abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 februari 2025 @ 20:15:24 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216551655
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 20:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een tussenlaag in mindering brengen doe je maar met een reden en dat is omdat je niet voldoende personeel hebt om die laag te vullen. Maar dat is wat ik persoonlijk denk in dit geval.
[..]
En dit:
[..]
The Kyiv Independent

Dus wat dat betreft zou het wel passen in het gebrek aan personeel verhaal en ze daarom de boel maar reorganiseren.
Het is wel kapitaalvernietiging om hoogopgeleid personeel als infanteristen aan de frontlijn in te zetten. Het kost jaren dat we aan te vullen. Ondertussen trekt putin de gevangenissen leeg, daar zal niemand een team om laten.
The End Times are wild
pi_216551717
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 20:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is wel kapitaalvernietiging om hoogopgeleid personeel als infanteristen aan de frontlijn in te zetten. Het kost jaren dat we aan te vullen. Ondertussen trekt putin de gevangenissen leeg, daar zal niemand een team om laten.
Die 50.000 is voor een groot deel vermoed ik ook mensen die via via een "veilig baantje" in the rear hebben gekregen en ook een substantieel deel Territorial defence forces (die niet onder de ground forces vallen) maar nu wel, maar dus geen directe influx aan het front zijn omdta ze daar al zijn.
pi_216551762
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 20:03 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dat zijn de woorden van Zelenski van vorig jaar inderdaad. Maar ik denk eigenlijk niet dat Trump de Europese wens en behoeftes heeft mee gerekend in wat hij nou zegt te willen. Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat hij daar überhaupt zonder verdere Europese gunsten voor gaat opkomen. En daarbij komt nog eens dat het leeuwendeel van deze grondstoffen ligt niet in door Oekraïne gecontroleerd gebied ligt.
Ik reageerde op jouw post, dat eu dit niet zou hebben bedongen, en wat blijkt dit hebben ze wel.

Voor de rest is het niet zo interessant, aangezien het vooral oekraine hun economie het ter goede komt.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 20:21:50 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216551799
quote:
Yup, als je technisch grondpersoneel van de luchtmacht gaat verbranden in de loopgraven staan de F16's binnen no-time aan de grond...
pi_216551840
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Waarom vechten mensen nog voor een regering dat ze als vuil behandeld?
russen vechten en lijden graag voor rusland, want deel uitmaken een Groot-rusland is het enige lichtpuntje in hun shithole bestaan, in het "Afrika van Europa".
  dinsdag 4 februari 2025 @ 20:25:12 #256
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216551862
quote:

[..]
Alles is geoorloofd om het poetin fractioneel moeilijker te maken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 4 februari 2025 @ 20:26:46 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216551881
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 19:40 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Trump zegt die metalen moeten veilig gesteld worden. hier heeft trump groot gelijk en verder moet dit in de markt gebracht worden. En dit is onderdeel van het plan Oekraine. Hier wordt niks nieuws gezegd eigenlijk.
Of we plukken de boel niet kaal en laten ze zelf de opbrengsten van hun rijke aarde behouden, dat is namelijk in het belang van Europa.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216551883
Vergeet niet dat Zelensky zelf heeft gezegd dat ze geen luchtvaartpersoneel naar het front gingen sturen (of dat waar is moet je dna maar even aannemen of niet)
  dinsdag 4 februari 2025 @ 20:32:25 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216551970
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 20:18 schreef skysherrif het volgende:

Die 50.000 is voor een groot deel vermoed ik ook mensen die via via een "veilig baantje" in the rear hebben gekregen en ook een substantieel deel Territorial defence forces (die niet onder de ground forces vallen) maar nu wel, maar dus geen directe influx aan het front zijn omdta ze daar al zijn.
Het gevecht gaat zo snel als de logistiek kan volgen.

Amateurs bespreken tactiek, professionals bespreken logistiek.

Je kunt je hele achtergebied wel leegtrekken en aan het front neerzetten maar je moet ook rekening houden met alle werkzaamheden die in het achtergebied plaatsvinden. De "tooth-to-tail ratio" moet ook kloppen, hou maar rekening met een procent of 75 aan ondersteunende troepen en 25% gevehdn.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 20:32:49 #260
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216551983
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 20:19 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ik reageerde op jouw post, dat eu dit niet zou hebben bedongen, en wat blijkt dit hebben ze wel.

Voor de rest is het niet zo interessant, aangezien het vooral oekraine hun economie het ter goede komt.
Juist, maar het lijkt er dus op dat de VS er wederom met zowel de haan als de gouden eieren vandoor gaat terwijl Europa ook eieren beloofd was. Een geval van 'ik stond erbij en ik keek ernaar'. Het zit hem nou net in het gebrek aan assertiviteit.
Heel veel sambal
  dinsdag 4 februari 2025 @ 20:33:28 #261
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216551993
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 20:32 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Juist, maar het lijkt er dus op dat de VS er wederom met zowel de haan als de gouden eieren vandoor gaat terwijl Europa ook eieren beloofd was. Het zit hem nou net in het gebrek aan assertiviteit.
Is prima dat ze de haan meenemen, geef ons de kip maar.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 20:34:34 #262
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216552010
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 20:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is prima dat ze de haan meenemen, geef ons de kip maar.
:@ :*
Heel veel sambal
  dinsdag 4 februari 2025 @ 20:48:10 #263
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216552288
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup, als je technisch grondpersoneel van de luchtmacht gaat verbranden in de loopgraven staan de F16's binnen no-time aan de grond...
Deed Duitsland ook in grote getale in 1945. Korte termijn lapmiddel ten koste van de lange termijn
The End Times are wild
pi_216552866
Vergeet niet dat Rusland het ook deed in Kursk
pi_216553174
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 18:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zou Rutte ook kunnen zeggen dat wij niet achte rliggen met betalen als we de opvang van alle asielzoekersstromen meerekenen die veroorzaakt zijn door USA?
Ik ben het zowaar een keer met je eens. Dat Irak debacle werkt nu nog steeds door.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 4 februari 2025 @ 21:45:03 #266
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216553212
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 21:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik ben het zowaar een keer met je eens. Dat Irak debacle werkt nu nog steeds door.
Ben bang dat ie ontsteekt in woede als dat a publique wordt gezegd. Maar menige zelfreflectie zou wel passen bij de Amerikanen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 4 februari 2025 @ 22:05:45 #267
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216553487
De Speciale Militaire Operatie moet nu stoppen

quote:
Dag 1077 van de invasie
LIVE | Zelenski bereid tot diplomatie en desnoods tot overleg met Poetin over einde oorlog
1 min geledenin Buitenland

De kersverse Amerikaanse president Donald Trump heeft kort na zijn aantreden wederom aangedrongen op een vredesdeal tussen Oekraïne en Rusland.

Zullen de landen daar gehoor aan geven of is de oproep aan dovemansoren gericht? Volg de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.
quote:
'Agressietribunaal' tegen Poetin moet er voor einde oorlog zijn, zegt Kallas

Een speciaal 'agressietribunaal' voor de hoofdverantwoordelijken van de Russische invasie in Oekraïne moet er voor het einde van de oorlog zijn, zei EU-buitenlandchef Kaja Kallas dinsdag. Ze heeft er goede hoop op dat dit gaat lukken, omdat er volgens haar een doorbraak is bereikt bij besprekingen daarover. "Het signaal dat van dit tribunaal uitgaat, is dat niemand onaantastbaar is."

Niet geweld, maar internationaal recht zegeviert, vulde Eurocommissaris Michael McGrath (Justitie) aan. Het tribunaal zal de Russische leiders verantwoordelijk houden voor de oorlog tegen Oekraïne. De hoofdverantwoordelijken moeten rekenschap geven van hun daden, zei hij.

De komst van het tribunaal, waarvoor Nederland graag gastheer is, wordt internationaal breed gesteund, zei Kallas na afloop van een topbijeenkomst over de oprichting van het tribunaal.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216553540
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]

Kansloos.
Vakman pur sang
  dinsdag 4 februari 2025 @ 22:09:39 #269
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216553550
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kansloos.
Ja eens. De SMO is kansloos inderdaad.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 4 februari 2025 @ 22:38:18 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216553890
Duidelijke koerswending in ruil voor wat mineralen
https://wnl.tv/2025/02/03(...)ne-in-ruil-voor-hulp

Op zich erg slim want uit alles blijkt dat Rusland steeds meer wankelt. Nu stoppen zou zonde zijn.
pi_216553963
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:38 schreef Hexagon het volgende:
Duidelijke koerswending in ruil voor wat mineralen
https://wnl.tv/2025/02/03(...)ne-in-ruil-voor-hulp

Op zich erg slim want uit alles blijkt dat Rusland steeds meer wankelt. Nu stoppen zou zonde zijn.
Trump en de rest van de VS ziet China als de echte grote capabele vijand. In dat scenario ben je er ook bij gebaat dat een bondgenoot van China ernstig verzwakt is.

Overigens steekt het poetin ook dat hij door de VS als regionale macht en verveeloor gezien wordt. Die ze, als ze echt zouden willen, relatief makkelijk conventioneel paar eeuwen terug kunnen bombarderen. Zie maar hoe ver Oekraïne al komt met de gelimiteerde middelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216554007
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]

Agressietribunaal? Er dient een tweede Neurenberg tribunaal te komen voor Poetin en zijn criminele vriendjes.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 22:47:29 #273
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216554017
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 20:03 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dat zijn de woorden van Zelenski van vorig jaar inderdaad. Maar ik denk eigenlijk niet dat Trump de Europese wens en behoeftes heeft mee gerekend in wat hij nou zegt te willen. Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat hij daar überhaupt zonder verdere Europese gunsten voor gaat opkomen. En daarbij komt nog eens dat het leeuwendeel van deze grondstoffen ligt niet in door Oekraïne gecontroleerd gebied ligt.
Dat probleem is heel eenvoudig op te lossen door het Amerikaanse leger.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 4 februari 2025 @ 22:53:18 #274
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216554081
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Trump en de rest van de VS ziet China als de echte grote capabele vijand. In dat scenario ben je er ook bij gebaat dat een bondgenoot van China ernstig verzwakt is.

Overigens steekt het poetin ook dat hij door de VS als regionale macht en verveeloor gezien wordt. Die ze, als ze echt zouden willen, relatief makkelijk conventioneel paar eeuwen terug kunnen bombarderen. Zie maar hoe ver Oekraïne al komt met de gelimiteerde middelen.
Rusland raakt helemaal uitgehold. Ik denk dat het een herhaling van de Jeltsin jaren gaan worden als Poetin valt.
pi_216554113
Volgens Ze:

300-350k RU KIA
50-70k MIA
600/700k gewond
1/2 ratio wegens slechte medische zorg

UA:
45k KIA
390k gewond (inclusief mensen meer dan eens gewond)
MIA niet bekend (wss hoog)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')