Eurovoixquote:The first details about Benidorm Fest 2025 have been revealed.
RTVE, the Spanish national broadcaster, revealed the first details about Benidorm Fest 2025 at a press conference at Mirador de la Música in Benidorm Fest. During this press conference, an agreement was signed between RTVE and the Mayor of Benidorm.
Although the submission window for Benidorm Fest 2025 is currently open and will remain open until October 10, RTVE revealed that four assessors will choose the competing entries. Rayden, Pablo Cebrián and Tony Sánchez-Ohlsso will all continue as assessors. Joining them will be Beatriz Luengo. Beatriz is a Latin Grammy-winning musician, singer, composer, actress and singer. Last year, she was the chairperson of the professional jury at Benidorm Fest, which made up 50% of the overall results.
RTVE also revealed the dates and format of Benidorm Fest 2025. The contest will feature 16 songs competing across two semi-finals, which will be held on January 28 and 30. The final will take place on February 1. In a change to previous years, the full results of the semi-finals will not be revealed until after the final. Only the names of the qualifiers will be announced during each semi-final. Another change is that public voting will now be free and will be done through the official Benidorm Fest app.
César Vallejo, co-director of Benidorm Fest, also revealed that songwriting camps will be held again to provide potential Benidorm Fest entries. These camps will be behind closed doors but they could become open to the public at some point in the future.
Ja sowieso, ze moeten gewoon alleen aankondigen wie doorgaan en pas na de finale de volledige uitslagen geven, net als met het ESF.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar je weet dus nu al dat ie de finale nooit zal winnen. Dat is wel gek met deze vorm toch.
Tenzij hij nu zelf een SMS-campagne lanceert.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:45 schreef Momo het volgende:
Lucas Bun niet bij de publiek top 4 deze semi, dus winnen gaat hem niet worden.
In Zweden heeft toch ook wel eens een artiest vanuit de Second Chance gewonnen?quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar je weet dus nu al dat ie de finale nooit zal winnen. Dat is wel gek met deze vorm toch.
Hij stond niet in de top 4 van de televote. Geldt de stem van de jury meer?quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:45 schreef NailQueen het volgende:
Hoe heeft Lucas van Double Date gewonnen?
Kan zijn dat hij bij de jury op 1 stond en Double Date bij de televote op 4, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:47 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hij stond niet in de top 4 van de televote. Geldt de stem van de jury meer?
We weten niet precies de jury en televote punten. Het was opgeteld meer dan die van Double Date.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:47 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hij stond niet in de top 4 van de televote. Geldt de stem van de jury meer?
Ja tis nu niet echt spannend meer voor sommigen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja sowieso, ze moeten gewoon alleen aankondigen wie doorgaan en pas na de finale de volledige uitslagen geven, net als met het ESF.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het Spaanse stemmende publiek ineens een andere smaak krijgt vóór de finale. Hij zat daar nu niet eens bij de eerste vier.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:46 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
In Zweden heeft toch ook wel eens een artiest vanuit de Second Chance gewonnen?
Het is meer dat deze zangstijl vereist dat je echt zuiver zingt, want anders klinkt het al snel als knettervals geschreeuw. En dat is bij deze dame het geval. Gewoon niet om aan te horen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat blijft wel een dingetje dat Spanje nooit echt door heeft dat flamenco voor de rest van Europa nogal een acquired taste is. Het zingen dan, vooral.
Dat de NF's aan de matige kant zijn ben ik met je eens. Maar dat het een zwak ESF jaar wordt hoor ik elk jaar sinds 2021.quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:14 schreef Nexum het volgende:
Ik wil niet in extremen praten (maar dat ga ik wel doen want wanneer ben ik niet extreem) maar tot nu toe lijkt dit echt het zwakste ESF jaar in JAREN tijd te worden. De kwaliteit van de liedjes in de NFs is echt zwaar ondermaats![]()
Dat ze dat in 2021 al beweerden over 2025 is wel bijzonder.quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:53 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat de NF's aan de matige kant zijn ben ik met je eens. Maar dat het een zwak ESF jaar wordt hoor ik elk jaar sinds 2021.
Ik denk dat ook heel vaak en dan ineens komen er weer een paar heel goede inzendingen (want het merendeel weten we nog niks van natuurlijkquote:Op woensdag 29 januari 2025 09:14 schreef Nexum het volgende:
Ik wil niet in extremen praten (maar dat ga ik wel doen want wanneer ben ik niet extreem) maar tot nu toe lijkt dit echt het zwakste ESF jaar in JAREN tijd te worden. De kwaliteit van de liedjes in de NFs is echt zwaar ondermaats![]()
Landen met goede kans op een mooie uitslag als Zweden, Oekraïne, (Israël), Frankrijk, Portugal enzo moeten nog kiezen. België en Nederland gaan wel iets leuks kiezen. En dan nog wat mooie dingen uit Centraal-Europa en een verrassing uit Armenië ofzo, en je hebt wel een prima finale gevuld.quote:Op woensdag 29 januari 2025 12:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat ook heel vaak en dan ineens komen er weer een paar heel goede inzendingen (want het merendeel weten we nog niks van natuurlijk) en lijkt het alweer heel anders.
Die ze dan vervolgens niet gaan kiezen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 14:34 schreef NailQueen het volgende:
Ik begrijp Nexum wel dat de NF's tegenvallen. Van de voorronde van Spanje en Noorwegen verwacht je wel wat kwaliteit. Maar des te leuker zijn dan de verrassingen zoals Lucas Bun gisteren.
Welke NF’s zijn dan zwaar ondermaats?quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:14 schreef Nexum het volgende:
San Remo lácht om deze tijdenquote:Op donderdag 30 januari 2025 22:19 schreef molloot200 het volgende:
Wat een timing voor deze semi's zeg
In Griekenland kregen we de eerste 45 minuten alleen maar intervalacts. Ze zijn ons aan het opwarmenquote:
Een interval voordat er iets was om inter te vallen?quote:Op donderdag 30 januari 2025 22:58 schreef NailQueen het volgende:
[..]
In Griekenland kregen we de eerste 45 minuten alleen maar intervalacts. Ze zijn ons aan het opwarmen
quote:Op donderdag 30 januari 2025 23:28 schreef Momo het volgende:
Eurofans zijn helemaal verliefd op deze man
Nee hoor dit land kennende zijn de kinderen ook nog wakkerquote:Op donderdag 30 januari 2025 23:38 schreef NailQueen het volgende:
Nu snap ik waarom dit laat wordt uitgezonden
Waarschijnlijk zijn de Spaanse 8-jarige mormels nog wakker nu en aan het kijken.quote:Op donderdag 30 januari 2025 23:38 schreef NailQueen het volgende:
Nu snap ik waarom dit laat wordt uitgezonden
of zitten in de zaalquote:Op donderdag 30 januari 2025 23:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee hoor dit land kennende zijn de kinderen ook nog wakker
quote:Op donderdag 30 januari 2025 23:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee hoor dit land kennende zijn de kinderen ook nog wakker
De vragen die de ouders nu mogen beantwoordenquote:Op donderdag 30 januari 2025 23:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn de Spaanse 8-jarige mormels nog wakker nu en aan het kijken.
Spanje is echt een heel open cultuur wat dat betreft. Mensen vloeken ook héél veel trouwens. Kinderen zijn hier wel wat gewend.quote:Op donderdag 30 januari 2025 23:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
[..]
De vragen die de ouders nu mogen beantwoorden
Ook vocaal al zo’n wonderkindquote:Op donderdag 30 januari 2025 23:57 schreef Strani het volgende:
Als ik het goed begrijp is Celine een soort van 'ontdekt' door Alfred García. Van Amaia en Alfred.
Haha nou ja hij was geen slechte zanger maar met dat liedje voor het ESF kwam het er niet uit.quote:Op donderdag 30 januari 2025 23:58 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Ook vocaal al zo’n wonderkind
Ze praat ook wel een beetje ordinair.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 00:05 schreef NailQueen het volgende:
Het moet denk ik even groeien maar het heeft helaas iets ordinairs
Het Spaanse publiek is niet te vertrouwen dus ik zie dit nog winnen ookquote:Op vrijdag 31 januari 2025 00:06 schreef Momo het volgende:
DeTeresa met die hele random show was misschien wel leuker om naar te kijken
Dutch diaspora votingquote:Op vrijdag 31 januari 2025 00:07 schreef Strani het volgende:
Nou ja ik wilde eigenlijk niet stemmen maar ik heb Celine toch maar een steuntje in de rug gegeven.
Het is allemaal volkomen kut, als we heel eerlijk zijn. Ik vind Celine dan nog het beste van vanavond, dat nummer heeft nog iets muzikaals.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 00:04 schreef BillDauterive het volgende:
J Kbello
DeTeresa
Mel Ömana
Celine Van Heel
Henry Semler
Melody
Carla Frigo
Mawot
Er zit niets van het niveau Lucas Bun bij.
Ze heeft ook een bezoekje gebracht aan dokter botox.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 00:30 schreef Strani het volgende:
Ik kan er niks aan doen maar de outfit van Ruth is toch een beetje een afleiding.
Ja het ziet er aardig opgeblazen uit.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 00:32 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ze heeft ook een bezoekje gebracht aan dokter botox.
Ik lees dat een liedje van haar door de Spaanse voetbalselectie als motivatienummer is gebruikt voor hun wedstrijden tijdens het (door hun gewonnen) EK afgelopen zomer.quote:
Dat was dit nummer ... en de vrouwenselectie gebruikte hetquote:Op vrijdag 31 januari 2025 00:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik lees dat een liedje van haar door de Spaanse voetbalselectie als motivatienummer is gebruikt voor hun wedstrijden tijdens het (door hun gewonnen) EK afgelopen zomer.
Deuntje met een kreuntje op een stoel. Aantal mensen op twitter worden boos als je commentaar hebt op dat optredenquote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:53 schreef molloot200 het volgende:
Ze willen Melody hè met dat gedateerde deuntje
Chanel maar dan ordinair.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:53 schreef molloot200 het volgende:
Ze willen Melody hè met dat gedateerde deuntje
Misschien met warme balletjes gelootquote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:57 schreef molloot200 het volgende:
Ah ik zie nu wel dat het random is geloot maar alsnog
Bij Benidorm Fest heb ik steeds meer het idee dat het op de Eurofans/LGBT gericht is. Hoog Slay Girl gehalte bij de nummers. Publiek bestaat ook echt grotendeels uit gay mannen. Bij andere nationale finales heb ik wel het idee dat het publiek meer gemixt is. Ik mis ook wel muzikale diversiteit. In de 2022 editie zaten juist veel verschillende stijlen muziek. Misschien dat andere artiesten een beetje zijn afgehaakt toen Zorra won vorig jaar?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:36 schreef Nexum het volgende:
Mijn issue met Benidorm afgezien van de eerste editie (want die was echt heel goed) is dat alle liedjes of heel gedateerd klinken of veels te oudbollig.
Esa diva, Uh na na klinken gewoon echt als generieke liedjes die voor het WK geschreven leken te zijn, en Hartita de llorar is gewoon 3 minuten aan geschreeuw, en dit keer is het geen goed, gecontroleerd geschreeuw zoals bij Blanca Paloma.
Spanje lijkt maar niet een lied in hun selectie te kunnen hebben die 1. Authentiek aanvoelt en een goede opbouw heeft en 2. Niet super gedateerd klinkt.
Ze mogen echt wel even grondig sleutelen aan de eisen voor de liedjes of het team dat de liedjes selecteert. Daar is echt nog flink wat werk aan de winkel
Spanje is ook wel een heel LHBT-vriendelijk land dus dat zou niet eens zo'n gekke theorie zijn.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij Benidorm Fest heb ik steeds meer het idee dat het op de Eurofans/LGBT gericht is. Hoog Slay Girl gehalte bij de nummers. Publiek bestaat ook echt grotendeels uit gay mannen. Bij andere nationale finales heb ik wel het idee dat het publiek meer gemixt is. Ik mis ook wel muzikale diversiteit. In de 2022 editie zaten juist veel verschillende stijlen muziek. Misschien dat andere artiesten een beetje zijn afgehaakt toen Zorra won vorig jaar?
Dit is inderdaad precies mijn indruk. Er zijn ongeveer net zoveel mannen als bij een voetbalwedstrijd in Oman. Ik weet niet hoe lang het al zo is dat Eurovisie zo'n beperkte doelgroep heeft in Spanje maar goed voor de algemene winkansen is het niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij Benidorm Fest heb ik steeds meer het idee dat het op de Eurofans/LGBT gericht is. Hoog Slay Girl gehalte bij de nummers. Publiek bestaat ook echt grotendeels uit gay mannen. Bij andere nationale finales heb ik wel het idee dat het publiek meer gemixt is. Ik mis ook wel muzikale diversiteit. In de 2022 editie zaten juist veel verschillende stijlen muziek. Misschien dat andere artiesten een beetje zijn afgehaakt toen Zorra won vorig jaar?
Ik weet zeker dat er een vrouw zit daar ook al is het wel met 2 mannen..quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:36 schreef Strani het volgende:
Ah ik zag een vrouw in het publiek! Ergens in het midden van de zaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna net zo mooi als St Pedro van vorig jaarquote:
Sinds je in Amsterdam bent geweest val je wel vaak in de herhaling. Wat heb je daar precies gerookt?quote:
Ja dat gaat inderdaad niet gebeurenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:05 schreef Sableheart het volgende:
Men heeft smaak hier op het forum
Dit is een stijl die we vanavond nog niet gehoord hebben, en redelijk gebracht.
Ik zou er erg tevreden mee zijn als Spanje dit zou kiezen (al zou het me ook erg verrassen)
Dan wordt het denk ik wel lastig voor hem, wel een fijn nummer na het nummer van Belgiëquote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij ging in de semi door omdat hij bij de jury hoog stond.
Het doet mij denken aan de soundtrack van een Pedro Almodovar-film. Beetje sentimenteel, beetje gedateerd ook, voor mij echt Spaans.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:05 schreef Strani het volgende:
Dit is dat dromerige wat wel meer liedjes hebben in Spanje en waarvan ik zo graag zou zien dat ze Europa zouden bereiken in plaats van de gebruikelijke... pogingen.
Had ik niet eens in de gaten. Wat heeft Amsterdam met mij gedaan?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Sinds je in Amsterdam bent geweest val je wel vaak in de herhaling. Wat heb je daar precies gerookt?
Ah zeker! Goed vergelekenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het doet mij denken aan de soundtrack van een Pedro Almodovar-film. Beetje sentimenteel, beetje gedateerd ook, voor mij echt Spaans.
Als je 20 jaar ouder was dan was je vast fan van Michael Bolton geweestquote:
Ik zet in op 0:20.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:09 schreef Momo het volgende:
Jongens de gids zegt dat dit tot 00:00 maar dat geloofde ik niet, dus ik heb 01:00 in de topic pointer gezet
Of Joshua Kadison.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:07 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Als je 20 jaar ouder was dan was je vast fan van Michael Bolton geweest
Dus het zal wel winnen danquote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:10 schreef NailQueen het volgende:
Het nummer vind ik zo slecht nog niet maar de act en de zangeres hebben iets ordinairs.
Lachispa? Nee joh, echt?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Goh, dat was tot donderdag nog Lachispa.
Daar springen de spiegels vanquote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ze is weggezakt naar de 4de plek, al zit het onder de nummer 1 wel dicht bij elkaar.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Bestaat er ook zoiets als Algemeen Beschaafd Spaans ? Zowel wij het Haarlems hebbenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:14 schreef Strani het volgende:
Nou is het ook wel een beetje omdat ze uit Sevilla komt. En haar moeder uit Cádiz. Dat zijn sowieso wat ordinaire accenten op het eerste gehoor.
Mja lastig te zeggen. Er zijn wel plekken waar het meest standaard Spaans wordt gesproken. Maar eigenlijk wordt het beste Spaans volgens het Spaanse taalinstituut gesproken in Bogotá, Colombia.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:15 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Bestaat er ook zoiets als Algemeen Beschaafd Spaans ? Zowel wij het Haarlems hebben
Ik ga nog steeds stuk om haar inzending van 2022quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:16 schreef Strani het volgende:
Straks komt ook Rigoberta Bandini. Ik zag van de week een grappige video van haar, dat ze in een barretje in Benidorm karaoke zingt op haar eigen liedje, voor een publiek van een stuk of 5 bejaarde Britten. Maar ze had het naar haar zin en die mensen ook.
Ik versta best een beetje Spaans, maar van die verfilming van Honderd Jaar Eenzaamheid versta ik geen klote. Of misschien spreken ze in Bogotá weer heel anders.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Mja lastig te zeggen. Er zijn wel plekken waar het meest standaard Spaans wordt gesproken. Maar eigenlijk wordt het beste Spaans volgens het Spaanse taalinstituut gesproken in Bogotá, Colombia.
Dat sowieso, ik moest ook best wennen aan hoe ze in Colombia spreken. Ook dat in Bogotá is best anders dan in Spanje, maar eigenlijk is het Spaans zoals men het in Spanje spreekt dus niet zo 'puur'.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik versta best een beetje Spaans, maar van die verfilming van Honderd Jaar Eenzaamheid versta ik geen klote. Of misschien spreken ze in Bogotá weer heel anders.
Of misschien is het zoals Surinaams Nederlands, in principe spreken oude Surinamers beter Nederlands dan wij. Alleen dan dus met een accent.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat sowieso, ik moest ook best wennen aan hoe ze in Colombia spreken. Ook dat in Bogotá is best anders dan in Spanje, maar eigenlijk is het Spaans zoals men het in Spanje spreekt dus niet zo 'puur'.
Ze wordt zo aanbeden in dit land om haar stem en charisma. Ik snap het echt nietquote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:22 schreef chufi het volgende:
Ik hrb vanavond nog een nummer in mn topic van haar gepost
Tino Casal en Baron Rojo samen op een concert ... wie weetquote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:22 schreef Strani het volgende:
Nou is deze versie van dit liedje wel wat beter. Normaal is het wat sneller en moet het op rock lijken. Maar rock en Spanje gaan gewoon niet samen.
Ja precies. Puur grammaticaal is het in Spanje een beetje de verkeerde kant opgegaan.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Of misschien is het zoals Surinaams Nederlands, in principe spreken oude Surinamers beter Nederlands dan wij. Alleen dan dus met een accent.
Nou dit is de band Amaral met zangeres Eva Amaral. Wel een beetje de top qua bekendheid in Spanje.quote:
Wie zou dit in Nederland zijn?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou dit is de band Amaral met zangeres Eva Amaral. Wel een beetje de top qua bekendheid in Spanje.
Een soort strijdster... Had ooit een CD in huis maar die is weer terug naar Spanjequote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Ze wordt zo aanbeden in dit land om haar stem en charisma. Ik snap het echt niet
Ik hou het op degelijk ...quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:27 schreef Strani het volgende:
Nee tja weet niet... Anouk misschien. Qua bekendheid dan, niet qua karakter.
Dat zou ik zeker niet hebben gedachtquote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:27 schreef Strani het volgende:
Ik moet haar wel nageven, je zou niet denken dat ze al 52 jaar oud is.
Anouk wordt dit jaar ook al 50quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:27 schreef Strani het volgende:
Ik moet haar wel nageven, je zou niet denken dat ze al 52 jaar oud is.
Ja, dank je wel. Daar krijg ik het wel warm van.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:32 schreef Strani het volgende:
La Chispa betekent trouwens De Vonk. Misschien dat mensen dat leuk vinden om te weten.
Beetje vuurtje stoken ... niet geoorloofd n het Spanjequote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:32 schreef Strani het volgende:
La Chispa betekent trouwens De Vonk. Misschien dat mensen dat leuk vinden om te weten.
Ah dat verhaaltje, was nieuwschierig want publiek reageerde eropquote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja het was meer de show die ze ervan maakte, 'sorry ik word emotioneel' en zo.
Ja het was niet echt bijzonder verder hoor, meer op de emotie gespeeld.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:42 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Ah dat verhaaltje, was nieuwschierig want publiek reageerde erop
Het was inderdaad een heel diplomatiek antwoordquote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:42 schreef Momo het volgende:
RAI mevrouw wou eigenlijk zeggen dat het een goedkope en ordinaire bende is
Technisch was dat het Festival Internacional de la Canción de Benidorm.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:45 schreef chufi het volgende:
Primera edition ??? Benidorm fest OK .. Het festival is al uit 1958...
Jaja het is herbenoemdquote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Technisch was dat het Festival Internacional de la Canción de Benidorm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |