abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216403420
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:42 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik verwacht er niks van maar een kleine stijging van The Weight zou nog wel een mooie DAB zijn voor Garth Hudson _O_
Misschien dat ie één plaatsje minder zakt hierdoor?
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  Redactie Sport donderdag 23 januari 2025 @ 16:34:15 #152
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216403430
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 16:30 schreef Tussle266 het volgende:
Er mag zo onderhand ook wel eens een schemertje langskomen. Die over de tinnen soldaatjes of over hoe goed hij wel niet kan liegen bijvoorbeeld. Anders wordt het wel problematisch.
Die vind ik eigenlijk allebei wel prima. Eminem heeft de mazzel dat z'n echte bagger de Top 2000 veelal mist, al snap ik wel dat die tinnen soldaatjes minder gewaardeerd worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_216403473
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die vind ik eigenlijk allebei wel prima. Eminem heeft de mazzel dat z'n echte bagger de Top 2000 veelal mist, al snap ik wel dat die tinnen soldaatjes minder gewaardeerd worden.
Mannen van in de 40 die over vechtpartijtjes opscheppen. Tsja... Die andere is vooral omdat die er drie keer in staat denk ik een probleem.

Maar zoals de echte bagger ontbreekt, zo zijn er ook een paar (buiten de twee die bovenin staan) aan de goede kant van de streep die er niet in staan. Dus dat heft elkaar wel op, of zo.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_216403522
Overigens zou ik Schemerliederen puur om schemer beoordelen, niet op wat voor drums eronder zijn geplakt. Misschien speelt dat ook mee. Want dan krijg je al snel een heel andere uitslag.
  Redactie Sport donderdag 23 januari 2025 @ 17:14:06 #155
pi_216403845
Ik ga weer wat nummers gooien waarbij mensen boos gaan zijn dat ze lager staan dan bepaalde lieden die nog niet geweest zijn. Doen we helemaal niets mee. Maar het geeft wel aan dat we de echte totaalbagger achter ons hebben gelaten en dat we nu tussen de nummers zitten die 'gewoon niet zo boeiend' zijn.

4400 Rose Royce - Wishing on a Star

Een ballad die werd geweigerd door Barbra Streisand. Niet heel vervelend, wel vooral vrij saai. Ik ben dit nummer een minuut na het luisteren al vergeten. In 1999 en 2001 stond dit in de lijst.

4399 Kane - Shot of a Gun

De haagse rockband Kane is een gehate band en heeft eigenlijk voor mij het geluk dat de meest vervelende nummers van ze de Top 2000 nooit hebben gehaald. Dinand is geen hele slechte zanger, maar hij zingt wel alsof ie moet poepen en in deze ballad wordt dat heel duidelijk. In 2008 haalde deze hit de bovenkant van de Top 40 als een van de laatste rocknummers die daar stond, maar in de Top 2000 bleef het bij 1 deelname een jaar later.

4398 John Leyton - Johnny remember me

Johnny probeert mij te onthouden, maar ik ben hem vergeten. De hoge stem is het meest herkenbaar, maar die zal John Leyton wel niet zelf doen. Ik vind hem leuker achter het dartbord zullen we maar zeggen. Dit stond in 2000 op 1841.

SPOILER: 4397-4376
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216403862
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 15:12 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Hoop van niet. Zou hier top 500 staan
Het is het genre waarin Mexi me teleurstelt
Solidair met het Palestijnse volk 🍉
  Redactie Sport donderdag 23 januari 2025 @ 17:17:45 #157
pi_216403871
Voor FR David mag je tot de zomer wachten.
  donderdag 23 januari 2025 @ 18:57:56 #158
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216404874
Ik vind It's Over wel warm badgenot. Voor de rest 1 van de minst boeiende blokjes tot nu toe.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport donderdag 23 januari 2025 @ 19:09:35 #159
pi_216405012
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 18:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vind It's Over wel warm badgenot. Voor de rest 1 van de minst boeiende blokjes tot nu toe.
Als in niet echt veel om te haten maar vooral veel saaiheid?
  donderdag 23 januari 2025 @ 19:11:22 #160
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216405064
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 19:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Yup.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  donderdag 23 januari 2025 @ 19:14:01 #161
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216405117
Overigens hadden de Roberto's voor mijn gevoel veel hits, al zullen dat best meer radiohits geweest zijn dan dat ze hoog kwamen. Make me Cry/Smile, Hot Summer Night, Preaching en The Lovecat toch veel gehoord destijds.
  donderdag 23 januari 2025 @ 19:39:14 #162
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216405592
Inderdaad saaiig blokje, maar dat is ook wel te verwachten nu we de meeste echte ellende gehad hebben. Daniel Powter staat hier wel logisch, net als Kane. Jaap Reesema vind ik hier nog aan de hoge kant, maar vooruit. De beste in dit blokje is voor mij Layla, denk dat dat voor meer mensen geldt, bovendien vind ik deze versie wél mooier dan die van Derek and the Dominos. Geen idee meer welke ik eerder leerde kennen.

Geen Coldplay-bingo hier trouwens, helemaal geen bingo zelfs, want Paradise vind ik niet zo spannend. Redelijk, maar niet meer dan dat.
pi_216405796
Mex die Derek en zijn pizzeria versie van het nummer Layla beter vindt, hier word ik dan wel blij van _O_
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
  Redactie Sport donderdag 23 januari 2025 @ 19:52:45 #164
pi_216405807
quote:
6s.gif Op donderdag 23 januari 2025 19:51 schreef MTheBassman het volgende:
Mex die Derek en zijn pizzeria versie van het nummer Layla beter vindt, hier word ik dan wel blij van _O_
Als je die wil meekrijgen dan moet je wachten tot de laatste weken.
pi_216406288
Slaapverwekkend gezelschap vandaag inderdaad. Vaak ook redelijk karakterloos, wat het ook wel bijzonder maakt dat het de lijst haalde.

Alegria en When Love Takes Over vind ik nog wel aardig. En zoiets als Passe-Partout vind ik nog wel leuk als tijdsbeeld, dat zoiets 50 jaar terug een Alarmschijf kon zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_216406712
quote:

[..]
Inderdaad een blokje vol saaie nummers, niks wat onterecht zo laag staat.
Niks op aan te merken, dus, en dat is op zich ook wel een beetje saai ;)
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_216408041
Ah, parrot dies. Niet de meest vervelende Coldplay, maar vast perfect in dit blokje van nietszeggendheid.
  donderdag 23 januari 2025 @ 22:07:05 #168
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216408090
quote:

[..]
Als in niet echt veel om te haten
En Jaap Reesema dan? Of Paradise? :|W

Die dubbeldikke geluidsmuur (aka loudness war), daar kom ik niet goed doorheen.
pi_216409046
Die Nielson die nog komt is dan toch zeker The Weeknd? Die steekt ook wel heel ver boven alles wat hij verder gedaan heeft uit. Ik wist niet dat een rode draad niet kunnen vinden als alles grijs is ook uit zijn doucheputje kwam. Zo leer je nog eens wat.
pi_216409317
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 23:14 schreef Tussle266 het volgende:
Die Nielson die nog komt is dan toch zeker The Weeknd? Die steekt ook wel heel ver boven alles wat hij verder gedaan heeft uit. Ik wist niet dat een rode draad niet kunnen vinden als alles grijs is ook uit zijn doucheputje kwam. Zo leer je nog eens wat.
Grijs komt van een zeer onbekend album van Nielson dat hij onder een andere naam had uitgebracht, volledig naar aanleiding van het overlijden van een goede vriend. Een moeilijke periode voor hem en dus een ideaal verhaal voor op de Beste Zangers bank.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_216410644
Van deze veelal 'saaie' nummers vind ik die van Phil Collins en Level 42 in elk geval nog kwaliteit ademen, waardoor ik ze een stukje hoger zou zetten. Voor de rest weinig op- of aanmerkingen.
pi_216411473
Vind Wishing on a Star persoonlijk een prachtig nummer. Ben het verder eens met Mex zn blok
  vrijdag 24 januari 2025 @ 11:37:03 #173
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216411919
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 20:22 schreef Fred_B het volgende:
...En zoiets als Passe-Partout vind ik nog wel leuk als tijdsbeeld, dat zoiets 50 jaar terug een Alarmschijf kon zijn.
Eens opgezet. Schattig, en mooie muzikale arrangementen. Ze zingen wel wat geaffecteerd - zo'n net té perfecte dictie die je in die tijd wel vaker hoorde.

Edit - Het blijkt uit 1976. Ik had het als iets uit begin jaren 60 ingeschat, of misschien zelfs nog iets ouder. Het klinkt als Songfestival-muziek uit de allereerste jaren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Eightyone op 24-01-2025 14:04:28 ]
pi_216412346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 23:14 schreef Tussle266 het volgende:
Beste Nielson is Elastic Baby!
pi_216413480
Eens met wat je zei over Layla, de pizzaversie is puur genot _O_

Wat betreft Hemingway, dat vind ik op zich nog wel een aardig nummer, luistert op zich fijn weg.
Wat me wel opviel toen ik het nummer opzocht op Youtube dat Eliades Ochoa helemaal nergens benoemd wordt.
Dat gaf me een beetje een wrang ondergevoel, aangezien het album toch veel inspiratie haalde uit de muziek van lokale muzikanten, met wie ze ook samenwerken.

Blijkt dus dat ze zowel op Spotify als op Youtube bij meeste nummers geen erkenning geven van de muzikanten die er op mee spelen -O-
Dat terwijl er toch best behoorlijke namen bijgedragen hebben aan het album, vraag me af wat de reden is om bijvoorbeeld een Counting Crows, Femi Kuti, Carel Kraayenhof e.d. niet te benoemen.
Zijn toch best bekende namen zou je zeggen, en al is het maar een benoeming in de trant van "Saxofoon: Femi Kuti" in de beschrijving oid, dan zou ik er een stuk minder moeite mee hebben _O-
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')