Jij denkt dat deze man zijn Nederlanderschap in de afgelopen, zeg 10 jaar (sinds de toename in migratie van ik meen 2015?) verkregen heeft? Krijgen Marokkanen niet al vrij lang geen verblijfsvergunning meer?quote:Op zondag 2 februari 2025 18:04 schreef matspontius het volgende:
[..]
Import shit - create a shithole. Frankrijk en Zweden zijn ons voorland. Daar ook voldoende fatsoensrakkers die iedereen maar binnen lieten. Zie de gevolgen!!!
Ja dus? De originele afkomst en cultuur blijft hetzelfde 🤓quote:Op zondag 2 februari 2025 18:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij denkt dat deze man zijn Nederlanderschap in de afgelopen, zeg 10 jaar (sinds de toename in migratie van ik meen 2015?) verkregen heeft? Krijgen Marokkanen niet al vrij lang geen verblijfsvergunning meer?
Ik gok toch eerder dat hij 2e/3e generatie is.
14 jaar.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Zoek voor de lol eens op hoe oud Maria was toen Jezus geboren werd.
Dit vooral.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:11 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja dus? De originele afkomst en cultuur blijft hetzelfde 🤓
Welnee, puur toeval.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens de overlevering hield ze zich prima aan de zedenquote:
Dat maakt het alsnog geen Nederlander. Wat voor verbintenis voelt dat tuig gemiddeld genomen nou met Nederland of zelfs maar Europa? Hoeveel Nederlandse vrienden hebben ze? Waar wonen ze? Hoe goed beheersen ze de taal? Welk geloof hangen ze aan? Waar hebben ze huizen en gaan ze naartoe op vakantie?quote:Op zondag 2 februari 2025 18:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij denkt dat deze man zijn Nederlanderschap in de afgelopen, zeg 10 jaar (sinds de toename in migratie van ik meen 2015?) verkregen heeft? Krijgen Marokkanen niet al vrij lang geen verblijfsvergunning meer?
Denk dat hij net wat te oud is voor een 3e generatie. Ik zat zo'n 30 jaar geleden op school met de 2e generatie.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:09 schreef probeer het volgende:
[..]
In die tijd werden mensen ook al wel wat ouder dan 30-35 jaar. Dan heb je het echt over de steentijd, die 30-35 jaar.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
12-16 lees ik op basis van Joodse gebruiken uit die tijd. Meisjes werden vaak gehuwd vlak na het bereiken van de puberteit.
Op zich niet gek. Er is mogelijkheid tot voortplanting, mensen werden 30-35 jaar en door de omstandigheden werden mensen vroeger ook sneller volwassen. 6 jaar blijft jong daarentegen....
quote:Volgens verschillende buurtbewoners is er al veel vaker voor de man gewaarschuwd vanwege verward gedrag. Dat beaamt ook Van Zwieten. "Zelfs donderdagavond en vrijdagochtend is er nog gebeld dat hij weer buiten stond te schreeuwen."
De politie zegt in een reactie te onderzoeken of er meldingen zijn gedaan en over wie deze gingen.
https://nos.nl/artikel/25(...)echt-verschrikkelijk
Ja, onderzoek lekker verder waar je weer steken hebt laten vallen, intussen is er een 11-jarig kind dood.quote:
Politie is ook niet toegerust om te dealen met GGZ-figuren…quote:Op zondag 2 februari 2025 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, onderzoek lekker verder waar je weer steken hebt laten vallen, intussen is er een 11-jarig kind dood.
Er is een kind overhoop gestoken en dan kom je met deze bullshit aanzetten. Diep triest!quote:Op zondag 2 februari 2025 19:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat hij net wat te oud is voor een 3e generatie. Ik zat zo'n 30 jaar geleden op school met de 2e generatie.
Los van hoelang iemand in een land is, zal je natuurlijk voornamelijk je normen en waarden vanuit thuis meekrijgen. En het is nou eenmaal een feit dat die af en toe verschillen van de Nederlandse cultuur (dat zal gelden voor de meeste buitenlanders). De gemiddelde Nederlander zal sober zijn, terwijl stemverheffing voor de meeste buitenlandse culturen een standaard is.
Juist, en helemaal niet op de schaal dat het nu gebeurt.quote:Op zondag 2 februari 2025 19:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Politie is ook niet toegerust om te dealen met GGZ-figuren…
Ik vul de bingokaart alvast in:quote:Op zondag 2 februari 2025 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, onderzoek lekker verder waar je weer steken hebt laten vallen
Wat heeft de Marokkaanse cultuur te maken met het neersteken van willekeurige 11 jarige meisjes?quote:Op zondag 2 februari 2025 18:11 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja dus? De originele afkomst en cultuur blijft hetzelfde 🤓
Lijfstraffen voor volwassenen werken prima als afschrikmiddel voor mensen met geweldadige trekjes naar onschuldigen. Ook voor veel GGZ patienten.quote:Op zondag 2 februari 2025 19:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Politie is ook niet toegerust om te dealen met GGZ-figuren…
Zou zomaar kunnen, iemand met psychische problemen die niet geholpen wordt vanwege alle kansloze bezuinigingen.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 2 februari 2025 20:00 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Lijfstraffen voor volwassenen werken prima als afschrikmiddel voor mensen met geweldadige trekjes naar onschuldigen. Ook voor veel GGZ patienten.
Ik ben persoonlijk van mening dat fysieke agressie en geweldsdelicten naar andere mensen in Nederland bijvoorbeeld niet genoeg ontmoedigd wordt door een gebrek aan fysieke gevolgen. Of in elk geval de gezonde angst voor de gevolgen. En dan doel ik vooral op tieners en adolescenten.quote:
In Zweden zouden immigranten uit dezelfde culturen dan weer vooral handgranaten en automatische wapens gebruiken. Dus als je specifiek messen bedoeld, dan is het antwoord nee. Bedoel je daarentegen het gebruik van wapens en/of geweld dan kan het antwoord weleens anders zijn.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:10 schreef capricia het volgende:
Dat messen-gedoe lees ik veel in GB. En in DL bij Syriėrs.
Is dat een cultuur ding?
Dat klopt wel denk ik. Zie je trouwens in meer culturen terug hoor, dat eer en trots boven alles gaan.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:07 schreef probeer het volgende:
Wat wellicht wel een ding binnen de Marokkaanse cultuur (en dus ook deels meegenomen door Marokkaanse Nederlanders) kan zijn, is hoe ze omgaan met geestelijke gezondheidszorg. Dat het wellicht mogelijk is dat familieleden binnen een Marokkaanse / Marokkaans Nederlandse familie minder snel aan de bel trekken en/of aanzetten tot het zoeken van geestelijke gezondheidszorg wanneer een specifiek familielid zodanig van het padje af is dat hij mogelijk een gevaar voor anderen is.
Maar daar heb ik niet zo'n goed zicht op en geen zin om naar specifieke onderzoeken te zoeken.
Al zou het wel kunnen passen bij dat hele familie-eer gedoe, waarbij zo iemand in de familie hebben als schaamtevol gezien wordt, en dus het liefst zo veel mogelijk stil gehouden en genegeerd. Want je zoon/neef verplicht op laten nemen tast de familie-eer aan.
Maar nogmaals, dit is dus louter een hypothese.
Denk dat dat vooral is omdat die overal te krijgen zijnquote:Op zondag 2 februari 2025 20:10 schreef capricia het volgende:
Dat messen-gedoe lees ik veel in GB. En in DL bij Syriėrs.
Is dat een cultuur ding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |