abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 januari 2025 @ 21:36:15 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216407580
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 21:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:')
Ja dat kan jij goed inschatten zeker. Je bent extreem beperkt in je denken.
Je kunt tegenwoordig niet eens meer een discussie voeren ouwe.
Zie nu pas dat je er uiteraard ook Israël bijsleept.

Mijn goedheid wat een voorspelbaarheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216407766
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zie nu pas dat je er uiteraard ook Israël bijsleept.

Mijn goedheid wat een voorspelbaarheid.
De Etto show. Gewoon een beetje random shit lullen. Op geen enkele manier serieus ingaan op enig punt.

Je doet alsof door een staat al het geweld altijd verantwoord is. Je verdedigt genocide aan de ene kant.
Vervolgens doe je alsof geweld door een burger nooit verantwoord is. Maar je bent progressief hoor.
Jouw denken over staatsgeweld is compleet totalitair. Ja dat gaat uiteraard niet overeen komen met mij. Ik ben niet van de onderdrukking.
  donderdag 23 januari 2025 @ 21:47:54 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216407785
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De Etto show. Gewoon een beetje random shit lullen. Op geen enkele manier serieus ingaan op enig punt.

Je doet alsof door een staat al het geweld altijd verantwoord is. Je verdedigt genocide aan de ene kant.
Vervolgens doe je alsof geweld door een burger nooit verantwoord is. Maar je bent progressief hoor.
Jouw denken over staatsgeweld is compleet totalitair. Ja dat gaat uiteraard niet overeen komen met mij. Ik ben niet van de onderdrukking.
De Etto-Show heeft vooral heel snel door wanneer hij met een intersectionele BIJ1'er van doen heeft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator donderdag 23 januari 2025 @ 21:50:01 #129
375570 crew  Cyan9
pi_216407819
Het is nu wel weer klaar met dat op de man spelen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216408014
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 20:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dat ie op jonge leeftijd de allerduurste McLaren kocht, zijn zaad loost en vervolgens zich tegen z’n eigen kind keert is een.

Dat ie zich ergens inkoopt, de oprichters van bedrijven uit het nest duwt en als koekoek subsidies slurpt is twee.

Dat ie zich als topgamer beschrijft en geen kul van die game weet omdat hij doet alsof is drie.

Dat alles en zijn misselijkmakende, bijna triljoen aan Fortuin (waarmee hij hele werelddelen duizenden jaren bestaanszekerheid kan geven, maar flink wil afroamen) zegt imho dat die man van verveling en frustratie geen flauw idee meer van waarde in het leven.

Dat alles wat ie nu doet is gewoon bredere wraak op alle opgekropte persoonlijke frustraties. De vragen over zijn kind, onzekerheid over z’n uiterlijk en haarlijn, de manier van bedrijfsvoering, dat ie niet lekker kon tanken met een Biden die eerlijke belastingen wilde. De vragen over hoe zijn familiegeschiedenis en hoe het aan kapitaal kwam. Dat ie betrapt is met een schertsvertoning als top 20 “gamer”.

Alles wat ie nu doet is pure frustratie en een middelvinger. Nog even die triljoen en meer willen aantikken. Een vlag op Mars als een soort godenactie. Die man is klaar wat geloofwaardigheid betreft. En dan krijg je dit.
Jeetje Beat, geen enkele nuance te bekennen. :N
De enige echte.
pi_216408204
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_216408935
https://www.forbes.com/si(...)ing-awkward-gesture/

Nou de ADL is weer om hoor.
quote:
The CEO of the Anti-Defamation League blasted Elon Musk on Thursday for a series of Holocaust-related jokes he posted on X, the social media platform he owns, just days after the nonprofit defended an "awkward gesture" he made that others have said closely resembles a Nazi salute.
Bijzonder ook wel, dat Musk bij de inauguratie volgens zijn fans niet zou weten hoe een Hitlergroet eruit ziet. Maar nu heeft hij opeens een repertoire aan nazi 'grapjes' het niveau van zijn 'humor' is wel zo laag dat ik het cringe noemen nog een compliment ervoor vind.

twitter

:') Zo rijk maar toch zo hersendood :') Echt wat een zieke maatschappij hebben we dat dat de rijkste op aarde is. Dan begrijp je mijn roep om herverdeling misschien een beetje.
pi_216408987
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 23:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Bijzonder ook wel, dat Musk bij de inauguratie volgens zijn fans niet zou weten hoe een Hitlergroet eruit ziet. Maar nu heeft hij opeens een repertoire aan nazi 'grapjes' het niveau van zijn 'humor' is wel zo laag dat ik het cringe noemen nog een compliment ervoor vind.

[ x ]

:') Zo rijk maar toch zo hersendood :') Echt wat een zieke maatschappij hebben we dat dat de rijkste op aarde is. Dan begrijp je mijn roep om herverdeling misschien een beetje.
Tsja, niveau is iets dat je niet kunt kopen, zoals we ook bij de Criminal in Chief zien.
pi_216409124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 23:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

[ x ]

MDS speelt weer op.
De enige echte.
pi_216409166
Die man heeft een verzetje nodig, dus is ie nu 's werelds rijkste internet troll. Nou alleen nog met zijn Nemesis Altman afrekenen die juist nu een grote opdracht voor OpenAI binnensleept bij zijn baas.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 23 januari 2025 @ 23:34:46 #136
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216409196
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 20:21 schreef Beathoven het volgende:

Dat alles en zijn misselijkmakende, bijna triljoen aan Fortuin (waarmee hij hele werelddelen duizenden jaren bestaanszekerheid kan geven, maar flink wil afroamen) zegt imho dat die man van verveling en frustratie geen flauw idee meer van waarde in het leven.

Ik reageer alleen even op dit gedeelte, omdat het me opviel en je dit wel vaker hoort.

Economisch gezien is dit gewoon geen realistisch verhaal. Het is niet zo dat alle miljardairs ter wereld hun vermogen in harde valuta op de bank hebben staan, of er dagelijks in zwemmen in hun Dagobert Duck-geldpakhuis.

Een groot deel van hun vermogen zit in hun bedrijven. Door de aandelen die ze bezitten en de huidige koers die daartegenover staat, hebben ze een vermogen van ettelijke, tientallen of zelfs honderden miljarden. Maar dat vermogen is alleen op papier, het is fictief. Dat geld bestaat op dit moment helemaal niet. Het gaat pas daadwerkelijk bestaan op het moment dat ze gaan liquideren.

Wanneer er een koersdaling plaatsvindt en ze in een klap bijvoorbeeld 60 miljard minder hebben (ik noem maar een getal), is er niemand anders naar wie die 60 miljard is gegaan. Het was een fictieve waarde, geen bestaand geld. En dat is simpelweg 'verdampt'.

Als al die miljardairs in een klap hun geld uit die bedrijven zouden halen en zouden uitdelen om "hele werelddelen duizenden jaren bestaanszekerheid te geven", zou er hyperinflatie optreden. Die bedrijven zouden in een klap niks meer waard zijn, de aandelenmarkt zou instorten en ook jouw eigen geld zou geen fuck meer waard zijn.

Want er is dan ineens een overvloed aan geld voor iedereen, maar er staat totaal geen waarde meer tegenover. Een digitaal getalletje in de vorm van je banksaldo of wat stukjes papier met getallen erop alleen creëren niet op magische wijze uit zichzelf de waarde van geld en wat je ermee kunt kopen. Het is juist een kwestie van schaarste dat het zijn waarde geeft.

Dat wil niet zeggen dat al die miljardairs er niet zeer warmpjes bij zitten. Uiteraard zijn ze steen- en steenrijk en hoef je totaal geen medelijden met hun financiële situatie te hebben. Maar het is simpelweg niet zo dat ze op een berg geld zitten die gelijkmatig verdeeld zou kunnen worden onder iedereen, waardoor iedereen ter wereld daarna in welvaart zou kunnen leven en allerlei zaken zou kunnen kopen op basis van de huidige waarde die dat geld vertegenwoordigt. Zo werkt het economisch simpelweg niet.
pi_216409224
Jeff Bezos deletes 'LGBTQ+ rights' and 'equity for Black people' from Amazon corporate policies

https://www.msn.com/en-us(...)&noservertelemetry=1

Ook Bezos legt al die woke iniatieven aan banden.
De enige echte.
  donderdag 23 januari 2025 @ 23:52:06 #138
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_216409301
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 23:37 schreef Rnie het volgende:
Jeff Bezos deletes 'LGBTQ+ rights' and 'equity for Black people' from Amazon corporate policies

https://www.msn.com/en-us(...)&noservertelemetry=1

Ook Bezos legt al die woke iniatieven aan banden.
Ze schrijven die artikelen altijd net of hij dat persoonlijk doet. Hij is geen CEO meer en heeft dus sowieso geen directe bevoegdheid om zoiets te beslissen.
pi_216409303
twitter

Zo zie je maar weer, waar een wil is is een weg.
pi_216409452
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 23:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Tsja, niveau is iets dat je niet kunt kopen, zoals we ook bij de Criminal in Chief zien.
Heel bijzonder dat mensen het systeem verdedigen waar criminelen en halve garen het meeste geld en macht hebben in de wereld. De corruptie is volledig open en bloot daar. Of nouja blijkbaar is corruptie de norm.
Er is echt wel een verdeling mogelijk die beter is.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 00:43:33 #141
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216409482
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 00:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Heel bijzonder dat mensen het systeem verdedigen waar criminelen en halve garen het meeste geld en macht hebben in de wereld. De corruptie is volledig open en bloot daar. Of nouja blijkbaar is corruptie de norm.
Er is echt wel een verdeling mogelijk die beter is.
Hoe ziet die betere verdeling eruit?
  vrijdag 24 januari 2025 @ 01:14:56 #142
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216409566
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 23:34 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik reageer alleen even op dit gedeelte, omdat het me opviel en je dit wel vaker hoort.

Economisch gezien is dit gewoon geen realistisch verhaal. Het is niet zo dat alle miljardairs ter wereld hun vermogen in harde valuta op de bank hebben staan, of er dagelijks in zwemmen in hun Dagobert Duck-geldpakhuis.

Een groot deel van hun vermogen zit in hun bedrijven. Door de aandelen die ze bezitten en de huidige koers die daartegenover staat, hebben ze een vermogen van ettelijke, tientallen of zelfs honderden miljarden. Maar dat vermogen is alleen op papier, het is fictief. Dat geld bestaat op dit moment helemaal niet. Het gaat pas daadwerkelijk bestaan op het moment dat ze gaan liquideren.

Wanneer er een koersdaling plaatsvindt en ze in een klap bijvoorbeeld 60 miljard minder hebben (ik noem maar een getal), is er niemand anders naar wie die 60 miljard is gegaan. Het was een fictieve waarde, geen bestaand geld. En dat is simpelweg 'verdampt'.

Als al die miljardairs in een klap hun geld uit die bedrijven zouden halen en zouden uitdelen om "hele werelddelen duizenden jaren bestaanszekerheid te geven", zou er hyperinflatie optreden. Die bedrijven zouden in een klap niks meer waard zijn, de aandelenmarkt zou instorten en ook jouw eigen geld zou geen fuck meer waard zijn.

Want er is dan ineens een overvloed aan geld voor iedereen, maar er staat totaal geen waarde meer tegenover. Een digitaal getalletje in de vorm van je banksaldo of wat stukjes papier met getallen erop alleen creëren niet op magische wijze uit zichzelf de waarde van geld en wat je ermee kunt kopen. Het is juist een kwestie van schaarste dat het zijn waarde geeft.

Dat wil niet zeggen dat al die miljardairs er niet zeer warmpjes bij zitten. Uiteraard zijn ze steen- en steenrijk en hoef je totaal geen medelijden met hun financiële situatie te hebben. Maar het is simpelweg niet zo dat ze op een berg geld zitten die gelijkmatig verdeeld zou kunnen worden onder iedereen, waardoor iedereen ter wereld daarna in welvaart zou kunnen leven en allerlei zaken zou kunnen kopen op basis van de huidige waarde die dat geld vertegenwoordigt. Zo werkt het economisch simpelweg niet.
Ja, en als ie een paar onderdelen verkoopt kan ie Twitter kopen.

Stop aub met net doen alsof Musk niet achterlijk rijk is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 24 januari 2025 @ 01:21:07 #143
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216409576
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 01:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, en als ie een paar onderdelen verkoopt kan ie Twitter kopen.

Stop aub met net doen alsof Musk niet achterlijk rijk is.
Wat staat er nou in mijn laatste alinea?
  vrijdag 24 januari 2025 @ 01:27:33 #144
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216409592
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 01:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat staat er nou in mijn laatste alinea?
Dat weet ik en dat is het enige wat telt, zelfs als hun vermogen verdampt zijn ze nog steeds achterlijk rijk. Dat ze een gedeelte van hun vermogen in de markt hebben zitten doet er helemaal niet toe. Op geen enkele manier hoeven ze zich ooit zorgen te maken en kunnen blijkbaar met dat geld alle macht kopen die ze willen en het narratief bepalen. Ver weg blijven van dit soort mensen, die werknemers uitknijpen en zelf zo rijk zijn dat je dat niet eens zou hebben als je sinds het jaar nul 2000 euro per uur gekregen zou hebben.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 01:29:47 #145
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216409596
En die eieren willen maar niet goedkoper worden.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 01:32:43 #146
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216409602
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 01:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat weet ik en dat is het enige wat telt, zelfs als hun vermogen verdampt zijn ze nog steeds achterlijk rijk. Dat ze een gedeelte van hun vermogen in de markt hebben zitten doet er helemaal niet toe. Op geen enkele manier hoeven ze zich ooit zorgen te maken en kunnen blijkbaar met dat geld alle macht kopen die ze willen en het narratief bepalen. Ver weg blijven van dit soort mensen, die werknemers uitknijpen en zelf zo rijk zijn dat je dat niet eens zou hebben als je sinds het jaar nul 2000 euro per uur gekregen zou hebben.
Daar ging mijn post dus totaal niet over.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 01:37:12 #147
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216409609
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 01:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Daar ging mijn post dus totaal niet over.
Jawel en jij beweert dat 'als ze het geld in klap uit die bedrijven zouden halen' dat die bedrijven instorten, maar het gaat om zoveel geld, dat ze maar een heel klein beetje nemen en nog achterlijk rijk zijn. Dus die hele klap hoeven ze niet eens eruit te halen. Als ik geen belasting kan betalen, dan moet ik de auto verkopen, zo simpel is dat. Dus, Musk en co kunnen prima belasting betalen en nog steeds heel veel geld overal in hebben zitten en dan zelf ook nog eens alles kunnen doen en kopen. Enough is enough.

Daarbij hebben die andere superrijken precies hetzelfde verhaal en ondanks dat een gedeelte zogenaamd verdampt in bepaalde condities, dan nog zijn ze allemaal stuk voor stuk nog steeds rijker dan heel veel andere mensen bij elkaar.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 01:40:59 #148
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216409623
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 01:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jawel en jij beweert dat 'als ze het geld in klap uit die bedrijven zouden halen' dat die bedrijven instorten, maar het gaat om zoveel geld, dat ze maar een heel klein beetje nemen en nog achterlijk rijk zijn. Dus die hele klap hoeven ze niet eens eruit te halen. Als ik geen belasting kan betalen, dan moet ik de auto verkopen, zo simpel is dat. Dus, Musk en co kunnen prima belasting betalen en nog steeds heel veel geld overal in hebben zitten en dan zelf ook nog eens alles kunnen doen en kopen. Enough is enough.

Daarbij hebben die andere superrijken precies hetzelfde verhaal en ondanks dat een gedeelte zogenaamd verdampt in bepaalde condities, dan nog zijn ze allemaal stuk voor stuk nog steeds rijker dan heel veel andere mensen bij elkaar.
Ik reageerde op de opmerking dat zij met hun geld "hele werelddelen duizenden jaren bestaanszekerheid konden geven". Daar was mijn hele reactie op gericht.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 01:46:12 #149
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216409632
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 01:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik reageerde op de opmerking dat zij met hun geld "hele werelddelen duizenden jaren bestaanszekerheid konden geven". Daar was mijn hele reactie op gericht.
Ja, misschien niet zoveel, maar voor een aantal decennia zou prima kunnen.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 01:46:53 #150
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216409634
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 01:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, misschien niet zoveel, maar voor een aantal decennia zou prima kunnen.
Ja, en hoe denk je dat dat dan gaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')