Keukenkastjes kun je prima zelf een dag in het jaar besteden. Kleren strijken doe ik nooit (draag soberso nooit een blouse en al het andere niet nodig). Tafels ruim ik zelf wel leeg als ze ineens te vol staan.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
En die doet ook de keukenkastjes, kleren strijken, tafels en zo?
Ja, dat wel. Het is ellende. Niet heel strikt geweest qua begintijden en pauze's en zo, maar dan krijg je "geef ze 'n vinger" natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:36 schreef Isdatzo het volgende:
Van alle tijd en energie die dat (=het vinden van) gekost heeft had ik ook zelf een jaar kunnen poetsen godverdomme.
Ik draag wel 'n blouse en die heb ik graag gestreken. Net zoals shirtjes. En ook verder is er zat te doen. Zelf heb ik er geen zin in.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Keukenkastjes kun je prima zelf een dag in het jaar besteden. Kleren strijken doe ik nooit (draag soberso nooit een blouse en al het andere niet nodig). Tafels ruim ik zelf wel leeg als ze ineens te vol staan.
Snap ik. Je partner doet 't niet?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik draag wel 'n blouse en die heb ik graag gestreken. Net zoals shirtjes. En ook verder is er zat te doen. Zelf heb ik er geen zin in.
Meer iemand die op tijd komt en beetje doorpakt. Best een redelijke eis lijkt me.quote:
Een vrouw draagt een blouse en heer een overhemd.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik draag wel 'n blouse en die heb ik graag gestreken. Net zoals shirtjes. En ook verder is er zat te doen. Zelf heb ik er geen zin in.
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Duur?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:42 schreef paulowna het volgende:
Ik heb een hulp via een thuiszorgbedrijf,
werkt goed, komt soms uur meer voor grote extra dingen,
Is wel wit, en redelijk duur daardoor, 22 euro/uur,
Ik ben wrakkig dus kan het wel opvoeren bij belasting, met hoge drempel.
ja is lastig , zelf doenquote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:30 schreef Halcon het volgende:
Iemand nog tips waar je een fatsoenlijke schoonmaakster kunt vinden?
Ondertussen alweer toe aan de vijfde of zo en het is nog steeds niks. Te laat, helemaal niet op komen dagen, i.p.v. poetsen de hele tijd op de telefoon zitten te kloten.. Uur te laat komen, dan eerst half uur op de telefoon in de veranda zitten, dan ook nog eerder weg dan afgesproken, etc.
eeen aanstaande importeren uit filipijnen en dan weer terrug laten gaan, die maken overal goed schoon is mijn ervaringquote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:26 schreef paardendokter het volgende:
Kun je niet beter gewoon een vrouw/vriendin zoeken. Op een gegeven moment gaan die weliswaar zeuren (de een wat sneller dan de ander) en moet je op zoek naar een vervangster, maar ondertussen heb je wel een schoon huis en wellicht wat meer benefits.
Dat doet niemand meer, daar vind je nooit iemand voor. Of je moet ontzettend geluk hebben.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iemand die de was ook doet is zeldzaam.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 03:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat doet niemand meer, daar vind je nooit iemand voor. Of je moet ontzettend geluk hebben.
Wij zijn nu ook bezig met de 6e in 5 jaar. Maar als ze de basis al goed doen is al heel wat.
herkenbaar.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:30 schreef Halcon het volgende:
Ondertussen alweer toe aan de vijfde of zo en het is nog steeds niks. Te laat, helemaal niet op komen dagen, i.p.v. poetsen de hele tijd op de telefoon zitten te kloten.. Uur te laat komen, dan eerst half uur op de telefoon in de veranda zitten, dan ook nog eerder weg dan afgesproken, etc.
jij denk dat ik bij jou in schuddekutterveen kom schoonmaken? Ik kom zelf nog maar net de trap opquote:Op zaterdag 1 februari 2025 04:27 schreef Bzzzzt het volgende:
Check de briefjes bij een supermarkt.. vaak genoeg ouderen die hun pensioen wat willen aanvullen.
Valt nog mee, als je minimumloon omrekent naar een all-in loon, dan wordt het plus 19,95% (vakantiegeld, vakantiedagen, feestdagen) dan kom je al op ¤ 16,86 uit.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:42 schreef paulowna het volgende:
Jij hebt toch geen briefjes opgehangen bij de supermarkt dan?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij denk dat ik bij jou in schuddekutterveen kom schoonmaken? Ik kom zelf nog maar net de trap op
Ja, als iemand de basis goed doet, dan is dat ook al prima.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 03:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat doet niemand meer, daar vind je nooit iemand voor. Of je moet ontzettend geluk hebben.
Wij zijn nu ook bezig met de 6e in 5 jaar. Maar als ze de basis al goed doen is al heel wat.
22 per uur zou ik prima vinden als het goed gebeurt.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:42 schreef paulowna het volgende:
Klopt. De goede, die zie je niet. Die hebben hun adresjes. Wat overal rondgaat zijn de dames die overal weg worden gestuurd.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:14 schreef Hanca het volgende:
Dit is inderdaad echt zo'n onderwerp wat je moet bespreken met kennissen, mensen bij de voetbal, bij school, kinderopvang oid. De echt goede schoonmaaksters hebben namelijk altijd werk en hoeven nooit te zoeken. Die vind je dus niet op een site.
Nee. Maar voor alleen beetje stofzuigen, zou ik het wel af kunnen met zo'n robot. Wat is er mis met gewoon een uur of drie werken?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:45 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Moet ze ook je reet nog afvegen of wat?
OT: gewoon via via inderdaad. Zijn meestal van die fanatieke huismoeders die kunnen boenen als de beste
Goede tip ga ik doenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:58 schreef Mortaxx het volgende:
Neem een aupair. Als die niet levert mag ze terug naar de Filipijnen
Wij hadden een echte topper 15 jaar lang. 1 keer in de week 3 uurtjes voor 50 euro. Zij is helaas met pensioen, werd te zwaar en nu zitten we hier met hetzelfde probleem. Wordt een bende.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 15:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
22 per uur zou ik prima vinden als het goed gebeurt.
Nu vragen ze 15 per uur, waarvan de helft van de tijd dan meestal op gaat aan te laat komen, eerder weggaan, op de telefoon zitten te kloten, roken, Red Bull drinken, etc.
Ja, precies dat. Betaal liever 22 euro of desnoods 30 euro als het dan goed gebeurt en iemand te vertrouwen is. Dat liever dan 15 euro voor iemand die standaard te laat begint, meer rookt dan werkt, alles afraffelt of eentje die alleen in huis niet te vertrouwen is...quote:Op zaterdag 1 februari 2025 15:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wij hadden een echte topper. 1 keer in de week 3 uurtjes voor 50 euro. Zij is helaas met pensioen, werd te zwaar en nu zitten we hier met hetzelfde probleem. Wordt een bende.We doen zelf uiteraard wel wat maar zij was echt een witte tornado. Vindt die maar weer eens. Is nog niet gelukt. Geld speelt geen rol verder. Al is het 30 euro per uur. Prima. Is goud waar echt een goeie.
Met alle respect : jonge meiden kunnen het gewoon niet. Hebben we hier ook een aantal van gehad. Prutswerk helaas ook. Zelf hebben we er te weinig tijd voor en we zijn er ook niet echt goed in. Je ziet wel resultaat maar is veel minder dan onze oude toppert. Het kost ons ook veel meer tijd. Hoe ze dat deed... Echt goud. Zo eentje komt w.s. nooit meer. Wat je ook deed en nu niet meer: de ergste troep even opruimen als ze kwam op woensdag. Dat gebeurt nu niet meer en dat is te merken.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 15:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, precies dat. Betaal liever 22 euro of desnoods 30 euro als het dan goed gebeurt en iemand te vertrouwen is. Dat liever dan 15 euro voor iemand die standaard te laat begint, meer rookt dan werkt, alles afraffelt of eentje die alleen in huis niet te vertrouwen is...
dan kn je beter een short visa aan vragen voor een filipijnse vriendin bij de INDquote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:58 schreef Mortaxx het volgende:
Neem een aupair. Als die niet levert mag ze terug naar de Filipijnen
Yey, ik heb geluk ❤️quote:Op zaterdag 1 februari 2025 03:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat voor tuig haal jij binnen 😂quote:Op zaterdag 1 februari 2025 15:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nu vragen ze 15 per uur, waarvan de helft van de tijd dan meestal op gaat aan te laat komen, eerder weggaan, op de telefoon zitten te kloten, roken, Red Bull drinken, etc.
QFT.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 15:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar als geld geen probleem dan kun je gewoon een professionele schoonmaak organisatie inhuren, zoals Asito of andere organisatiesquote:Op zaterdag 1 februari 2025 15:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, precies dat. Betaal liever 22 euro of desnoods 30 euro als het dan goed gebeurt en iemand te vertrouwen is. Dat liever dan 15 euro voor iemand die standaard te laat begint, meer rookt dan werkt, alles afraffelt of eentje die alleen in huis niet te vertrouwen is...
Je moeder? Of je schoonmoeder? Weet dus niet hoe je leeft. Alleen of met een partner.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:30 schreef Halcon het volgende:
Kom schoonmaken dan!quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:25 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar neem van mij aan dat het schoonhouden van je tent echt niet zo moeilijk is.
In principe kan dat best toch? Het is niet zozeer uit handen genomen maar meer omdat we het niet echt goed kunnen. Dan liever iemand die er verstand van heeft tegen betaling.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:25 schreef Hiddendoe het volgende:
Denken ze nu echt dat alles uit handen genomen kan worden als je maar betaalt?
dat zeg ik dus. We zijn sneue amateurs op dat gebied.quote:
luie pensionarisquote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij denk dat ik bij jou in schuddekutterveen kom schoonmaken? Ik kom zelf nog maar net de trap op
Zijn er echt mensen die elk jaar gaan schilderen en behangen?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:25 schreef Hiddendoe het volgende:
Elk weekend maand stofzuigen, afstoffen en het sanitair goed schoonmaken.
Eenmaal per maand jaar de ramen zemen en ontkalken.
Eenmaal per jaar verhuizing schilderen en behangen (als je daar zin in hebt) anders laat je het doen door een of ander klusbedrijf.
Ik kan prima schoonmaken. Het is inderdaad niet moeilijk. Maar ik heb daar gewoon geen zin in en ik kan en wil ervoor betalen. Waarom zou ik dat dan niet doen?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je moeder? Of je schoonmoeder? Weet dus niet hoe je leeft. Alleen of met een partner.
Maar neem van mij aan dat het schoonhouden van je tent echt niet zo moeilijk is.
Elk weekend stofzuigen, afstoffen en het sanitair goed schoonmaken.
Eenmaal per maand de ramen zemen en ontkalken.\
Eenmaal per jaar schilderen en behangen (als je daar zin in hebt) anders laat je het doen door een of ander klusbedrijf.![]()
En als je allemaal geen zin hebt in deze ga je lekker in een hotel wonen. Daar zorgen de kamer"meisjes" voor schoon beddengoed, schone kleding enz.
Nog een voordeel: je hoeft nooit te koken, maar kunt altijd aanschuiven bij het 'maal van de dag".
Mijn serieuze en oprechte vraag: wat is er aan de hand met de tegenwoordige mensheid?
ja natuurlijk kan datquote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:25 schreef Hiddendoe het volgende:
Het is ook niet dat het moeilijk is. Ik heb er gewoon geen zin in om er uren per week aan te verspillen. Kleren met de hand wassen is ook niet moeilijk, maar een wasmachine is sneller. Ramen lappen is ook niet moeilijk, maar besteed het liever uit voor 25 euro dan dat ik het zelf doe. Dat gebeurt overigens wel goed.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je moeder? Of je schoonmoeder? Weet dus niet hoe je leeft. Alleen of met een partner.
Elk weekend stofzuigen, afstoffen en het sanitair goed schoonmaken.
Eenmaal per maand de ramen zemen en ontkalken.\
Eenmaal per jaar schilderen en behangen (als je daar zin in hebt) anders laat je het doen door een of ander klusbedrijf.![]()
En als je allemaal geen zin hebt in deze ga je lekker in een hotel wonen. Daar zorgen de kamer"meisjes" voor schoon beddengoed, schone kleding enz.
Nog een voordeel: je hoeft nooit te koken, maar kunt altijd aanschuiven bij het 'maal van de dag".
Mijn serieuze en oprechte vraag: wat is er aan de hand met de tegenwoordige mensheid?
Zoals ik al schreef bij 25 euro of minder zit je dichtbij misbruik. Tuurlijk doen ze het ervoor maar dat moet jij als 'baas' niet willen. Je investeerd liever in 'je personeel', doe je dat niet dan nog: 25 euro is te laag.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is ook niet dat het moeilijk is. Ik heb er gewoon geen zin in om er uren per week aan te verspillen. Kleren met de hand wassen is ook niet moeilijk, maar een wasmachine is sneller. Ramen lappen is ook niet moeilijk, maar besteed het liever uit voor 25 euro dan dat ik het zelf doe. Dat gebeurt overigens wel goed.
In een hotel zitten heb ik wel een tijdje gedaan. Dat vond ik uiteindelijk niks. Je zit veel op je kamertje of in de bar/restaurant van het hotel. Je gaat ongezonder eten. Uiteindelijk heb je toch wel weer wat spullen nodig, dus die sleep je dan weer mee richting het hotel. Kleren laten wassen daar tikt aardig aan. Paar sokken wassen kost al 5 euro of zo.
Het lijkt haast alsof we dezelfde hebben.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:39 schreef freak1 het volgende:
[..]
QFT.
er loopt er nu eentje bij mij die dan 4 uur komt werken.. 17.50 per uur.. verwerkt tijdens die 4 uur minimaal 3 blikken red bull (aldi huismerk jeweetz) 5 sigaretten, als je in de buurt komt allemaal maar ouwehoeren over alle sores die ze heeft, wisselt om de paar dagen van bank want schuldsanering en dan weer gezeik met haar vriend..
en gemiddeld 30 minuten per 4 uur op de wc. zucht.. op een gegeven moment uit pure frustratie met home assistant een automatisch logje laten draaien van de lampen door het huis zodat ik kon bewijzen dat er 2 uur van de 4 uur gewerkt wordt.. en als je er wat van zegt dan gaat t de volgende keer echt beter.. zucht zucht/
maargoed dit is nummer 4 in een aantal jaar en ik leef er maar mee want dit is echt de minst kutte tot nu toe..
Die laatste conclusie heb ik al heel wat jaren getrokken hoor.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat wel grappig is, als het over werkgevers discussies gaat dan vinden vrijwel de meeste mensen:
Ja werkgevers betalen te weinig, mensen moeten werken voor een hongerloontje.
Vind je het gek dat mensen zich niet kapotwerken voor de baas?
En dan zijn ze een keer zelf opdrachtgever (al dan niet zwart) en dan ligt het toch aan de uitvoering en komen mensen er achter dat veel mensen aan de onderkant niks meer willen, lui zijn en barsten van de problemen.
Die fruitteler heeft net als jij de vrijheid om mensen gewoon fatsoenlijk te betalen en niet te misbruiken.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die laatste conclusie heb ik al heel wat jaren getrokken hoor.
Ja, ik vind dat wie kan, moet werken, maar er is een groep mensen waar je op het werk geen fluit aan hebt. Ik ken een fruitteler die eens een keer bijstandslui moest laten werken. Soort van proef of zo. Dat kostte hem geen geld, in de zin van de overheid subsidieerde het. Toch was hij blij dat ze weer weg waren.
Dan zocht hij wel een vriendin, toch! Hij zoekt een hulp in de huishouding, die betaald krijgt voor haar werk.quote:
grootste onzin die iemand ooit heeft verkondigd.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:38 schreef achtja het volgende:
[..]
Die fruitteler heeft net als jij de vrijheid om mensen gewoon fatsoenlijk te betalen en niet te misbruiken.
Nou dan vliegt er iets hoog over.. er werd geschreven dat die fruitteler 'gratis' bijstandsmensen kreeg om te werken..quote:Op maandag 3 februari 2025 11:53 schreef freak1 het volgende:
[..]
grootste onzin die iemand ooit heeft verkondigd.
die fruitteler zoekt werknemers. werknemers die in het land waarin de teler gevestigd is legaal mogen werken. de teler geeft vervolgens aan wat hij/zij bereid is te betalen. vervolgens geven mensen aan dat ze voor dat bedrag willen werken. het is geen slavenarbeid he. als die mensen het te weinig geld vinden moeten ze niet werken voor dat bedrag. heeft echt niks met misbruiken te maken dat is zo'n populistisch gelul.
maar we zijn verwend in dit land. overal vangnetjes.
absoluut moeten we mensen opvangen. en helpen. maar als je werk kan verzetten maar dat doe je niet omdate het "beneden je niveau" is, of omdat het hard werken is, dan heb je in de bijstand niets te zoeken.
en nee dat is geen vetpot. maar het is stukken meer dan 0 euro.
boh zo slecht is het nog net niet bij mij. de blikjes achterlaten doet ze gelukkig niet, maar wel een stuk of 4 in de prullenbak (als je de hele tijd gelazer hebt met geld maar wel tekens het statiegeld weggooid, das toch niet handig?) en flessen achterlaten doet ze ook niet. maar verder is het een hard gelag.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het lijkt haast alsof we dezelfde hebben.
Afgesproken is twee keer drie uur per week en dat a 15 euro. Daar maakte ik dan 50 per keer van. Maar het is nu standaard een uur te laat. Red Bull drinken en roken. Gemekker (ook aan de telefoon tegen vriendinnen) over van alles en nog wat. Over de school die niet begripvol is omdat ze zich een paar keer per week verslaapt en het kind te laat is op school. Gedoe met haar vriend.
Als ik er niet ben, staan de blikjes Red Bull na afloop nog op tafel. Flessen schoonmaakproduct staan overal en nergens. Dop er vaak niet eens opgedraaid.
Wat het vervelende met dit soort lui is, is dat meer betalen of extraatjes niet echt leidt tot dat ze beter hun werk gaan doen. Eerder integendeel.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:29 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Yey, ik heb geluk ❤️
Een post op de lokale Facebook groep helpt meestal wel. vaak geven mensen dan ook waarschuwingen voor de nono's.
[..]
Wat voor tuig haal jij binnen 😂
Wat ook helpt voor de binding is een overeenkomst volgens de regeling dienstverlening aan huis. Zij (in mijn geval) mag ziek zijn (6 weken), mag verlof opnemen (4 weken) en krijgt vakantiegeld.
Daarnaast een kerstpakket. Maar schoonmaken kan ze en wil niet eens koffie. Dus helemaal prima.
Of ze nemen iets in handen als je maar betaalt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:25 schreef Hiddendoe het volgende:
absoluut populistisch en ook nog eens foutiefquote:Op maandag 3 februari 2025 11:55 schreef achtja het volgende:
[..]
Nou dan vliegt er iets hoog over.. er werd geschreven dat die fruitteler 'gratis' bijstandsmensen kreeg om te werken..
Werken tegen bijstandsgeld is wel degelijk slavenarbeid. Niets populistisch aan.
Als je die mensen een paar honderd euro per maand extra geeft bovenop dat bedrag, dan is het nog steeds niks. Onderliggende problemen zijn niet ineens opgelost als ze een paar honderd euro extra per maand krijgen.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:55 schreef achtja het volgende:
[..]
Nou dan vliegt er iets hoog over.. er werd geschreven dat die fruitteler 'gratis' bijstandsmensen kreeg om te werken..
Werken tegen bijstandsgeld is wel degelijk slavenarbeid. Niets populistisch aan.
Dan lopen mensen weer te mekkeren dat de tomaten weer duurder zijn geworden. En dan nog loop je bij die lui tegen precies dezelfde problemen aan.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:38 schreef achtja het volgende:
[..]
Die fruitteler heeft net als jij de vrijheid om mensen gewoon fatsoenlijk te betalen en niet te misbruiken.
Laten we ontopic blijven..quote:Op maandag 3 februari 2025 12:00 schreef freak1 het volgende:
[..]
absoluut populistisch en ook nog eens foutief
dat bijstandsgeld voor een alleenstaande is 1278,18 per maand. netto
het minimumloon is 14,06 per uur.
als je dus minder dan 100 uur per maand werkt dan is dat werken voor boven het minimumloon. staat wel erg ver van slavenarbeid af.
verder zijn er veel reintegratie trajecten bij bijv. dit soort fruittelers om mensen in de bijstand vaak laaggeschoolde arbeid te laten doen voor een 1 a 2 dagen per week (dus ver boven minimumloon) ten behoeve van reintegratie in de arbeidsmarkt. maar dat is niet altijd zo;n succes. de meesten hebben er niet zoveel zin in..
echt, hoe kom je hieraan?quote:Op maandag 3 februari 2025 11:17 schreef achtja het volgende:
Even een tip: als je een fatsoenlijke huishoudster wilt vinden moet je hem of haar fatsoenlijk betalen.. denk aan minimaal 25 euro per uur maar dan zit je wel aan de onderkant van de markt of je maakt gewoon misbruik.
Liever tussen de 28 en 35 euro per uur..
de mensen die dit werk uitvoeren doen dit vrijwel altijd onder de regeling huishoudelijke hulp, dus parttime en zouden dat geld dan moeten aangeven, maar daar kun je vergif op innemen dat dat niet gebeurd.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:03 schreef achtja het volgende:
[..]
Laten we ontopic blijven..
het gaat hier om mensen voor je huishouden toch?
Dan kom je er niet met het minimumloon wat door een werkgever die lasten afdraagd en risico neemt!!
Heb niet de indruk dat de dames die tot nu toe hier aan de slag waren, voor dat geld, opeens wel op tijd zouden komen, niet zomaar weg zouden blijven, niet de hele tijd aan de telefoon zitten te keuvelen, vaak met Red Bull in de ene hand en een sigaret in de andere hand....quote:Op maandag 3 februari 2025 11:17 schreef achtja het volgende:
Even een tip: als je een fatsoenlijke huishoudster wilt vinden moet je hem of haar fatsoenlijk betalen.. denk aan minimaal 25 euro per uur maar dan zit je wel aan de onderkant van de markt of je maakt gewoon misbruik.
Liever tussen de 28 en 35 euro per uur..
Hoe minder officieel, hoe beter ze het meestal vinden.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:06 schreef freak1 het volgende:
[..]
de mensen die dit werk uitvoeren doen dit vrijwel altijd onder de regeling huishoudelijke hulp, dus parttime en zouden dat geld dan moeten aangeven, maar daar kun je vergif op innemen dat dat niet gebeurd.
ik maak overigens de vergelijking niet met minimumloon bij een huishoudelijke hulp, die relatie is heel anders
Vreemde opmerking. Wij de mensen, dus de overheid ook, willen graag mensen die kunnen aan het werk hebben. Ten eeeste vreten ze van de staat (andere mensen) ten tweede als mensen thuis zitten worden ze vervelend.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:55 schreef achtja het volgende:
[..]
Die ¤ 15 per uur is dan ook minder dan minimumloon incl vakantiedagen, vakantiegeld en feestdagen.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb niet de indruk dat de dames die tot nu toe hier aan de slag waren, voor dat geld, opeens wel op tijd zouden komen, niet zomaar weg zouden blijven, niet de hele tijd aan de telefoon zitten te keuvelen, vaak met Red Bull in de ene hand en een sigaret in de andere hand....
Voor iemand die haar werk goed doet, zou ik zo'n bedrag best betalen. Waarschijnlijk doet iemand die het goed doet, in drie uur a 35 euro per uur een stuk meer dan iemand die afraffelt voor 15 euro per uur en dan in zes uur.
Maar die twee, dat zijn dan wel twee verschillende personen.
Tsja.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die ¤ 15 per uur is dan ook minder dan minimumloon incl vakantiedagen, vakantiegeld en feestdagen.
En als er maar een beperkt aantal uur per week gewerkt wordt is bruto zo ongeveer netto, dus de besparing van de loonheffing telt ook al niet mee.
25 incl pzc.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja.
Ze willen het meestal zo onofficieel mogelijk. En ze vragen zelf 15 euro per uur. Waar ik dan nog iets meer dan 10% bovenop geef.
Kan nu wel zeggen dat ik er 25 van maak, maar denk dat het dan eerder nog minder wordt dan beter.
Over dit geld moet gewoon inkomstenbelasting betaald worden. Dat mensen dat niet doen, dat snap ik als je bereid bent net niets te betalen.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:06 schreef freak1 het volgende:
[..]
de mensen die dit werk uitvoeren doen dit vrijwel altijd onder de regeling huishoudelijke hulp, dus parttime en zouden dat geld dan moeten aangeven, maar daar kun je vergif op innemen dat dat niet gebeurd.
ik maak overigens de vergelijking niet met minimumloon bij een huishoudelijke hulp, die relatie is heel anders
Max 6 weken betalen. Daarna ben je er gewoon vanaf he. Is het klaar.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoe minder officieel, hoe beter ze het meestal vinden.
Plus dat bijvoorbeeld doorbetalen bij ziekte tricky is bij dit soort lui. Dan zijn ze opeens veel vaker ziek.
Dit. Voor dat bedrag betaal je niet eens normaal.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die ¤ 15 per uur is dan ook minder dan minimumloon incl vakantiedagen, vakantiegeld en feestdagen.
Daarna ben je er vanaf. Maar toch... als ik zie hoe het nu al gaat, dan schat ik in dat ze betaald thuis zitten meer als kans ziet dan als vervelend. Kun je in 'mijn tijd' nog wat adresjes erbij pakken.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:26 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Max 6 weken betalen. Daarna ben je er gewoon vanaf he. Is het klaar.
Of je het op papier zet of niet is niet zo relevant. De regeling is van toepassing afaik.
[..]
Dit. Voor dat bedrag betaal je niet eens normaal.
Ik wil best meer betalen. Dit was het bedrag dat ze zelf vroeg. Maar wil wel dat het goed gebeurt natuurlijk.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:59 schreef Hanca het volgende:
De enige schoonmaak die ik ooit heb ingehuurd (voor iemand anders, zo'n 15 jaar geleden) werd 50 euro per uur betaald. Dan heb je iemand die haar best doet, want dat baantje wilde ze niet kwijt. Nou was daar PGB ruimte en was het ook wel een speciaal geval, maar toch.
Als jij 15 euro per uur betaalt, zegt zo'n schoonmaakster: voor jou 10 anderen, waarom zou ik hard werken?
eens dat dat zou moeten. maar de mensen die daar inkomstenbelasting over betalen zijn op 1 hand te tellen.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:24 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Over dit geld moet gewoon inkomstenbelasting betaald worden. Dat mensen dat niet doen, dat snap ik als je bereid bent net niets te betalen.
Ja, gelijk heb je. Als ik tevreden zou zijn over de werkster, zou ik ook wel elk jaar haar loon verhogen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 00:41 schreef investeerdertje het volgende:
Als ik dit topic lees merk ik echt hoeveel geluk ik heb.
Ik gok dat onze werkster loonsverhoging gaat krijgen.
Ik ben ook ontzettend blij met onze hulp. Gevonden via een briefje bij de Jumbo. Lieve mevrouw uit de buurt die keigoed kan poetsen en er ook nog plezier aan heeft zegt ze. Ze krijgt ¤75 voor 4 uurtjes (is dat gangbaar?) en natuurlijk met haar verjaardag, kerst en Pasen etc leuk cadeaupakketquote:Op dinsdag 4 februari 2025 08:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, gelijk heb je. Als ik tevreden zou zijn over de werkster, zou ik ook wel elk jaar haar loon verhogen.
Als ik nu krijg naar de prijs en wat ze doet, dan krijgt ze zeer behoorlijk betaald.
Ik ben toch blij dat de schoonmaakster bij ons wekelijks de wc’s en badkamer schoonmaakt.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Keukenkastjes kun je prima zelf een dag in het jaar besteden. Kleren strijken doe ik nooit (draag soberso nooit een blouse en al het andere niet nodig). Tafels ruim ik zelf wel leeg als ze ineens te vol staan.
Het is volgens mij niet onredelijk. Helemaal niet met de gestelde perks.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:03 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Ik ben ook ontzettend blij met onze hulp. Gevonden via een briefje bij de Jumbo. Lieve mevrouw uit de buurt die keigoed kan poetsen en er ook nog plezier aan heeft zegt ze. Ze krijgt ¤75 voor 4 uurtjes (is dat gangbaar?) en natuurlijk met haar verjaardag, kerst en Pasen etc leuk cadeaupakket
Een pot eten meegeven is zeker een optie.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:06 schreef blomke het volgende:
Vroeger had ik een Aziatische hulp. Die betaald ik in natura.
75 euro voor 4 uur lijkt me prima. Hier vragen ze meestal 15 euro per uur. Dan zou je voor die vier uur aan 60 euro zitten. Maar betaal liever 75 euro dat het goed gebeurt natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:03 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Ik ben ook ontzettend blij met onze hulp. Gevonden via een briefje bij de Jumbo. Lieve mevrouw uit de buurt die keigoed kan poetsen en er ook nog plezier aan heeft zegt ze. Ze krijgt ¤75 voor 4 uurtjes (is dat gangbaar?) en natuurlijk met haar verjaardag, kerst en Pasen etc leuk cadeaupakket
Korte metten mee maken meteen als het gebeurt...Je gaan ergeren is funest. Ik heb géén ervaring met schoonmaak in huis, wel met verhuizers die hallo kwamen zeggen en meteen beneden (ik woonde 4 hoog) gingen gaan roken, kletsen, lachen gieren brullen en de meewarige blikken naar boven sprak ook boekdelen. Dat ging een kwartier zo door, toen riep ik van het balkon: "Zeg jongens, dikke prima als jullie werkdag begint met pauze, maar ik betaal dit dus NIET door".quote:Op maandag 3 februari 2025 11:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het lijkt haast alsof we dezelfde hebben.
Afgesproken is twee keer drie uur per week en dat a 15 euro. Daar maakte ik dan 50 per keer van. Maar het is nu standaard een uur te laat. Red Bull drinken en roken. Gemekker (ook aan de telefoon tegen vriendinnen) over van alles en nog wat. Over de school die niet begripvol is omdat ze zich een paar keer per week verslaapt en het kind te laat is op school. Gedoe met haar vriend.
Als ik er niet ben, staan de blikjes Red Bull na afloop nog op tafel. Flessen schoonmaakproduct staan overal en nergens. Dop er vaak niet eens opgedraaid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag het er net tussen staan,kunnen de kinderen niets betekenen,ik weet niet beter dan in eigen jeugd gewoon het hele huis reinigen(ivm afwezigheid ouders)ze hoeven zich natuurlijk niet uit de naad te werken,als ze goed werk leveren ,kleine verhoging zakgeld o.i.d..Ze steken er wat van op,je hebt bekenden in huis,en het wordt ook nog schoon.(aantal dagen per week)quote:Op zaterdag 1 februari 2025 15:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
De oudste is 10. Dus zeer beperkt. Ik verwacht in elk geval wel dat ze hun eigen zooi opruimen. Dus speelgoed niet rond laten slingeren, kleren die gewassen moeten worden in de wasmand, etc.quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:52 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik zag het er net tussen staan,kunnen de kinderen niets betekenen,ik weet niet beter dan in eigen jeugd gewoon het hele huis reinigen(ivm afwezigheid ouders)ze hoeven zich natuurlijk niet uit de naad te werken,als ze goed werk leveren ,kleine verhoging zakgeld o.i.d..Ze steken er wat van op,je hebt bekenden in huis,en het wordt ook nog schoon.(aantal dagen per week)
Ja, haar erop aangesproken.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:23 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Korte metten mee maken meteen als het gebeurt...Je gaan ergeren is funest. Ik heb géén ervaring met schoonmaak in huis, wel met verhuizers die hallo kwamen zeggen en meteen beneden (ik woonde 4 hoog) gingen gaan roken, kletsen, lachen gieren brullen en de meewarige blikken naar boven sprak ook boekdelen. Dat ging een kwartier zo door, toen riep ik van het balkon: "Zeg jongens, dikke prima als jullie werkdag begint met pauze, maar ik betaal dit dus NIET door".
Klusjesmannen ook zo'n ramp, heb er een die in het begin drie keer zoveel werk verzette en het nu telkens precies zo uitkient dat hij op de 9 uur per dag uit komt. Dus wat ik ook voor klusjes heb, hij is toevallig altijd op hetzelfde tijdstip klaar.Daarvan pik ik het omdat ik anders niemand kan krijgen die überhaupt komt opdagen en geen leiding raakt, maar treurig vind ik het hoor, dat je op vrijwel niemand gewoon kan vertrouwen.
Het tarief verhoogt hij ook, en daar kan ik inkomen als je het werk beter doet, maar als het dan slechter is, zucht...
Over schoonmaak hoor ik ook alleen maar klachten, ik begin er niet eens aan. Ja, of ze doen het 3 keer naar wens en daarna dus de Redbull.
ok ja ik was een 10jaar toen ik het hele huishouden runde,incl honden,in het begin was het wel even wennen,van hoe en wat.Voor later,heb er nooit nadeel van ondervonden,weet je dan ook het een en ander.Vreemden in je huis,of je er wel of niet bent is altijd een drama.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
De oudste is 10. Dus zeer beperkt. Ik verwacht in elk geval wel dat ze hun eigen zooi opruimen. Dus speelgoed niet rond laten slingeren, kleren die gewassen moeten worden in de wasmand, etc.
Dat soort dingen. Maar niet stofzuigen, de kastjes doen en zo.
Lijkt me eerder uitzondering dan regel. Ik kon op mijn 10e geen heel huishouden runnen. Mijn kinderen ook niet. Ik vind het voldoende als ze hun eigen troep opruimen. Van de oudste twee verwacht ik dat ook dat ze dat doen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ok ja ik was een 10jaar toen ik het hele huishouden runde,incl honden,in het begin was het wel even wennen,van hoe en wat.Voor later,heb er nooit nadeel van ondervonden,weet je dan ook het een en ander.Vreemden in je huis,of je er wel of niet bent is altijd een drama.
Is care betrouwbaar ?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:35 schreef Hiddendoe het volgende:
https://www.care.com/nl-n(...)2months#/subVertical
Dat is nou ook niet echt normaal hoor.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ok ja ik was een 10jaar toen ik het hele huishouden runde,incl honden,in het begin was het wel even wennen,van hoe en wat.Voor later,heb er nooit nadeel van ondervonden,weet je dan ook het een en ander.Vreemden in je huis,of je er wel of niet bent is altijd een drama.
Dit toontje (het hele topic al) begint wel heel vervelend te worden, mensen hebben om verschillende redenen behoefte aan een schoonmaakster, net zoals anderen behoefte hebben aan een timmerman, loodgieter, schilder, elektricien of glazenwasser.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:56 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ruim altijd zelf mijn rotzooi op.
dit idd. Lijkt wel een soort afgunst ofzo.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 08:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit toontje (het hele topic al) begint wel heel vervelend te worden, mensen hebben om verschillende redenen behoefte aan een schoonmaakster, net zoals anderen behoefte hebben aan een timmerman, loodgieter, schilder, elektricien of glazenwasser.
Leuk dat je het allemaal zelf doet, maar sommige mensen kunnen of willen het niet zelf doen, en zolang ze een ander er dan maar fatsoenlijk voor betalen zie ik niet wat daar mis mee is of waarom daar iedere keer naar gesneerd moet worden.
Je kunt je auto ook zelf onderhouden, maar waarschijnlijk breng je hem gewoon naar de garage voor de jaarlijkse beurt, zodra je daar een vraag over stelt mag er dus het hele topic maar gezeken worden dat je het zelf wel kunt?
Waarom wel de suggestie van een klusbedrijf al je zelf niet kunt of wilt schilderen/behangen maar is het ineens raar als het om een schoonmaakster gaat?
Dit topic maakt het maar weer eens duidelijk dat het merendeel de schoonmaakster onvoldoende betaald! Op deze manier ben je gewoon een slavendrijver en verpest je de markt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 08:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit toontje (het hele topic al) begint wel heel vervelend te worden, mensen hebben om verschillende redenen behoefte aan een schoonmaakster, net zoals anderen behoefte hebben aan een timmerman, loodgieter, schilder, elektricien of glazenwasser.
Leuk dat je het allemaal zelf doet, maar sommige mensen kunnen of willen het niet zelf doen, en zolang ze een ander er dan maar fatsoenlijk voor betalen zie ik niet wat daar mis mee is of waarom daar iedere keer naar gesneerd moet worden.
Je kunt je auto ook zelf onderhouden, maar waarschijnlijk breng je hem gewoon naar de garage voor de jaarlijkse beurt, zodra je daar een vraag over stelt mag er dus het hele topic maar gezeken worden dat je het zelf wel kunt?
Waarom wel de suggestie van een klusbedrijf al je zelf niet kunt of wilt schilderen/behangen maar is het ineens raar als het om een schoonmaakster gaat?
Hangt er wel vanaf hou oud die schoonmakers of schoonmaaksters zijn. Iemand van 20 krijgt bij de McDonald's of een supermarkt 11,25 euro in het uur. Een 19 jarige zelfs nog geen 9 euro.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:18 schreef achtja het volgende:
[..]
Dit topic maakt het maar weer eens duidelijk dat het merendeel de schoonmaakster onvoldoende betaald! Op deze manier ben je gewoon een slavendrijver en verpest je de markt.
Mensen, mag ik jullie er even aan herinneren dat Mc Donald's (jesus wie daar ooit komt?) verzekringen, belastingen, vakantiegeld en soms 13e maand betaald?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hangt er wel vanaf hou oud die schoonmakers of schoonmaaksters zijn. Iemand van 20 krijgt bij de McDonald's of een supermarkt 11,25 euro in het uur. Een 19 jarige zelfs nog geen 9 euro.
Is je schoonmaakhulp 21 jaar of ouder, zit je met 15 euro bruto inderdaad rond het minimumloon.
Ik zou trouwens als ik er behoefte aan had altijd een 50-plusser zoeken en die minstens 25 euro per uur betalen. Moeders waarvan de kinderen het huis uit zijn en die wat willen doen, maar geen relevante opleiding meer hebben en ook geen zin hebben in een baas boven zich, die zijn er genoeg. Maar dan heb je een netwerk nodig waar zulke mensen in zitten (ik zou het via de kerk regelen).
Die bedragen die ik noemde zijn bruto, verder tellen veel premies e.d. onder de 21 niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:46 schreef achtja het volgende:
[..]
Mensen, mag ik jullie er even aan herinneren dat Mc Donald's (jesus wie daar ooit komt?) verzekringen, belastingen, vakantiegeld en soms 13e maand betaald?
Ga dan het minimum maar even uitrekenen.. dan kom je uit boven de 28 euro per uur.
Niet helemaal.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:46 schreef achtja het volgende:
[..]
Mensen, mag ik jullie er even aan herinneren dat Mc Donald's (jesus wie daar ooit komt?) verzekringen, belastingen, vakantiegeld en soms 13e maand betaald?
Ga dan het minimum maar even uitrekenen.. dan kom je uit boven de 28 euro per uur.
Allemaal mooi en aardig maar een zelf respecterende huishoudster gaat daar niet voor werken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet helemaal.
Een all-in loon is 19,95% hoger dan het reguliere loon, dus als je al ergens mee zou moeten rekenen voor een schoonmaakster is dat het, want je hebt haar niet in loondienst, dus je rekent vakantiedagen, vakantiegeld en feestdagen ook gelijk af, vandaar die 19,95% extra.
Dat maakt overigens wel dat ¤ 15,= per uur voor iemand van 21 jaar of ouder wel te weinig is.
Want het minimumloon is ¤ 14,06 dus met 19,95% extra zou je dan minstens op ¤ 16,86 uit moeten komen, dus ¤ 17,= per uur is wel het absolute minimum.
Dat moet de schoonmaakster dan overigens zelf opgeven als inkomsten bij de belastingdienst.
En ja, een werkgever heeft ook andere werkgeverslasten, maar zal vrijwel nooit iemand voor 10-20 uur per maand in dienst hebben.
Wat dan ook weer verre van de standaard is.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:14 schreef achtja het volgende:
[..]
Allemaal mooi en aardig maar een zelf respecterende huishoudster gaat daar niet voor werken.
Wees blij dat je voor de regeling dienstverlening aan huis geen CAO hebt en je kunt vragen wat je wilt! Ik ken huishoudsters die voor ver boven de 40 euro per uur werken en zo hoort het.
Of dat gebeurt heb je als opdrachtgever totaal geen zicht op. Hoewel je het vaak wel kunt ruiken. Ik zou en moest altijd contant betalen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:03 schreef Leandra het volgende:
Dat moet de schoonmaakster dan overigens zelf opgeven als inkomsten bij de belastingdienst.
Nou, ik deed wel altijd extraatje voor de kerst of vakantie. Bij haar ziekte of verlof betaalde ik niet maar als ze niet kwam op mijn verzoek (vakantie) betaalde ik alsnog de helft. Zeker naar het eind toe kwam ze vaker niet dan wel dus was ik wel blij dat ik bij ziekte niet betaalde.quote:En ja, een werkgever heeft ook andere werkgeverslasten, maar zal vrijwel nooit iemand voor 10-20 uur per maand in dienst hebben.
Ik begrijp niet zo goed waarom je mij hierover aanspreekt. Ik reageerde eerst op de OP door een linkje te plaatsen, vervolgens vraagt iemand of deze site betrouwbaar is.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 08:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ging volgens mij meer om #47.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom je mij hierover aanspreekt. Ik reageerde eerst op de OP door een linkje te plaatsen, vervolgens vraagt iemand of deze site betrouwbaar is.
En daar reageer ik op. Niet op de berichten van TS of andere fokkers.
Ook wil ik toch even reageren op de rest van je bericht. Klussen (behangen en schilderen), het technisch onderhoud van je auto zijn geen zaken die dagelijks of wekelijks terugkomen, schoonmaken is dat wel.
Dat er dus blijkbaar "iets aan de hand" is met "de tegenwoordige mensheid"...quote:Mijn serieuze en oprechte vraag: wat is er aan de hand met de tegenwoordige mensheid?
Dat is feitelijk onjuist!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hangt er wel vanaf hou oud die schoonmakers of schoonmaaksters zijn. Iemand van 20 krijgt bij de McDonald's of een supermarkt 11,25 euro in het uur. Een 19 jarige zelfs nog geen 9 euro.
Is je schoonmaakhulp 21 jaar of ouder, zit je met 15 euro bruto inderdaad rond het minimumloon.
Ik zou trouwens als ik er behoefte aan had altijd een 50-plusser zoeken en die minstens 25 euro per uur betalen. Moeders waarvan de kinderen het huis uit zijn en die wat willen doen, maar geen relevante opleiding meer hebben en ook geen zin hebben in een baas boven zich, die zijn er genoeg. Maar dan heb je een netwerk nodig waar zulke mensen in zitten (ik zou het via de kerk regelen).
Je mag iets specifieker zijn.quote:
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, verdienen medewerkers van de goudgele M geen minimumjeugdloon.quote:
Ah, toen ik er inmiddels 21 jaar geleden werkte nog wel. Op de cent af.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, verdienen medewerkers van de goudgele M geen minimumjeugdloon.
Toen ik er nog werkte, wat inmiddels gelukkig alweer lang geleden is, zat ik er al vrij snel 3 euro boven.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, toen ik er inmiddels 21 jaar geleden werkte nog wel. Op de cent af.
En ik zag dit soort plaatjes van diverse McDonaldsen:
[ afbeelding ]
Maakt ook niet uit, McDonald's was maar een voorbeeld, zat plekken waar ze wel het minumum jeugdloon verdienen.
Meeste zijn franchise, er is dus geen landelijke loonschaal oid. Dat is aan de ondernemers zelf.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Toen ik er nog werkte, wat inmiddels gelukkig alweer lang geleden is, zat ik er al vrij snel 3 euro boven.![]()
🤑
Klopt. Ik heb dit topic nog eens doorgelezen en ik blijf me verwonderen dat mensen vandaag zoveel moeite hebben met het schoonhouden van hun eigen huis. Terwijl je nu diverse electronische hulpjes hebt. Vaatwasser, robotstofzuiger, allerlei makkelijke spuitflacons en microvezeldoekjes en noem maar op.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het ging volgens mij meer om #47.
[..]
Dat er dus blijkbaar "iets aan de hand" is met "de tegenwoordige mensheid"...
Mijn insteek en ook die van TS denk ik is gewoon dat we prima willen betalen voor een "expert" zeg maar.
Dit omdat we het zelf niet goed kunnen en geen flauw idee hebben van het metier.
We vonden niet dat er dan iets mis met ons is. Dat was al eigenlijk.
Mooi he, de verschillen tussen mensen?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb dit topic nog eens doorgelezen en ik blijf me verwonderen dat mensen vandaag zoveel moeite hebben met het schoonhouden van hun eigen huis. Terwijl je nu diverse electronische hulpjes hebt. Vaatwasser, robotstofzuiger, allerlei makkelijke spuitflacons en microvezeldoekjes en noem maar op.
Natuurlijk moet iedereen het zelf weten of hij iemand inhuurt voor het schoonmaakwerk. Maar als je een 'expert' wil hebben, moet je geen meiden van rond de 20/25 inhuren. Dat zijn meestal geboren loosertjes, vaak met een of twee kinderen (vader onbekend of ver weg). Dit soort vrouwen zoekt gewoon een makkelijk baantje waarbij ze zelf kunnen bepalen wat ze doen en hoe ze het doen.
Halcon moet het in een hele andere hoek gaan zoeken. Niet die jonge lichtgewichten met hun mobieltjes en hun redbull, maar degelijke personen die weten wat schoonmaken is.
ik vond het niet erg hoor,het is wel 50jr terug,heel andere tijden dan nu.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is nou ook niet echt normaal hoor.
Het maakt niet uit of het wekelijks terugkomt, je kunt het prima zelf.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom je mij hierover aanspreekt. Ik reageerde eerst op de OP door een linkje te plaatsen, vervolgens vraagt iemand of deze site betrouwbaar is.
En daar reageer ik op. Niet op de berichten van TS of andere fokkers.
Ook wil ik toch even reageren op de rest van je bericht. Klussen (behangen en schilderen), het technisch onderhoud van je auto zijn geen zaken die dagelijks of wekelijks terugkomen, schoonmaken is dat wel.
Integendeel, ik heb vaak de indruk dat mensen steeds minder kunnen. Of willen. Dat kan ook.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of het wekelijks terugkomt, je kunt het prima zelf.
Ik wel. Ik heb het met eigen ogen gezien hoe mijn moeder wekelijks de keukenvloer op haar knieën met een borstel schrobde. En daarna met een straatbezem waar een versleten dweil om heen gewikkeld zat de boel droogtrok.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:27 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik vond het niet erg hoor,het is wel 50jr terug,heel andere tijden dan nu.
Dat beide uiteraard. Maar vandaar dus dat je een ervaren witte tornado wilt inschakelen omdat je zelf geen benul hebt hoe dat goed en efficiënt te doen. En dat ga je ook niet meer leren en dat wil je misschien ook niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Integendeel, ik heb vaak de indruk dat mensen steeds minder kunnen. Of willen. Dat kan ook.
En daar zit het probleem denk ik. Mensen die zelf niet goed weten hoe ze hun huis moeten schoonhouden, huren iemand in die het voor hun wil doen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat beide uiteraard. Maar vandaar dus dat je een ervaren witte tornado wilt inschakelen omdat je zelf geen benul hebt hoe dat goed en efficiënt te doen. En dat ga je ook niet meer leren en dat wil je misschien ook niet.
Dan is het tijd om te kijken of er mensen zijn die tegen een royale vergoeding je te helpen met jouw probleem.
Zo gek is dat niet toch? Je kunt niet alles goed kunnen. Ik kan goed programmeren maar het huis een beetje knap houden kan ik niet goed en heb er geen tijd voor en geen zin in. Dus dan call je Ghostbusters of Dirtbusters.![]()
Is toch niet een heel slechte zaak in het kader van dienstverlening.
Tsja ik ga ervan uit dat dat niet hoeft, "instructies geven." De profi hulp weet dat hopelijk zelf.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:07 schreef Hiddendoe het volgende:
Als je wilt dat iets gedaan wordt, dan zal je toch eerst zelf moeten uitzoeken hoe en wat er moet gebeuren.
Hoe kan je anders je werkster instructies geven?
Misschien dubbelop en overbodig. Maar wat zou jij denken als je ergens solliciteert en je werkgever laat duidelijk blijken dat hij geen enkel benul heeft wat er moet gebeuren en hoe het gedaan zou moeten worden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat beide uiteraard. Maar vandaar dus dat je een ervaren witte tornado wilt inschakelen omdat je zelf geen benul hebt hoe dat goed en efficiënt te doen. En dat ga je ook niet meer leren en dat wil je misschien ook niet.
Dan is het tijd om te kijken of er mensen zijn die tegen een royale vergoeding kunnen helpen met jouw probleem.
Zo gek is dat niet toch? Je kunt niet alles goed kunnen. Ik kan goed programmeren maar het huis een beetje knap houden kan ik niet goed en heb er geen tijd voor en geen zin in omdat ik niet weet waar te beginnen. Dus dan call je Ghostbusters of Dirtbusters.![]()
Is toch niet een heel slechte zaak in het kader van dienstverlening.
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:18 schreef Bart2002 het volgende:
Ik heb in deze discussie een beetje het idee alsof wij ons bevinden in een parallel universum in de zin van niet hetzelfde.
Of The Sopranos.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Misschien dubbelop en overbodig. Maar wat zou jij denken als je ergens solliciteert en je werkgever laat duidelijk blijken dat hij geen enkel benul heeft wat er moet gebeuren en hoe het gedaan zou moeten worden.
Wat zou jij doen? Wat zou jij denken van zo'n werkgever?
Zo'n sukkel neem je toch niet serieus. Die naai je toch een enorm oor aan.
Jouw huishouden is jouw verantwoordelijkheid. Dan moet je juist wel weten wat je wilt en hoe je het wilt.
Misschien is het niet eens zo'n gek idee om deze generatie eens te wijzen op series zoals 'Dowton Abbey' of Upstairs downstairs".
Ja, nou, ik heb nu echt niet het idee dat het in deze ging over de keukenmeisjes of staljongens.quote:
Waste management.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, nou, ik heb nu echt niet het idee dat het in deze ging over de keukenmeisjes of staljongens.
Mogelijk zit in deze aperte stelling het misverstand.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Jouw huishouden is jouw verantwoordelijkheid.
Nou, gewoon omdat het schoonhouden van je eigen tentje al min of meer genormaliseerd is. Door wasmachines, door vaatwassers, door stofzuigers, door afwasborstels, schuursponsjes, wc-borstels enz.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mogelijk zit in deze aperte stelling het misverstand.
Het is toch niet heel anders dan dat als je geen verstand hebt van auto onderhoud en het daarom overlaat aan de garage en dat als al je pijpen lekken de loodgieter belt en als je dak lek is de dakspecialist inschakelt en als je stopcontacten het niet meer doen de elektricein vraagt om het te fixen en als je last hebt van mysterieuze zaken in huis dat je de Ghostbusters belt?
Waarom is "huishouden" perse de "eigen verantwoordelijkheid" maar al die andere dingen die je niet goed beheerst niet?
Meerdere users die hier reageerden merkten al hetzelfde op maar echt duidelijk maakt u dat niet.
Dat verschilt van mens tot mens natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:48 schreef Hiddendoe het volgende:
Bovendien is het toch echt niet zo moeilijk om logisch na te denken?
True.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat verschilt van mens tot mens natuurlijk.
Mogelijk moet je nog even kijken en beetje nadenken over #112 waar de bulk het toch mee eens is. Kan een generatiedingetje zijn. Het gaat vooral om dingen w, x en y wel aan de expert overlaten maar z absoluut niet. Er is m.i. weinig verschil. Het zal een dingetje van "eergevoel" of wat zijn. Ik begrijp het i.i.g. niet waarom je zo overtuigd bent van het feit dat een mens dat absoluut zelf dient te doen omdat ie anders zijn verantwoordelijkheid verloochent of zoiets.quote:
Wat ik hier vnl gelezen heb, zijn dat er hier bedragen genoemd werden van 75 euro bruto. Dat wil dus zeggen dat de opdrachtgever er voor zorgt dat er een gedeelte van het geld naar de belasting gaat, naar de pensioenpremies, naar de ziektekosten en naar de sociale premies.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mogelijk moet je nog even kijken en beetje nadenken over #112 waar de bulk het toch mee eens is. Kan een generatiedingetje zijn. Het gaat vooral om dingen w, x en y wel aan de expert overlaten maar z absoluut niet. Er is m.i. weinig verschil. Het zal een dingetje van "eergevoel" of wat zijn. Ik begrijp het i.i.g. niet waarom je zo overtuigd bent van het feit dat een mens dat absoluut zelf dient te doen omdat ie anders zijn verantwoordelijkheid verloochent of zoiets.
Yes. Je hebt een nieuw stokpaard.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat ik hier vnl gelezen heb, zijn dat er hier bedragen genoemd werden van 75 euro bruto. Dat wil dus zeggen dat de opdrachtgever er voor zorgt dat er een gedeelte van het geld naar de belasting gaat, naar de pensioenpremies, naar de ziektekosten en naar de sociale premies.
Van die 75 euri's blijft dus bitter weinig over voor de poetsvrouw.
Zeg dat ze iets meer dan de helft van dit bedrag netto krijgt uitgekeerd. Dan heeft ze dus 40 euro verdiend.
Maar ze kan zich ziek melden, ze kan betaald op vakantie, en ze krijgt pensioen.
Allemaal leuk en aardig op de lange termijn, maar kan ze er ook haar boodschappen mee betalen?
Anders gezegd, zou jij zelf bereid zijn om dit soort werk te doen voor dit salaris?
Hoe bedoel je? Wat stokpaard?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Yes. Je hebt een nieuw stokpaard.
En nee, ik zou dat niet doen. Maar ik zou er ook geen asbest voor saneren. Vuilnis ophalen. Vakken vullen. Voedsel verbouwen.
Toch betaal je al deze mensen de facto niet meer. Is dat dan wel acceptabel.
Hou op zeg.
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:41 schreef cosmosis het volgende:
Strijd op de blote schoonmaak markt
https://www.omroepbrabant(...)ers-in-de-aanbieding
Dat is helemaal de bom natuurlijk. Mijn schoonmoeder zal blij verrast zijn.quote:Maar, zegt Christ van het Brabantse bedrijf: "Wij zijn de eerste en de enige echte."
Hulp nodig ? Iemand nodig die naakt bij jouw komt schoonmaken? Je schoonmoeder verrassen met een grondige beurt? Liefhebbers kunnen terecht bij het Etten-Leurse of Rotterdamse bedrijf. De kosten liggen ongeveer gelijk: 125 euro voor een uurtje bloot poetsen.
Dat doe je ook bij de timmerman, metselaar en schilder? Of beter nog, jij staat de automonteur uit te leggen hoe een auto onderhouden moet wordeb?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En daar zit het probleem denk ik. Mensen die zelf niet goed weten hoe ze hun huis moeten schoonhouden, huren iemand in die het voor hun wil doen.
Als je wilt dat iets gedaan wordt, dan zal je toch eerst zelf moeten uitzoeken hoe en wat er moet gebeuren.
Ik ben ook geen liefhebber van huishoudelijk werk. Behalve afwassen dan. Dat vind ik wel leuk om te doen.
Maar de rest....![]()
Maar ik doe het wel. En dat maakt mij bij uitstek geschikt om een werkster in dienst te nemen. Omdat ik precies kan uitleggen wat er moet gebeuren en hoe het gedaan moet worden.
Iemand die dat niet weet, ja nou ja, die vraagt er gewoon zelf om.
Werkte jouw moeder, zoals tegenwoordig de meeste moeders doen, ook nog ergens 2-4 dagen?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik wel. Ik heb het met eigen ogen gezien hoe mijn moeder wekelijks de keukenvloer op haar knieën met een borstel schrobde. En daarna met een straatbezem waar een versleten dweil om heen gewikkeld zat de boel droogtrok.
Maandag: wasdag. Aanvankelijk moest mijn moeder koud water op het gasstel aan de kook brengen voordat ze het in de teil kon gieten. Dan moest ze al het wasgoed langs een wasbord slaan. Daarna een keer of vijf uitspoelen en eindelijk kon ze het dan aan de waslijn wasknijperen.
Later, toen ze een echte 'wasmachine' kreeg, moest ze toch nog een aantal uren hier mee bezig zijn. Water in de machine laten lopen dmv een tuinslang, de was draaien, daarna verschillende keren spoelen, dan het wasgoed door de mangel halen en ophangen of neerleggen op het bleekveldje.
Ik ken meerdere mensen die praktisch nooit koken, maar altijd afhalen…quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou, gewoon omdat het schoonhouden van je eigen tentje al min of meer genormaliseerd is. Door wasmachines, door vaatwassers, door stofzuigers, door afwasborstels, schuursponsjes, wc-borstels enz.
Je maakt een maaltijd, maakt dus pannen en bestek en weet ik veel wat nog meer vies.
Je weet dat je deze zooi gewoon kunt afwassen. Met de hand of in de vaatwasser.
Serieus, ben je nu echt zo wereldvreemd dat je niet weet dat je ook zelf je troep kunt schoonmaken/opruimen?
Je zit nu appels met peren te vergelijken.quote:Op zondag 9 februari 2025 05:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat doe je ook bij de timmerman, metselaar en schilder? Of beter nog, jij staat de automonteur uit te leggen hoe een auto onderhouden moet wordeb?
Mijn moeder werkte destijds het klokje rond, 7 dagen in de week.quote:Op zondag 9 februari 2025 05:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Werkte jouw moeder, zoals tegenwoordig de meeste moeders doen, ook nog ergens 2-4 dagen?
Tja...quote:Op zondag 9 februari 2025 05:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ken meerdere mensen die praktisch nooit koken, maar altijd afhalen…
Nou we hebben hier de nieuwe vrouw van ts gevonden hoorquote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:10 schreef Mylene het volgende:
[..]
Een vrouw draagt een blouse en heer een overhemd.
Misschien een kaartje hangen bij Albert Heijn of de Jumbo.
Dat zijn keuzes van de schoonmaakster natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:46 schreef achtja het volgende:
[..]
Nee, over de schoonmaakster. Die is in de dertig.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:53 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dit gaat om 14-jarigen?
En willen 1 van jouw koters geen zakcentje verdienen?
Ik zou over de rookpauzes, te laat komen, eerder weg en telefoneren ook niet moeilijk doen. Mits het werk gewoon goed wordt uitgevoerd.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:50 schreef 215 het volgende:
[..]
Of dat gebeurt heb je als opdrachtgever totaal geen zicht op. Hoewel je het vaak wel kunt ruiken. Ik zou en moest altijd contant betalen bijvoorbeeld.
[..]
Nou, ik deed wel altijd extraatje voor de kerst of vakantie. Bij haar ziekte of verlof betaalde ik niet maar als ze niet kwam op mijn verzoek (vakantie) betaalde ik alsnog de helft. Zeker naar het eind toe kwam ze vaker niet dan wel dus was ik wel blij dat ik bij ziekte niet betaalde.
Wij hadden ooit een bedrag afgesproken per keer, drie uur in principe en ik mocht niet thuis zijn. Meestal ging dat bedrag iets omhoog als ik zelf loonsverhoging had gehad. Zij vroeg er zelf nooit om maar ik wilde niet onder de norm zitten dus checkte ik wel zo nu en dan wat anderen betaalden. Ik zat niet hoog maar wel redelijk.
Toen ik de smart meter kreeg kon ik aan het verbruik zien dat er zowel bij aankomst als bij vertrek wel regelmatig een kwartiertje gesmokkeld werd. Nooit druk om gemaakt, het gaat om het resultaat en voor de rest zat ze niet in spullen te wroeten en werd gevonden klein geld netjes achter gelaten. Ik was er blij mee maar ze werd te ziekelijk en met de kinderen de deur uit en een wat rustiger levensstijl was het inkomen voor haar minder noodzaak.
Jij bent er zeker zo eentje die te lam is om z'n eigen groente en fruit te verbouwen, z'n eigen koeien vet te mesten en te slachten, overal maar te voet naar toe te gaan, z'n eigen kleren te maken van wol van schapen die in je tuin rond huppelen, etc.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:34 schreef PzKpfw het volgende:
Te lui zijn om je eigen toko schoon te houden
Niet zelf olie oppompen in je achtertuinquote:Op zondag 9 februari 2025 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo eentje die te lam is om z'n eigen groente en fruit te verbouwen, z'n eigen koeien vet te mesten en te slachten, overal maar te voet naar toe te gaan, z'n eigen kleren te maken van wol van schapen die in je tuin rond huppelen, etc.
Want?quote:Op zondag 9 februari 2025 06:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je zit nu appels met peren te vergelijken.
In het huishouden?quote:Op zondag 9 februari 2025 06:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Mijn moeder werkte destijds het klokje rond, 7 dagen in de week.
Als ik lam was geweest was ik wel een schaap geworden.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo eentje die te lam is om z'n eigen groente en fruit te verbouwen, z'n eigen koeien vet te mesten en te slachten, overal maar te voet naar toe te gaan, z'n eigen kleren te maken van wol van schapen die in je tuin rond huppelen, etc.
Zat die het wel opgeven voor de belasting. Ik ken ze in elk geval wel. Maar nee, pensioensparen doe je natuurlijk niet van die 150 euro in de week, maar dat hoeft meestal ook gewoon niet. Want het zijn of studenten die het naast hun studie doen, of oudere vrouwen waarvan de partner al voor een prima pensioen gaat zorgen. Dus dan zit je met 25 of 30 euro per uur prima.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:23 schreef Bart2002 het volgende:
Wat je volgens mij ook best weet dat deze dingen zich afspelen in het informele circuit zijnde dat niemand dat opgeeft bij de belasting. Je moet het niet serieuzer maken dan dat het is. De schoonmaakster krijgt 25 euro schoon per uur b.v. wat gelijk is aan wat de ander betaalt. Je haalt er nu wel steeds meer zaken bij die niet spelen.
Er is denk ik ook niet echt sprake van een dienstverband als het 3 of 4 uur per week is.
Mocht dat wel allemaal moeten dan ook prima. Dan doen we het hele pakket.
Dan kost het mogelijk 50 of 60 euro per uur wat ik ook prima vind. 4 weken betaalde vakantie all inclusive op een locatie naar keuze.
Als ik het zelf maar niet hoef te doen want ik kan het niet en ik ga het ook nooit meer leren. De ene mens beheerst het ene goed en de andere mens weer iets anders.
Ik kan prima koken maar als ik uit eten ga dan bemoei ik me ook niet met de werkzaamheden in de keuken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:48 schreef Hiddendoe het volgende:
Serieus, ben je nu echt zo wereldvreemd dat je niet weet dat je ook zelf je troep kunt schoonmaken/opruimen?
Wat een onzin, vrijwel iedereen weet hoe een wc schoongemaakt moet worden, alleen heeft niet iedereen daar zin in.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En daar zit het probleem denk ik. Mensen die zelf niet goed weten hoe ze hun huis moeten schoonhouden, huren iemand in die het voor hun wil doen.
Ik ben ook geen liefhebber van huishoudelijk werk. Behalve afwassen dan. Dat vind ik wel leuk om te doen.
Maar de rest....![]()
Maar ik doe het wel. En dat maakt mij bij uitstek geschikt om een werkster in dienst te nemen. Omdat ik precies kan uitleggen wat er moet gebeuren en hoe het gedaan moet worden.
Iemand die dat niet weet, ja nou ja, die vraagt er gewoon zelf om.
Er zijn ook genoeg banen die prima betalen, maar ik absoluut niet zou willen doen, zelfs niet als ik het dubbele van mijn huidige baan zou krijgen. Leraar bijvoorbeeld of arts of werken in een opvang. Ik ben daar simpelweg niet geschikt voor en ik zou er doodongelukkig van worden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Yes. Je hebt een nieuw stokpaard.
En nee, ik zou dat niet doen. Maar ik zou er ook geen asbest voor saneren. Vuilnis ophalen. Vakken vullen. Voedsel verbouwen.
Toch betaal je al deze mensen de facto niet meer. Is dat dan wel acceptabel.
Hou op zeg.
Dit ja.quote:Op maandag 10 februari 2025 08:14 schreef freak1 het volgende:
wat zijn we weer lekker aan het afdwalen. en nog altijd heeft TS feitelijk geen antwoord;
iedereen kan wel liggen zeiken over dat salaris van 17,50 per uur of 15 euro, en dat dat onderbetaald is maar iedereen vergeet dan maar even, en zeker @:achtja ondanks dat er al meerdere keren op gewezen is, dat dat het geld is wat ze zelf vragen.
en die afgunst allemaal. "je bent zeker te lui om zelf schoon te maken" rot op toch. zoals @:leandra al zegt, het heeft niets met kunde of luidheid te maken. sommige dingen wil ik ook uit handen geven. ik kan het zelf wel, maar doe er vaak langer over en wil die tijd liever voor iets anders spenderen. zo denk ik ook over buiten schilderwerk en wat andere zaken. ik kan het prima zelf maar het is efficienter als een ander het doet.
als ik een berichtje op de lokale facebook plaats voor een schoonmaakster mag je blij zijn als je uberhaupt een reactie krijgt. en dat ben ik niet alleen, dat zie je ook als anderen dat doen.
vervolgens komen ze zelf met wat ze betaald willen hebben. dan ga ik toch niet zeggen, 17,50 euro ben je gek, je moet minimaal 25 krijgen!
als ik een tornado door dat huis heen krijg en die poetst goed en dat kost 100 euro voor 4 uurtjes, prima toch? of je nu 100 euro of 70 euro kwijt bent, dat boeit geen flikker.
maar iedereen heeft hier de mond wel vol dat het ligt aan te weinig betalen, maar die schoonmaaksters van 25 euro krijg ik toch niet gevonden. die kwalitatief beter werk leveren dan die van 17,50 euro.
dus dan komen we terug bij de vraag van TS. die overigens nooit over het bedrag ging, maar altijd over, waar vind je zo iemand?
Dat is natuurlijk niet heel veel anders dan de gemiddelde kantoorklerkquote:Op zondag 16 februari 2025 12:08 schreef Halcon het volgende:
Maar eens de camerabeelden gecontroleerd, om te zien of mijn gevoel klopt. N.a.v. een discussie met haar.
Als ik dan kijk naar dit jaar, werkt ze 45% van de afgesproken tijd. Of ja, is ze in elk geval binnen, misschien nog aan het bellen. Maar in elk geval 55% van de afgesproken tijd werkt ze niet![]()
Volgende maand begint er een nieuwe schoonmaakster. Kijken of die beter werk levert.
Ik neem aan dat je haar wel van te voren hebt ingelicht dat ze tijdens haar hele werk op camera opgenomen wordt?quote:Op zondag 16 februari 2025 12:08 schreef Halcon het volgende:
Maar eens de camerabeelden gecontroleerd, om te zien of mijn gevoel klopt. N.a.v. een discussie met haar.
Als ik dan kijk naar dit jaar, werkt ze 45% van de afgesproken tijd. Of ja, is ze in elk geval binnen, misschien nog aan het bellen. Maar in elk geval 55% van de afgesproken tijd werkt ze niet![]()
Volgende maand begint er een nieuwe schoonmaakster. Kijken of die beter werk levert.
Ja. Ze is ervan op de hoogte dat er buiten camera's hangen. Binnen hangen er geen camera's. Dus waarschijnlijk valt die verhouding nog slechter uit.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je haar wel van te voren hebt ingelicht dat ze tijdens haar hele werk op camera opgenomen wordt?
Ja, dat ligt er aan natuurlijk welk kantoor. Bij grote bedrijven of ambtenarij zal dat zeker zo zijn.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:12 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet heel veel anders dan de gemiddelde kantoorklerk
Mijn vorige schoonmaakster betaalde ik een vast bedrag. Boeide me niet of ze 2 of 4 uur nodig had...als de boel maar schoon was.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:08 schreef Halcon het volgende:
moet je niet thuis zijn want dan wil ze koffie drinkenquote:Op zondag 16 februari 2025 17:12 schreef descon het volgende:
[..]
Mijn vorige schoonmaakster betaalde ik een vast bedrag. Boeide me niet of ze 2 of 4 uur nodig had...als de boel maar schoon was.
Is dat hier ook geen optie? Heb je dat gezeik over uren ook niet.
Als de boel opgeruimd zou zijn, dan zou je me ook niet horen.quote:Op zondag 16 februari 2025 17:12 schreef descon het volgende:
[..]
Mijn vorige schoonmaakster betaalde ik een vast bedrag. Boeide me niet of ze 2 of 4 uur nodig had...als de boel maar schoon was.
Is dat hier ook geen optie? Heb je dat gezeik over uren ook niet.
Ja.quote:Op zondag 16 februari 2025 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
moet je niet thuis zijn want dan wil ze koffie drinken
Ja daar ben ik te soft voor , dus ik ben er maar mee opgehoudenquote:Op zondag 16 februari 2025 22:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja.
Moet haar echt zeggen dat het tijd is om te werken en dat ze al te laat was. Anders blijft ze ouwehoeren.
Ik ben te laks en te relaxed geweest in het begin. Geef ze een vinger….
Ik probeer in eerste instantie vriendelijk te zijn en niet meteen met 101 regeltjes te komen. Maar blijkbaar kan het niet anders.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja daar ben ik te soft voor , dus ik ben er maar mee opgehouden
ik haal soms een import vrouwtje hierheen voor een aantal maanden
dan wast de ene hand de andere
Ik en 2 oudere zussen deden een groot deel van het huishouden, begon voordat we 10 waren. Toen waren er nog bergen katoenen jurken, onderrokken, pyjama's, theedoeken, zakdoeken te strijken. Een zus heeft hooikoorts en bij zo'n uitbarsting hingen de lijnen vol zakdoeken. De zussen moesten ook sokken stoppen en nieuwe boordjes aan de mouwen breien. Ik moest er wel mee beginnen, was er vrij hopeloos in, zodat de klad erin kwam. Al snel kwamen er toen nylon sokken die je niet stoppen kan door de veel dunnere draad. Jaren later zag ik zulke sokken op de naaimachine gestopt worden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt me eerder uitzondering dan regel. Ik kon op mijn 10e geen heel huishouden runnen. Mijn kinderen ook niet. Ik vind het voldoende als ze hun eigen troep opruimen. Van de oudste twee verwacht ik dat ook dat ze dat doen.
Er wordt vaak wel gezegd wät je moet doen en waarmee, maar niet hoe en hoe je dat alles tegelijk organiseert. Bovendien verandert er nogal eens wat. Er zijn werksters die voordat ze de eerste keer komen zeggen wat er aanwezig moet zijn aan schoonmaakmateriaal en dat zijn dan oa werkdoekjes in bepaalde kleuren voor diverse ruimtes. De gewone vezeldoekjes krijg je al lang niet meer in de de kleuren die er waren toen het produkt nieuw was: wit, geel, blauw, roze. Bovendien kan een pakketje met verschillende kleuren tegenwoordig ook anders onderverdeeld zijn: zachte stofdoek, ramendoek, etc. Aanrechten met houten blad kan je niet met elk middel of elke lap bewerken. Die vezeldoekjes mogen ook niet op hout, want het zijn in feite lichtgewicht-schuurdoekjes. Ze kunnen ook krassen op brilleglazen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb dit topic nog eens doorgelezen en ik blijf me verwonderen dat mensen vandaag zoveel moeite hebben met het schoonhouden van hun eigen huis. Terwijl je nu diverse electronische hulpjes hebt. Vaatwasser, robotstofzuiger, allerlei makkelijke spuitflacons en microvezeldoekjes en noem maar op.
Natuurlijk moet iedereen het zelf weten of hij iemand inhuurt voor het schoonmaakwerk. Maar als je een 'expert' wil hebben, moet je geen meiden van rond de 20/25 inhuren. Dat zijn meestal geboren loosertjes, vaak met een of twee kinderen (vader onbekend of ver weg). Dit soort vrouwen zoekt gewoon een makkelijk baantje waarbij ze zelf kunnen bepalen wat ze doen en hoe ze het doen.
Halcon moet het in een hele andere hoek gaan zoeken. Niet die jonge lichtgewichten met hun mobieltjes en hun redbull, maar degelijke personen die weten wat schoonmaken is.
Of in de vorm van koteletjes over de toonbank gegaan.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:05 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als ik lam was geweest was ik wel een schaap geworden.
Dat zijn toch dingen die je altijd meeneemt als je de keuken schoonmaaktquote:Op woensdag 19 februari 2025 12:42 schreef paulowna het volgende:
Soms sta ik in verbazing te kijken,
ik heb met de mevrouw afgesproken dat als ze tijd over heeft, of ze dan het aanrecht en kookplaat kan "meenemen",
Nu zie ik dat ze daarmee begint.
moet je voorstellen dat je bij een ander zijn kookplaat en toilet moet gaan schoonmaken , twee uur per week voor 15 euro per uur, nou nooit dus he, laat ze maar lekker zelf doenquote:Op maandag 24 februari 2025 20:05 schreef June. het volgende:
[..]
Dat zijn toch dingen die je altijd meeneemt als je de keuken schoonmaakt
Op het schoolpleinquote:Op maandag 24 februari 2025 20:25 schreef Rene het volgende:
Ik heb in het verleden eentje gehad die dan op het schoolplein verderop verkondigd dat ze de helft van de tijd maar nodig heeft.
Die van ons komt elke 2 weken 4u. Hoeven we het zelf alleen beetje bij te houden.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
moet je voorstellen dat je bij een ander zijn kookplaat en toilet moet gaan schoonmaken , twee uur per week voor 15 euro per uur, nou nooit dus he, laat ze maar lekker zelf doen
Je kunt beter een kennisje uit thailand of filipijnen hierheen halen voor een paar maand dan red je rest van jaar wel weer ipv dat gezeur
dat zijn de goeiesquote:Op maandag 24 februari 2025 22:16 schreef June. het volgende:
[..]
Volks type, 60+ met tijd teveel en houdt van schoonmaken. Ideaal.
Uiteraard.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Op het schoolplein![]()
Doe je aan kinderarbeid?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |