Lijfstraffen voor volwassenen werken prima als afschrikmiddel voor mensen met geweldadige trekjes naar onschuldigen. Ook voor veel GGZ patienten.quote:Op zondag 2 februari 2025 19:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Politie is ook niet toegerust om te dealen met GGZ-figuren…
Zou zomaar kunnen, iemand met psychische problemen die niet geholpen wordt vanwege alle kansloze bezuinigingen.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij denkt dat deze man zijn Nederlanderschap in de afgelopen, zeg 10 jaar (sinds de toename in migratie van ik meen 2015?) verkregen heeft? Krijgen Marokkanen niet al vrij lang geen verblijfsvergunning meer?
Ik gok toch eerder dat hij 2e/3e generatie is.
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 2 februari 2025 20:00 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Lijfstraffen voor volwassenen werken prima als afschrikmiddel voor mensen met geweldadige trekjes naar onschuldigen. Ook voor veel GGZ patienten.
Ik ben persoonlijk van mening dat fysieke agressie en geweldsdelicten naar andere mensen in Nederland bijvoorbeeld niet genoeg ontmoedigd wordt door een gebrek aan fysieke gevolgen. Of in elk geval de gezonde angst voor de gevolgen. En dan doel ik vooral op tieners en adolescenten.quote:
In Zweden zouden immigranten uit dezelfde culturen dan weer vooral handgranaten en automatische wapens gebruiken. Dus als je specifiek messen bedoeld, dan is het antwoord nee. Bedoel je daarentegen het gebruik van wapens en/of geweld dan kan het antwoord weleens anders zijn.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:10 schreef capricia het volgende:
Dat messen-gedoe lees ik veel in GB. En in DL bij Syriėrs.
Is dat een cultuur ding?
Dat klopt wel denk ik. Zie je trouwens in meer culturen terug hoor, dat eer en trots boven alles gaan.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:07 schreef probeer het volgende:
Wat wellicht wel een ding binnen de Marokkaanse cultuur (en dus ook deels meegenomen door Marokkaanse Nederlanders) kan zijn, is hoe ze omgaan met geestelijke gezondheidszorg. Dat het wellicht mogelijk is dat familieleden binnen een Marokkaanse / Marokkaans Nederlandse familie minder snel aan de bel trekken en/of aanzetten tot het zoeken van geestelijke gezondheidszorg wanneer een specifiek familielid zodanig van het padje af is dat hij mogelijk een gevaar voor anderen is.
Maar daar heb ik niet zo'n goed zicht op en geen zin om naar specifieke onderzoeken te zoeken.
Al zou het wel kunnen passen bij dat hele familie-eer gedoe, waarbij zo iemand in de familie hebben als schaamtevol gezien wordt, en dus het liefst zo veel mogelijk stil gehouden en genegeerd. Want je zoon/neef verplicht op laten nemen tast de familie-eer aan.
Maar nogmaals, dit is dus louter een hypothese.
Denk dat dat vooral is omdat die overal te krijgen zijnquote:Op zondag 2 februari 2025 20:10 schreef capricia het volgende:
Is dat een cultuur ding?
Je hoort ook vaak dat wanneer Marokkanen of andere moslims verward gedrag vertonen dat hun familie zich danquote:Op zondag 2 februari 2025 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt wel denk ik. Zie je trouwens in meer culturen terug hoor, dat eer en trots boven alles gaan.
Dat kan je denk ik niet zo kort door de bocht stellen. Zal ook grotendeels van context en motivatie afhangen.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:10 schreef capricia het volgende:
Is dat een cultuur ding?
Lul toch niet zo dom man. Het gaat om de trend dat mensen uit bepaalde culturen veel meer geweld gebruiken en ook veel meer extreem geweld. Ook richting kinderen. Doe die f..... oogkleppen eens af en zie wat er in de wereld gebeurtquote:Op zondag 2 februari 2025 19:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat heeft de Marokkaanse cultuur te maken met het neersteken van willekeurige 11 jarige meisjes?
Relatief meer geweld tegen en onderdrukking van vrouwen (vaak familieleden) wanneer die zich niet aan de aldaar geldende (religieuze) normen en waarden houden, ja, absoluut. Schijnt iets achterlijks mbt familie-eer te zijn. En dat is in mijn ogen simpelweg kwaadaardig en misdadig.
Maar naar mijn weten kampt Marokko niet met overmatig veel neergestoken 11 jarige vrouwelijke dorpsgenoten. En ook niet wanneer die meisjes opgevangen vluchtelingen betreffen.
Dus dat hele zinspelen met 'het ligt weer aan de Marokkaanse cultuur' lijkt in dit geval nergens op te slaan.
Heeft Wilders een meisje van 11 overhoop gestoken of een man van Marokkaanse afkomst?quote:
Wat een totale randdebiel die kerel als ik zo eens door zijn X heen scrollquote:
Dat 11-jarige kind ligt nog niet opgebaard of er wordt door deze man al gezegd "als het Eritrese meisje de dader was geweest" .. wtf??quote:
Komt volgens mij omdat die verwarde mannen geen zelfmoord durven plegen…quote:Op zondag 2 februari 2025 20:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat kan je denk ik niet zo kort door de bocht stellen. Zal ook grotendeels van context en motivatie afhangen.
Bv eerwraak richting vrouwen, ja dan lijkt het iig deels een cultuur ding.
Maar 'is het deels gemotiveerd door cultuur wanneer Marokkaanse verwarde en gevaarlijke mensen een ander met een mes verwonden of doden'? Geen idee. Grijpt de verwarde en gevaarlijke Marokkaanse Nederlander sneller naar een mes dan een verward en gevaarlijk persoon met een andere culturele achtergrond? Ik zou het oprecht niet weten. Zo ja, dan zou dat mogelijk direct of indirect deels door culturele factoren kunnen komen.
Maar als die kans op geweld met een mes bij een 'in dezelfde mate verwarde en gevaarlijke Nederlander / vul maar in' net zo hoog is (of iig niet significant hoger of lager), dan lijken enige culturele factoren er niet echt toe te doen.
Ah, dus pak 'm beet 93% heeft geen uitkering. Ik breng mijn zaak ter ruste.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:52 schreef matthijst het volgende:
[..]
20% heeft een uitkering. Dus nee.
Edit: Naja. "Home grown" zal betekenen hier geboren. Dan ligt het lager. 7.2%.
Hij gaat wel over lijken met het uitrollen van zijn agenda.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:28 schreef matspontius het volgende:
[..]
Heeft Wilders een meisje van 11 overhoop gestoken of een man van Marokkaanse afkomst?
-couchpotatos van fok! hebben weer het hoogste woord over het falen van anderen.quote:Op zondag 2 februari 2025 19:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vul de bingokaart alvast in:
-instanties communiceerden amper onderling.
-politie deed te weinig met de aanwezige signalen.
-geen van de partijen nam de regie op zich.
-er werd weinig tot niets gedaan met meldingen van omwonenden.
Staan in de aardappelvelden tegen de aardappelplanten motiverende quotes te schreeuwen zodat ze sneller groeien. Niet te verwarren met aardappelstekers, die zijn gevaarlijk.quote:
Je analyse lijkt me correct. De kans dat iemand verward is daarentegen...quote:Op zondag 2 februari 2025 20:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat kan je denk ik niet zo kort door de bocht stellen. Zal ook grotendeels van context en motivatie afhangen.
Bv eerwraak richting vrouwen, ja dan lijkt het iig deels een cultuur ding.
Maar 'is het deels gemotiveerd door cultuur wanneer Marokkaanse verwarde en gevaarlijke mensen een ander met een mes verwonden of doden'? Geen idee. Grijpt de verwarde en gevaarlijke Marokkaanse Nederlander sneller naar een mes dan een verward en gevaarlijk persoon met een andere culturele achtergrond? Ik zou het oprecht niet weten. Zo ja, dan zou dat mogelijk direct of indirect deels door culturele factoren kunnen komen.
Maar als die kans op geweld met een mes bij een 'in dezelfde mate verwarde en gevaarlijke Nederlander / vul maar in' net zo hoog is (of iig niet significant hoger of lager), dan lijken enige culturele factoren er niet echt toe te doen.
Op een quasi intellectuele manier wordt geprobeerd de focus weer ergens anders neer te leggen. Ja, prima "analyse" - voor iemand met oogkleppen 🤓quote:Op maandag 3 februari 2025 12:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je analyse lijkt me correct. De kans dat iemand verward is daarentegen...
Dat gebeurt weleens, ja, maar het merendeel gaat gewoon naar de dokter. Bij etnisch Nederlandse mensen heb je weer een hoger percentage dat het zoekt in linksdraaiende teunisbloemolie en magnetiseurs.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je hoort ook vaak dat wanneer Marokkanen of andere moslims verward gedrag vertonen dat hun familie zich dan
zorgen maken over 'het boze oog of djinns' en proberen hun familielid daarvan te verlossen ipv geestelijke hulp voor hem/haar zoeken.
couch potatoquote:
Dokter kan wel ja maar dan wil men liever pillen ofzo. GGZ is echt wel een taboetje.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat gebeurt weleens, ja, maar het merendeel gaat gewoon naar de dokter. Bij etnisch Nederlandse mensen heb je weer een hoger percentage dat het zoekt in linksdraaiende teunisbloemolie en magnetiseurs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |