Ik zie nog niet zo direct hoe hij het voor elkaar kan krijgen dat er geen verkiezingen meer nodig zijn, maar ik ben de laatste tijd vaker verrastquote:Op zondag 2 februari 2025 08:58 schreef recursief het volgende:
https://reportersonline.n(...)kers-nemen-opm-over/
Trump is heel hard bezig om een echte dictatuur neer te zetten. Ik ben bang dat hij zijn woorden dat er nooit meer verkiezingen nodig zijn als hij zou worden verkozen, over vier jaar ook gaat proberen waar te maken. Naar voorbeeld van Poetin voor de rest van zijn leven president.
- Tegenstanders worden op een zijspoor gezet
- Wat Trump niet bevalt wordt gecensureerd
- Onwelgevallige wetenschap wordt monddood gemaakt
- Rechterlijke uitspraken worden genegeerd
- Musk heeft opgeroepen tot wetswijzigingen om rechters die niet in de pas lopen te kunnen ontslaan
- Mensen worden omgekocht
- Propaganda en leugens worden ongegeneerd de wereld ingeslingerd
Wie dit blijft steunen of verdedigen is in mijn ogen niet goed wijs of kwaadaardig. Of allebei.
Ik ben benieuwd wanneer de eerste dissidenten uit ramen vallen.
Boter, kaas, zonder eieren. Verder komt ie niet.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Trump met het IQ van een doperwt die schaakt? Lol.
Hij wilde na zijn vorige termijn al niet opstappen. Ik denk dat dat deze keer niet anders zal zijn, behalve dat ie nu 4 jaar de tijd heeft om zijn aanhangers te mobiliseren.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:42 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Ik zie nog niet zo direct hoe hij het voor elkaar kan krijgen dat er geen verkiezingen meer nodig zijn, maar ik ben de laatste tijd vaker verrast
Post gerust nieuws over de capriolen van Trump buiten dit topic, dit topic is niet bedoeld als een algemeen Trump-topicquote:Op zondag 2 februari 2025 14:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Volgens mij is het tijd voor een handelsoorlog topic. Begun the trade wars have.
In principe zolang je salaris blijft krijgen kun je gewoon door maar word je alleen enorm gehinderd in je werkzaamheden, maar kan me voorstellen dat dit in de VS net iets anders werkt met contractenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dus de ambtenaren kunen niet meer inloggen op de boekhouding en de betalingen,dat is de kortste weg om ze weg te krijgen
Musk is in staat om de salarisknop om te draaien, daar zie ik hem voor aan, als dat wettelijk mogelijk is en met Trump is de wet zeer flexibelquote:Op zondag 2 februari 2025 14:23 schreef NLGooner het volgende:
[..]
In principe zolang je salaris blijft krijgen kun je gewoon door maar word je alleen enorm gehinderd in je werkzaamheden, maar kan me voorstellen dat dit in de VS net iets anders werkt met contracten
USA onder Trump is tegen oorlog??quote:Op zondag 2 februari 2025 14:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Amerika had zo'n grote bek kunnen hebben in 45, maar die tijden zijn voorbij. De dominantie van de VS is niet meer. Trump gaat ergens een stapje vooruit kunnen zetten en het groots vieren, maar aan de andere kant gaat het de VS heel veel kosten. En dat is volgens mij precies de bedoeling. Je zag het bij Poetin: andere landen aanvallen en je toch als het slachtoffer gedragen. Trump gaat hetzelfde doen. Mensen beginnen te janken bij het F woord, maar de geschiedenis is zich aan het herhalen.
Ik schrijf dat nergens.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
USA onder Trump is tegen oorlog??
, nou ik denk dat dat er hele grote oorlogen aan gaan komen
Wat je gaat zien is dat landen verder gaan kijken dan de VS.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je moet ook niet alles als absoluut zien. Zuid-Amerika probeert in veel zaken neutraal te blijven, hoewel ook zij onderdeel zijn van de brics. En die zijn niet perse pro EU.
Maar Z-A is inderdaad een uitzondering. Maar het is vooral transactioneel, en geen culturele verbondenheid. Laat staan politieke verbinding.
Eens. Dan heeft hij ook nog eens een Messias-complex en meent Amerika en eventueel andere landen te moeten verlossen, gesterkt door zijn wonderlijke ontsnapping aan de dood, ziet overal vijanden. En deze man zit de komende 4 jaar aan de knoppen v van veruit het machtigste land ter wereld. Europa is verdeeld en gejat door de eigen bevolking, Rusland is vrij onmachtig. Alleen China zou tegenwicht kunnen bieden, maar die wordt ook het vijand hoekje ingeduwdquote:Op zondag 2 februari 2025 11:26 schreef recursief het volgende:
[..]
Ach kom op. Dit kan je niet menen. Trump ontslaat alle aanklagers die zich met de 6 januari-opstand bezighielden, laat daarbij betrokken white-supremacists vrij, trekt de persoonsbeveiliging in van politieke tegenstanders als Fauci en geeft opdracht om Democraten te onderzoeken. CNN, Wapo, etc worden verbannen het het Witte Huis. Hij sloopt de tegenmacht door wetenschappers, onderwijs, media en het justitiele apparaat kapot of monddood te maken en hij regeert per decreet. Amerika is in hoog tempo een dictatuur aan het worden. En dan niet bij wijze van spreken, maar een hele echte dictatuur. Iedereen met een beetje historisch besef zou zich hier zorgen over moeten maken. Of je nou progressief, liberaal of conservatief bent maakt dan niet uit.
Dat was de vorige keer een tegenmacht. Nu zien we in rap tempo zuiveringen van mensen die niet loyaal genoeg aan de president zijn.quote:Op zondag 2 februari 2025 15:33 schreef LXIV het volgende:
De enige hoop is dat de ‘administration’, dus het gremium om Trump heen, de laag tussen hem en de ambtenaren, erger weet te voorkomen door Trump wat bij te sturen, van de ‘juiste’ informatie te voorzien en sommige dingen gewoon niet uit te voeren. Dan komen we 4 jaar verder zonder onherstelbare schade.
Dat is heel gevaarlijk. Wat gaat er gebeuren als hij alleen nog maar medestanders om zich heen heeft…quote:Op zondag 2 februari 2025 15:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat was de vorige keer een tegenmacht. Nu zien we in rap tempo zuiveringen van mensen die niet loyaal genoeg aan de president zijn.
Nou dan crashen er vliegtuigen en blijkt de FAA geen leider meer te hebben, omdat Musk hem te lastig vond met zijn ruimtebedrijf.quote:Op zondag 2 februari 2025 15:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is heel gevaarlijk. Wat gaat er gebeuren als hij alleen nog maar medestanders om zich heen heeft…
watquote:Op zondag 2 februari 2025 15:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Senieler dan creepy Joe?
Zat ook nog een video bij:
[ x ]
Dat is tenminste 1 Maga die niet kan zeggen: "Ich habe es nicht gewust".quote:Op zondag 2 februari 2025 15:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Senieler dan creepy Joe?
Zat ook nog een video bij:
[ x ]
Trump wil Canada breken en er een vazalstaat van maken.quote:Op zondag 2 februari 2025 15:54 schreef Ludachrist het volgende:
En dan vergeet Trump nog dat hij Canada ook nodig heeft voor de nationale veiligheid.
Mijn mogelijk naïeve gedachte zegt dat hij vorige keer er tegenin ging omdat hij niet wou toegeven dat hij de verkiezingen verloren had/ervan overtuigd was dat het niet kon kloppen omdat hij de beste is.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:01 schreef recursief het volgende:
[..]
Hij wilde na zijn vorige termijn al niet opstappen. Ik denk dat dat deze keer niet anders zal zijn, behalve dat ie nu 4 jaar de tijd heeft om zijn aanhangers te mobiliseren.
Ik zie het ook gebeurenquote:Op zondag 2 februari 2025 14:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk is in staat om de salarisknop om te draaien, daar zie ik hem voor aan, als dat wettelijk mogelijk is en met Trump is de wet zeer flexibel
We moeten als EU ook sterker in dat gat duiken.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Goed draadje van deze senator.
Je kunt natuurlijk voorstander zijn van een isolationistische koers, van mening zijn dat ontwikkelingshulp zonde is van het geld en roepen dat de rest van het wereld het maat moet uitzoeken.
Maar daar speel je vooral China mee in de kaart. Voor veel grondstoffen en mineralen is en blijft de VS afhankelijk van het buitenland. China breidt driftig zijn invloed uit en krijgt zo grip op en controle over deze materialen.
Het moge duidelijk zijn dat dit niet in het voordeel is van de VS en het westen.
Die eieren worden dan ook te duurquote:Op zondag 2 februari 2025 13:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Boter, kaas, zonder eieren. Verder komt ie niet.
Gaat hij nu de hele wereld annexerenquote:
Wat dat betreft, de Chinezen zijn aanwezig.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
We moeten als EU ook sterker in dat gat duiken.
Maar je hebt hier de Wilders adepten die ook niet begrijpen dat ontwikkelingshulp vooral ingezet wordt om invloed te kopen.
En de tragiek voor Wilders (en veel aanhangers) is ook nog eens dat hun eigen isolationisme ene Trump geen zak interesseert. Ze juichen hem weliswaar toe (wat een held, wat een sterke man), maar hij kiest gewoon zijn eigen isolationistische weg. Trumps Amerika heeft Europa (inclusief Nederland) niet meer nodig. Of je nu Rutte, Timmermans of Wilders heet, het zal hem een zorg zijn. Voor zijn feestjes worden ze niet uitgenodigd. Alleen Markie mag de komende jaren bidden en smeken ten bate van de oorspronkelijke doeleinden van de NAVO. Vermoedelijk tevergeefs.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
We moeten als EU ook sterker in dat gat duiken.
Maar je hebt hier de Wilders adepten die ook niet begrijpen dat ontwikkelingshulp vooral ingezet wordt om invloed te kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |