Na de constatering dat Blue Monday een commercieel verzinsel is, is het jammer dat hier dan toch de commerciële versie gepost wordt.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Muziekje erbij Bekijk deze YouTube-video
Beide versies even snel weer afgezet...quote:Op maandag 20 januari 2025 12:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Na de constatering dat Blue Monday een commercieel verzinsel is, is het jammer dat hier dan toch de commerciële versie gepost wordt.
Het origineel was de versie uit 1983...
Deze suggestie leg ik dan weer naast me neer, ben niet zo'n fan van meneer Grunberg...quote:Op maandag 20 januari 2025 13:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
Beide versies even snel weer afgezet...
Deze dan maar? Ooit gelezen en vreemd maar interessant gevonden.
[ afbeelding ]
Mooi verhaal van je gisteren over die verbondenheid met je Ajax maten. Had ik nog niet gezegdquote:
Je bent vast niet de enige hier gok ik zoquote:Op maandag 20 januari 2025 13:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Deze suggestie leg ik dan weer naast me neer, ben niet zo'n fan van meneer Grunberg...
Ik ook niet. Ik ben sowieso niet zo goed met Nederlandse literatuur. Het gaat vaak zo nergens over. Ik probeer nu een boek van Kader Abdollah te lezen. Het eerste niet-luisterboek sinds dik 10 jaar. Lezen lukt me nog wel gelukkig, daar twijfelde ik aan. Maar het boek zelf, tja. In fantasy gebeurt zo veel meerquote:Op maandag 20 januari 2025 13:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Deze suggestie leg ik dan weer naast me neer, ben niet zo'n fan van meneer Grunberg...
Wegleggen en snel weer een goed fantasyboek pakken een optie?quote:Op maandag 20 januari 2025 14:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik ben sowieso niet zo goed met Nederlandse literatuur. Het gaat vaak zo nergens over. Ik probeer nu een boek van Kader Abdollah te lezen. Het eerste niet-luisterboek sinds dik 10 jaar. Lezen lukt me nog wel gelukkig, daar twijfelde ik aan. Maar het boek zelf, tja. In fantasy gebeurt zo veel meer![]()
Ik heb laatst de serie Realm of the Elderlings uitgeluisterd. 446 uur pure kwaliteitIk was echt een paar dagen in mineur toen het klaar was.
Wheel of Time gelezen door Rosamund Pike al geprobeerd?quote:Op maandag 20 januari 2025 14:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb laatst de serie Realm of the Elderlings uitgeluisterd. 446 uur pure kwaliteitIk was echt een paar dagen in mineur toen het klaar was.
Over luisterboeken gesproken:quote:Op maandag 20 januari 2025 14:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het eerste niet-luisterboek sinds dik 10 jaar.
Dat kan bij een beetje luisterboekaanbieder ook.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Over luisterboeken gesproken:
Sinds kort heeft Spotify ook luisterboeken in het assortiment.
Aangezien ik nog nooit een luisterboek had geprobeerd, heb ik het een kans gegeven.
Maar wat gaat dat voorlezen allejezus langzaam...
Ik hou het voortaan wel weer bij een ouderwetse papieren versie of eventueel een gewoon leesbare digitale versie, waarbij je je eigen leestempo kan bepalen...
Na 15 uur luisteren is het betalen op spotifyquote:Op maandag 20 januari 2025 14:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Over luisterboeken gesproken:
Sinds kort heeft Spotify ook luisterboeken in het assortiment.
Aangezien ik nog nooit een luisterboek had geprobeerd, heb ik het een kans gegeven.
Maar wat gaat dat voorlezen allejezus langzaam...
Ik hou het voortaan wel weer bij een ouderwetse papieren versie of eventueel een gewoon leesbare digitale versie, waarbij je je eigen leestempo kan bepalen...
Ik ga Abdollah wel uitlezen. Ik heb het van mijn vrijwilligerswerk gekregen dus ik wil het wel lezen. Het is sowieso wel goed voor mijn handen om ze weinig te hoeven gebruiken en daar is lezen een hele goede oplossing voor.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:30 schreef drakin het volgende:
[..]
Wegleggen en snel weer een goed fantasyboek pakken een optie?
Ik lees normaal gesproken 'diagonaal' en sla niet interessante delen vaak over. Waarschijnlijk behoor ik daardoor sowieso niet tot de doelgroep.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat kan bij een beetje luisterboekaanbieder ook.
Met het tempo waarmee het daar voorgelezen wordt, is dat een aardig verdienmodel...quote:Op maandag 20 januari 2025 14:56 schreef drakin het volgende:
[..]
Na 15 uur luisteren is het betalen op spotify
Ik kijk soms hoelang een boek duurt soms of ik eraan wil beginnen. En luisterboeken zijn fijn tijdens wandelen wanneer een papieren boek lastig vast te houden is.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik lees normaal gesproken 'diagonaal' en sla niet interessante delen vaak over. Waarschijnlijk behoor ik daardoor sowieso niet tot de doelgroep.
[..]
Met het tempo waarmee het daar voorgelezen wordt, is dat een aardig verdienmodel...
Mijn therapeut heeft me dat grotendeels afgeleerd. Was echt heel moeilijk in het begin om langzamer te gaan luisteren, maar nu luister ik bijvoorbeeld Wind and Truth van Brandon Sanderson op 1.15, ik probeer niet meer hoger te gaan dan dat, bij voorkeur nog iets lager. Beter voor mijn brein. En het blijkt toch te wennen.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sommige boeken zijn tergend traag inderdaad. Ik zet vaak het sneller in mijn app.
Die las ik als e-boek via de bieb-app. Van genoten.quote:Op maandag 20 januari 2025 17:42 schreef Blues het volgende:
Ik heb het weekend de nieuwe Adriaan van Dis () uitgelezen.
Sowieso lees ik veel, g nog meer.
Bij voorkeur eckte boeken en meeste via de bieb.
Soms kopen we zelf of krijgen/vragen ze.
Ook met podcasts erg fijn.quote:Op maandag 20 januari 2025 16:12 schreef borisz het volgende:
Ik speel boeken sowieso op minimaal 1,25x af.
Ik ben dat boek nu aan het lezen, ben er denk ik nog wel een half jaar mee bezigquote:Op maandag 20 januari 2025 17:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn therapeut heeft me dat grotendeels afgeleerd. Was echt heel moeilijk in het begin om langzamer te gaan luisteren, maar nu luister ik bijvoorbeeld Wind and Truth van Brandon Sanderson op 1.15, ik probeer niet meer hoger te gaan dan dat, bij voorkeur nog iets lager. Beter voor mijn brein. En het blijkt toch te wennen.
Ik luister meestal op 1.10 of 1.15 dus erg hard ga ik inderdaad niet. Ik luister een par uur per dag, juist ter ontspanning van het brein. Dat lukt inderdaad niet goed als een boek te snel staat.quote:Op maandag 20 januari 2025 17:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn therapeut heeft me dat grotendeels afgeleerd. Was echt heel moeilijk in het begin om langzamer te gaan luisteren, maar nu luister ik bijvoorbeeld Wind and Truth van Brandon Sanderson op 1.15, ik probeer niet meer hoger te gaan dan dat, bij voorkeur nog iets lager. Beter voor mijn brein. En het blijkt toch te wennen.
Interessant boek!quote:Op maandag 20 januari 2025 18:12 schreef sigme het volgende:
Ik vind Grunberg wel goed te pruimen. Het eerst wat ik van hem las was dat debuut, die Blauwe maandagen. Verder heb ik wel een en ander van hem gelezen, maar hij heeft zoveel geschreven. En het meeste ben ik ook weer vergeten - die Blauwe maandagen nog het minst, denk ik.
Deze vakantie las ik
[ afbeelding ]
Lekker dik en zeer leesbaar. Speelt pak 'm beet van 1922 tot 2022, over 1 familie uit Georgië en deze familiehistorie is (uiteraard) nogal verstrengeld met opkomst en ondergang van de USSR. Het is geen vrolijke geschiedenis.
Echt, dood en dood eng wat hij allemaal zegt en wil gaan doen. ‘T is nog erger dan gedachtquote:Op maandag 20 januari 2025 18:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Biden en Harris... loop gewoon weg!!
Yep....om erg verdrietig van te wordenquote:Op maandag 20 januari 2025 18:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Echt, dood en dood eng wat hij allemaal zegt en wil gaan doen. ‘T is nog erger dan gedacht
Yupsquote:Op maandag 20 januari 2025 18:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Echt, dood en dood eng wat hij allemaal zegt en wil gaan doen. ‘T is nog erger dan gedacht
Ah ok, dan is het lastig om niet uit te lezen.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ga Abdollah wel uitlezen. Ik heb het van mijn vrijwilligerswerk gekregen dus ik wil het wel lezen. Het is sowieso wel goed voor mijn handen om ze weinig te hoeven gebruiken en daar is lezen een hele goede oplossing voor.
Als troost ben ik nu Harry Potter maar weer aan het lezen. En hierna weer een nieuwe serie. Wheel of Time staat hoog de de lijst @:vanyel Lastig dilemma idd zeg.
Zag net een stukje langskomen waarbij hij melania een zoen gaf. Dat ging op zo’n afstand dat zelfs de hoedrand niet in de weg zatquote:Op maandag 20 januari 2025 18:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Schijnheilig is het betere woord,,,
Die 2 zijn al jaren gescheiden van tafel en bed, maar dat is natuurlijk niet uit te leggen volgens de Amerikaanse waarden en normen die hij predikt. Dus daarom mag Melania niet weg.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zag net een stukje langskomen waarbij hij melania een zoen gaf. Dat ging op zo’n afstand dat zelfs de hoedrand niet in de weg zat
Het is bijna 63 uur als luisterboekquote:Op maandag 20 januari 2025 17:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ook met podcasts erg fijn.
Wel raar als je die mensen dan in het echt ontmoet
[..]
Ik ben dat boek nu aan het lezen, ben er denk ik nog wel een half jaar mee bezig
Ik vond het zo schrijnend, dat oorlog tot in al die generaties doorwerktquote:Op maandag 20 januari 2025 18:12 schreef sigme het volgende:
Ik vind Grunberg wel goed te pruimen. Het eerst wat ik van hem las was dat debuut, die Blauwe maandagen. Verder heb ik wel een en ander van hem gelezen, maar hij heeft zoveel geschreven. En het meeste ben ik ook weer vergeten - die Blauwe maandagen nog het minst, denk ik.
Deze vakantie las ik
[ afbeelding ]
Lekker dik en zeer leesbaar. Speelt pak 'm beet van 1922 tot 2022, over 1 familie uit Georgië en deze familiehistorie is (uiteraard) nogal verstrengeld met opkomst en ondergang van de USSR. Het is geen vrolijke geschiedenis.
Hmm. Ik zie het minder als 'oorlog' die doorwerkt en meer hoe 'verleden' in elke nieuwe generatie doorwerkt en nieuw 'verleden' toevoegt voor de volgende generatie. En hoe in het (rollende) heden mensen vol goede moed beginnen, gefnuikt worden door zichzelf en/of omstandigheden en dat meer of minder goed doorstaan. En wat voor klotelevens het oplevert wanneer machthebbers veel macht hebben en zich ook als zodanig misdragen.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vond het zo schrijnend, dat oorlog tot in al die generaties doorwerkt. Ergens is dat ook logisch, maar om het zo omschreven te zien… heel heftig.
Monsieur Aznavour. Fijne filmquote:Op maandag 20 januari 2025 19:34 schreef AnneX het volgende:
Vanaf de loveseat in de chique bios. Welkom met champagnoise en borrelnootjes. Bitterballen en loempiaatjes volgen.
Aznavour
Sorry, lezen doe ik nauwelijks meer. Concentratie is matig.
Ik hoop dat jij beter weer in de ochtend had dan wat ik hier had.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:18 schreef sigme het volgende:
Best fris, m'n uur fietsen. 's Ochtends is het dan ook nog aardeduister, maar 's middags is het dan nu wel weer het hele uur licht. En mooi
[ afbeelding ]
Gelukkig was het hier niet glad, daar was ik wel een beetje bang voor. Ik heb geen hekel aan fietsen, maar wel aan fietsen met gladheid. Ben afgelopen jaren ondanks dat een paar keer onderuit gegaan; gelukkig nooit ernstig bezeerd.quote:Op maandag 20 januari 2025 20:50 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij beter weer in de ochtend had dan wat ik hier had.
Net onder nul en druilregen. Daar waar de auto's reden was goed te doen. Er net naast was glijden op ijs.
Dat vind ik ook heel vervelend, fietsen wanneer het glad is/kan worden. Daarom van de week ook maar met de bus naar de schouwburg (mist en minder zicht in het donker waren daar ook een goede reden voor)quote:Op maandag 20 januari 2025 21:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig was het hier niet glad, daar was ik wel een beetje bang voor. Ik heb geen hekel aan fietsen, maar wel aan fietsen met gladheid. Ben afgelopen jaren ondanks dat een paar keer onderuit gegaan; gelukkig nooit ernstig bezeerd.
Er staat een stuk van één persoon van ins groepje op, maar wij niet inderdaadquote:Op maandag 20 januari 2025 21:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Leuk stuk!
Ik zie jullie niet op de foto's
Kreeg je wel weer wat energie terug?quote:Op maandag 20 januari 2025 21:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik was blij dat het vanavond eindelijk weer eens niet mistig was. Ik ben naar het nieuwe calisthenicsparkje (krachttraining zonder gewichten, speeltuin voor volwassenen) gerend en heb er wat oefeningen gedaan. Er was een groepje tienerjongens bezig, was een beetje bang dat we elkaar in de weg zouden lopen maar ze waren erg beleefd![]()
Ik kan de laatste tijd telkens maar één pull up, en de rest van de pull ups doe ik met een elastiek. Maar ja, van 1 pull up naar 2 is ook een verdubbeling dus niet gek dat dat niet zomaar gaat
Was ook al mens voor mens aan het bekijkenquote:Op maandag 20 januari 2025 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er staat een stuk van één persoon van ins groepje op, maar wij niet inderdaad
Stukje voor beeldje vergrotenquote:Op maandag 20 januari 2025 22:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Was ook al mens voor mens aan het bekijken
Ja, en dan bril af en tablet dichterbijquote:
Sporten in het parkje bij het licht van de straatlantaarns was een fijne manier om m'n hoofd een beetje leeg te maken jaquote:Op maandag 20 januari 2025 22:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Kreeg je wel weer wat energie terug?
Hard werken zo'n verhuizing.
Wat een festijn iddquote:Op maandag 20 januari 2025 22:39 schreef Blues het volgende:
Huisarts en laboranten feest vandaag![]()
g leverde vandaag bij ons in zkh urine (- kweek gaat naar ander zkh) in bij lab... formulier ontbrak.. nieuwe huisarts, kan gebeuren.
Assistente wist niet welk formulier ik bedoelde en stuurde weer dezelfde link om afspraak te maken voor inleveren.
Neenee moet kweekformulier zijn met wáár op gekweekt moet worre.
Oh! Eh! Ja! Wat!?![]()
Uiteindelijk begreep ze en huisarts maakte er eentje en mailde die naar g.
Helaas was inmiddels zijn plassie al weggekijlt door ons lab![]()
Want geen formulier, snap ik wel en bewaren levert potentiële fouten op.
Dus morgen 2e poging
Ik heb Tong geblokt, dus kan de link naar youtube niet zien *Ö*quote:Op dinsdag 21 januari 2025 07:34 schreef borisz het volgende:
Morning. EIndelijk zijn de beroemde beelden er.
TV / tong80 op televisie. VoetbalKrexxx. Mei 1997. KRO Nederland 1.......
Vroegah was er een videoband die het land doorrreisde van user naar user. Die ging ooit kwijt. Maar nu is het gewoon op YT.
Foto?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:07 schreef Lonaa het volgende:
De salontafel is af. Ik herhaal, de salontafel is af.
De Tilburg Ten Milesquote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:07 schreef Lonaa het volgende:
Iemand nog tips voor Tilburg aangaande kringloopjes of lunchplekjes? Of iets anders cools?
quote:
Oeh, da's niet fijn. Handigste is even doorsparen richting Moederdag, dan zijn dat soort dingen vaak in de aanbieding.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:58 schreef Sarabi het volgende:
Onze Dyson steelstofzuiger lijkt nu echt een langzame dood te sterven9 van de 10x laadt hij niet meer goed op.
Maar geld voor een nieuwe hebben we nu even niet na al flink wat keukenapparatuur vervangen te hebben de afgelopen maanden.
Wij hebben nog zo'n oude staan maar als ik eerlijk ben vind ik die toch wel erg zwaarquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oeh, da's niet fijn. Handigste is even doorsparen richting Moederdag, dan zijn dat soort dingen vaak in de aanbieding.
Mijn "gewone" stofzuiger is ook niet meer zoals die ooit was. Maar alleen de hulp gebruikt 'm, voor mij is die sowieso te zwaar. Maar van haar hoef ik geen andere te kopen pffff
Ja het is hier niet heel lelijkquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat wonen jullie toch verhipte mooi.
Wat zijn "witte wieven" in het spaans, want die leken ook langs te komen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_wievenquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja het is hier niet heel lelijkIk ken witte wieven alleen als een mythe en niet als een weersverschijnsel, maar van die plukken optrekkende mist uit het bos? Dat zie je hier veel ja, vooral als het warm is na regen.
La llorona heb je, de vrouw in het witquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat wonen jullie toch verhipte mooi.
Wat zijn "witte wieven" in het spaans, want die leken ook langs te komen
Eerst maar "even 'wheel of time uitlezen, daarna weer stormlight archive er bij pakken alhoewel ik tegen die tijd beter de geplande mistborn boeken er bij ga pakkenquote:Op maandag 20 januari 2025 17:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder hier ook mist, heb ik het koud, voel me ellendig na weer een keertje licht sporten en kan ik niet wachten tot ik morgen naar de dokter mag
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 17:43 schreef Barreltje het volgende:
Eerst maar "even 'wheel of time uitlezen, daarna weer stormlight archive er bij pakken alhoewel ik tegen die tijd beter de geplande mistborn boeken er bij ga pakkenIs het niet geëedit? Er zijn wel dingen die pas later helder worden maar niet echt ontbrekend spul ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Leuk tafeltje.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het blad is van Plantagie en was 1 stuk (60x180) en de pootjes zijn (een deel) van een Thonnet-tafeltje.
De busjes tussen de twee bladen zijn een stuk alubuis dat nog in de schuur lag.![]()
Ik ben verliefd op de kleur, die eigenijk niet past bij wat we verder voor ogen hadden dus er worden nieuwe plannen gesmeed.
Ik keek net naar een documentaire over The Cure.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:58 schreef AnneX het volgende:
Oh leuk: de kakkers en de bulls en de plu uit Den Haag beatstad worden net genoemd. De Puch, de Tomos en de buikschuiver. De laatste twee werden niet genoemd. De meisjes reden op een mobylette. Ik ook.
#oude vrouw #vroeguh
Nu the Earring bij Eva.
Die zijn inmiddels ook al weer zo'n 50 jaar onderweg.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik keek net naar een documentaire over The Cure.
#old wief #no future
W. is al 3x tegen een punt gelopen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:06 schreef z80 het volgende:
[..]
Leuk tafeltje.
Ik vrees alleen dat mijn tenen de pootjes niet lief gaan vinden.
Even gecheckt..quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is het niet geëedit? Er zijn wel dingen die pas later helder worden maar niet echt ontbrekend spul ofzo.
Ja.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:33 schreef AnneX het volgende:
Vraag van mij: is het een nieuwe trend om Nederlands doorspekt met Engels te spreken? Valt mij op bij de 20+ . Ja, ik lurk bij first date.
Dat is het hier al jaren.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:33 schreef AnneX het volgende:
Vraag van mij: is het een nieuwe trend om Nederlands doorspekt met Engels te spreken? Valt mij op bij de 20+ . Ja, ik lurk bij first date.
Naast het overmatige 'zeg maar' syndroom en het rare kraaklage praten; yesquote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:33 schreef AnneX het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |