abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216451033
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 16:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Tja, ik lees ook dit:

24 Oordeel niet naar wat voor ogen is, maar vel een rechtvaardig oordeel.

Ik veroordeel hem niet hoor. Maar ik ben zijn oeverloze aanvallen wel beu. Hij strijdt voor een slechte zaak. Dat mag hij best weten. Hij heeft er uiteindelijk alleen zichzelf mee.
Na.. het cursief gedrukte komt altijd een maar waarin je precies hetgeen doet dat je aangeeft dat je niet zou doen.

Je projecteert een verborgen eigen wens op een denkbeeldige entiteit waarvan jij wenst dat die entiteit zou doen wat jij zojuist hebt zitten wensen. Is dat niet wat eh.. satanisch volgens de redenering binnen het geloof? En waarom zou de liefdevolle God Jezus er voor zorgen dat hij zichzelf ermee heeft. ?
  maandag 27 januari 2025 @ 16:38:56 #227
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216451152
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 16:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Tja, ik lees ook dit:

24 Oordeel niet naar wat voor ogen is, maar vel een rechtvaardig oordeel.

Ik veroordeel hem niet hoor. Maar ik ben zijn oeverloze aanvallen wel beu. Hij strijdt voor een slechte zaak. Dat mag hij best weten. Hij heeft er uiteindelijk alleen zichzelf mee.
Goed kort samengevat: Ik veroordeel hem niet maar hij is wel satanisch. Je hoeft geen doctorandus te zijn om hier een contradictie in te zien.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_216451180
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 16:38 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Goed kort samengevat: Ik veroordeel hem niet maar hij is wel satanisch. Je hoeft geen doctorandus te zijn om hier een contradictie in te zien.
"Ik ben geen racist...... MAAR (!)... "
"Ik houd niet van fascisme... MAAR (!) "

Meestal gaat het dan 180 graden.
  maandag 27 januari 2025 @ 16:50:38 #229
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216451284
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 16:38 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk slechts een feitelijke observatie, dat Satanische :P
pi_216451315
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 16:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk slechts een feitelijke observatie, dat Satanische :P
Ik snap dat sommige gelovigen en bijgelovigen een amulet tegen het boze oog aan de muur hangen tegen dit soort verkapte ongelukswensen. :)
  maandag 27 januari 2025 @ 17:03:12 #231
396550 Richestorags
pi_216451418
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 16:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik snap dat sommige gelovigen en bijgelovigen een amulet tegen het boze oog aan de muur hangen tegen dit soort verkapte ongelukswensen. :)
Een stuk meer no-regret ook dan al de geofferde kippen, geiten en eerstgeboren kinderen om de Goden tevreden te houden.
pi_216451440
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 16:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]
"Ik ben geen racist...... MAAR (!)... "
"Ik houd niet van fascisme... MAAR (!) "

Meestal gaat het dan 180 graden.
Het probleem met apologetische/evangelische redenatie is vaak dat oordelen als onontkomelijke logische conclusies worden gebracht, gecombineerd met een don't shoot the messenger.
  maandag 27 januari 2025 @ 17:05:46 #233
396550 Richestorags
pi_216451450
Ik zou het overigens wel een zeer vermakelijke plottwist vinden als uit een digitale analyse van schrijfstijl blijkt dat Ali het online alter ego is van 's lands bekendste 7e dags lid.

Na de soap met HannahVrede / Loverboii is niks mij te gek meer qua accounts hier.
  maandag 27 januari 2025 @ 17:09:26 #234
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216451476
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 16:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik kan daar wel over oordelen. Ik oordeel dat jij zelf behoorlijk arrogant bent, want op basis van een of andere flutstudie waarin je compleet gehersenspoeld bent met anti-Christelijke en anti-bijbelideeën denk je nu wel even te kunnen vertellen wat anderen moeten geloven. Verder houd je maar niet op met moddergooien en probeer je mensen en gemeenschappen, inclusief nu de kerk waar ik zelf lid van bent, in diskrediet te brengen met de meest verachtelijke beschuldigingen en pogingen tot karaktermoord. Je bent iemand die zich laat inspireren door dezelfde haat voor Christus en Zijn kerk waarmee farizeeën Jezus aanvielen en uiteindelijk aan het kruis lieten nagelen en zijn volgers stenigden. Die was ook immers zo arrogant dat Hij zichzelf aan God gelijkstelde en beweerde dat Hij de weg, de waarheid en het leven was. Jij had waarschijnlijk zelf graag een spijker in zijn handen willen nagelen, in de volle overtuiging dat je voor de goede zaak strijdt. Dat is mijn oordeel over jou.
Even voor de goede orde voor de lezers hier. Ali hoef ik niet te overtuigen. De meeste mensen zullen inmiddels wel weten dat ik een voorstander van het christendom ben en dat ik vind dat het christendom noodzakelijk is voor de maatschappij. Dit vanwege de oproep tot om zien naar elkaar en de uitvoering daarvan in de praktijk. Ook is de boodschap hoopgevend voor veel mensen. Dat ik erg mooi en belangrijk vind.
Daarnaast heb ik me jarenlang ingezet in diverse kerken en mensen dichterbij God gebracht.
Zelf ben ik geen christen maar ik geloof wel in God. Ik geloof dat God bestaat als een door de mens bedacht concept. Ik hecht daar waarde aan. Net zoals een klein kind waarde hecht een Sinterklaas. Sinterklaas bestaat dan misschien niet echt maar het geeft een kind wel heel veel. Zo zit het met God bij mij. Een beetje simplistisch gesteld om niet te lang uit te wijden.

Voor wat betreft mijn studie. Ik heb HBO-theologie aan het Windesheim gestudeerd in de avond-uren. Ik heb uitgelegd aan Ali dat mijn denkbeelden over God, Jezus en het niet-christen zijn er al voor deze studie waren. Ik snap dan niet helemaal waarom hij mijn studie aanvalt. De studie heeft mij veel geleerd over pastoraat, symboliek, jodendom en exegese. Ik heb met mijn kennis meerdere mensen van kinderen tot bejaarden mogen verblijden en dichterbij God mogen brengen. Hoop en steun vanuit het Woord brengen bij mensen die het nodig hebben voelde als een roeping.
Dat Ali uitgerekend mij op mijn studie veroordeelt is apart. Dit ook met in het achterhoofd dat in de advents-gemeenschap enkel en alleen de leer van de adventskerk aangeleerd wordt. Terwijl mijn studie breed was, mijn klasgenoten bestonden uit o.a. atheisten, mensen van het Leger des Heils, mensen uit de Pinkstergemeente en mensen uit de PKN. Allen zijn ze kennelijk gehersenspoeld door het instituut. Ik kreeg les van een rabijn, een imam, een predikant uit de baptistengemeente, een egypte-deskundige (Jielis van Baaren) en een uitstekende exegeet dat mijn lievelingsleraar was Hans Snoek (ik raad zijn boeken aan). Het is frappant dat zij
volgens Ali kennelijk allemaal in een complot zitten om eenvoudige mensen zoals mij te hersenspoelen.

De reden dat ik Ali een flapdrol eerste klas vind is omdat hij vanuit de bijbel allerlei profetieën ziet met betrekking tot de eindtijd. Ik heb dit met diverse argumenten allemaal ontkracht. Ali doet daar niets mee. Moet die allemaal zelf weten en zo erg vind ik dat nu ook weer niet. Als iemand klakkeloos de leer van zijn sekte overneemt zonder zelf na te denken is dat geen probleem.
Echter in de uitleg van die profetieën ging hij dikwijls te keer tegen de katholieke kerk. Naar mijn mening is de kerk niet alleen maar een instituut. Nee, de kerk is vooral een gemeenschap van diverse mensen. Ali noemt hen op basis van zijn uitleg 'satanisch'. Ik pik dat niet. Misschien moet ik de trol niet voeden maar ik wil hem ook niet zomaar zijn gang laten gaan om hier die haatdragende boodschap te spuien.
Gebleken is dat Ali doet alsof hij dat allemaal zelf heeft verzonnen maar het zijn eigenlijk de exacte woorden van andere leden van de adventskerk.

Het is niet mijn bedoeling om zijn kerk in diskrediet te brengen. Ja, ik ben fel dus het zal daar vast weleens op lijken. Ik probeer echter zoveel mogelijk aan het licht te brengen wat er reilt en zeilt in de adventskerk. Hiermee brengt deze kerk zichzelf in diskrediet. Het enige weerwoord is dan van Ali dat de bronnen niet goed zijn. Notabene bronnen van zijn eigen kerk. Zover gaat Ali blijkbaar. Katholieke kerk is satanisch, joden hebben Jezus laten kruisigen, HBO-scholen zitten in een complot om mensen te hersenspoelen en enkel en alleen de adventskerk snapt het want zij vieren sabbath met uitzondering dan van enkele leden binnen de adventskerk die de kerk van binnenuit aanvallen.
Ik probeer een weerwoord te geven aan de haatdragende boodschap die Ali verkondigd die naar mijn mening niets
met de christelijke God en het mooie evangelie zelf te maken heeft.

Ik pik het verder niet dat hij me satanisch, trol of hyocrieet noemt. Misschien is het beter om hem met rust te laten en Etto alleen te laten strijden. Dat gaat hem overigens goed af....
  maandag 27 januari 2025 @ 17:12:56 #235
396550 Richestorags
pi_216451514
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Het probleem met apologetische/evangelische redenatie is vaak dat oordelen als onontkomelijke logische conclusies worden gebracht, gecombineerd met een don't shoot the messenger.
Ik zeg dat het zo is want God zegt het. Nou ja, eigenlijk zeg ik het dus niet maar geef ik het Woord gewoon door.

Oh ja en als je het er niet mee eens bent ben je een zondaar. Zegt God. Via mij.

Het meest hilarische is dat oordelen soms ook real-time aan de politiek van de dag kunnen worden aangepast. Zeg... een Mormoonse Kerk die de subsidie dreigde kwijt te raken omdat negerszwarte mensen en IndianenFirst Nations niet mochten toetreden. Dan komt het natuurlijk wel handig uit als God "opeens" de Elders van de Kerk vertelt dat ze ineens wel rein zijn en een ziel hebben en niet vervloekt zijn en wel mogen toetreden.
pi_216451572
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Het past ook wel een beetje bij het “mess with their heads / strike fear in their hearts” principe. Een Jomanda was hier ook een ster in qua uiting van frustratie.

Rare ongrijpbare uitspraken doen als deze “jij komt jezelf nog weleens tegen” is een van de klassiekers. De die-hards doen dat in de hoop dat het als vraagteken blijft hangen. Als iemand er wat vatbaar voor is loopt zo iemand ook in gedachten onder een auto en staat God zgn aan hun zijde.
  maandag 27 januari 2025 @ 17:20:50 #237
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_216451610
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:05 schreef Richestorags het volgende:
Ik zou het overigens wel een zeer vermakelijke plottwist vinden als uit een digitale analyse van schrijfstijl blijkt dat Ali het online alter ego is van 's lands bekendste 7e dags lid.

Na de soap met HannahVrede / Loverboii is niks mij te gek meer qua accounts hier.
Lol dit topic leeft dus gewoon nog.. Ik heb die hele soap gemist.. maar met "'s lands bekendste 7e dags lid" doel je dan op dat enge mens van Radar?
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_216451611
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:09 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Even voor de goede orde voor de lezers hier. Ali hoef ik niet te overtuigen. De meeste mensen zullen inmiddels wel weten dat ik een voorstander van het christendom ben en dat ik vind dat het christendom noodzakelijk is voor de maatschappij. Dit vanwege de oproep tot om zien naar elkaar en de uitvoering daarvan in de praktijk. Ook is de boodschap hoopgevend voor veel mensen. Dat ik erg mooi en belangrijk vind.
Daarnaast heb ik me jarenlang ingezet in diverse kerken en mensen dichterbij God gebracht.
Zelf ben ik geen christen maar ik geloof wel in God. Ik geloof dat God bestaat als een door de mens bedacht concept. Ik hecht daar waarde aan. Net zoals een klein kind waarde hecht een Sinterklaas. Sinterklaas bestaat dan misschien niet echt maar het geeft een kind wel heel veel. Zo zit het met God bij mij. Een beetje simplistisch gesteld om niet te lang uit te wijden.

Hoe is het universum dan ontstaan? :P
  maandag 27 januari 2025 @ 17:21:20 #239
396550 Richestorags
pi_216451617
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:20 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Lol dit topic leeft dus gewoon nog.. Ik heb die hele soap gemist.. maar met "'s lands bekendste 7e dags lid" doel je dan op dat enge mens van Radar?
Marianne Thieme :P
pi_216451658
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:20 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ja, superrelevante vraag voor dit topic.

-"Ik geloof niet in jouw eskimogod".

-"OH JA HOE WERKEN EXOTISCHE SUPERGELEIDERS DAN?!?!@$%?!?"
pi_216451679
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het past ook wel een beetje bij het “mess with their heads / strike fear in their hearts” principe. Een Jomanda was hier ook een ster in qua uiting van frustratie.

Rare ongrijpbare uitspraken doen als deze “jij komt jezelf nog weleens tegen” is een van de klassiekers. De die-hards doen dat in de hoop dat het als vraagteken blijft hangen. Als iemand er wat vatbaar voor is loopt zo iemand ook in gedachten onder een auto en staat God zgn aan hun zijde.
Ja, en het halve apocalyptische christelijke denken leunt op uitgestelde "rechtvaardigheid" en catastrofe, dus ik snap zo'n uitspraak wel :P
pi_216451680
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja, superrelevante vraag voor dit topic.

-"Ik geloof niet in jouw eskimogod".

-"OH JA HOE WERKEN EXOTISCHE SUPERGELEIDERS DAN?!?!@$%?!?"
Tja, als atheïst struikel je al bij de eerste horde.

Iets kan niet uit niets ontstaan.
pi_216451692
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:27 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Tja, als atheïst struikel je al bij de eerste horde.

Iets kan niet uit niets ontstaan.
Jaja, daar gaan we weer, alsof-ie nooit is weggeweest. Zet de plaat maar weer op "repeat" en drrrrrrrrrrrrrrrammen maar :D
pi_216451695
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:28 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Jaja, daar gaan we weer, alsof-ie nooit is weggeweest. Zet de plaat maar weer op "repeat" en drrrrrrrrrrrrrrrammen maar :D
Ja hoor, ik ga er niet mee stoppen ook :)
pi_216451709
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:29 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ja hoor, ik ga er niet mee stoppen ook :)
Nee, de God als wetenschappelijke stoplap is immers tijdloos.
pi_216451724
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Nee, de God als wetenschappelijke stoplap is immers tijdloos.
Hmm, dit is geen goede vergelijking.

Wetenschap is een heel specifiek kennis instrument. Het gaat over mechanismes, gestoeld op pure objectiviteit.
  maandag 27 januari 2025 @ 17:43:16 #247
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216451815
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:20 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ik heb geen idee. Het is niet iets waar mijn interesse ligt en ik denk er nauwelijks over na.
pi_216451871
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:43 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Ik heb geen idee. Het is niet iets waar mijn interesse ligt en ik denk er nauwelijks over na.
God is dan wel de meest waarschijnlijke optie.

Een intelligentie, een tijdlooos wezen, die een universum kan ontwerpen en een plan heeft.

In plaats van gewoon random uit het niets...
  maandag 27 januari 2025 @ 17:51:49 #249
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_216451913
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Marianne Thieme :P
Ah dat is waar ook. Die zat ook bij die kerk/sekte... Ik doelde op Antoinette Hertsenberg die via Radar een hele oorlog is begonnen tegen antidepressiva en medicatie in het algemeen :)
  maandag 27 januari 2025 @ 17:52:55 #250
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_216451934
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:48 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
God is dan wel de meest waarschijnlijke optie.

Een intelligentie, een tijdlooos wezen, die een universum kan ontwerpen en een plan heeft.

In plaats van gewoon random uit het niets...
Een God zou ook ontstaan moeten zijn uit het niets.. dat maakt een God ineens een veel minder waarschijnlijke optie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')