Politiek activisme zegt iequote:Op woensdag 22 januari 2025 17:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De bijbel zegt dat je de wet dient te respecteren als we dan toch op de Bijbelse tour moeten gaan…….
Het gaat mij om het stukje politiek activisme van deze “bisschop”.
Dit is overigens dezelfde “bisschop” die de schuld van het afbranden van haar kerk bij Trump legde.
Een ding moet ik Musk nageven. Hij heeft goed de kracht van social media ingeschat. Ik heb in elk geval lacherig gedaan over zijn aankoop van Twitter maar dat was toch wel een meesterzet. Ik had de kracht van social media als propaganda kanaal veel lager ingeschat.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, gaslighting on steroids.
En dan is Trump nog maar amper 24 uur president.
Dus het verzet tijdens wo2 was verkeerd volgens jou?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De bijbel zegt dat je de wet dient te respecteren als we dan toch op de Bijbelse tour moeten gaan…….
Dit is overigens dezelfde “bisschop” die de schuld van het afbranden van haar kerk bij Trump legde.
Omdat de grote leider daar op aanstuurt met z'n 'so-called'quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom schrijf je bisschop tussen haakjes?
Ja dat is toch een deel van hun aantrekkingskracht? Dat ze blanke mannen willen voortrekken want dat is de enige juiste discriminatie.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:18 schreef kipknots het volgende:
Trump heeft zojuist een nieuwe executive order getekend waarin onder meer de volgende executive order wordt ingetrokken:
https://www.dol.gov/agenc(...)der-11246/as-amended
Oftewel, de regering moet blijkbaar mogen discrimineren bij aanname van medewerkers.
Als ze zo'n Trumphater is, waarom zit hij dan bij een dienst van haar?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ook in de Bijbel:quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook in de Bijbel:
- Jezus is tegen wapenbezit.
- Jezus is tegen vergaring van materiële rijkdom
- Jezus is tegen de doodstraf
- Jezus is tegen nationalisme en vlaggengezwaai
- Jezus is tegen militarisme
Sinds Reagan is de GOP heel selectief met die Bijbel.
Nou dit was het dan, veel geblaat en weinig wol. Dat was Trump zijn masterplan voor Oekraine.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
Trump hoopt de oorlog in Oekraïne te beëindigen door te dreigen met sancties en hogere importheffingen. Geen woord over wapensteun.
Geweldig plan. Alleen krijgt Rusland al sinds 2014 sancties opgelegd en zullen importheffingen weinig indruk maken, aangezien de handel tussen beide landen grotendeels is verdampt door de oorlog in Oekraïne.
[ x ]
Nou liever dat hij zegt dat hij van Rusland houdt dan dat gelul wat ik veel hoor over oorlog met Rusland en dik investeren in defensie. Rusland valt ons niet aan want dat kunnen ze niet winnen en dan is Putin geen lang leven beschoren. In Rusland komen staatshoofden wel vaker vroegtijdig aan hun einde. Een aanval op de Nato kunnen ze echt niet rechtbreien tegenover de Russische bevolking. Dat wordt wel makkelijker als heel Europa oorlogstaal uitslaat en aan massale bewapening doet.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
Trump hoopt de oorlog in Oekraïne te beëindigen door te dreigen met sancties en hogere importheffingen. Geen woord over wapensteun.
Geweldig plan. Alleen krijgt Rusland al sinds 2014 sancties opgelegd en zullen importheffingen weinig indruk maken, aangezien de handel tussen beide landen grotendeels is verdampt door de oorlog in Oekraïne.
[ x ]
Trump opereert natuurlijk ook vanuit een positie van zwakte. Iedere despoot weet dat hij een non-interventionist is. De Russen werken inmiddels al lang en breed vrij effectief om sancties heen, dus dat dreigement daar lacht men om.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou dit was het dan, veel geblaat en weinig wol. Dat was Trump zijn masterplan voor Oekraine.
Ik hoop nog wel dat ie Poetin op de kast heeft gejaagd met dat stukje over hoe de Russen (Sovjets) de VS WO2 hielpen winnen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trump opereert natuurlijk ook vanuit een positie van zwakte. Iedere despoot weet dat hij een non-interventionist is. De Russen werken inmiddels al lang en breed vrij effectief om sancties heen, dus dat dreigement daar lacht men om.
Als ze al amper diesel aan het front weten te krijgen betwijfel ik of de export zo soepel verloopt.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trump opereert natuurlijk ook vanuit een positie van zwakte. Iedere despoot weet dat hij een non-interventionist is. De Russen werken inmiddels al lang en breed vrij effectief om sancties heen, dus dat dreigement daar lacht men om.
Dat dwingt zijn volgelingen ook tot een opmerkelijke spagaat.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Deze is ook treffend:quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vind het wel mooi dat uitgerekend een bisschop nog even aangeeft wat het christendom echt is, nu we een megalomane, vreemdgaande, zesendertig keer gescheiden multi-miljonair aan het roer hebben die graag bedreigt, scheldt en bespot, mensen nog dieper de armoede in wil schoppen, migranten op de meest bestiale wijze wil behandelen maar met een dikke bijbel alsnog pretendeert de zeden te komen herstellen.
Maar het is nutteloos.
Right-wing evangelical America gebruikt Jezus al decennia als schaamlap om de meest anti-christelijke politiek te bedrijven.
Oh van zijn adepten heb ik niet de illusie dat ze op enigerlei waarde hechten aan consistentie. Er werd jarenlang gerept over dat de Democraten zo vreselijk soft waren tegenover grote dreiging China en dat Trump ze wel even ging aanpakken. Eerste wat ie doet is een breed gedragen verbod op TikTok terugdraaien. Heb ik nog geen verontwaardigde reactie onder gehoord verder.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat dwingt zijn volgelingen ook tot een opmerkelijke spagaat.
Aan de kant prijzen ze zijn non-interventionisme, eindelijk een Amerikaanse president die zich niet in buitenlandse militaire avonturen stort. Hij verwees daar zelf ook naar tijdens zijn inauguratiespeech: Trump beschouwt zichzelf als een peacemaker, 'no more endless wars'.
Maar tegelijkertijd is hij de enige die Poetin kan stoppen. Hoe? Met zijn onvoorspelbaarheid, aldus zijn fans. Maar hoe kan hij enerzijds onvoorspelbaar zijn en tegelijkertijd non-interventionisme prediken, waar zijn aanhangers hem om prijzen?
Tenzij hij daarover liegt en wel bereid is tot militair ingrijpen. Maar als dat het geval is, waarom zeggen zijn volgelingen dan op hem te stemmen vanwege zijn non-interventionisme?
Afijn, wat jij al aangeeft: Trump heeft al herhaaldelijk laten blijken dat hij despoten geen strobreed in de weg legt, laat staan dat hij militairen naar het buitenland stuurt. Zijn vermeende onvoorspelbaarheid is voor de Poetins van deze wereld juist uiterst voorspelbaar.
Ironisch genoeg werd Poetin in 2022 juist verrast door Biden, van wie hij niet zo'n krachtige reactie had verwacht op zijn invasie.
Met uitzondering van Panama en Groenland, want ja, dat is anders.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:06 schreef KoosVogels het volgende:
Aan de kant prijzen ze zijn non-interventionisme, eindelijk een Amerikaanse president die zich niet in buitenlandse militaire avonturen stort
Iedereen met kritiek op Trump zal moeten beschimp worden.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom schrijf je bisschop tussen haakjes?
Iedereen die zich buiten de groep plaatst of twijfelt aan de leider is de vijand.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Iedereen met kritiek op Trump zal moeten beschimp worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |