quote:Het is vaak al moeilijk genoeg om een opvangplek voor je kinderen te vinden op de dagen dat je moet werken. Maar sommige mensen hebben vanwege hun persoonlijke omstandigheden óók behoefte aan een opvangmoment op dagen dat ze zelf juist niet hoeven te werken, om even een momentje voor zichzelf te hebben.
Voor die mensen biedt een buitenschoolse opvang in Almere uitkomst. Daar, bij BSO Bloei Met Ons, kunnen kinderen een zondag in de maand terecht op het zogeheten 'bloeimoment', zodat ouders zichzelf even kunnen opladen. De opvangmiddag is helemaal gratis, en er is veel vraag naar, vertelt initiatiefnemer Resida Loggen.
"Op de bloeimomenten vangen we kinderen op van ouders die geen sociaal vangnet hebben. Zij hebben geen moment waarop ze even kunnen opladen om het ouderschap weer aan te kunnen", vertelt Loggen. "Het gaat vaak om alleenstaande ouders, of om gezinnen waar een ander kind ziek is, waar veel aandacht naar gaat. Of bijvoorbeeld ouders met een burn-out."
Voor iedereen
De bloeimomenten zijn uitdrukkelijk niet alleen maar voor kinderen die doordeweeks ook op de BSO zitten. "Zij mogen er ook gebruik van maken, maar dit is voor iedereen."
Dat hoort, anders hoor je er niet bij, duhquote:Op zondag 2 februari 2025 19:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon geen kinderen nemen.
Ik heb er nooit bij gehoord en ik heb niet de illusie dat ooit nog te gaan doen.quote:Op zondag 2 februari 2025 19:45 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Dat hoort, anders hoor je er niet bij, duh
Kinderen neem je niet voor jezelf maar voor je sociale status
wel geliked, maar kmag niets zeggen want zoals elk FOK!er betaamt heb ik geen kiendersquote:Op zondag 2 februari 2025 19:42 schreef halfway het volgende:
Zie hier het gevolg van het gepamper van de sneeuwvlokjes de afgelopen 25 jaar
Eerder het gevolg van individualisering en het verplichte 'twee werkende ouders'. Ouders moeten nu in hun eentje, non-stop kinderen vermaken en opvoeden. Familie, vrienden en buren spelen amper nog een rol. Dat was 50 jaar geleden wel anders.quote:Op zondag 2 februari 2025 19:42 schreef halfway het volgende:
Zie hier het gevolg van het gepamper van de sneeuwvlokjes de afgelopen 25 jaar
Ik ben manager voedselproductie maar wij werken ook gewoon maandag vrijdag tot 14.30uur gewoon met de tijd meegaan want niemand wil nog in ploegendiensten of in het weekend werken. 20 jaar geleden was dat wel anders.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:02 schreef roos94 het volgende:
Ik werk gewoon op zondag. Wel jammer dat het hele kdv/bso systeem compleet is ingericht op kantoormensjes die ma-vr 9-5 draaien en iedereen die daarbuiten valt mag de tering genieten.
Zal net zo'n succes worden als dat 'celebrate single mothers' gedoe.quote:Op zondag 2 februari 2025 19:58 schreef Scorpie het volgende:
Het fenomeen “part-time ouders” is hevig in opkomst anno 2025.
Ach, in de zorg en bij de hulpdiensten werken mensen ook in het weekend. Al ben je badmeester in een zwembad, of werk je in een supermarkt. Of in de kinderopvang.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:05 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik ben manager voedselproductie maar wij werken ook gewoon maandag vrijdag tot 14.30uur gewoon met de tijd meegaan want niemand wil nog in ploegendiensten of in het weekend werken. 20 jaar geleden was dat wel anders.
The Virgin God has spoken!quote:Op zondag 2 februari 2025 20:05 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Zal net zo'n succes worden als dat 'celebrate single mothers' gedoe.
En dan lekker ebruik maken van gratis kinderopvang zodat je het geld wat je daar aan uit gegeven had kunt besteden aan blowen, zuipen en de eeuwige tiener uithangen. Hopeloos "Wijnen met de meiden"
God wat een treurnis
Kinderen krijgen is een nodig en natuurlijk iets om de soort voort te laten bestaan. Tuurlijk kan het leven beter zijn zonder, maar de drang naar voortplanting is inherent aan de evolutie.quote:
Die brengen hun kinderen er ook heen ofzo?quote:Op zondag 2 februari 2025 20:42 schreef Janneke141 het volgende:
Het personeel doet dit op vrijwillige basis, of hoe moet ik dit voor me zien?
Misschien is het dan juist beter om als maatschappij geen koters op de wereld te zetten. Het maakbaarheidsprincipe en de push van de overheid heeft dus de uitwerking dan mensen geen ruimte voor koters hebben = geen bevolking er bij.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:39 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Kinderen krijgen is een nodig en natuurlijk iets om de soort voort te laten bestaan. Tuurlijk kan het leven beter zijn zonder, maar de drang naar voortplanting is inherent aan de evolutie.
Alleen wordt het steeds duurder en lastiger gemaakt om daar ook nog normaal voor te kunnen zorgen en alles te kunnen betalen.
De kosten betaalt Loggen nu uit eigen zak, samen met de Almeerse stichting Moeders Hart, die zich inzet voor kwetsbare vrouwen.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:42 schreef Janneke141 het volgende:
Die trend is er al in Europa.quote:Op zondag 2 februari 2025 19:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon geen kinderen nemen.
Je vergeet te vermelden dat ze eerst nog een RFID-chip met hun BSN (en die van de ouders) geïmplanteerd krijgen.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:06 schreef Gia het volgende:
In de toekomst worden kinderen na de geboorte direct overgedragen aan de opvang, mogen ze één weekend per maand en 2x 2 weken per jaar de ouders lastig vallen.
Opvoeding is dan eenheidsworst, vastgelegd in strict beleid.
1x in de twee maanden een weekend bij opa en oma logeren (want dan draaide mijn moeder een weekend+nachtdienst). Verder was er altijd een van mijn ouders thuis als mijn zusje en ik uit school kwamen. Mijn ouders deden het onze gehele jeugd op 1,2 fulltime inkomens, ik schat zo rond modaal. Soms de ene meer uren, soms de ander. Ze hebben er ook nog een mooi huis van kunnen kopen, inmiddels volledig afbetaald en een kleine half miljoen waard. En dat was in de jaren 90.quote:Op zondag 2 februari 2025 19:56 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Eerder het gevolg van individualisering en het verplichte 'twee werkende ouders'. Ouders moeten nu in hun eentje, non-stop kinderen vermaken en opvoeden. Familie, vrienden en buren spelen amper nog een rol. Dat was 50 jaar geleden wel anders.
Dat de mensheid met de toenemende individualisering en materialisme een onnatuurlijke levensstijl hanteert, blijkt wel uit de toename van eenzaamheid en psychische klachten onder de westerse bevolking
Zal wel 'betaald werk, en door het KDV doorberekend in de reguliere prijzen' zijn.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:42 schreef Janneke141 het volgende:
Ok, dus toch ergens iets vrijgeviger dan ik dacht.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:56 schreef r_one het volgende:
[..]
De kosten betaalt Loggen nu uit eigen zak, samen met de Almeerse stichting Moeders Hart, die zich inzet voor kwetsbare vrouwen.
Je moest eens weten hoeveel mensen op internet (heel gek, in de echte wereld nooit) lopen te zeiken op kdv / bso doordeweeks, want kinderen hoor je zelf op te voeden en dan ga je maar niet drie keer per jaar op vakantie en dan koop je maar een minder dure auto. Ze vergeten alleen het kleine detail dat je tegenwoordig op één salaris überhaupt geen gezin meer kunt voorzien van basisbehoeften zoals een fatsoenlijke woningquote:
1990 is al 35 jaar geleden. Je bewijst in grote mate alleen maar mijn punt. Die 0,2 die je ma moest werken, stelt natuurlijk niks voor. Huizen werden in vergelijking verkocht voor een schijntje, terwijl alle woningen ook nog eens 35 jaar jonger waren.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:34 schreef probeer het volgende:
[..]
1x in de twee maanden een weekend bij opa en oma logeren (want dan draaide mijn moeder een weekend+nachtdienst). Verder was er altijd een van mijn ouders thuis als mijn zusje en ik uit school kwamen. Mijn ouders deden het onze gehele jeugd op 1,2 fulltime inkomens, ik schat zo rond modaal. Soms de ene meer uren, soms de ander. Ze hebben er ook nog een mooi huis van kunnen kopen, inmiddels volledig afbetaald en een kleine half miljoen waard. En dat was in de jaren 90.
Ik ondersteun je punt dan ook. Ben het met je eens. 0,8 en 0,4, later meer 0,6 en 0,6.quote:Op zondag 2 februari 2025 22:32 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
1990 is al 35 jaar geleden. Je bewijst in grote mate alleen maar mijn punt. Die 0,2 die je ma moest werken, stelt natuurlijk niks voor. Huizen werden in vergelijking verkocht voor een schijntje, terwijl alle woningen ook nog eens 35 jaar jonger waren.
Ouders hoeven niet te betalen voor de opvang op zondag. De kosten betaalt Loggen nu uit eigen zak, samen met de Almeerse stichting Moeders Hart, die zich inzet voor kwetsbare vrouwen. Loggen hoopt dat de gemeente bij wil schieten, maar zo ver is het vooralsnog niet.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:42 schreef Janneke141 het volgende:
Joh ...quote:Op zondag 2 februari 2025 22:59 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ouders hoeven niet te betalen voor de opvang op zondag. De kosten betaalt Loggen nu uit eigen zak, samen met de Almeerse stichting Moeders Hart, die zich inzet voor kwetsbare vrouwen. Loggen hoopt dat de gemeente bij wil schieten, maar zo ver is het vooralsnog niet.
quote:Op zondag 2 februari 2025 23:05 schreef Lichtloper het volgende:
Wij passen trouwens met enige regelmaat op voor de kinderen van een alleenstaande moeder. Zijn gematched via een programma van de gemeente. Moeder heeft een hoop issues, kinderen hebben een hoop issues. Een middagje die kinderen uit handen nemen is beter voor iedereen, en wij nemen ze vaak mee op pad.
Ik zie dit als iets soortgelijks. Kunnen we allemaal zuur roepen dat je dan geen kinderen had moeten nemuhh, maar daar kom je ook niet veel verder mee.
Meestal wel ja, niet altijd.quote:Op zondag 2 februari 2025 23:16 schreef capricia het volgende:
Voor iedere alleenstaande moeder is er ook ergens een vader.
Zeker.quote:Op zondag 2 februari 2025 23:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Meestal wel ja, niet altijd.
En daarnaast zijn er natuurlijk ook alleenstaande vaders.
Man man man. Regel die oplaadmomenten in de privésfeer. Gratis betekent in deze "betaald van belastinggeld".quote:Op zondag 2 februari 2025 23:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
Maar je kent de teneur. Zie de OP:
"Lekker even wijnen met de meiden".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |