quote:Trump beėdigd als president
Donald Trump is voor de tweede keer beėdigd als president van de Verenigde Staten. Hij werd direct daarna gefeliciteerd door nu oud-president Biden. Buiten het Capitol klonken saluutschoten om de machtswisseling te markeren.
Trump gebruikte twee bijbels voor de ceremonie: het exemplaar dat zijn voorganger Lincoln in 1861 bij zich had voor zijn inhuldiging en een die hij van zijn moeder cadeau had gekregen.
Het is pas de tweede keer dat een oud-president weet terug te keren naar het Witte Huis: de eerste keer dat dat gebeurde was in 1893 toen Grover Cleveland terugkeerde in het ambt.
Samenvatting van de decreten: Meer info vind je hierquote:Wereldleiders reageren op inauguratie Trump
De eerste wereldleiders hebben gereageerd op de beėdiging van Trump.
"Het vrede-door-kracht-beleid dat Trump heeft aangekondigd biedt een kans om het Amerikaanse leiderschap te versterken en een rechtvaardige vrede op de langere termijn te bereiken", schrijft de Oekraļense president Zelensky op X.
De Duitse bondskanselier Scholz feliciteert Trump met zijn tweede ambtstermijn en benadrukt dat de VS een onmisbare bondgenoot is voor Duitsland. "Zoals altijd streven we naar een goede trans-Atlantische relatie. De Europese Unie is met 27 lidstaten en ruim 400 miljoen inwoners een sterke Unie", aldus Scholz.
De Israėlische premier Netanyahu zegt naar de samenwerking met Trump uit te kijken. "Zodat we de resterende gijzelaars terug naar huis kunnen brengen en de militaire capaciteiten van Hamas vernietigen. Dan kan Gaza nooit meer een bedreiging voor Israėl vormen", zegt Netanyahu.
Ook NAVO-baas Rutte heeft van zich laten horen. "Veel succes, president Trump. De NAVO kijkt ernaar uit om nauw met u samen te werken en de mondiale aandachtspunten aan te pakken
Je kunt geen mening hebben over dit soort feiten, anders dan dat je zegt dat je het niet erg vond, of wel heel erg vond. Maar over het feit zelf kun je geen mening hebben. Dat is gewoon erg dom. Ik had je al niet heel erg hoog zitten, maar je zakt nu wel naar het niveau van die oranje aardappel.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij verwart meningen met feiten.
Kort rokje? Kwaadwillendheid bij de Democraten? Serieus?quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:59 schreef VEM2012 het volgende: [..] Je kan zeggen dat gelet op de kwaadwillendheid bij de Democraten en hun neiging om overal over te liegen hij het had moeten zien aankomen, maar uiteindelijk is dat een kort rokje argument…
Die drang om Elon en Trump in het rijtje te zetten met Hitler is echt te simpel voor woorden.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:46 schreef poemojn het volgende:
Hitler was nogal anti-woke (homo's etc werden opgepakt, kregen een roze driehoek op hun gevangenpak), anti-communisme (de eerste gevangenen van Dachau etc), anti-migranten (blauwe driehoek), anti-zigeuners (bruine driehoek), anti-bijstand/werkweigeraars (zwarte driehoek), anti-Jehova's ed (paarse driehoek), "rasbevuilers" (gemengde relaties: geel met zwarte driehoek; samen een ster), en meer. Kortom nazisme en nazigroeten zijn met veel meer te associeren dan alleen met de bekendste (en in aantal het grootst) slachtoffers Joden.
Er is meer dan tegen antisemitisme zijn nodig om echt anders te zijn dan de nazi's waren.
De hedendaagse pro-Israėl joden geven er geen fluit meer om of je antisemitisch of nazi bent.... zolang je maar pro-Israėl (de staat) bent is alles goed.quote:
En zo zal Trump nog meer mensen die vanwege doorzichtige leugens op hem gestemd hebben gaan teleurstellen. Het worden wat enerverende jaren..quote:
Was niet mijn OP.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:01 schreef NoXia het volgende:
Waarom zoveel gifjes in de OP waarop te zien is dat Musk zijn hart geeft aan het publiek? Is 1x niet genoeg?
Minder dan inflatiecircus Biden kan al niet. Dus wordt afwachten.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En zo zal Trump nog meer mensen die vanwege doorzichtige leugens op hem gestemd hebben gaan teleurstellen. Het worden wat enerverende jaren..
Zal wel meevallen. Ze hebben hem gewoon opnieuw verkozen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En zo zal Trump nog meer mensen die vanwege doorzichtige leugens op hem gestemd hebben gaan teleurstellen. Het worden wat enerverende jaren..
Dankjequote:Op donderdag 23 januari 2025 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Was niet mijn OP.
Goed dat je het meldt. Ik heb een en ander gewijzigd.
Ongeacht hoe je ook over hem denkt, er gebeurt van alles onder zijn leiding en het worden 4 spannende jarenquote:Op donderdag 23 januari 2025 14:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Inflatie veroorzaakt door Trump zijn grote vriend en voorbeeld Poetin . Probeer het nog eens...quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Minder dan inflatiecircus Biden kan al niet. Dus wordt afwachten.
Kan je ook de bewegende plaatjes toevoegen? Die van Musk is duidelijk een Hitlergroet, de onderste staan stil.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Was niet mijn OP.
Goed dat je het meldt. Ik heb een en ander gewijzigd.
Haha dat geldt voor ons Europeanen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Inflatie veroorzaakt door Trump zijn grote vriend en voorbeeld Poetin . Probeer het nog eens...
Ook hier weer die valse equivalentie. Alsof je niet antisemitisch of fascist kan zijn als je voor de staat Israėl bent. Israėl =/= joden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
Er zit een filmpje in. Op die manier kan eenieder beoordelen wat hij wel of niet doet. Nu stonden er feitelijk 2 dezelfde afbeeldingen in.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:09 schreef zuco het volgende:
[..]
Kan je ook de bewegende plaatjes toevoegen? Die van Musk is duidelijk een Hitlergroet, de onderste staan stil.
Ik zeg dat je meningen en feiten met elkaar verwart. Kennelijk was dat boven jouw pet.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je kunt geen mening hebben over dit soort feiten, anders dan dat je zegt dat je het niet erg vond, of wel heel erg vond. Maar over het feit zelf kun je geen mening hebben. Dat is gewoon erg dom. Ik had je al niet heel erg hoog zitten, maar je zakt nu wel naar het niveau van die oranje aardappel.
Je maakt, per ongeluk misschien, een stropop argument want je mist het grote plaatje. Had Musk niet ingelaten met de radicale politiek, gedweept met extreem rechtse figuren en ideeen op X, niet gedweept met extreem rechtse partijen over de hele wereld, niet opgeroepen tot het omver werpen van de Britse regering en hadden extreem rechtse groeperingen het niet als een dog-whistle gezien, dan had niemand zich druk gemaakt. Context is wat het verschil maakt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die drang om Elon en Trump in het rijtje te zetten met Hitler is echt te simpel voor woorden.
Omdat een 'slechterik' 80 jaar geleden zijn arm opstak en nu iemand het ook doet moet dat ook een slechterik zijn.
De tering.
Dit is geen filmpje. Voor een duidelijk beeld kan je hier niks mee.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zit een filmpje in. Op die manier kan eenieder beoordelen wat hij wel of niet doet. Nu stonden er feitelijk 2 dezelfde afbeeldingen in.
Vergeet z'n nazi opa niet welke naar eigen zeggen veel invloed op zijn leven heeft gehad.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:17 schreef cynicus het volgende:
[..]
Je maakt, per ongeluk misschien, een stropop argument want je mist het grote plaatje. Had Musk niet ingelaten met de radicale politiek, gedweept met extreem rechtse figuren en ideeen op X, niet gedweept met extreem rechtse partijen over de hele wereld, niet opgeroepen tot het omver werpen van de Britse regering en hadden extreem rechtse groeperingen het niet als een dog-whistle gezien, dan had niemand zich druk gemaakt. Context is wat het verschil maakt.
Nogal een uitspraak vlak na de inauguratie van Liegebeest in Chief.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan zeggen dat gelet op de kwaadwillendheid bij de Democraten en hun neiging om overal over te liegen
Je bedoelt dat zo. Ik heb de achterliggende filmpjes niet, maar als ik die allemaal zou toevoegen dan wordt het een lange OP.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:19 schreef zuco het volgende:
[..]
Dit is geen filmpje. Voor een duidelijk beeld kan je hier niks mee.
[ afbeelding ]
Het meest lachwekkende zijn de Pali's die niet gestemd hebben op Harris die hun handen in onschuld wassenquote:Op donderdag 23 januari 2025 14:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. Ze hebben hem gewoon opnieuw verkozen.
Een hele reeks 'verdachte' armbewegingen in één filmpje. Heb alleen geen idee hoe die te embedden hier...quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bedoelt dat zo. Ik heb de achterliggende filmpjes niet, maar als ik die allemaal zou toevoegen dan wordt het een lange OP.
Als jij het originele filmpje hebt van één van die personen wil ik die best toevoegen.
O, dat Trump vaker liegt dan adem haalt zal ik ook niet ontkennen. Maar dat verandert weinig aan wat ik schreef.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nogal een uitspraak vlak na de inauguratie van Liegebeest in Chief.
Als je de woorden radicaal en extreem nu eens weglaat uit je post, dan nogmaals probeert om mijn punt niet te bekrachtigen. Dan komen we ergens.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:17 schreef cynicus het volgende:
[..]
Je maakt, per ongeluk misschien, een stropop argument want je mist het grote plaatje. Had Musk niet ingelaten met de radicale politiek, gedweept met extreem rechtse figuren en ideeen op X, niet gedweept met extreem rechtse partijen over de hele wereld, niet opgeroepen tot het omver werpen van de Britse regering en hadden extreem rechtse groeperingen het niet als een dog-whistle gezien, dan had niemand zich druk gemaakt. Context is wat het verschil maakt.
Oh, want je vind de terechte beschrijving 'radicaal' en 'extreem' niet leuk?quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je de woorden radicaal en extreem nu eens weglaat uit je post, dan nogmaals probeert om mijn punt niet te bekrachtigen. Dan komen we ergens.
Jij komt echt nooit ergens wat je ook weglaat of gewoon laat staan.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je de woorden radicaal en extreem nu eens weglaat uit je post, dan nogmaals probeert om mijn punt niet te bekrachtigen. Dan komen we ergens.
Ik heb op fok geleerd dat we vooral het beestje bij de naam moeten noemen. Dus de woorden radicaal en extreem lijken me in dat licht bijzonder op hun plaats in de reactie die je citeert.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mijn reactie is leukerderquote:Op donderdag 23 januari 2025 14:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb op fok geleerd dat we vooral het beestje bij de naam moeten noemen. Dus de woorden radicaal en extreem lijken me in dat licht bijzonder op hun plaats in de reactie die je citeert.
Als je de woorden 'links', 'woke', 'schuimbekkend' en 'immigranten' in reacties weg laten dan komen we nog eens ergens maar is er niks meer aan op Fok!quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb op fok geleerd dat we vooral het beestje bij de naam moeten noemen. Dus de woorden radicaal en extreem lijken me in dat licht bijzonder op hun plaats in de reactie die je citeert.
Heb de link toegevoegd hoewel ik'm niet helemaal neutraal vind. Ze zetten Musk precies synchroom neer naast die extreemrechtse gekkies.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:28 schreef cynicus het volgende:
[..]
Een hele reeks 'verdachte' armbewegingen in één filmpje. Heb alleen geen idee hoe die te embedden hier...
https://ezgif.com/reverse-video/ezgif-2-5ef6aa40e6.mp4
Edit1: Crap, alweer verwijderd. Kwam iig van Reddit af (uit de JordanPeterson sub, altijd lachen daar)
Eidt2: linkje naar filmpje: https://www.reddit.com/r/(...)reaming_for_context/
Ik beschrijf mensen die werkwoorden niet vervoegen als radicaal dom in elk geval.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:35 schreef cynicus het volgende:
[..]
Oh, want je vind de terechte beschrijving 'radicaal' en 'extreem' niet leuk?
Hoe beschrijf je anders ideeen die ver buiten de mainstream liggen en/of radicaal zijn?
Ben je het wel eens met dat je de acties van Musk tijdens de inauguratie in de context van zijn verdere gedragingen moet bekijken?
Deed ik dat dan?quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik beschrijf mensen die werkwoorden niet vervoegen als radicaal dom in elk geval.
quote:
Geen dank natuurlijkquote:Oh, want je vindt de terechte beschrijving 'radicaal' en 'extreem' niet leuk?
Vooral onnodig eigenlijk.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:35 schreef cynicus het volgende:
[..]
Oh, want je vind de terechte beschrijving 'radicaal' en 'extreem' niet leuk?
Hoe beschrijf je anders ideeen die ver buiten de mainstream liggen en/of radicaal zijn?
Ben je het wel eens met dat je de acties van Musk tijdens de inauguratie in de context van zijn verdere gedragingen moet bekijken?
Hartelijk dank voor je bijdrage. Kunnen we weer verder.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:37 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Jij komt echt nooit ergens wat je ook weglaat of gewoon laat staan.
Probeer het nog eens
Als je daar goed op gaat dan kan ik me dat voorstellen ja.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik gaf een hele reeks redenen waarom de Musk's gedrag wel als dog-whistle voor de rechts-extreme kant van het politieke spectrum kan worden gezien. Welke bredere gedragingen maken het juist heel lastig? Zonder enige substantie is jouw post alleen maar een woordenbrij.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vooral onnodig eigenlijk.
In de context van zijn bredere gedragingen is er juist heel lastig een neo-hitler van te maken. Dat zit vooral bij mensen die handen en voeten willen geven aan het nieuwe kwaad. Toevalligerwijs gestoeld op een tegengestelde politieke voorkeur.
Houd elkaar vooral even vast
Wat jij deed is cherry picken. Musk steunt joodse gijzelaars. Zei “I'm aspirationally Jewish" na een bezoek aan Auschwitz. Heeft mondiale conflicten neutraal ondersteund. En herkent het failliete systeem in de VS en ook in Europa.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:02 schreef cynicus het volgende:
[..]
Ik gaf een hele reeks redenen waarom de Musk's gedrag wel als dog-whistle voor de rechts-extreme kant van het politieke spectrum kan worden gezien. Welke bredere gedragingen maken het juist heel lastig? Zonder enige substantie is jouw post alleen maar een woordenbrij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |