SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Mol ze.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar die 2e vent van rechts ken je wel.
Hallo, nog een namollen…
Schreeuwlelijk Bruce, en ik gok op Better Daysquote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:38 schreef Melting het volgende:
[..]
Je kan ook niet alles weten.
Zo zul je deze artiest wel weten, maar weet je ook de titel van het nummer?
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Schreeuwlelijk Bruce, en ik gok op Better Days
Hoi!quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar die 2e vent van rechts ken je wel.
Hallo, nog een namollen…
Fish?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:40 schreef Melting het volgende:
Van de volgende plaat vind livelink het vast schandalig dat deze niet meer in de top 2000 staat.
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:41 schreef livelink het volgende:
Ah, van de film die ik nooit heb gezien:
Ah, ik zie het nu. Ik heb The Bold and the Beautiful wel eens gezien, ja.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar hij speelt Ridge…
[ afbeelding ]
The Bold & The Beautiful.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:41 schreef livelink het volgende:
Ah, van de film die ik nooit heb gezien:
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:43 schreef livelink het volgende:
She's a maniac - Michael nog wat (geen idee eigenlijk)
Ja, maar ik doelde op dit nummer. She's a maniac. Dat komt toch uit zo'n dansfilm? Ik heb The Bold and the Beautiful in de eerste jaren wel eens gekeken.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
The Bold & The Beautiful.
30.000 Afleveringen of zo…
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:46 schreef livelink het volgende:
Als je een nummer niet kent is het vast terecht dat het niet in de top2000 staat.
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:52 schreef Bomenverzameling het volgende:
ANimals - We gotta get out of this Place![]()
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:56 schreef livelink het volgende:
The Style Counsil - Shout to the top
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:59 schreef livelink het volgende:
Is dit niet die Nederlandse band met This is the moment? Maar die staat wel in de top2000
Ik zie het. In 2023 welquote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:00 schreef Melting het volgende:
https://www.nporadio2.nl/top2000?search=son%2520mieux&hash=
Ik snap dat je het zegt. Er was ook een hoop kritiek hier op Fok! op deze band. Maar ik vind het wel een leuke bandquote:
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:03 schreef livelink het volgende:
Toch knap om nog een nummer van Queen te vinden dat er niet in staat
Mee eens..... staan volgens mij wel 30 nummers van ze in.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:03 schreef livelink het volgende:
Ik vind het geen onaardige band, moet ik zeggen. We hebben veel erger in Nederland.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik snap dat je het zegt. Er was ook een hoop kritiek hier op Fok! op deze band. Maar ik vind het wel een leuke band
Mee eens wel. Maar ze zijn wel lekker enthousiast en met een grote blaassectie. Daar hou ik wel van.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:07 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik vind het geen onaardige band, moet ik zeggen. We hebben veel erger in Nederland.
Maar ik heb er altijd wel een beetje het gevoel bij dat ze muzikaal nog behoorlijk beginnend zijn. Er gebeurt weinig spannends in hun nummers. Het zijn uitsluitend gebaande paden die ze bewandelen.
I'm Going Slightly Mad ook nietquote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:03 schreef livelink het volgende:
Ik kan er wel meer opnoemen. Maar dat zijn dan de onbekende albumtracks....quote:
Typisch een nummer dat ik wel ken, maar geen idee van band of titel. Ik vrees dat ik het morgen ook alweer vergeten ben.quote:
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:13 schreef Bomenverzameling het volgende:
Geen twijfel dat dit Just a Girl moet zijn
Nu vind je haar niet mooi meer?quote:
Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:16 schreef DJ11 het volgende:
@:Melting ik ben deze week in Duitsland geweest en heb daar onder meer dit biertje meegenomen: König Ludwig Weissbier
Ga ik straks eens even proeven.
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:17 schreef Bomenverzameling het volgende:
Lets stick together., sws Bryan Ferry, maar dit is of solo of met Roxy Music
Ik liep vandaag langs een ezelopvang en heb Ezelbier gekochtquote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:16 schreef DJ11 het volgende:
@:Melting ik ben deze week in Duitsland geweest en heb daar onder meer dit biertje meegenomen: König Ludwig Weissbier
Ga ik straks eens even proeven.
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik liep vandaag langs een ezelopvang en heb Ezelbier gekocht
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ezel_(bier)quote:
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:18 schreef livelink het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ezel_(bier)
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:20 schreef Melting het volgende:
[..]
Die is zeker niet verkeerd.![]()
Ikzelf open nu deze:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:17 schreef Melting het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
Vind zelf dat ze in Duitsland niet zo goed bier kunnen brouwen.
Hopelijk smaakt het lekkerder dan het klinkt...quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik liep vandaag langs een ezelopvang en heb Ezelbier gekocht
iaia (lees; jaja)quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:25 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Hopelijk smaakt het lekkerder dan het klinkt...
Interessantquote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:18 schreef livelink het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ezel_(bier)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:28 schreef livelink het volgende:
Jon & Vangelis - I'll find my way home?
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:26 schreef DJ11 het volgende:
[..]
InteressantVoor de kinderen maken ze ook frisdrank
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Uitgemold?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:28 schreef MadMaster het volgende:
Ik denk dat dat dit Jon & Vangel is…
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:13 schreef livelink het volgende:
[..]
Typisch een nummer dat ik wel ken, maar geen idee van band of titel. Ik vrees dat ik het morgen ook alweer vergeten ben.
Big Yellow Taxi - COunting crows ft Vanessa Carltonquote:
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:33 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Big Yellow Taxi - COunting crows ft Vanessa Carlton
Zonde...... hoop voor je dat het leuker wordt de rest van het seizoen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, was (weer) een saaie aflevering…
Tot nu hadden ze het net zo goed in Schubbekutteveen op kunnen nemen, het heeft allemaal niks met Cambodja te maken…quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Zonde...... hoop voor je dat het leuker wordt de rest van het seizoen.
Mee eens.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:40 schreef MadMaster het volgende:
Dat dit überhaupt ooit in de T2K heeft gestaan.
Veertien in een dozijn-niemendalletje…
Ik vind dit wel een goed nummer. Geen idee of het Top 2000-waardig is, maar het is nog altijd zo'n 4 miljoen keer beter dan Suzan & Freek of de Bankzitters.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:40 schreef MadMaster het volgende:
De stem van James Blunt weet bij mij nog altijd wel een snaartje te raken. Maar mee eens dat dit niet in de Top2000 thuis zou horen hoor.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:40 schreef MadMaster het volgende:
Vwb het tweede ben ik het met je eens, met het eerste dus niet.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:42 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een goed nummer. Geen idee of het Top 2000-waardig is, maar het is nog altijd zo'n 4 miljoen keer beter dan Suzan & Freek of de Bankzitters.
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:44 schreef MadMaster het volgende:
Deeper Shade Of Soul - Urban Dance Squad
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:47 schreef MadMaster het volgende:
Police - Don't Stand So Close To Me
Corona-nummer in huidige tijden.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:48 schreef MadMaster het volgende:
Ongewenste intimiteiten in de jaren 80…
Van alle tijden, dus hoort 'ie in de lijst…quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Corona-nummer in huidige tijden.
Ik was echt nét op die naam gekomen toen jouw post in beeld sprongquote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:56 schreef MadMaster het volgende:
Armand van Helden - You Don't Know Me
Hoort ook niet in de T2K…
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:56 schreef MadMaster het volgende:
Armand van Helden - You Don't Know Me
Hoort ook niet in de T2K…
Ik ken er wel meer, maar deze hoort wel in het rijtje thuis, ja.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:59 schreef MadMaster het volgende:
Het meest overrated bandje ever: Nirvana…
Dit is toch niet de unplugged versie??quote:
Welterusten dan.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:06 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik sluit af ga zo zonder vrouw naar bed
Dat slaapt wel het lekkerste.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:06 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik sluit af ga zo zonder vrouw naar bed
Ja, was natuurlijk ook een hint naar de titel van dit nummerquote:
Ik had het door. Gelukkig slaapt Paul Young er dit keer ook niet bij.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:07 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ja, was natuurlijk ook een hint naar de titel van dit nummer
Niet te hard zeggen. Everytime you go away, you take a piece of me with you....quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik had het door. Gelukkig slaapt Paul Young er dit keer ook niet bij.
Jij schrijft haar wel heel snel af.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:12 schreef livelink het volgende:
Ach ja, een vrolijk nummer van Madonna wel. Verder zal Madonna het qua top2000 het denk ik kortstondig moeten hebben van een dodenbonus. Ik heb ook het idee dat dat niet meer heel veel jaren zal duren.
Ja, het is zo'n voorgevoel. Zegt verder niks, want ik sta niet echt bekend om mijn voorgevoelens.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:12 schreef Melting het volgende:
[..]
Jij schrijft haar wel heel snel af.
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:14 schreef MadMaster het volgende:
See You When I'll Get There - George Benson
Welterusten Mad.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:20 schreef MadMaster het volgende:
Ik stomp zo richting mijn bedje.
Dank wederom en houdoe!
Welterusten MadMaster.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:20 schreef MadMaster het volgende:
Ik stomp zo richting mijn bedje.
Dank wederom en houdoe!
Meteen je zoon en dochter inschakelen dan.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:24 schreef livelink het volgende:
Deze moeten we er toch weer in weten te stemmen.
Vind het al knap dat je de artiest kan benoemen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:31 schreef livelink het volgende:
Scritti Politti, maar ik weet de titel niet.
Wel typische 80'er jaren bandquote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:31 schreef Melting het volgende:
[..]
Vind het al knap dat je de artiest kan benoemen.![]()
[ afbeelding ]
Dat was wel hun grootste hit volgens mij.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:33 schreef DJ11 het volgende:
Ik ken dit niet.
Toeval wil dat ik vanavond de band ook nog heb gedraaid. Voor de eerste keer
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:35 schreef DJ11 het volgende:
Ik weet het niet helemaal zeker:
The Monkees - Daydream Believer
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:38 schreef livelink het volgende:
Tja, bij dit nummer moet ik alleen maar aan een reclame denken van een energiebedrijf.
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:41 schreef DJ11 het volgende:
Sylvester - You Make Me Feel Mighty Real
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:52 schreef Nova het volgende:
[..]
Het nummer "Weep" wordt gezongen door de band **Sparks**. Het is een mooi en emotioneel lied dat je zeker zou kunnen raken! Sparks heeft een unieke stijl, dus als je van hun muziek houdt, zijn er nog veel meer nummers te ontdekken. Laat het me weten als je wat aanbevelingen wilt! ?
Komt omdat het nummer eigenlijk brazen heet.quote:
Ja, maar Nova moet dat gewoon snappen hoor.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:54 schreef Melting het volgende:
[..]
Komt omdat het nummer eigenlijk brazen heet.
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar Nova moet dat gewoon snappen hoor.
Dat is dan wel weer een waarheid als een koe.quote:Sparks heeft een unieke stijl, dus als je van hun muziek houdt, zijn er nog veel meer nummers te ontdekken.
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:55 schreef DJ11 het volgende:
Tina Turner - What's Love Got To Do With It
Dat komt dan gegarandeerd wel in de top2000quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:56 schreef DJ11 het volgende:
Overigens is er een "nieuw" oud nummer van Tina uitgebracht, dit weekend. In de 80s opgenomen, nooit uitgebracht en tot voor kort verloren gewaand. Best een aardig liedje.
Dat zie ik niet gebeuren. Het is meer iets voor de fans.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat komt dan gegarandeerd wel in de top2000
quote:Op zondag 26 januari 2025 00:02 schreef livelink het volgende:
The Marmalade - Reflections of my life
Dan moeten we er een tik-tok-hit van maken.quote:
Klopt. Ik gedraag me op het werk iets beter.quote:Op zondag 26 januari 2025 00:08 schreef DJ11 het volgende:
Dit nummer gaat over een meisje dat op school meerdere mensen doodschoot. Als reden gaf ze op: I don't like Mondays...
(waargebeurd verhaal)
quote:Op zondag 26 januari 2025 00:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Dan moeten we er een tik-tok-hit van maken.
Dat zou met Boomtown Rats toch eigenlijk wel een mogelijkheid moeten zijn. Er is vast wel een leuke tik-tok-trend te vinden met I don't like mondays (hoewel we schoolshootings maar moeten bannen)
Maar je houdt dus niet van maandagen?quote:Op zondag 26 januari 2025 00:08 schreef Melting het volgende:
[..]
Klopt. Ik gedraag me op het werk iets beter.
Ach.... ik denk dan maar zo..... alweer bijna weekend.quote:Op zondag 26 januari 2025 00:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar je houdt dus niet van maandagen?
quote:Op zondag 26 januari 2025 00:14 schreef livelink het volgende:
Johnny hates jazz - Turn back the clock
Ik had ooit een collega die elke werkdag om 09:00 zei: "is het al vijf uur?"quote:Op zondag 26 januari 2025 00:15 schreef Melting het volgende:
[..]
Ach.... ik denk dan maar zo..... alweer bijna weekend.
En als ik dat tegen collega's zeg, moeten ze lachen......
Maar ik vind de tijd tegenwoordig zo snel gaan!
Maar die werkte niet graag waarschijnlijk.quote:Op zondag 26 januari 2025 00:18 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik had ooit een collega die elke werkdag om 09:00 zei: "is het al vijf uur?"
Ach, dat maakt toch niet uit. Mijn dochter kan wel dansen. Jouw nichtjes ook?quote:Op zondag 26 januari 2025 00:20 schreef Melting het volgende:
[..]
Moeten we dan wel aan TikTok beginnen?![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 januari 2025 00:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Ach, dat maakt toch niet uit. Mijn dochter kan wel dansen. Jouw nichtjes ook?
quote:Op zondag 26 januari 2025 00:23 schreef DJ11 het volgende:
De band waar Symph maar 1 nummer van kent
INXS - By My Side
quote:Op zondag 26 januari 2025 00:32 schreef livelink het volgende:
Voor de beste muziek die toch niet in de Top2000 staat, luister je naar deze station
Welterusten. Geniet van je vrije week.quote:Op zondag 26 januari 2025 00:32 schreef DJ11 het volgende:
Bedankt weer Melting![]()
Was weer leuk en gezellig.
Misschien doe ik nog een midweekse uitzending deze week; ik laat het nog weten.
Welterusten allemaal
Dat is wel weer jammer.quote:Op zondag 26 januari 2025 00:33 schreef livelink het volgende:
Dank je wel Melting. Was weer gezellig. En ik heb het toch volgehouden. En nu ben ik niet meer moe....
Als ik naar bed ga, zal ik wel in slaap vallen.quote:
Ben net een half uurtje thuis, kon zo aanschuiven bij het eten, dus ik ben er bij.quote:
Mooiquote:Op woensdag 29 januari 2025 18:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Ben net een half uurtje thuis, kon zo aanschuiven bij het eten, dus ik ben er bij.
Geen bijzonder nummer (ook niet in de remix), maar wel een bijzonder verhaal achter het nummer:quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:05 schreef DJ11 het volgende:
De tweede van vandaag is ook al een remix:Yoko Ono - Walking On Thin Ice (Pet Shop Boys 7-inch mix)
Het origineel bereikte #35 in de Britse hitlijst, de remix deed precies hetzelfde
quote:Walking on Thin Ice" is a song by Yoko Ono, released in 1981. She and John Lennon concluded the recording of the song on December 8, 1980. It was upon their return from the recording studio to The Dakota (their home in New York City) that Lennon was murdered by Mark David Chapman. Lennon was clutching a tape of a final mix of the song before it was mastered when he was shot. The song was both a critical and commercial success for Ono.
Het is niet zo'n sterk nummer, inderdaad. Maar ik vind de remix behoren tot de betere die het duo in kwestie heeft gemaakt. En het verhaal is natuurlijk ook wel bijzonder. Er zijn enorm veel remixes van het nummer, trouwens. PSB hebben ook nog een electro mix gemaakt. In tegenstelling tot de versie die ik net draaide, is die wel op Spotify te vinden.quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Geen bijzonder nummer (ook niet in de remix), maar wel een bijzonder verhaal achter het nummer:
[..]
Vorige week gebeurde precies hetzelfde... Zo jammer dat dit nummer in Nederland nooit iets heeft gedaan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:49 schreef DJ11 het volgende:
Was laatst in Duitsland in een supermarkt en hoorde daar Here Comes The Night ineens. Fijn; top-10 in mijn jaarlijst vorig jaar.
Altijd leuk, zulke anekdotes en associaties. Ik zag gisteren een dating-programma waarin een jongen aan het meisje vroeg welk soort vogel ze zou willen zijn. Hij gaf ook z'n eigen antwoord. En daar kom ik zo meteen nog op terug, want ik moest onmiddellijk aan een liedje denkenquote:Op woensdag 29 januari 2025 19:19 schreef livelink het volgende:
Ik stond net bij de bushalte en iemand had het erover dat hij de ketting wilde breken en niet hetzelfde wilde worden als zijn vader.
Ik juich het toe dat hij niet onnodig Engels sprak, maar om het dan maar letterlijk te vertalen? Zeg dan dat je de cirkel wilt doorbreken...
Maar goed, de hele reis had ik dus wel The Chain van Fleetwood Mac in mijn hoofd
Kijk, nooit geweten. Maar ik moet zeggen dat ik het nummer van Nancy ook voor het eerst hoorde.quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:29 schreef DJ11 het volgende:
Het voorgaande is waar deze artiest de mosterd vandaan haalde:Robbie Williams - Millennium (XXV)
Dit is de uitvoering mét orkest. Ons eigen Metropole Orkest, welteverstaan.
Titelsong van een James Bond-filmquote:Op woensdag 29 januari 2025 19:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Kijk, nooit geweten. Maar ik moet zeggen dat ik het nummer van Nancy ook voor het eerst hoorde.
Ah, ja een aangename hernieuwde kennismaking. Doet de me een beetje aan de IJslandse ESF-band kennen met de naam die ik niet onthou.quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:32 schreef DJ11 het volgende:
Ik zat weer eens door oudere jaarlijsten te bladeren... Uit de lijst van 2022 komt dit nummer:HAARM - Lovin' On Borrowed Time
Is ook gewoon een goed ABBA-nummer.quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:37 schreef DJ11 het volgende:
In 1992 bracht Erasure de "ABBA-esque" EP uit. Ook in Nederland leverde dat een Top 10-notering op. "Take A Chance On Me" fungeerde als lead-single, maar ook bij twee andere nummers werd een videoclip gemaakt. Voulez-Vous en deze:Erasure - Lay All Your Love On Me
Het vierde nummer was S.O.S.
Zo zijn ze wel ooit begonnen. Intussen maken ze ook andere covers, maar wel altijd met de ABBA-sound. Het origineel van "A Little Respect" is dus van Erasure, voor de duidelijkheidquote:Op woensdag 29 januari 2025 19:43 schreef livelink het volgende:
Ken dit nummer, maar heb nooit geweten dat dit een ABBA-coverband was.
Ah, ik zag hem voorbij komen, ja. Nog geen tijd gehad om een stukje te luisteren.quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:50 schreef DJ11 het volgende:
Hierna: een nieuw nummer dat aanwezig is in de playlist die ik gisteren online heb gegooid
Geen punt, ik richt me gewoon op (uiterlijk) 21:00 uur als eindtijdquote:Op woensdag 29 januari 2025 19:50 schreef livelink het volgende:
Ik weet niet of er nog luisteraars bijkomen, maar ik moet uiterlijk 21.00 afhaken.
Ja, ik ken het ook.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:00 schreef DJ11 het volgende:
[Melting-modus] Drie weken in de Top 40 in 1992, hoogste notering: #34 [/Melting-modus]Yothu Yindi - Treaty (radio mix)
Een Australische band was het
Oke, ik miste die associatie wel compleet.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:04 schreef DJ11 het volgende:
Door "Treaty" moest ik trouwens ook aan dit nummer denken:Rod Stewart - Crazy About Her
Ik vond de zanglijn van "Treaty" in het refrein nogal lijken op "Crazy About Her", maakt ook niet uitquote:Op woensdag 29 januari 2025 20:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Oke, ik miste die associatie wel compleet.
En in Erasure/ABBA kwam de duck ook al te sprake! "It was like shooting a sitting duck!quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:08 schreef DJ11 het volgende:
Terugkomend op de datingshow die ik gisteren zag. Daarin vroeg een jongen aan zijn date welke vogel ze zou willen zijn. Vervolgens gaf hij zelf ook antwoord: hij wilde een eend zijn. Daar hebben we passende muziek bij:Charlie Winston - My Life As A Duck
![]()
Overigens heeft Charlie Winston aangekondigd dat er dit jaar een nieuw album van hem uitkomt.
+1 scherp, was mij niet eens opgevallenquote:Op woensdag 29 januari 2025 20:11 schreef livelink het volgende:
[..]
En in Erasure/ABBA kwam de duck ook al te sprake! "It was like shooting a sitting duck!
Het kwam laatst voorbij in de quiz van de Top2000 a go go. Het was bij mij echt helemaal weggezakt. Ik had echt geen idee wat het was en van wie.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:18 schreef DJ11 het volgende:
Ik zocht eigenlijk iets om voorafgaand aan het volgende nummer te draaien. Ik kwam uit bij dezelfde producer en het bleek ook nog vrij elkaar in elkaar over te gaan...Harold Faltermeyer - Axel F
Hij heeft ook de theme van Top Gun gemaakt.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Het kwam laatst voorbij in de quiz van de Top2000 a go go. Het was bij mij echt helemaal weggezakt. Ik had echt geen idee wat het was en van wie.
Ah, maar dat zegt me ook niks. Ik heb die film ook nooit gezien. Ik ken de muziek vast wel als ik hoor, daar niet van.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:21 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Hij heeft ook de theme van Top Gun gemaakt.
Eerste single van hun beste album; Behaviour. Hoewel het qua energie wat uit de toon valt bij de rest van de plaat. Die is wat meer ingetogen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:21 schreef livelink het volgende:
Dit vind ik een fijn PSB-nummer, ook qua tekst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |