abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216525526
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:04 schreef matspontius het volgende:

[..]
Import shit - create a shithole. Frankrijk en Zweden zijn ons voorland. Daar ook voldoende fatsoensrakkers die iedereen maar binnen lieten. Zie de gevolgen!!!
Jij denkt dat deze man zijn Nederlanderschap in de afgelopen, zeg 10 jaar (sinds de toename in migratie van ik meen 2015?) verkregen heeft? Krijgen Marokkanen niet al vrij lang geen verblijfsvergunning meer?

Ik gok toch eerder dat hij 2e/3e generatie is.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 2 februari 2025 @ 18:11:03 #202
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_216525551
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Jij denkt dat deze man zijn Nederlanderschap in de afgelopen, zeg 10 jaar (sinds de toename in migratie van ik meen 2015?) verkregen heeft? Krijgen Marokkanen niet al vrij lang geen verblijfsvergunning meer?

Ja dus? De originele afkomst en cultuur blijft hetzelfde 🤓
"Hoka Hey!"
pi_216525891
quote:
12s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:47 schreef probeer het volgende:

[..]
Zoek voor de lol eens op hoe oud Maria was toen Jezus geboren werd.
14 jaar.

Maar ik heb de leeftijd van Aisha wel eens echt in een chat met Moslims gevraagd, en daar zegt ook iedereen wat anders.

Dat bedoelde ik eigenlijk.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 2 februari 2025 @ 18:37:22 #204
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216525901
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:11 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dit vooral.

Kennen wij hordes 3de generatie NLers in bijvoorbeeld vs of canada die nog steeds een enorme aanhang naar NL hebben, of zijn die inmiddels lokaal geworden?
Itt die moslims hier. En maar blijven hangen naar de eigen verrotte middeleeuwse zandcultuur terwijl je zo'n enorme kans hebt dat van je af te gooien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216525914
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 17:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Goh, echt heel raar he.

Toch?
Welnee, puur toeval.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 2 februari 2025 @ 18:38:37 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216525921
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
14 jaar.
Volgens de overlevering hield ze zich prima aan de zeden ;)

Maar mo, die maakte het niet uit hoe oud aisha was. Nope. Gewoon rammen met die handel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216526389
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 2 februari 2025 @ 19:16:54 #208
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216526444
quote:

[..]

Dat maakt het alsnog geen Nederlander. Wat voor verbintenis voelt dat tuig gemiddeld genomen nou met Nederland of zelfs maar Europa? Hoeveel Nederlandse vrienden hebben ze? Waar wonen ze? Hoe goed beheersen ze de taal? Welk geloof hangen ze aan? Waar hebben ze huizen en gaan ze naartoe op vakantie?
  zondag 2 februari 2025 @ 19:30:24 #209
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_216526674
quote:

[..]

Denk dat hij net wat te oud is voor een 3e generatie. Ik zat zo'n 30 jaar geleden op school met de 2e generatie.

Los van hoelang iemand in een land is, zal je natuurlijk voornamelijk je normen en waarden vanuit thuis meekrijgen. En het is nou eenmaal een feit dat die af en toe verschillen van de Nederlandse cultuur (dat zal gelden voor de meeste buitenlanders). De gemiddelde Nederlander zal sober zijn, terwijl stemverheffing voor de meeste buitenlandse culturen een standaard is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_216526813
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
12-16 lees ik op basis van Joodse gebruiken uit die tijd. Meisjes werden vaak gehuwd vlak na het bereiken van de puberteit.

Op zich niet gek. Er is mogelijkheid tot voortplanting, mensen werden 30-35 jaar en door de omstandigheden werden mensen vroeger ook sneller volwassen. 6 jaar blijft jong daarentegen....
In die tijd werden mensen ook al wel wat ouder dan 30-35 jaar. Dan heb je het echt over de steentijd, die 30-35 jaar.
pi_216526884
quote:
Volgens verschillende buurtbewoners is er al veel vaker voor de man gewaarschuwd vanwege verward gedrag. Dat beaamt ook Van Zwieten. "Zelfs donderdagavond en vrijdagochtend is er nog gebeld dat hij weer buiten stond te schreeuwen."

De politie zegt in een reactie te onderzoeken of er meldingen zijn gedaan en over wie deze gingen.
https://nos.nl/artikel/25(...)echt-verschrikkelijk
  zondag 2 februari 2025 @ 19:43:27 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216526899
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, onderzoek lekker verder waar je weer steken hebt laten vallen, intussen is er een 11-jarig kind dood.
  zondag 2 februari 2025 @ 19:44:50 #213
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216526924
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja, onderzoek lekker verder waar je weer steken hebt laten vallen, intussen is er een 11-jarig kind dood.
Politie is ook niet toegerust om te dealen met GGZ-figuren…
  zondag 2 februari 2025 @ 19:49:55 #214
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_216526976
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Denk dat hij net wat te oud is voor een 3e generatie. Ik zat zo'n 30 jaar geleden op school met de 2e generatie.

Los van hoelang iemand in een land is, zal je natuurlijk voornamelijk je normen en waarden vanuit thuis meekrijgen. En het is nou eenmaal een feit dat die af en toe verschillen van de Nederlandse cultuur (dat zal gelden voor de meeste buitenlanders). De gemiddelde Nederlander zal sober zijn, terwijl stemverheffing voor de meeste buitenlandse culturen een standaard is.
Er is een kind overhoop gestoken en dan kom je met deze bullshit aanzetten. Diep triest!

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 02-02-2025 19:56:33 ]
"Hoka Hey!"
  zondag 2 februari 2025 @ 19:51:05 #215
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216526991
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Juist, en helemaal niet op de schaal dat het nu gebeurt.

Soms staan ze echt met lege handen omdat de GGZ weigert te komen maar ze iemand niet langer vast kunnen houden. De GGZ is echt kapot bezuinigd dus die hebben vaak gewoon geen crisisplek beschikbaar.

Dat zijn niet allemaal mensen die vervolgens een 11-jarig meisje neersteken, maar hoe meer het er zijn, hoe groter de kans is dat het gebeurt natuurlijk.

De politie heeft dit vanaf het begin gezegd, heeft geprobeerd te anticiperen door dit in de onderwijs op te nemen, maar wat er nu gebeurt daar is geen houden aan.
pi_216527050
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, onderzoek lekker verder waar je weer steken hebt laten vallen
Ik vul de bingokaart alvast in:
-instanties communiceerden amper onderling.
-politie deed te weinig met de aanwezige signalen.
-geen van de partijen nam de regie op zich.
-er werd weinig tot niets gedaan met meldingen van omwonenden.
pi_216527107
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:11 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wat heeft de Marokkaanse cultuur te maken met het neersteken van willekeurige 11 jarige meisjes?

Relatief meer geweld tegen en onderdrukking van vrouwen (vaak familieleden) wanneer die zich niet aan de aldaar geldende (religieuze) normen en waarden houden, ja, absoluut. Schijnt iets achterlijks mbt familie-eer te zijn. En dat is in mijn ogen simpelweg kwaadaardig en misdadig.

Maar naar mijn weten kampt Marokko niet met overmatig veel neergestoken 11 jarige vrouwelijke dorpsgenoten. En ook niet wanneer die meisjes opgevangen vluchtelingen betreffen.

Dus dat hele zinspelen met 'het ligt weer aan de Marokkaanse cultuur' lijkt in dit geval nergens op te slaan.
  zondag 2 februari 2025 @ 20:00:41 #218
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216527121
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Lijfstraffen voor volwassenen werken prima als afschrikmiddel voor mensen met geweldadige trekjes naar onschuldigen. Ook voor veel GGZ patienten.
Heel veel sambal
pi_216527184
quote:

[..]

Zou zomaar kunnen, iemand met psychische problemen die niet geholpen wordt vanwege alle kansloze bezuinigingen.

Dit is gewoon te danken aan politieke afbraak onder rutte 1234
  zondag 2 februari 2025 @ 20:04:55 #220
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216527191
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:00 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Lijfstraffen voor volwassenen werken prima als afschrikmiddel voor mensen met geweldadige trekjes naar onschuldigen. Ook voor veel GGZ patienten.
Hoe bedoel je?
pi_216527228
Wat wellicht wel een ding binnen de Marokkaanse cultuur (en dus ook deels meegenomen door Marokkaanse Nederlanders) kan zijn, is hoe ze omgaan met geestelijke gezondheidszorg. Dat het wellicht mogelijk is dat familieleden binnen een Marokkaanse / Marokkaans Nederlandse familie minder snel aan de bel trekken en/of aanzetten tot het zoeken van geestelijke gezondheidszorg wanneer een specifiek familielid zodanig van het padje af is dat hij mogelijk een gevaar voor anderen is.

Maar daar heb ik niet zo'n goed zicht op en geen zin om naar specifieke onderzoeken te zoeken.

Al zou het wel kunnen passen bij dat hele familie-eer gedoe, waarbij zo iemand in de familie hebben als schaamtevol gezien wordt, en dus het liefst zo veel mogelijk stil gehouden en genegeerd. Want je zoon/neef verplicht op laten nemen tast de familie-eer aan.

Maar nogmaals, dit is dus louter een hypothese.
  zondag 2 februari 2025 @ 20:08:04 #222
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216527230
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:04 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?
Ik ben persoonlijk van mening dat fysieke agressie en geweldsdelicten naar andere mensen in Nederland bijvoorbeeld niet genoeg ontmoedigd wordt door een gebrek aan fysieke gevolgen. Of in elk geval de gezonde angst voor de gevolgen. En dan doel ik vooral op tieners en adolescenten.

Even een willekeurig voorbeeld.

Het is bijvoorbeeld niet voor niets dat fysieke pesterijen/mishandelingen zoals bijvoorbeeld op veel middelbare scholen in Nederland vooral leerlingen treffen die fysiek niet van zich af 'kunnen' of durven bijten omdat ze bijvoorbeeld gewoon een stuk kleiner zijn en de ouders van een pestkop die zich ontastbaar waant daar vervolgens in bevestigd wordt omdat papa er toch geen serieuze consequenties aan wil verbinden. Nou ben ik enerzijds van mening dat getreiterd worden door dit soort figuren op enig moment in je jongere jaren bij het leven hoort en dat dit onderdeel is van het leren ontdekken, aangeven en handhaven van je eigen grenzen. En ook voor de pestkop is het bewust worden van grenzen van andere mensen leerzaam wanneer je je 'neus breekt' op de feiten/vuisten. Als dit nooit gebeurd kweek je mogelijk juist de GGZ patiėnten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nyamuk op 02-02-2025 22:08:03 ]
Heel veel sambal
  Moderator zondag 2 februari 2025 @ 20:10:55 #223
236264 crew  capricia
pi_216527267
Dat messen-gedoe lees ik veel in GB. En in DL bij Syriėrs.

Is dat een cultuur ding?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216527378
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:10 schreef capricia het volgende:

Is dat een cultuur ding?
In Zweden zouden immigranten uit dezelfde culturen dan weer vooral handgranaten en automatische wapens gebruiken. Dus als je specifiek messen bedoeld, dan is het antwoord nee. Bedoel je daarentegen het gebruik van wapens en/of geweld dan kan het antwoord weleens anders zijn.
  Forum Admin zondag 2 februari 2025 @ 20:20:21 #225
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216527430
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:07 schreef probeer het volgende:
Wat wellicht wel een ding binnen de Marokkaanse cultuur (en dus ook deels meegenomen door Marokkaanse Nederlanders) kan zijn, is hoe ze omgaan met geestelijke gezondheidszorg. Dat het wellicht mogelijk is dat familieleden binnen een Marokkaanse / Marokkaans Nederlandse familie minder snel aan de bel trekken en/of aanzetten tot het zoeken van geestelijke gezondheidszorg wanneer een specifiek familielid zodanig van het padje af is dat hij mogelijk een gevaar voor anderen is.

Maar daar heb ik niet zo'n goed zicht op en geen zin om naar specifieke onderzoeken te zoeken.

Al zou het wel kunnen passen bij dat hele familie-eer gedoe, waarbij zo iemand in de familie hebben als schaamtevol gezien wordt, en dus het liefst zo veel mogelijk stil gehouden en genegeerd. Want je zoon/neef verplicht op laten nemen tast de familie-eer aan.

Maar nogmaals, dit is dus louter een hypothese.
Dat klopt wel denk ik. Zie je trouwens in meer culturen terug hoor, dat eer en trots boven alles gaan.
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:10 schreef capricia het volgende:

Is dat een cultuur ding?
Denk dat dat vooral is omdat die overal te krijgen zijn
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')