abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216452770
Niet mijn OP

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:53 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Nee omdat jij geen onderzoek doet naar de juiste dingen, omdat je juist God wil weerleggen. En gaat over geschiedenis van alle manuscripten bij elkaar en kom jij met heeft op facebook gestaan man man.Is gewoon overtuigend bewijs welke bijbel de juiste is en nogal belangrijk met al die valse bijbels in omloop.
Toon maar aan dan. Laat die manuscripten in de grondtekst eens zien waar het woord met een hoofdletter staat....
pi_216452783

Ik plaats even het hindoe-symbool hier omdat het hindoeïsme superieur is aan het christendom/jodendom/islam.

Spirituele wetenschap versus Joodse mythologie.
  maandag 27 januari 2025 @ 19:28:36 #3
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216452939
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:18 schreef Libertarisch het volgende:
[ afbeelding ]

Ik plaats even het hindoe-symbool hier omdat het hindoeïsme superieur is aan het christendom/jodendom/islam.

Spirituele wetenschap versus Joodse mythologie.
Speciaal voor jou Libertarisch:

Bekijk deze YouTube-video
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  maandag 27 januari 2025 @ 19:32:26 #4
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216453003
Ik plaats hier deze fles Georgische wijn omdat dat het oudste wijnland ter wereld is. Niet Moldavië.

Overigens ook superieur aan al die Franse, Spaanse en Italiaanse bocht. Georgische nectar versus Zuid-Europese bocht.

pi_216453026
Als atheïst wordt dit topic met de dag verwarrender want nu blijkt er ook een indeling te bestaan in superieure en mindere religies. We tasten wel volkomen in het duister wat de criteria zijn voor die meetlat.
pi_216453161
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:33 schreef Bassie48 het volgende:
Als atheïst wordt dit topic met de dag verwarrender want nu blijkt er ook een indeling te bestaan in superieure en mindere religies. We tasten wel volkomen in het duister wat de criteria zijn voor die meetlat.
Als Christen/Agnost (ik twijfel vrolijk door). Is het ook niet makkelijk met superieure kerkverbanden vs Mickey mouse kerkverbanden... scheurt hele families uit elkaar: https://www.refoweb.nl/vr(...)ekeurd-door-familie/
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_216453272
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:39 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Als Christen/Agnost (ik twijfel vrolijk door). Is het ook niet makkelijk met superieure kerkverbanden vs Mickey mouse kerkverbanden... scheurt hele families uit elkaar: https://www.refoweb.nl/vr(...)ekeurd-door-familie/
Voor mij is het helder. Ik geloof volledig in de apocatastase. Iedereen wordt uiteindelijk gered.

Daarom is de H. Gregorius van Nyssa voor mij de grootste held qua theologie.

[ Bericht 11% gewijzigd door EttovanBelgie op 27-01-2025 19:49:33 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216453296
@Ali_Kannibali

Beetje Reddit gelezen:

Geen five star review

1y ago
De Zevende-dags Adventisten zijn 100% een sekte. Degenen van ons die dapper genoeg waren om eruit te komen, hebben JAREN aan herprogrammering gehad! Jaren! Ik ben in deze sekte geboren en ik zal je de waarheid vertellen... terwijl een SDA-predikant nooit de waarheid zal vertellen (of ze het nu weten of niet) over deze religie.

Btw... AL mijn broers en zussen (vier) zijn nu uit deze sekte. We hebben het allemaal onafhankelijk en op verschillende momenten gedaan, maar we zijn allemaal vertrokken!

Er lijkt nog wel even wat oefening nodig om in een nog minder boekje te komen dan Scientology. Maar chapeau heur.
  maandag 27 januari 2025 @ 19:47:01 #9
396550 Richestorags
pi_216453334
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voor mij is het helder. Ik geloof volledig in de apocatastase. Iedereen wordt uiteindelijk gered.
Hoe zie je gered worden? Als in, waarvan worden we gered? Die interpretatie verschilt nogal dus ik ben benieuwd :)
  maandag 27 januari 2025 @ 19:48:19 #10
396550 Richestorags
pi_216453363
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:45 schreef Beathoven het volgende:
@:Ali_Kannibali

Beetje Reddit gelezen:

Geen five star review

1y ago
De Zevende-dags Adventisten zijn 100% een sekte. Degenen van ons die dapper genoeg waren om eruit te komen, hebben JAREN aan herprogrammering gehad! Jaren! Ik ben in deze sekte geboren en ik zal je de waarheid vertellen... terwijl een SDA-predikant nooit de waarheid zal vertellen (of ze het nu weten of niet) over deze religie.

Btw... AL mijn broers en zussen (vier) zijn nu uit deze sekte. We hebben het allemaal onafhankelijk en op verschillende momenten gedaan, maar we zijn allemaal vertrokken!

Er lijkt nog wel even wat oefening nodig om in een nog minder boekje te komen dan Scientology. Maar chapeau heur.
Die verrekte Satan. Heeft hij er toch weer 4 weten in te fluisteren.
pi_216453370
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:14 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ja, dat domme gelul over Jezus Christus.

Ik ben beter dan die gekruisigde Jood.
die op eigen kracht is opgestaan uit de dood om voor eeuwig af te rekenen met die vloek. Alleen God kan zoiets.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  maandag 27 januari 2025 @ 19:50:39 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216453414
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hoe zie je gered worden? Als in, waarvan worden we gered? Die interpretatie verschilt nogal dus ik ben benieuwd :)
Een bevrijding van angst, leed, pijn, ellende na het sterfelijk leven, en een eeuwigheid van versmelting met het pure, goede en goddelijke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 januari 2025 @ 19:50:43 #13
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216453417
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:45 schreef Beathoven het volgende:
@:Ali_Kannibali

Beetje Reddit gelezen:

Geen five star review

1y ago

Enerzijds moeten we voorzichtig zijn met dit soort bronnen. Anderzijds. waar rook is, is vuur.
pi_216453426
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:48 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
die op eigen kracht is opgestaan uit de dood om voor eeuwig af te rekenen met die vloek. Alleen God kan zoiets.
Precies, en mijn moeder is de koningin van Engeland.

Wat is dit voor een ongelooflijke onzin?
pi_216453532
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daarom is de H. Gregorius van Nyssa voor mij de grootste held qua theologie.

[ afbeelding ]
ik hoop het, maar alleen de bijbel kan hierin het laatste woord geven.

https://www.hetbestenieuws.nl/
herinner je je deze nog?

hoe meer mensen er weggerukt worden uit je leven, des te meer je je gaat afvragen.
Rev 21:4 And God shall wipe away all tears from their eyes; and there shall be no more death, neither sorrow, nor crying, neither shall there be any more pain: for the former things are passed away.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_216453546
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:39 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Al die scheuringen, terwijl de oorzaken daarvan al al lang vergeten zijn:

maandag 27 januari 2025 @ 19:55:11 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216453547
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:54 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
ik hoop het, maar alleen de bijbel kan hierin het laatste woord geven.

https://www.hetbestenieuws.nl/
herinner je je deze nog?

hoe meer mensen er weggerukt worden uit je leven, des te meer je je gaat afvragen.
Rev 21:4 And God shall wipe away all tears from their eyes; and there shall be no more death, neither sorrow, nor crying, neither shall there be any more pain: for the former things are passed away.
Zie mijn onderschrift.

Omnibus in omnibus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 januari 2025 @ 19:56:22 #18
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216453571
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Laten we hopen dat de mogelijkheid tot incarneren tot iets als een rivierprik of een rat uit de ganges ook behoort tot ongelooflijke onzin.
pi_216453586
quote:

[..]

Ali is weer bezig.
  maandag 27 januari 2025 @ 19:57:44 #20
396550 Richestorags
pi_216453600
Overigens wel hilarisch dat Libertarisch met al zijn schoolplein gebash over Jezus waarschijnlijk niet weet dat de 3 bekendste leraren uit de 19e eeuw, te weten Swami Vivekenanda, Sri Ramana Maharsi en Ramakrishna allen zeer lovend over Jezus Christus waren.

Sterker nog, Ramakrishna raadde iedereen in de tempel aan kerstmis te vieren...
pi_216453618
quote:

[..]

het staat in de geschriften, zowel in het nt als ot.
pi_216453622
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:56 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Laten we hopen dat de mogelijkheid tot incarneren tot iets als een rivierprik of een rat uit de ganges ook behoort tot ongelooflijke onzin.
Een mens zal niet zo snel degraderen tot een rivierprik of een rat.

Maar een mens kan wel als dier reïncarneren, dat staat namelijk in de Bhagavad Gita.
pi_216453655
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:57 schreef Richestorags het volgende:
Overigens wel hilarisch dat Libertarisch met al zijn schoolplein gebash over Jezus waarschijnlijk niet weet dat de 3 bekendste leraren uit de 19e eeuw, te weten Swami Vivekenanda, Sri Ramana Maharsi en Ramakrishna allen zeer lovend over Jezus Christus waren.

Sterker nog, Ramakrishna raadde iedereen in de tempel aan kerstmis te vieren...
Er is geen historisch bewijs dat Jezus Christus van Nazareth heeft bestaan.

Vooralsnog is Hij een fictieve entiteit.

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:58 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
het staat in de geschriften, zowel in het nt als ot.
Mijn geschriften zeggen dat mensen als dier kunnen reïncarneren.

Wie heeft er nu gelijk dan?
  maandag 27 januari 2025 @ 20:01:07 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216453670
Reïncarnatie is net zo'n spirituele bangmakerij als erfzonde en hel.

Typisch hoe allerlei religies vooral mensen willen knechten. Heeft toch met controle te maken, uiteindelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216453674
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:00 schreef Libertarisch het volgende:
Mijn geschriften zeggen dat mensen als dier kunnen reïncarneren.

Wie heeft er nu gelijk dan?
Vraag het even aan Ali.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')