abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216452770
Niet mijn OP

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:53 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Nee omdat jij geen onderzoek doet naar de juiste dingen, omdat je juist God wil weerleggen. En gaat over geschiedenis van alle manuscripten bij elkaar en kom jij met heeft op facebook gestaan man man.Is gewoon overtuigend bewijs welke bijbel de juiste is en nogal belangrijk met al die valse bijbels in omloop.
Toon maar aan dan. Laat die manuscripten in de grondtekst eens zien waar het woord met een hoofdletter staat....
pi_216452783

Ik plaats even het hindoe-symbool hier omdat het hindoeïsme superieur is aan het christendom/jodendom/islam.

Spirituele wetenschap versus Joodse mythologie.
  maandag 27 januari 2025 @ 19:28:36 #3
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216452939
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:18 schreef Libertarisch het volgende:
[ afbeelding ]

Ik plaats even het hindoe-symbool hier omdat het hindoeïsme superieur is aan het christendom/jodendom/islam.

Spirituele wetenschap versus Joodse mythologie.
Speciaal voor jou Libertarisch:

Bekijk deze YouTube-video
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  maandag 27 januari 2025 @ 19:32:26 #4
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216453003
Ik plaats hier deze fles Georgische wijn omdat dat het oudste wijnland ter wereld is. Niet Moldavië.

Overigens ook superieur aan al die Franse, Spaanse en Italiaanse bocht. Georgische nectar versus Zuid-Europese bocht.

pi_216453026
Als atheïst wordt dit topic met de dag verwarrender want nu blijkt er ook een indeling te bestaan in superieure en mindere religies. We tasten wel volkomen in het duister wat de criteria zijn voor die meetlat.
pi_216453161
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:33 schreef Bassie48 het volgende:
Als atheïst wordt dit topic met de dag verwarrender want nu blijkt er ook een indeling te bestaan in superieure en mindere religies. We tasten wel volkomen in het duister wat de criteria zijn voor die meetlat.
Als Christen/Agnost (ik twijfel vrolijk door). Is het ook niet makkelijk met superieure kerkverbanden vs Mickey mouse kerkverbanden... scheurt hele families uit elkaar: https://www.refoweb.nl/vr(...)ekeurd-door-familie/
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_216453272
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:39 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Als Christen/Agnost (ik twijfel vrolijk door). Is het ook niet makkelijk met superieure kerkverbanden vs Mickey mouse kerkverbanden... scheurt hele families uit elkaar: https://www.refoweb.nl/vr(...)ekeurd-door-familie/
Voor mij is het helder. Ik geloof volledig in de apocatastase. Iedereen wordt uiteindelijk gered.

Daarom is de H. Gregorius van Nyssa voor mij de grootste held qua theologie.

[ Bericht 11% gewijzigd door EttovanBelgie op 27-01-2025 19:49:33 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216453296
@Ali_Kannibali

Beetje Reddit gelezen:

Geen five star review

1y ago
De Zevende-dags Adventisten zijn 100% een sekte. Degenen van ons die dapper genoeg waren om eruit te komen, hebben JAREN aan herprogrammering gehad! Jaren! Ik ben in deze sekte geboren en ik zal je de waarheid vertellen... terwijl een SDA-predikant nooit de waarheid zal vertellen (of ze het nu weten of niet) over deze religie.

Btw... AL mijn broers en zussen (vier) zijn nu uit deze sekte. We hebben het allemaal onafhankelijk en op verschillende momenten gedaan, maar we zijn allemaal vertrokken!

Er lijkt nog wel even wat oefening nodig om in een nog minder boekje te komen dan Scientology. Maar chapeau heur.
  maandag 27 januari 2025 @ 19:47:01 #9
396550 Richestorags
pi_216453334
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voor mij is het helder. Ik geloof volledig in de apocatastase. Iedereen wordt uiteindelijk gered.
Hoe zie je gered worden? Als in, waarvan worden we gered? Die interpretatie verschilt nogal dus ik ben benieuwd :)
  maandag 27 januari 2025 @ 19:48:19 #10
396550 Richestorags
pi_216453363
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:45 schreef Beathoven het volgende:
@:Ali_Kannibali

Beetje Reddit gelezen:

Geen five star review

1y ago
De Zevende-dags Adventisten zijn 100% een sekte. Degenen van ons die dapper genoeg waren om eruit te komen, hebben JAREN aan herprogrammering gehad! Jaren! Ik ben in deze sekte geboren en ik zal je de waarheid vertellen... terwijl een SDA-predikant nooit de waarheid zal vertellen (of ze het nu weten of niet) over deze religie.

Btw... AL mijn broers en zussen (vier) zijn nu uit deze sekte. We hebben het allemaal onafhankelijk en op verschillende momenten gedaan, maar we zijn allemaal vertrokken!

Er lijkt nog wel even wat oefening nodig om in een nog minder boekje te komen dan Scientology. Maar chapeau heur.
Die verrekte Satan. Heeft hij er toch weer 4 weten in te fluisteren.
pi_216453370
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:14 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ja, dat domme gelul over Jezus Christus.

Ik ben beter dan die gekruisigde Jood.
die op eigen kracht is opgestaan uit de dood om voor eeuwig af te rekenen met die vloek. Alleen God kan zoiets.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  maandag 27 januari 2025 @ 19:50:39 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216453414
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hoe zie je gered worden? Als in, waarvan worden we gered? Die interpretatie verschilt nogal dus ik ben benieuwd :)
Een bevrijding van angst, leed, pijn, ellende na het sterfelijk leven, en een eeuwigheid van versmelting met het pure, goede en goddelijke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 januari 2025 @ 19:50:43 #13
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216453417
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:45 schreef Beathoven het volgende:
@:Ali_Kannibali

Beetje Reddit gelezen:

Geen five star review

1y ago

Enerzijds moeten we voorzichtig zijn met dit soort bronnen. Anderzijds. waar rook is, is vuur.
pi_216453426
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:48 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
die op eigen kracht is opgestaan uit de dood om voor eeuwig af te rekenen met die vloek. Alleen God kan zoiets.
Precies, en mijn moeder is de koningin van Engeland.

Wat is dit voor een ongelooflijke onzin?
pi_216453532
quote:

[..]

[ afbeelding ]
ik hoop het, maar alleen de bijbel kan hierin het laatste woord geven.

https://www.hetbestenieuws.nl/
herinner je je deze nog?

hoe meer mensen er weggerukt worden uit je leven, des te meer je je gaat afvragen.
Rev 21:4 And God shall wipe away all tears from their eyes; and there shall be no more death, neither sorrow, nor crying, neither shall there be any more pain: for the former things are passed away.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_216453546
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:39 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Al die scheuringen, terwijl de oorzaken daarvan al al lang vergeten zijn:

maandag 27 januari 2025 @ 19:55:11 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216453547
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:54 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
ik hoop het, maar alleen de bijbel kan hierin het laatste woord geven.

https://www.hetbestenieuws.nl/
herinner je je deze nog?

hoe meer mensen er weggerukt worden uit je leven, des te meer je je gaat afvragen.
Rev 21:4 And God shall wipe away all tears from their eyes; and there shall be no more death, neither sorrow, nor crying, neither shall there be any more pain: for the former things are passed away.
Zie mijn onderschrift.

Omnibus in omnibus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 januari 2025 @ 19:56:22 #18
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216453571
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Laten we hopen dat de mogelijkheid tot incarneren tot iets als een rivierprik of een rat uit de ganges ook behoort tot ongelooflijke onzin.
pi_216453586
quote:

[..]

Ali is weer bezig.
  maandag 27 januari 2025 @ 19:57:44 #20
396550 Richestorags
pi_216453600
Overigens wel hilarisch dat Libertarisch met al zijn schoolplein gebash over Jezus waarschijnlijk niet weet dat de 3 bekendste leraren uit de 19e eeuw, te weten Swami Vivekenanda, Sri Ramana Maharsi en Ramakrishna allen zeer lovend over Jezus Christus waren.

Sterker nog, Ramakrishna raadde iedereen in de tempel aan kerstmis te vieren...
pi_216453618
quote:

[..]

het staat in de geschriften, zowel in het nt als ot.
pi_216453622
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:56 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Laten we hopen dat de mogelijkheid tot incarneren tot iets als een rivierprik of een rat uit de ganges ook behoort tot ongelooflijke onzin.
Een mens zal niet zo snel degraderen tot een rivierprik of een rat.

Maar een mens kan wel als dier reïncarneren, dat staat namelijk in de Bhagavad Gita.
pi_216453655
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:57 schreef Richestorags het volgende:
Overigens wel hilarisch dat Libertarisch met al zijn schoolplein gebash over Jezus waarschijnlijk niet weet dat de 3 bekendste leraren uit de 19e eeuw, te weten Swami Vivekenanda, Sri Ramana Maharsi en Ramakrishna allen zeer lovend over Jezus Christus waren.

Sterker nog, Ramakrishna raadde iedereen in de tempel aan kerstmis te vieren...
Er is geen historisch bewijs dat Jezus Christus van Nazareth heeft bestaan.

Vooralsnog is Hij een fictieve entiteit.

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:58 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
het staat in de geschriften, zowel in het nt als ot.
Mijn geschriften zeggen dat mensen als dier kunnen reïncarneren.

Wie heeft er nu gelijk dan?
  maandag 27 januari 2025 @ 20:01:07 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216453670
Reïncarnatie is net zo'n spirituele bangmakerij als erfzonde en hel.

Typisch hoe allerlei religies vooral mensen willen knechten. Heeft toch met controle te maken, uiteindelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216453674
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:00 schreef Libertarisch het volgende:
Mijn geschriften zeggen dat mensen als dier kunnen reïncarneren.

Wie heeft er nu gelijk dan?
Vraag het even aan Ali.
  maandag 27 januari 2025 @ 20:01:28 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216453681
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:01 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Vraag het even aan Ali.
^O^
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216453705
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:50 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Enerzijds moeten we voorzichtig zijn met dit soort bronnen. Anderzijds. waar rook is, is vuur.
Ik snap ook wel dat je zoiets niet zomaar onder eigen naam deelt.

Een paar Posts erboven schrijft een adventist dat ze je niet zomaar laten vallen en alle contact verbreken zoals bij andere stromingen. :)

“Just when I thought I was out, they pulled me back in”
  maandag 27 januari 2025 @ 20:03:29 #28
396550 Richestorags
pi_216453724
quote:

[..]
Er is geen historisch bewijs dat Jezus Christus van Nazareth heeft bestaan.
Zelfs atheïstische wetenschappers als Bart Ehrman vinden dat hij heeft bestaan.
pi_216453741
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]
In een zeer afgezwakte vorm
  maandag 27 januari 2025 @ 20:05:16 #30
396550 Richestorags
pi_216453755
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]
In een zeer afgezwakte vorm
Uiteraard, anders waren ze geen atheïst :P

Libertarisch twijfelde aan de mens. Er zijn maar zeer weinig wetenschappers te vinden die daaraan twijfelen. Je hebt natuurlijk altijd de "fringe" kant met exotische theorieën zoals dat Jezus een Romeinse conspiracy was.
pi_216453762
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Voor mij zijn de Remonstranten qua leer een eye-opener geweest. Ik ben ook compleet anders naar de Bijbel of beter het Nieuwe Testament gaan kijken. En was/is voor mij één stukje tekst de gehele samenvatting van het Christelijk geloof dan wel Jezus zijn leer:
quote:
Jezus antwoordde: ‘ Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand .’ Dit is het eerste en grootste gebod. En het tweede is daaraan gelijk: Heb uw naaste lief als uzelf. Aan deze twee geboden hangt de hele Wet en de Profeten.”
Waarbij ik wel grote vraagtekens bij het bestaan van God heb, en de kans groot acht dat Jezus de eerste humanist was. Maar een God die liefde voor elkaar net zo belangrijk vindt als liefde voor hem.. Klinkt ineens niet meer als die boze God en zijn hel en alle theologie over hoe je dient te leven.

Maw die tekst dood een hoop andere teksten in de Bijbel.

Alleen blijft wel de vraag, waarom eerst door deze zieke shitshow op aarde...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_216453770
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Mijn boerenverstand zegt dat hij misschien als rabbi met kapsones heeft bestaan.

Toen Hij een te groot ego kreeg en begon te verkondigen dat hij de Zoon van God is, toen hebben ze hem gekruisigd.

De romeinen moesten niets weten van die sekte van hem.
  maandag 27 januari 2025 @ 20:07:27 #33
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216453798
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:05 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Voor mij zijn de Remonstranten qua leer een eye-opener geweest. Ik ben ook compleet anders naar de Bijbel of beter het Nieuwe Testament gaan kijken. En was/is voor mij één stukje tekst de gehele samenvatting van het Christelijk geloof dan wel Jezus zijn leer:
[..]
Waarbij ik wel grote vraagtekens bij het bestaan van God heb, en de kans groot acht dat Jezus de eerst humanist was. Maar een God die liefde voor elkaar net zo belangrijk vindt als liefde voor hem.. Klinkt ineens niet meer als die boze God en zijn hel en alle theologie over hoe je dient te leven.

Maw die tekst dood een hoop andere teksten in de Bijbel.

Ik heb een warm spot voor Remonstranten... Alleen al vanwege hun moed om tegen de desastreuse predestinatieleer van Calvijn te strijden.

Arminius, Poppius en Episcopius zijn ook helden voor mij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216453809
Idee voor decoratie van een Scientology- en ZDA kerk

pi_216453813
quote:

De wereld is God's speeltuin, God speelt met zichzelf in zijn creatie.

Dit is de hindoeïstische visie.
pi_216453831
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:55 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Al die scheuringen, terwijl de oorzaken daarvan al al lang vergeten zijn:

[ afbeelding ]
Maar nog steeds ervoor zorgt dat buren elkaar mijden als de pest.

Of elkaar vermanen omdat de predikant van kerk x is betrapt in een rode zwembroek....
pi_216453879
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:08 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
De wereld is God's speeltuin, God speelt met zichzelf in zijn creatie.

Dit is de hindoeïstische visie.
Pardon my French, maar dan is ie toch het kwade zelf... Dan ben je toch wel een enorm zieke God...
pi_216453887
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:11 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Pardon my French, maar dan is ie toch het kwade zelf... Dan ben je toch wel een enorm zieke God...
Nee hoor, dat is slechts jouw subjectieve mening.

God is liefde.
pi_216453905
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zie mijn onderschrift.

Omnibus in omnibus.
God alles in allen?
Eph 1:22 And hath put all things under his feet, and gave him to be the head over all things to the church, Which is his body, the fulness of him that filleth all in all.
De mijne: God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;

1Co 15:22 For as in Adam all die, even so in Christ shall all be made alive.
1Co 15:26 The last enemy that shall be destroyed is death.

Voor de zondeval, oftewel dat hoort in het grote plaatje:
1Pe 1:19 But with the precious blood of Christ, as of a lamb without blemish and without spot:
1Pe 1:20 Who verily was foreordained before the foundation of the world, but was manifest in these last times for you,
  maandag 27 januari 2025 @ 20:15:40 #40
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216453940
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:08 schreef Beathoven het volgende:
Idee voor decoratie van een Scientology- en ZDA kerk

[ afbeelding ]
Miami Steve!
pi_216453995
quote:

Als contrast voor eeuwige heerlijkheid waar Adam en Eva niet mee bekend waren en dus ook niet wisten wat ze verspeelden, precies als nu. Als de keus aan ons was eindigt het nooit goed, maar iedereen wordt ws bij de kraag gevat en de keuze is al gemaakt voor ons.
Alleen is er nu extra zegen als je tijdens dit bestaan vertrouwt in de waarheid.

Een zieke shitshow is het nl indd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Alarmonoff op 27-01-2025 20:28:51 ]
pi_216454008
quote:
geen historisch bewijs dat Jezus Christus van Nazareth heeft bestaan.
Geldt ook voor Boeddha (Siddhartha Gautama). Voor zowel Jezus als Boeddha geldt dat er geen fysiek bewijs is, maar verschillende historische en religieuze bronnen geven aanleiding tot vermoedens.

Zoals je weet, weten we in feite niks, we hebben alleen te dealen met twijfels, vermoedens en waarschijnlijkheden.
pi_216454041
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:20 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Geldt ook voor Boeddha (Siddhartha Gautama). Voor zowel Jezus als Boeddha geldt dat er geen fysiek bewijs is, maar verschillende historische en religieuze bronnen geven aanleiding tot vermoedens.

Dat klopt, het verhaal van de Boeddha kan gewoon verzonnen zijn voor pedagogische (educatieve) doeleinden.

Voor de leer van het boeddhisme maakt het niet uit, verlichting is door eenieder te bereiken.

Voor de leer van het christendom is het echte bestaan van Jezus essentieel.
pi_216454082
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:19 schreef Alarmonoff het volgende:

Een zieke shitshow is het.
Eigen schuld, dikke bult.

Karma is a bitch
pi_216454101
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:25 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Eigen schuld, dikke bult.

Karma is a bitch
pi_216454116
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb een warm spot voor Remonstranten... Alleen al vanwege hun moed om tegen de desastreuse predestinatieleer van Calvijn te strijden.

Ik kwam op hun spoor door mijn interesse in geschiedenis. Al had ik wel eens een dominee waarschuwingen zien/horen geven voor mogelijke "Arminianistische" predikanten.
  maandag 27 januari 2025 @ 20:58:05 #47
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216454443
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Helaas zullen ze snel verdwijnen. Er zijn misschien nog 5.000 leden die vooral bejaard zijn over.
Dat geldt ook voor andere stromingen in Nederland die klein zijn. De Oud-katholieken bijvoorbeeld. Of de Lutheranen.

Daar tegenover zijn er op zondag straks niet genoeg aula's meer voor al die evangelische gemeenten.

Dat is wel jammer hoor. Mooie diensten met een interessante preek en een keurige liturgie worden ingeruild voor simplisme.
  maandag 27 januari 2025 @ 20:59:35 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216454461
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:58 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Helaas zullen ze snel verdwijnen. Er zijn misschien nog 5.000 leden die vooral bejaard zijn over.
Dat geldt ook voor andere stromingen in Nederland die klein zijn. De Oud-katholieken bijvoorbeeld. Of de Lutheranen.

Daar tegenover zijn er op zondag straks niet genoeg aula's meer voor al die evangelische gemeenten.

Dat is wel jammer hoor. Mooie diensten met een interessante preek en een keurige liturgie worden ingeruild voor simplisme.
Misschien, maar hun geest leeft voort, ook al heet het dan ineens 'secularisme'. Ik noem het liever humanisme en gezien de statistieken omhelzen de meeste Nederlanders dat idee van inherente menswaardigheid.

Kan geen Calvijn of paus tegen op; die ban is verbroken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 januari 2025 @ 21:06:03 #49
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216454542
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:58 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Een mens zal niet zo snel degraderen tot een rivierprik of een rat.

Maar een mens kan wel als dier reïncarneren, dat staat namelijk in de Bhagavad Gita.
Dat zou wel echt te gek zijn. Ik wil dan graag een Eland zijn. Een mannetje. Een grote lompe loner en koning van het woud. Beetje dom uit de ogen kijken en lekker kauwen....

Of zo'n grote arend. Alles vanuit de hoogte observeren terwijl de tijd voorbij gaat.

In de tussentijd zet k Californië Saga van the Beach Boys eventjes op...
pi_216454546
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:58 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Misschien toch nog maar is laten overschrijven dan haha.. Nu nog PKN..

Had overigens het idee dat ze juist wat populairder aan het worden zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')