abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 26 januari 2025 @ 14:36:14 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216437958
Ok :?

De rest in het feedback topic pls
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216438336
quote:
10s.gif Op zondag 26 januari 2025 12:50 schreef HeatWave het volgende:
Hamas mag niets, het staat er echt.

Verontwaardigd zijn dat een terroristische organisatie niet de gewenste vrijheid krijgt om kinderen te vermoorden.

Het kan allemaal in het vrije westen, mooi he? O+.
Dat je hem zo leest zegt vooral wat over je eigen fantasieën.
  zondag 26 januari 2025 @ 15:03:29 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216438352
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat je hem zo leest zegt vooral wat over je eigen fantasieën.
Welk deel van "Hamas mag niets" heb ik verkeerd geïnterpreteerd dan?

Wat zou Hamas moeten mogen? Wat geeft Hamas enig recht?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_216438379
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2025 14:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze discussie kwam opgang nadat ik een bericht van de NOS had gedeeld. Dat heeft dus niets met jou persoonlijk te maken.
[..]
Nee hoor. Zoals al meermaals besproken is er géén genocide van Israël jegens de Palestijnen. Andersom is dit streven er wel. Je kunt dit tot in treurnis blijven projecteren, dat gaat de realiteit niet veranderen.
Ministers en de top van het Israëlische leger roepen genocidale dingen. Allemaal niet zo bedoeld volgens Howard.
Hamas roept genocidale dingen en iedere Palestijn mag van je verdwijnen in een verkrachtingsgevangenis of explosie.

De dubbele standaard voor een conflict waar je niet eens partij in bent is krankzinnig.
pi_216438445
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Welk deel van "Hamas mag niets" heb ik verkeerd geïnterpreteerd dan?

Wat zou Hamas moeten mogen? Wat geeft Hamas enig recht?
Je draait heel mijn post om en dan mag ik het verdedigen. Koekoek.

Wat geeft Israel enig recht om zichzelf te gedragen als een terreurorganisatie? Gijzelaars, grootschalig seksueel misbruik, op kinderen schieten, oorlogsmisdrijven zonder gevolgen, etnische zuiveringspraatjes in de politieke top. Beide partijen doen het.
pi_216438485
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:14 schreef Tengano het volgende:

[..]
FTFY

#projectie #hardnekkig
Hamas heeft geen recht om zich te gedragen als een terreurorganisatie. Dat zit al in de naam verweven zeg maar.

Kun jij hetzelfde zeggen over Israel?
  zondag 26 januari 2025 @ 15:18:22 #107
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216438513
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Hamas heeft geen recht om zich te gedragen als een terreurorganisatie. Dat zit al in de naam verweven zeg maar.

Ik denk dat het heeeeeeel weinig uit zou maken met wat voor antwoord ik dan ook zou komen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we maar gewoon in oplossingen denken en zorgen dat dat volk, wat zich simpelweg niet menselijk kan gedragen een lokatie elders krijgt. Dat lijkt me veel verstandiger.

quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2025 13:35 schreef damsco het volgende:
De Arabieren die zichzelf identificeren als Palestijn hebben zichzelf redelijk onmogelijk gemaakt door hun constante stroom aan terreur. Ik geloof ook niet in een tweestatenoplossing daar de ene kant de andere kant probeert uit te roeien. Daarom ben ik voor het verplaatsen van de overlastgevers. Zie het als het verplaatsen van asocialen naar containerwoningen in Almere. Daar passen ze beter.

Dit was mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
  zondag 26 januari 2025 @ 15:22:17 #108
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216438568
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ministers en de top van het Israëlische leger roepen genocidale dingen. Allemaal niet zo bedoeld volgens Howard.
Hamas roept genocidale dingen en iedere Palestijn mag van je verdwijnen in een verkrachtingsgevangenis of explosie.

De dubbele standaard voor een conflict waar je niet eens partij in bent is krankzinnig.
Nee hoor, dat is gewoon niet waar.

De meest recente bevelhebber van het Israëlische leger was Herzi Halevi, het staat jou vrij met een aantal voorbeelden te komen waar hij heeft opgeroepen voor een genocide van de Palestijnen. En als het gaat over Israëlische ministers wordt er alleen gewezen naar Ben-Gvir en één uitsprak van Gallant. Waarvan beide trouwens op dit moment geen minister meer zijn.

Dat is dus van totaal andere proporties bij de Palestijnen, waar het overgrote merendeel antisemitisch is, terrorisme steunt en we hebben dit ook alles kunnen zien tijdens de aanslagen van 7 oktober. Of moeten de beelden er weer worden bijgehaald?
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er is geen terreurorganisatie in Israël, dus waar heb je het over?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216438578
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:18 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat het heeeeeeel weinig uit zou maken met wat voor antwoord ik dan ook zou komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je niet kan zeggen dat een land zich moet onthouden van oorlogsmisdrijven ben je een kansloos persoon. Uit je briljante post 13 haalde ik deze zin als extra achterlijk:
quote:
Die gehele bevolking, inclusief Hamas is psychisch onbewust onmenselijk
Ik heb in deze topicreeks videobeelden gepost van een begrafenis. De broer van de strijder had het over hoe de dode wraak ging nemen op vrouwen en kinderen en zijn strijdmakker had het over hoe hij zo'n goede vriend was, omdat hij mensen hun huis voor de grap in de fik zette als het moraal laag was.

Wat zegt dat volgens jou over een groep mensen?
pi_216438633
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is gewoon niet waar.

De meest recente bevelhebber van het Israëlische leger was Herzi Halevi, het staat jou vrij met een aantal voorbeelden te komen waar hij heeft opgeroepen voor een genocide van de Palestijnen. En als het gaat over Israëlische ministers wordt er alleen gewezen naar Ben-Gvir en één uitsprak van Gallant. Waarvan beide trouwens op dit moment geen minister meer zijn.

Dat is dus van totaal andere proporties bij de Palestijnen, waar het overgrote merendeel antisemitisch is, terrorisme steunt en we hebben dit ook alles kunnen zien tijdens de aanslagen van 7 oktober. Of moeten de beelden er weer worden bijgehaald?
[..]
Er is geen terreurorganisatie in Israël, dus waar heb je het over?
Gewoon wel waar en we hebben deze dans nu al 10x gedaan.

Hamas kreeg steun van de Israëlische overheid, omdat het politiek handig was voor 7 oktober. Hamas is binnen de grenzen van Israel als we de kaarten van Bibi mogen geloven. Wat je hier post komt dus om geen enkele manier overeen met de realiteit. En wederom de dubbele standaard waarin Israel alles mag, inclusief terreur steunen en de Palestijn iedere moord en vernedering maar voorbij moet laten gaan.
  zondag 26 januari 2025 @ 15:39:27 #111
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216438712
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je niet kan zeggen dat een land zich moet onthouden van oorlogsmisdrijven ben je een kansloos persoon. Uit je briljante post 13 haalde ik deze zin als extra achterlijk:
[..]
Ik heb in deze topicreeks videobeelden gepost van een begrafenis. De broer van de strijder had het over hoe de dode wraak ging nemen op vrouwen en kinderen en zijn strijdmakker had het over hoe hij zo'n goede vriend was, omdat hij mensen hun huis voor de grap in de fik zette als het moraal laag was.

Wat zegt dat volgens jou over een groep mensen?
Er zijn inmiddels vele wilde aantijgingen jegens Israëlische soldaten, van het stelen van organen tot het doelbewust om het leven brengen van kinderen. Allen zonder enig bewijs, ja propaganda van o.a. het door Qatar gesponsorde Al Jazeera.

De Palestijnse terroristen daarentegen hebben hun grootschalige aanslagen zelf opgenomen en dit werd gevierd en toejuicht door vele Palestijnen. Het is dus onduidelijk hoe je dit wilt überhaupt wilt vergelijken.

Je doet herhaaldelijk (want dit heb je ook al eerder geprobeerd) krampachtige pogingen om een morele equivalentie te creëren tussen de Palestijnse terreurgroeperingen en Israël omdat jijzelf in de propaganda van kanalen zoals Al Jazeera bent getuind.

Dat staat je natuurlijk vrij, maar het gaat simpelweg niet op. Het enige probleem in deze situatie zijn de Palestijnen. Een over de breedte gezien schrikbarend antisemitische en moslimfundamentalistische groep Arabieren, die niet zullen rusten tot Israël is vernietigt en elke Jood om het leven is gebracht omdat men de overtuiging heeft dat dit hun grondgebied is (wat niet zo is).

Dáár ligt het probleem, niet bij Israël.
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gewoon wel waar en we hebben deze dans nu al 10x gedaan.

Hamas kreeg steun van de Israëlische overheid, omdat het politiek handig was voor 7 oktober. Hamas is binnen de grenzen van Israel als we de kaarten van Bibi mogen geloven. Wat je hier post komt dus om geen enkele manier overeen met de realiteit. En wederom de dubbele standaard waarin Israel alles mag, inclusief terreur steunen en de Palestijn iedere moord en vernedering maar voorbij moet laten gaan.
Tja, daar gaan we weer met de complottheorieën. Israël heeft het terreur van Hamas natuurlijk niet gesteund. Nog even en we zitten op het punt 'het Israëlische leger heeft eigenlijk zelf 7 oktober gepleegd'. Claims die hier ook al voorbij zijn gekomen.

De Israëlische overheid heeft natuurlijk grote fouten begaan in de beveiliging en de capaciteiten van de Palestijnse terroristen onderschat, maar geen enkele Israëliër zal de aanslagen van 7 oktober hebben toegejuicht. Nou ja, wellicht in extreemlinkse kringen bij de redacties van Haaretz en +972, maar weldenkende Israëliërs niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216438785
Trump zal wel eventjes alle Palestijnen tijdelijk elders onderbrengen om Gaza op te ruimen.....

:')

Kansloos plan nr zoveel. De Palestijnen hoeven alleen op te houden met haat en geweld. Dat is het enige wat vrede in de weg staat.
  zondag 26 januari 2025 @ 15:47:49 #113
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216438790
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:39 schreef HowardRoark het volgende:
Het enige probleem in deze situatie zijn de Palestijnen. Een over de breedte gezien schrikbarend antisemitische en moslimfundamentalistische groep Arabieren, die niet zullen rusten tot Israël is vernietigt en elke Jood om het leven is gebracht omdat men de overtuiging heeft dat dit hun grondgebied is (wat niet zo is).

Dit klinkt bijna een beetje als genosiede, maar hier hoor je de genosiede roepers nooit over.
pi_216438823
"ja maar 7okt was verzet, Israel begint steeds, genocide"

Hoe bedenk je het, en ondertussen is burgers vermoorden verzet...
  zondag 26 januari 2025 @ 15:53:38 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216438843
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:47 schreef havanagila het volgende:
Trump zal wel eventjes alle Palestijnen tijdelijk elders onderbrengen om Gaza op te ruimen.....

Kansloos plan nr zoveel. De Palestijnen hoeven alleen op te houden met haat en geweld. Dat is het enige wat vrede in de weg staat.
Tja, dat gaat helaas niet gebeuren, dit zit zo in de cultuur gebakken. Dat wordt er met de paplepel ingegoten. Daarom zou een verplaatsing van de Palestijnen natuurlijk wel een prima oplossing zijn. Dan kan die Gazastrook helemaal worden ontruimd en ook echt op worden gelet wie er uiteindelijk weer in gaat komen. Dit zou ook op de Westelijke Jordaanoever moeten gebeuren.
  zondag 26 januari 2025 @ 15:55:57 #116
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216438872
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:47 schreef havanagila het volgende:

Israël is het land dat al decennia lang het meeste geweld uitoefent in de hun omliggende gebieden. En dat is niet omdat ze er zulke vriendelijke ideeën op nahouden: de Israëlische politici schuwen de genocidale, moorddadige taal totaal niet.

Het grootste obstakel richting vrede is de onstuitbare geweldsgolven van Israël die altijd maar getolereerd en gefaciliteerd worden door hun westerse bondgenoten.
Antifa
pi_216438885
En Hamas gaat dat wel even toelaten? Die blazen, zoals gebruikelijk, nog liever iedere laatste Palestijn op, dan de macht kwijtraken...
pi_216438908
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
Israël is het land dat al decennia lang het meeste geweld uitoefent in de hun omliggende gebieden. En dat is niet omdat ze er zulke vriendelijke ideeën op nahouden: de Israëlische politici schuwen de genocidale, moorddadige taal totaal niet.

Het grootste obstakel richting vrede is de onstuitbare geweldsgolven van Israël die altijd maar getolereerd en gefaciliteerd worden door hun westerse bondgenoten.
Nope. Voor 7 okt was er geen oorlog. Voor raketaanvallen geen intifada, enzovoort.
  zondag 26 januari 2025 @ 16:01:19 #119
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_216438918
quote:

[..]

Mooi stukje geschiedvervalsing.
pi_216438921
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er zijn inmiddels vele wilde aantijgingen jegens Israëlische soldaten, van het stelen van organen tot het doelbewust om het leven brengen van kinderen. Allen zonder enig bewijs, ja propaganda van o.a. het door Qatar gesponsorde Al Jazeera.

De Palestijnse terroristen daarentegen hebben hun grootschalige aanslagen zelf opgenomen en dit werd gevierd en toejuicht door vele Palestijnen. Het is dus onduidelijk hoe je dit wilt überhaupt wilt vergelijken.

Je doet herhaaldelijk (want dit heb je ook al eerder geprobeerd) krampachtige pogingen om een morele equivalentie te creëren tussen de Palestijnse terreurgroeperingen en Israël omdat jijzelf in de propaganda van kanalen zoals Al Jazeera bent getuind.

Dat staat je natuurlijk vrij, maar het gaat simpelweg niet op. Het enige probleem in deze situatie zijn de Palestijnen. Een over de breedte gezien schrikbarend antisemitische en moslimfundamentalistische groep Arabieren, die niet zullen rusten tot Israël is vernietigt en elke Jood om het leven is gebracht omdat men de overtuiging heeft dat dit hun grondgebied is (wat niet zo is).

Als er geen oorlogsmisdrijven zijn, waarom dan zo'n extreme moeite hebben met zeggen dat oorlogsmisdrijven fout zijn?

Het orgaansprookje ben ik deze hele oorlog alleen nog wat types zoals jou tegen gekomen, het mikken op kinderen kwam van 100+ buitenlandse artsen die het raar vonden dat ze heel veel kinderen voorbij zagen komen die in de borst en het hoofd waren geschoten.

De oorlogsmisdrijven waardoor nu Israelische soldaten niet meer op buitenlandse vakantie durven hadden ze ook zelf online gezet. Als je nu nog geen beelden daarvan voorbij hebt zien komen dan heb je bewust de oogkleppen opgehouden.

Noem 1 ding wat kut is aan Hamas en bijna zeker dat Israel het op grotere schaal doet. Ik ben niet degene die terreuracties aan het goedpraten is. Zoek je naar iemand die dat wel doet, dan is er vast een spiegel in de buurt.

Je hebt deze oorlog niet opgelet als je denkt dat de haat maar aan een kant van het hek zit.
quote:
[..]
Tja, daar gaan we weer met de complottheorieën. Israël heeft het terreur van Hamas natuurlijk niet gesteund. Nog even en we zitten op het punt 'het Israëlische leger heeft eigenlijk zelf 7 oktober gepleegd'. Claims die hier ook al voorbij zijn gekomen.

De Israëlische overheid heeft natuurlijk grote fouten begaan in de beveiliging en de capaciteiten van de Palestijnse terroristen onderschat, maar geen enkele Israëliër zal de aanslagen van 7 oktober hebben toegejuicht. Nou ja, wellicht in extreemlinkse kringen bij de redacties van Haaretz en +972, maar weldenkende Israëliërs niet.
Ahh de Israëlische en Amerikaanse pers mogen we nu al niet meer geloven. En nee dan heb ik het niet over Haaretz.

De jankende vrouw met hoofddoek op die door de politie werd aangehouden vanwege het juichen om 7 oktober ontkracht je geen enkele Israëliër verhaal. Maar dat was niet mijn claim en doet er ook niet zoveel toe. Wat ik wel zeg is dat Israëliërs het eigenlijk wel goed vonden dat Hamas de twee staten oplossing onmogelijk maakte door af en toe wat ineffectieve waterpijpen de grens over te schieten. Dat Hamas een terreurbewind tegen Palestijnen voerde was in het beste geval jammer en voor velen een mooie bonus. De kater kwam later.
pi_216438933
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:57 schreef havanagila het volgende:
En Hamas gaat dat wel even toelaten? Die blazen, zoals gebruikelijk, nog liever iedere laatste Palestijn op, dan de macht kwijtraken...
Als al die Palestijnen opgeblazen zijn dan heeft Hamas geen macht meer.

Maargoed, dat doet Israël dus niet.
pi_216438935
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:51 schreef havanagila het volgende:
"ja maar 7okt was verzet, Israel begint steeds, genocide"

Hoe bedenk je het, en ondertussen is burgers vermoorden verzet...
Ja ik vind het bizar hoe sommigen bijvoorbeeld verkrachting aan het goedpraten waren als verzet. Tegelijkertijd verbaas ik mij erover hoe mensen verkrachting verkleinen en goedpraten in het kader van "anti" terreurbeleid.
  zondag 26 januari 2025 @ 16:04:01 #123
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216438940
quote:

#beproefdeTechniek
SPOILER
pi_216438955
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2025 16:04 schreef Tengano het volgende:

[..]
#beproefdeTechniek
SPOILER
Geef eens antwoord op mijn begrafenis vraag.
  zondag 26 januari 2025 @ 16:06:27 #125
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216438966
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 16:00 schreef havanagila het volgende:

[..]
Nope. Voor 7 okt was er geen oorlog.
"Oorlog" is een begrip dat hier expres diffuus wordt gebruikt. Israël bombardeerde ook voor 7 oktober jaar in jaar uit, Israël vermoordde elk jaar deze eeuw meer Palestijnen, verwondde meer Palestijnen, gijzelde meer Palestijnen, martelde meer Palestijnen, dan Hamas Israëliërs.
Er was geen 'vrede' voor 7 oktober, want Israël doodde ook voor 7 oktober bijzonder grootte hoeveelheden Palestijnse burgers. Dat doen ze namelijk jaar in jaar uit.

Dan zeg je dat het met 7 oktober 'oorlog' is geworden. Dat heeft Israël eenzijdig zo bedacht en genoemd, maar dat betekent ook dat Israël nu in een oorlog is en zich aan oorlogsrecht zou moeten houden. Dat doet het op geen enkele manier - het voert een genocide uit in de Gazastrook, gericht op de Palestijnse bevolking daar.

Het is allemaal bijzonder, hoe het 'vrede' was toen Israël jaarlijks duizenden Palestijnse slachtoffers (doden, gewonden, nabestaanden) maakte. Vrede voor wie? Vrede voor de jaarlijks bewust door Israël vermoordde Palestijnse burgers? Voor hun familieleden? Vrede voor de Palestijnen die door het leger uit hun dorpen worden weggejaagd op de Westelijke Jordaanoever? Want dat is wat die 'vrede' van je is - een niet aflatende stroom geweld vanuit Israël uitgestort over Palestijnen.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')