Vandaag 3 nummers die de wenkbrauwen doen fronsen.. en er zal iemand tevreden zijn.
4425 Ry Cooder - Little SisterRy Cooder en Top 2000-noteringen is geen gelukkig huwelijk: zijn beide nummers die hij solo heeft zijn matige covers en dan is er nog die flauwekulversie van Clocks die ik overigens niet eens zo vervelend vind. Hij deed daarentegen ook mee in een hele goede Stones-periode met veel Top 2000-successen. Little Sister is een Elvis-cover, al is het geschreven door Mort Shuman. Daar heb ik weinig mee, maar dit vind ik eigenlijk wel een lekkere van Elvis. Niet van Ry dus, ik kan het niet uitleggen maar hij laat het erg gedateerd klinken. Opvallend: Ry stond er in in 1999, 2001, 2002 terwijl Elvis er in 2000 in stond. Daarna deelden ze wel vaker het podium: In 2005, 2006 en 2009. Elvis stond altijd hoger, maar Ry haalde ook de lijst in 2004 en 2008. Daarna was het met nog 1x voor Elvis in 2010 klaar.
4424 Bryan Adams - HeavenNa Afscheid is het nog een keer raak: Heaven staat in beide versies onderin. Niet zo laag als de Volumia-plaat, maar wel laag dus. Bryan vind ik geen topzanger en geregeld is het een SkyRadio-fenomeen. Dit toch zeker, een saai lied is het eigenlijk. Dan vind ik die remixversie van DJ Sammy onironisch beter. Bryan z'n stem leent zich voor mij niet voor dit soort ballads. Desalniettemin staat dit er al sinds 2000 in. In den beginne nog op plaats 276, maar het is afgezakt naar een plaats tussen de 800 en 1100, waar het al 10 jaar staat.
4423 No Doubt - Don't SpeakDit lijkt me wel de meest controversiële tot nu toe. No Doubt is een allemansvriend. SkyRadio of Kink, de band kan altijd mee. Een beetje Ska, een beetje new wave, maar vooral wel met een randje. En best lekkere nummers, ik noem een Hella Good, ik noem een Settle Down. Gwen Stefani heeft er ook een aardige solocarrière op zitten met kots als Hollaback Girl, maar ook puur genot als What You Waiting For?, daar kan ik altijd van genieten. Maar deze No Doubt.. er is iets wat me stoort. Met de Pixies-dynamiek past dit dus ook op SkyRadio, ik vrees dat het dat is. En Gwen komt een beetje zeurderig over hier. In 2005 kwam dit binnen rond plaats 1100, vervolgens steeg het naar plaats 700 maar inmiddels vinden we deze zo altijd rond plaats 1000, een zeer stabiele notering.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zal nog even de Spotify weer updaten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]