quote:
Op maandag 27 januari 2025 16:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:[..]
Ik kan daar wel over oordelen. Ik oordeel dat jij zelf behoorlijk arrogant bent, want op basis van een of andere flutstudie waarin je compleet gehersenspoeld bent met anti-Christelijke en anti-bijbelideeën denk je nu wel even te kunnen vertellen wat anderen moeten geloven. Verder houd je maar niet op met moddergooien en probeer je mensen en gemeenschappen, inclusief nu de kerk waar ik zelf lid van bent, in diskrediet te brengen met de meest verachtelijke beschuldigingen en pogingen tot karaktermoord. Je bent iemand die zich laat inspireren door dezelfde haat voor Christus en Zijn kerk waarmee farizeeën Jezus aanvielen en uiteindelijk aan het kruis lieten nagelen en zijn volgers stenigden. Die was ook immers zo arrogant dat Hij zichzelf aan God gelijkstelde en beweerde dat Hij de weg, de waarheid en het leven was. Jij had waarschijnlijk zelf graag een spijker in zijn handen willen nagelen, in de volle overtuiging dat je voor de goede zaak strijdt. Dat is mijn oordeel over jou.
Flutstudie.
Panterjong heeft meer kennis van kerkgeschiedenis, hermeneutiek en schriftkritiek in zijn grote teen dan jij in je hele lijf. Daarbij heeft hij m.i. de kern van het christendom hier beter begrepen dan wie dan ook.
Het mooie is: jij hebt helemaal geen studie om op terug te vallen. Enkel je eigen heiligverklaarde interpretatie. En oh mijn hemel wat laat je dat blijken. Je kennis omtrent de meest basale aspecten van bijbelse en kerkgeschiedenis is abominabel te noemen.
Wellicht heb ik in het verleden overhoop gelegen met Panterjong op bepaalde punten, maar zijn 'flutstudie' heeft hem een betere kenner van Judaïsme en Christendom gemaakt dan jij. Uiteraard is hij daarom 'satanisch' en 'strijdt hij tegen God' (je arrogantie is om te kotsen), want inhoudelijk heb je hem nog nooit kunnen weerleggen.
Tenslotte: hoe je het in je hoofd haalt om overal God's vertegenwoordiger op aarde en Autoriteit der Bijbelverklaring uit te hangen, hele volksstammen en gemeenschappen weg te zetten als demonisch en satanisch, en bij het minste geringste weerwoord bij mods gaat janken dat je onrecht is aangedaan, geeft aan dat je geen discussie wil, je wil preken, en bekeren, en wanneer dat niet lukt werp je je gewoon in de standaard slachtofferrol.
Tip: wil je inhoudelijk meepraten, doe dan in ieder geval íets van een 'flutstudie'. Je persoonlijke en subjectieve interpretatie is geen bewijs voor de waarheid van je stellingen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam