Eurovoixquote:The first details about Benidorm Fest 2025 have been revealed.
RTVE, the Spanish national broadcaster, revealed the first details about Benidorm Fest 2025 at a press conference at Mirador de la Música in Benidorm Fest. During this press conference, an agreement was signed between RTVE and the Mayor of Benidorm.
Although the submission window for Benidorm Fest 2025 is currently open and will remain open until October 10, RTVE revealed that four assessors will choose the competing entries. Rayden, Pablo Cebrián and Tony Sánchez-Ohlsso will all continue as assessors. Joining them will be Beatriz Luengo. Beatriz is a Latin Grammy-winning musician, singer, composer, actress and singer. Last year, she was the chairperson of the professional jury at Benidorm Fest, which made up 50% of the overall results.
RTVE also revealed the dates and format of Benidorm Fest 2025. The contest will feature 16 songs competing across two semi-finals, which will be held on January 28 and 30. The final will take place on February 1. In a change to previous years, the full results of the semi-finals will not be revealed until after the final. Only the names of the qualifiers will be announced during each semi-final. Another change is that public voting will now be free and will be done through the official Benidorm Fest app.
César Vallejo, co-director of Benidorm Fest, also revealed that songwriting camps will be held again to provide potential Benidorm Fest entries. These camps will be behind closed doors but they could become open to the public at some point in the future.
Ja sowieso, ze moeten gewoon alleen aankondigen wie doorgaan en pas na de finale de volledige uitslagen geven, net als met het ESF.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar je weet dus nu al dat ie de finale nooit zal winnen. Dat is wel gek met deze vorm toch.
Tenzij hij nu zelf een SMS-campagne lanceert.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:45 schreef Momo het volgende:
Lucas Bun niet bij de publiek top 4 deze semi, dus winnen gaat hem niet worden.
In Zweden heeft toch ook wel eens een artiest vanuit de Second Chance gewonnen?quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar je weet dus nu al dat ie de finale nooit zal winnen. Dat is wel gek met deze vorm toch.
Hij stond niet in de top 4 van de televote. Geldt de stem van de jury meer?quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:45 schreef NailQueen het volgende:
Hoe heeft Lucas van Double Date gewonnen?
Kan zijn dat hij bij de jury op 1 stond en Double Date bij de televote op 4, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:47 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hij stond niet in de top 4 van de televote. Geldt de stem van de jury meer?
We weten niet precies de jury en televote punten. Het was opgeteld meer dan die van Double Date.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:47 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hij stond niet in de top 4 van de televote. Geldt de stem van de jury meer?
Ja tis nu niet echt spannend meer voor sommigen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja sowieso, ze moeten gewoon alleen aankondigen wie doorgaan en pas na de finale de volledige uitslagen geven, net als met het ESF.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het Spaanse stemmende publiek ineens een andere smaak krijgt vóór de finale. Hij zat daar nu niet eens bij de eerste vier.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:46 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
In Zweden heeft toch ook wel eens een artiest vanuit de Second Chance gewonnen?
Het is meer dat deze zangstijl vereist dat je echt zuiver zingt, want anders klinkt het al snel als knettervals geschreeuw. En dat is bij deze dame het geval. Gewoon niet om aan te horen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat blijft wel een dingetje dat Spanje nooit echt door heeft dat flamenco voor de rest van Europa nogal een acquired taste is. Het zingen dan, vooral.
Dat de NF's aan de matige kant zijn ben ik met je eens. Maar dat het een zwak ESF jaar wordt hoor ik elk jaar sinds 2021.quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:14 schreef Nexum het volgende:
Ik wil niet in extremen praten (maar dat ga ik wel doen want wanneer ben ik niet extreem) maar tot nu toe lijkt dit echt het zwakste ESF jaar in JAREN tijd te worden. De kwaliteit van de liedjes in de NFs is echt zwaar ondermaats![]()
Dat ze dat in 2021 al beweerden over 2025 is wel bijzonder.quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:53 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat de NF's aan de matige kant zijn ben ik met je eens. Maar dat het een zwak ESF jaar wordt hoor ik elk jaar sinds 2021.
Ik denk dat ook heel vaak en dan ineens komen er weer een paar heel goede inzendingen (want het merendeel weten we nog niks van natuurlijkquote:Op woensdag 29 januari 2025 09:14 schreef Nexum het volgende:
Ik wil niet in extremen praten (maar dat ga ik wel doen want wanneer ben ik niet extreem) maar tot nu toe lijkt dit echt het zwakste ESF jaar in JAREN tijd te worden. De kwaliteit van de liedjes in de NFs is echt zwaar ondermaats![]()
Landen met goede kans op een mooie uitslag als Zweden, Oekraïne, (Israël), Frankrijk, Portugal enzo moeten nog kiezen. België en Nederland gaan wel iets leuks kiezen. En dan nog wat mooie dingen uit Centraal-Europa en een verrassing uit Armenië ofzo, en je hebt wel een prima finale gevuld.quote:Op woensdag 29 januari 2025 12:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat ook heel vaak en dan ineens komen er weer een paar heel goede inzendingen (want het merendeel weten we nog niks van natuurlijk) en lijkt het alweer heel anders.
Die ze dan vervolgens niet gaan kiezen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 14:34 schreef NailQueen het volgende:
Ik begrijp Nexum wel dat de NF's tegenvallen. Van de voorronde van Spanje en Noorwegen verwacht je wel wat kwaliteit. Maar des te leuker zijn dan de verrassingen zoals Lucas Bun gisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |