Wanneer je ambtenaren hebt die gaan denken hoe kunnen we dit wel haalbaar maken, is er geen enkel probleem.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:23 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien eens gewoon realiseren dat ook zonder dikke rapporten schrijven een huis gebouwd kan worden. Overregulatie is het grootste probleem en alleen ambtenaren denken dat er nog meer ambtenaren nodig zijn. We hebben er veel te veel!
Ik heb er veel mee van doen gehad en ik heb vooral ervaring met de nay-sayers.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wanneer je ambtenaren hebt die gaan denken hoe kunnen we dit wel haalbaar maken, is er geen enkel probleem.
Maar zoals in veel bedrijfstakken, mensen die altijd nee roepen, niks kan en het is al helemaal perfect zo en het wordt toch niks mentaliteit zijn op heel veel plekken grote bronnen van frustraties.
Ja, hun infrastructuur is bedroevend. Maar het gaat er vooral om, dat ze hun machines continu verbeteren. Geen twee machines zijn daarom hetzelfde.quote:Op zondag 26 januari 2025 06:54 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen nogal overschatten wat ASML aan de kennis economie bijdraagt, natuurlijk werken er een paar hele slimme koppen, maar voor de rest is het gewoon gemiddeld doorsnee IT volk, niet veel anders wat je bij een bank aantreft, daarnaast is hun infrastructuur een zooitje.
Beter hou je de echte innovatie hier, en doe je de rest lekker buiten de deur.
Nee, hij is het simpelweg niet met je eens.quote:Op zondag 26 januari 2025 00:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je begrijpt er helemaal niets van. Dat is totaal niet waar het over gaat.
Laat maar.
het gaat om beschikbare woonruimte die de omringende gemeentes niet willen bouwen vanwege allelei smoesjes, als OV en zorg en weilandnatuur en bestemmingsplanquote:Op zondag 26 januari 2025 00:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als zij dreigen dat ze weg willen omdat ze niet genoeg krijgen dan is nationalisatie mogelijk.
quote:Headhunters zien arbeidsmarkt ingrijpend veranderen: 'Positie Nederland kalft af door zesjescultuur'
Joost Spijker
: Gisteren, 03:0524 jan. 2025
Amsterdam - Wie de top wil bereiken in het bedrijfsleven komt niet meer weg met alleen een vlotte babbel en een goed netwerk.
De manier waarop organisaties talenten zoeken verandert compleet door nieuwe technologie en kunstmatige intelligentie.
Werkzoekenden kunnen zich daar maar beter op voorbereiden, zeggen de headhunters van Top of Minds. ,,
Leuk dat je veel in de kroeg zat tijdens je studie, maar heb je ook leren programmeren?"
Ok, gevoel boven logica. Mag ik dan andersom in elkaar zitten? En mag ik ook voor mezelf praten, of moet ik overal rekening mee houden? Dan kun je alleen nog wat ondersteunende geluiden maken en over het weer of koetjes en kalfjes praten. Alhoewel die dingen tegenwoordig ook een politieke lading hebben.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, hij is het simpelweg niet met je eens.
En jij doet dat al tig posts af als 'jij snapt het gewoon niet'.
Nogal denigrerend.
We moeten sowieso terug naar die tijd om het klimaat te redden volgens de klimaatgekken.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:10 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ok boomer...
Als het aan jou lag reed iedereen nog met paard en wagen
Yep, Europa is/wordt steeds meer een museum. Bedenk je dan wel dat de opbrengsten van musea niet erg hoog zijn en we dus drastisch in welvaart een teruggang gaan ervaren.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Binnen een jaartje zit alles in Taiwan als ze zouden willen. Inclusief alle toeleveranciers uit de regio. En dan hou je alleen nog maar simpele boeren en vee over in Brabant.
Dat maakt voor Groen Links helemaal niets ,quote:Op zondag 26 januari 2025 15:02 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Yep, Europa is/wordt steeds meer een museum. Bedenk je dan wel dat de opbrengsten van musea niet erg hoog zijn en we dus drastisch in welvaart een teruggang gaan ervaren.
En DSM , de vrucht van de wedergeboren De Staats Mijnen in Limburgquote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:34 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
ik ben het horen over ASML dit ASML dat al een tijdje beu - niet het bedrijf zelf maar wat jij noemt dat blind staren op één bedrijf, ets waar ik een groot probleem mee heb met mensen in dit land - het is alsof ASML het allerlaatste toppunt is dat dit land ooit nog zal voortbrengen en dat is triest. ASML is een oud bedrijf, uit 1984. sindsdien zijn er niet echt veel grote nederlandse bedrijven erbij gekomen. Adyen is er in ieder geval één. Booking.com is nu amerikaans als ik het goed heb.
in amerika lijkt het of er wel bijna elk jaar weer een giga miljarden bedrijf uit de grond wordt gestampt. hier gaat de innovatie zo traag
het is niet ok dat we speciale regelingen moeten hebben voor enkele bedrijven zoals ASML. maar dat is dus een situatie waarin we nooit hadden moeten belanden
quote:We strive to be a force for good.
That is why we help vibrant ecosystems in the Netherlands, like the Biotech Campus Delft, Wageningen Campus and Brightlands Chemelot Campus Geleen, to further develop and grow as pool for talent and hotspots for groundbreaking R&D.
These Dutch sustainable ecosystems, have the potential to deliver solutions for the world's global challenges and are crucial for the future earning capacity of the Netherlands.
From these open innovation campuses, where we partner with universities, start-ups, and other partners, we can take innovation to the next level.
quote:ndustrie chemische industrie, mijnbouw
Omzet/jaar ¤ 8,4 miljard (2022])[1]
Winst/jaar ¤ 1715 miljoen (2022)[1]
Marktkapitalisatie ¤ 20 miljard (31 dec. 2022)
Website DSM
Dit is natuurlijk de neoliberaal globalistische Rutte ideologie. De hele wereld moet concurrenen om de gunst van bedrijven met subsidies, tax breaks en wat dan ook, en het belang van bedrijven met internationale werknemers en aandeelhouders is nationaal belang. Als bedrijven een tekort aan werknemers hebben dan is dat 1 op 1 een probleem van Nederland en dus door de overheid opgelost.quote:Op zondag 26 januari 2025 00:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Met enige fantasie zou je het bedrijf kunnen nationaliseren. Die mogelijkheid is er. En dan de winst ten goede laten komen aan de algehele infrastructuur daar waar het bedrijf opereert en aan scholing zodat de personeelsstroom gewaarborgd is. Niks mis mee.
Het idee dat "wij" dat zouden moeten betalen voor hen lijkt op een soort Stockholm syndroom.
Dit hangt mij ook zwaar de keel uit. Terwijl blijkbaar het gros van de mensheid deze machinatie als "logisch" beschouwt: WIJ dienen te betalen voor een bedrijf wat na aftrek van alle kosten 8 miljard winst maakt. Opdat zij het volgend jaar b.v. 16 miljard kunnen uitkeren aan de aandeelhouder.quote:Op zondag 26 januari 2025 16:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk de neoliberaal globalistische Rutte ideologie. De hele wereld moet concurrenen om de gunst van bedrijven met subsidies, tax breaks en wat dan ook, en het belang van bedrijven met internationale werknemers en aandeelhouders is nationaal belang. Als bedrijven een tekort aan werknemers hebben dan is dat 1 op 1 een probleem van Nederland en dus door de overheid opgelost.
Ons vestigingsklimaat is goed zat, maar bij ASML zou er weleens een daadwerkelijk nationaal belang kunnen zijn. Pirma, dan beschermt de staat dat, ook tegen ASML zelf.
Ik denk overigens niet dat we tegenwoordig politici hebben (want lapzwansen) die zo'n verstandige visie hebben.quote:Op zondag 26 januari 2025 16:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Ons vestigingsklimaat is goed zat, maar bij ASML zou er weleens een daadwerkelijk nationaal belang kunnen zijn. Pirma, dan beschermt de staat dat, ook tegen ASML zelf.
goed kans dat de chinezen ASML al links hebben ingehaald en dan is het ASML verhaaltje uitquote:Op zondag 26 januari 2025 18:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit hangt mij ook zwaar de keel uit. Terwijl blijkbaar het gros van de mensheid deze machinatie als "logisch" beschouwt: WIJ dienen te betalen voor een bedrijf wat na aftrek van alle kosten 8 miljard winst maakt. Opdat zij het volgend jaar b.v. 16 miljard kunnen uitkeren aan de aandeelhouder.
Zo gezien is het een aanzienlijke geldstroom van arm naar rijk waar de "armen" (in verhouding) niet echt mee zitten. Verbazingwekkend in het kwadraat.
Ik kan niet wachten.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Binnen een jaartje zit alles in Taiwan als ze zouden willen. Inclusief alle toeleveranciers uit de regio. En dan hou je alleen nog maar simpele boeren en vee over in Brabant.
Ik denk dat jij ook onderschat hoeveel andere bedrijven ASML aan het werk houdt. Het is voor de hele regio goed dat ze hier zitten.quote:Op zondag 26 januari 2025 06:54 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen nogal overschatten wat ASML aan de kennis economie bijdraagt, natuurlijk werken er een paar hele slimme koppen, maar voor de rest is het gewoon gemiddeld doorsnee IT volk, niet veel anders wat je bij een bank aantreft, daarnaast is hun infrastructuur een zooitje.
Beter hou je de echte innovatie hier, en doe je de rest lekker buiten de deur.
Wie is de regio? Wat is zijn telefoonnummer?quote:Op woensdag 29 januari 2025 22:42 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik denk dat jij ook onderschat hoeveel andere bedrijven ASML aan het werk houdt. Het is voor de hele regio goed dat ze hier zitten.
Maar zie je dan ook niet dat alles vastloopt in Eindhoven? Geen plek meer op scholen, kinderopvang, huisartsen, woningtekort. In veel horeca is het totaal niet meer gezellig (wel druk). Dat is zo'n dooddoener, het is goed, het is goed voor de economie. Soms is krimp beter voor het welzijn.quote:Op woensdag 29 januari 2025 22:42 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik denk dat jij ook onderschat hoeveel andere bedrijven ASML aan het werk houdt. Het is voor de hele regio goed dat ze hier zitten.
moet er maar sneller gebouwd worden in dit land. is niet de schuld van techbedrijven dat alles vastloop, is de schuld van de overheid, de slechte planners die het voor het zeggen hebben, de alsmaar toenemende regeldruk, de nimby's, de boeren en ga zo maar doorquote:Op donderdag 30 januari 2025 00:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar zie je dan ook niet dat alles vastloopt in Eindhoven? Geen plek meer op scholen, kinderopvang, huisartsen, woningtekort. In veel horeca is het totaal niet meer gezellig (wel druk). Dat is zo'n dooddoener, het is goed, het is goed voor de economie. Soms is krimp beter voor het welzijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |