Nee. Wanneer je stelt dat mensen dat niet geloven en dat dat ligt aan verharding in ongeloof, en dat mensen hun eigen geschriften gewoon niet (willen) begrijpen, zet je een antisemitische tendens voort die al 1800 jaar het christendom vergiftigt.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus als je gelooft dat Jezus de messias is, ben je een antisemiet.
For the record.
Heb je nog meer van dit soort pareltjes?
Je moet niet zo zeuren over slachtofferrol. Je maakt me verkapt uit voor een jodenhater. Ik vind dat smeerlapperij, onfatsoenlijk, en onder de gordel. Niet dat jou dat iets uitmaakt, want jij hebt de morele bovengrond, of niet?quote:Op maandag 27 januari 2025 13:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee. Wanneer je stelt dat mensen dat niet geloven en dat dat ligt aan verharding in ongeloof, en dat mensen hun eigen geschriften gewoon niet (willen) begrijpen, zet je een antisemitische tendens voort die al 1800 jaar het christendom vergiftigt.
Wellicht denk je zelf dat je een coherent verhaal aan het vertellen bent, ik zie vooral weer een poging jezelf in de slachtofferrol te hullen.
Let wel, dit is allemaal voortgekomen uit je uitspraak dat je Joodse interpretaties van Daniël niet serieus neemt, omdat dat voortgekomen zou zijn ('helaas') uit verharding in ongeloof.
Zou je mij kunnen vertellen welke Joodse commentaren op Daniël je uberhaupt gelezen hebt?
Nee.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je moet niet zo zeuren over slachtofferrol. Je maakt me verkapt uit voor een jodenhater. Ik vind dat smeerlapperij, onfatsoenlijk, en onder de gordel. Niet dat jou dat iets uitmaakt, want jij hebt de morele bovengrond, of niet?
Verder heb ik nergens gezegd dat Joden niet WILLEN geloven of WILLEN begrijpen. Zo maak je er weer heel wat anders van, zoals we intussen ook wel gewend zijn.
Goed, ik heb verder geen zin of tijd meer in deze onzinnige discussie. Jammer dat je geen normaal gesprek kunt voeren zonder in dit soort onzin te vervallen.
Je moet niet meteen met zulke termen als 'antisemitisch' gaan smijten als iemand een idee verkondigt dat toevallig iemand in het verleden ook verkondigde EN dat als argument gebruikte om Joden te gaan ververvolgen of weet ik veel wat (diezelfde RKK weer trouwens). Dat slaat gewoon werkelijk nergens op. Ik als sabbatobserverende Christen ben nu juist de antithese van het soort mensen dat je aanhaalt, omdat die nu juist onderscheid wilden maken tussen henzelf en Joden aan de hand van die rustdag. "Christenen mogen niet Judaïseren", oftewel rusten op de sabbat, zo werd dat gezegd. Dus je haalt echt alles door elkaar hier, om maar weer met modder te kunnen gooien met zulke krachttermen.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb je aangegeven dat je gebruikt maakt van traditionele antisemitische tendensen binnen het christendom.
I.p.v. Joodse opvattingen over waarom zij geloven wat zij geloven te willen doorgronden (en DAAR kritiek op hebben), zet je het allemaal gewoon weg als 'verharding in ongeloof'. Hetzelfde doe je bij katholieken en vrijmetselaars, trouwens.
Dat 'willen' staat inderdaad tussen haakjes. Maar de betekenis van 'verharding' kennende, ben ik benieuwd waarom je dat zo'n vreemde conclusie vindt.
Je bent gewoon totaal niet in staat om rationeel te discussiëren, en dat komt omdat je een Ultieme Waarheid weet.
Edit: als ik een 'morele bovengrond' zou hebben, zou ik jan en alleman en stad en land uitmaken als 'verhard in ongeloof', demonisch, satanisch en misleid. Zoals we kunnen zien, is dat meer iets wat uit jouw toetsenbord komt. Vaak niet eens verkapt. Misschien toch eens een spiegel bekijken.
Interessant dat je nu zwijgt over de rol van de adventskerk binnen de Ku Klux Klan. Daar ben je stil van he. Het zegt ook wel wat over jou dat je niet zoveel weet over de geschiedenis van je eigen sekte maar wel hun haat-propaganda tegenover de katholieke kerk met al haar volgelingen hier na zit te papegaaien. Lekker selectief weer. Ouwe kersenplukker!quote:Op maandag 27 januari 2025 13:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sorry maar wat een gezever.
Als iets in de geschriften van Ellen White 'jodenhaat' is, dan is het hele nieuwe testament ook 'jodenhaat'. Volgende stap: verbied het NT, van hetzelfde kaliber als Mein Kampf! Ik beschouw dit als persoonlijke meningen en geen universele waarheden. Prima als jij erin gelooft, maar ik doe er niets mee.
Alsof de hele adventkerk actief was in de KKK en 'ermee geassocieerd'. Houd toch op joh.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:06 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Interessant dat je nu zwijgt over de rol van de adventskerk binnen de Ku Klux Klan. Daar ben je stil van he. Het zegt ook wel wat over jou dat je niet zoveel weet over de geschiedenis van je eigen sekte maar wel hun haat-propaganda tegenover de katholieke kerk met al haar volgelingen hier na zit te papegaaien. Lekker selectief weer. Ouwe kersenplukker!
En heb je echt de wet van Godwin nodig om mij van repliek te dienen?
Maar inderdaad ook in het Nieuwe Testament zijn er voorbeelden te vinden van antisemitisme. Ook objectief gezien. Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn.
Dat is natuurlijk wel geheel iets anders dan dat ik het hele Nieuwe Testament af zou doen als jodenhaat. Daar ben je me gewoon weer op een slinkse ordinairemanier vals aan het beschuldigen.
Overigens Mein Kampf is helemaal niet verboden. Voortaan iets beter in de materie verdiepen met je prietpraatjes.
Wat was de rol van de adventkerk in de KKK?quote:Op maandag 27 januari 2025 15:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Alsof de hele adventkerk actief was in de KKK. Houd toch op joh.
Geen flauw idee. Voor een kerk waar mensen van alle kleuren naast elkaar God prijzen, en voor mij persoonlijk van wie de meeste vrienden niet blank zijn, intereseert het me eigenlijk ook weinig. Als er mensen waren die zich daarmee bezighielden, waren die flink het padje kwijt. Ik weet dat de kerk is opgericht met sterke anti-racistische ideeën, dat is de basis. Ellen White riep zelfs in haar tijd al dat de slaven reparaties verdienden. Dat mensen die zich associeerden met de beweging daar vervolgens van afweken, is voor hun rekening.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat was de rol van de adventkerk in de KKK?
Dat heb ik net aan je uitgelegd voorzien van een bron uit de contreien van de adventsgemeenschap zelf.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Voor een kerk waar mensen van alle kleuren naast elkaar God prijzen, en voor mij persoonlijk van wie de meeste vrienden niet blank zijn, intereseert het me eigenlijk ook weinig. Als er mensen waren die zich daarmee bezighielden, waren die flink het padje kwijt. Ik weet dat de kerk is opgericht met sterke anti-racistische ideeën, dat is de basis. Dat mensen daarvan afweken, is voor hun rekening.
Dat heb ik nooit gezegd. Er is geen reden om me hier vals van te beschuldigen.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Alsof de hele adventkerk actief was in de KKK en 'ermee geassocieerd'. Houd toch op joh.
Ja, helaas is niet elke bron betrouwbaar. De kerk en mensen binnen de kerk worden wel vaker van binnenuit aangevallen met allerlei dubieuze artikelen en argumenten. Dus als je denkt dat wat je daar leest precies overeenkomt met de waarheid, denk ik dat je je vergist. Als je werkelijk denkt dat de adventkerk in de kern racistisch zou zijn of iets, moet je dat lekker zelf weten, maar het slaat nergens op. Rare mensen kunnen zich altijd bij een beweging aansluiten en proberen om ermee aan de haal te gaan. Dat wil niet zeggen dat dat definieert wat de beweging is.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:29 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Dat heb ik net aan je uitgelegd voorzien van een bron uit de contreien van de adventsgemeenschap zelf.
Als er leden binnen je sekte iets uitvreten dan reken je dat de kerk niet aan, maar als er leden van de katholieke gemeenschap iets uitvreten dan is heel die kerk satanisch. Apart figuur ben je toch...quote:Op maandag 27 januari 2025 15:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Voor een kerk waar mensen van alle kleuren naast elkaar God prijzen, en voor mij persoonlijk van wie de meeste vrienden niet blank zijn, intereseert het me eigenlijk ook weinig. Als er mensen waren die zich daarmee bezighielden, waren die flink het padje kwijt. Ik weet dat de kerk is opgericht met sterke anti-racistische ideeën, dat is de basis. Ellen White riep zelfs in haar tijd al dat de slaven reparaties verdienden. Dat mensen die zich associeerden met de beweging daar vervolgens van afweken, is voor hun rekening.
Je hebt geen poot om op te staan, want ik val niet de 'leden van de katholieke gemeenschap' aan, ik val de doctrines aan, het instituut. Die geven aan wat voor vlees je in de kuip hebt. Dat vanuit die doctrines en dat instituut vervolgens mensen allerlei foute dingen gaan doen, kun je verwachten. Maar het probleem is dan de wortel, de inspiratiebron van de doctrines.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:33 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Als er leden binnen je sekte iets uitvreten dan reken je dat de kerk niet aan, maar als er leden van de katholieke gemeenschap iets uitvreten dan is heel die kerk satanisch. Apart figuur ben je toch...
Dat doe je wel. De doctrines zijn gemaakt door de leden van de katholieke gemeenschap. Het instituut bestaat uit leden van de katholieke gemeenschap. Als je het instituut aanvalt dan val je de gehele gemeenschap aan. Je valt niet een stenen gebouw aan. Daar kun je je op een slappe manier onderuit proberen te lullen maar dat maak je de kat maar wijs.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je hebt geen poot om op te staan, want ik val niet de 'leden van de katholieke gemeenschap' aan, ik val de doctrines aan, het instituut. Die geven aan wat voor vlees je in de kuip hebt. Dat vanuit die doctrines en dat instituut vervolgens mensen allerlei foute dingen gaan doen, kun je verwachten. Maar het probleem is dan de wortel, de inspiratiebron van de doctrines.
Dat heb ik nooit gezegd. Dus hier ga ik maar niet op in. Dit zie ik dan maar als je zoveelste valse beschuldiging.quote:Jij begint hier met moddergooien op basis van de acties van enkele lieden. Maar er is totaal geen bewijs dat de adventkerk opgericht is als een instituut met racistische tendensen.
Mee eens. Met uitzondering van de banden met de KKK. Er is bewezen dat er kerken zijn binnen de adventskerk die de KKK gesponsord hebben en dat dit gebeurde vanaf de tweede opleving van de KKK tot en met de jaren 80 van de 20e eeuw.quote:Mensen die lid zijn geworden en dat soort tendensen vervolgens in hun kerkelijke leven integreerden, hadden wmb buitengezet moeten worden. Helaas lijkt dat niet te zijn gebeurd. Het zij zo. Dat wil niet zeggen dat de adventkerk een racistische kerk is met banden met de KKK. Dat is volstrekt idioot.
En ik deel jouw mening niet dat 'de doctrines aanvallen de leden aanvallen' is. Dus we zijn uitgepraat, fijne dag.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:43 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Dat doe je wel. De doctrines zijn gemaakt door de leden van de katholieke gemeenschap. Het instituut bestaat uit leden van de katholieke gemeenschap. Als je het instituut aanvalt dan val je de gehele gemeenschap aan. Je valt niet een stenen gebouw aan. Daar kun je je op een slappe manier onderuit proberen te lullen maar dat maak je de kat maar wijs.
[..]
Dat heb ik nooit gezegd. Dus hier ga ik maar niet op in. Dit zie ik dan maar als je zoveelste valse beschuldiging.
[..]
Mee eens. Met uitzondering van de banden met de KKK. Er is bewezen dat er kerken zijn binnen de adventskerk die de KKK gesponsord hebben en dat dit gebeurde vanaf de tweede opleving van de KKK tot en met de jaren 80 van de 20e eeuw.
Jij hebt mij satanisch genoemd. En je hebt de katholieke kerk satanisch genoemd, en de katholieke kerk impliceert dat het gaat om de gehele gemeenschap. Je hebt ook de paus de Antichrist genoemd.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: jij (en een Etto doet dat ook) valt mensen, individuen aan, ipv doctrines. Vervolgens beschuldig je mij ervan dat ik 'mensen satanisch noem'. Jullie zijn beide hypocriet.
Ik denk dat jouw voornaamste inspiratiebron inderdaad satan is ja, zeker niet God. Als God je zou inspireren, zou je voor God strijden. Nu strijd je tegen Hem. Jouw keuze.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:50 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Jij hebt mij satanisch genoemd. En je hebt de katholieke kerk satanisch genoemd, en de katholieke kerk impliceert dat het gaat om de gehele gemeenschap. Je hebt ook de paus de Antichrist genoemd.
En dan met je vingertje naar mij wijzen, jij bent hier de enige schijnheilige gast.
Pas anders heel je 1844-fantasietjes even aan.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En ik deel jouw mening niet dat 'de doctrines aanvallen de leden aanvallen' is. Dus we zijn uitgepraat, fijne dag.
De RKK is inderdaad antichrist, de hoer van Babylon, geïnspireerd door satan, die heel veel mensen misleid heeft, inclusief haar eigen leden. Dat zul je mij niet horen ontkennen hoor.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:53 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Pas anders heel je 1844-fantasietjes even aan.
Daar is het duidelijk de katholieke kerk die je aanvalt en je satanisch noemt. Verander daar anders even de katholieke kerk in 'doctrines van de katholieke kerk'. Als je je keutel intrekt dan moet je het wel goed doen....
Ik weet dat je daar zo over denkt. maar dan val je dus ook haar leden aan want de kerk is geen kerk zonder haar leden.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De RKK is inderdaad antichrist, de hoer van Babylon, geïnspireerd door satan, die heel veel mensen misleid heeft, inclusief haar eigen leden. Dat zul je mij niet horen ontkennen hoor.
Luther was toch echt een hervormer van de Katholieke Kerk. Daarom ook de term "Protestant". Er is geen dag- en nacht verschil in Canonieke boeken. Toch gek dat een Satanische kerk veel dezelfde boeken pakt.quote:Op zondag 26 januari 2025 21:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De RKK is niet 'hofleverancier geweest van de meeste boeken van de protestantse bijbel'. Daar klopt echt niets van.
Alleen een apostel kan dus door de HG worden geïnspireerd?quote:Hoe bepaalden ze nu welke werken geïnspireerd waren door de HG en welke niet?
Daar gebruikten ze onder andere 3 criteria voor:
1. Is het werk geschreven door een apostel of metgezel van een apostel? (ooggetuigecriterium)
M.a.w. komt het overeen met het advies van WC eend?quote:2. Onderwijst het werk doctrines die consistent zijn met de overtuigingen die aan de kerk overgeleverd zijn van de Hebreeuwse geschriften en de leer en geschriften van de apostelen? (doctrinale criterium)
M.a.w. had WC Eend WC Eend geadviseerd?quote:3. Werd het werk wijdverspreid gebruikt door de kerken? (consensuscriterium)
Waarom al die moeite? Zou God voor een tijdsloos woord niet wat beter zijn best kunnen doen? In principe is het echt een next level user manual. Maar goed, in Amerika heeft iemand dus de code gekraakt. Vanuit een talloos vaak vertaalde, geüpdatete en gewijzigde user manual. Op zich was het een stuk makkelijker geweest als die manual in het jaar Mozes meteen naast de Griekse en Hebreeuwse versie in het Engels van de 19e eeuw was gechannelled met de namen van de juiste boekenlijst erbij. Dan had niemand hem kunnen vervalsen want niemand sprak vroeger 19e eeuws Engels en we hadden achteraf kunnen factchecken wie de Geschriften heeft vervalst door de loop van de eeuwen heen.quote:Op basis daarvan werd onderscheid gemaakt tussen werken die als geïnspireerd door God werden beschouwd, en afwijkende werken die verworpen konden worden.
Ik denk dat het de waarheid is. Je strijdt tegen God, en in de kern weet je ook wel dat je gehersenspoeld bent. Dat constante gemekker over mijn zogenaamde hersenspoeling door een sekte is in werkelijkheid een gevecht tegen de kennis dat jij zelf compleet gebrainswasht bent. Maar wees gerust, het is nog niet te laat.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:14 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Vieze schijnheilige leugens van een haatdragende kleuter.
quote:Op maandag 27 januari 2025 16:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik kan daar wel over oordelen. Ik oordeel dat jij zelf behoorlijk arrogant bent, want op basis van een of andere flutstudie waarin je compleet gehersenspoeld bent met anti-Christelijke en anti-bijbelideeën denk je nu wel even te kunnen vertellen wat anderen moeten geloven. Verder houd je maar niet op met moddergooien en probeer je mensen en gemeenschappen, inclusief nu de kerk waar ik zelf lid van bent, in diskrediet te brengen met de meest verachtelijke beschuldigingen en pogingen tot karaktermoord. Je bent iemand die zich laat inspireren door dezelfde haat voor Christus en Zijn kerk waarmee farizeeën Jezus aanvielen en uiteindelijk aan het kruis lieten nagelen en zijn volgers stenigden. Die was ook immers zo arrogant dat Hij zichzelf aan God gelijkstelde en beweerde dat Hij de weg, de waarheid en het leven was. Jij had waarschijnlijk zelf graag een spijker in zijn handen willen nagelen, in de volle overtuiging dat je voor de goede zaak strijdt.
Judge not, lest ye be judged. Ik stel voor om het hoofdstuk van Starets Zosima uit de Gebroeders Karamazov over het oordelen over de medemens tot Bijbelcanon te verheffen.quote:Dat is mijn oordeel over jou.
KKK - het adventisme - satan - katholieke kerk - voor God 'strijden'quote:Op maandag 27 januari 2025 15:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw voornaamste inspiratiebron inderdaad satan is ja, zeker niet God. Als God je zou inspireren, zou je voor God strijden. Nu strijd je tegen Hem. Jouw keuze.
Tja, ik lees ook dit:quote:Op maandag 27 januari 2025 16:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[..]
Judge not, lest ye be judged. Ik stel voor om het hoofdstuk van Starets Zosima uit de Gebroeders Karamazov over het oordelen over de medemens tot Bijbelcanon te verheffen.
Is de Russisch Orthodoxe Kerk trouwens ook fout of mogen die wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |