zijn, zou ik er niet eens naar kijken). Hij is nog geen 18, dus hij mag er nog niet alleen mee op pad. Maar ergens in mij vind ik het zonde om meteen dat schakelen voor hem te laten vervallen zeg maar als hij in onze auto's zou gaan rijden?
Iemand hier ervaring mee? Wat is handig?
Ik denk zelf dat je de belangrijkste automatismen van het schakelen voldoende onder de knie zult hebben door het lessen zelf.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 17:58 schreef Troel het volgende:
En ik had deze al een tijd geleden in de SC gezet, maar geen reacties, wellicht hier welHij heeft dus inmiddels zijn rijbewijs
[..]
Ik rijd ook wel eens 110 en in een uitzonderlijk geval 120 als het max 100 is, maar nog veel harder dan dat?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 17:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Helaas houdt niet iedereen zich aan de verkeersregels, en houdt dus ook niet iedereen zich aan de maximum snelheid. Maar dat leer je nog wel.
Dat doet een beetje denken aan het schakelen bij een motor, met dat verschil dat je bij de meeste motoren het pookje met de linkervoet moet bedienen. Maar voor de rest is het bij een motor ook pookje omlaag voor een versnelling lager en pookje omhoog voor een versnelling hoger. De neutraal zit in de regel tussen de 1 en de 2.quote:Op woensdag 19 februari 2025 07:06 schreef Ridocar het volgende:
Schakelen ging in standje M met een pookje aan het stuur, naar je toe voor een versnelling hoger, van je af voor lager.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |