abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 januari 2025 @ 13:33:56 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216319441

Crypto?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is pseudoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain. Ook zijn de laatste jaren Layer2 oplossingen populair zoals bijv. Lightning Network. Hiermee kun je instant betalingen doen voor slechts een fractie van de fees die je op de basislaag zou betalen.

Naast Bitcoin zijn er o.a. concurrenten van Bitcoin (bijv. Monero), utility chains (bijv. Ethereum) en memecoins (bijv. Dogecoin). Dit noemen we altcoins, zie bijv. Coingecko voor een impressie. Vele zijn experimenteel en overleven de bearmarkets niet.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain.

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Bekijk deze YouTube-video

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creëren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Bekijk deze YouTube-video

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Echter het grootste verschil zit hem in decentraliteit. Bitcoin is tot op heden nog de enige decentrale cryptocurrency. Daarom is Bitcoin veilig voor vele attack factors. Dit betekend niet dat het gebruik van Bitcoin zonder risico is! DYOR (Do Your Own Research)!

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc/laptop/telefoon/tablet en daar je coin in opslaan. Daarnaast zijn er ook hardware wallets te koop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Bewaar je private key (seed) ten allen tijde goed! Dit is je backup om je wallet te restoren. Vul deze ook nergens anders in dan in je wallet. Twijfel je hoe je precies je wallet moet restoren? Stel je vraag in het n00b-topic.

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van! Hoe kan ik kopen?
Bekijk hier stap voor stap handleidingen: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #6 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Exchanges;
Kraken - Betrouwbare exchange
Binance - Chinese exchange met een groot aanbod van crypto
Bitvavo - Nederlandse exchange met een ruim aanbod van crypto

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Mempool.space
Blockchain.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin.nl (NL)
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoinstart (NL)
BTCWiki (NL)
Bitcoin Information & Resources

Podcasts:
Beginnen met Bitcoin (NL)
Satoshi Radio (NL)
Cryptocast (NL)

Boeken:
Ons Geld is Stuk
De Bitcoin Standaard
De Fiat Standaard
Gelaagd geld

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 januari 2025 @ 13:34:07 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216319444
Waarom XRP?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216319455
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:34 schreef Nattekat het volgende:
Waarom XRP?
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:03 schreef Dutch_view het volgende:
Dom of niet, heb alle andere altcoins verkocht en alles op XRP gezet, we zien wel waar t schip strandt o|O
Tot nu toe meer dan 100% winst. Had in november maar een klein beetje, achteraf had ik toen meteen alles moeten doen, maar ja…
quote:
Solana en XRP schieten omhoog na onbevestigd Trump nieuws
Mogelijk Trump cryptoplan zorgt voor stijgingen SOL en ripple

Solana nieuws
Solana en XRP schieten omhoog na onbevestigd Trump nieuws
Foto: Jonah Elkowitz/Shutterstock

🔥 Bitcoin stijgt boven de $100.000: Nederlanders handelen de eerste ¤10.000 gratis
De New York Post meldt dat Donald Trump overweegt een “America-first” strategisch reservefonds voor crypto op te tuigen. Dit fonds zou prioriteit geven aan cryptocurrencies die in de Verenigde Staten zijn opgericht, zoals Solana (SOL), USD Coin (USDC) en Ripple (XRP). Hoewel de berichtgeving voor reuring zorgt in de cryptogemeenschap, is het crypto nieuws gebaseerd op niet nader genoemde bronnen Daardoor is het lastig te verifiëren. Desalniettemin zien een aantal crypto koersen een flinke stijging.

Solana en XRP ETF’s kunnen miljardeninstroom betekenen, zegt JP Morgan
Solana nieuws
15/01/2025
Solana en XRP ETF's kunnen miljardeninstroom betekenen, zegt JP Morgan
Trump en een strategisch crypto-reservefonds met solana, ripple en meer
Volgens de New York Post heeft Trump in de afgelopen weken vergaderd met de oprichters van Solana, Ripple en USD Coin. De krant stelt dat Trump open zou staan voor het idee van een strategische reserve voor digitale activa. Het doel van zo’n fonds zou zijn om de economische positie van de Verenigde Staten te versterken en cryptovaluta van Amerikaanse bodem een voorsprong te geven op de internationale markt.

De bronnen die zeggen dat Trump hier open voor zou staan worden verder niet benoemd, wat betekent dat het nieuws niet volledig te valideren is. Het blijft onduidelijk of de voormalige president daadwerkelijk concrete stappen heeft gezet om dit beleid door te voeren of dat dit enkel besproken is in theoretische termen. Dat Trump met verschillende oprichters meetings heeft gehad is echter een feit.

Het concept van een strategisch reservefonds voor digitale valuta roept echter veel vragen op, waaronder hoe zo’n fonds eruit zou zien en wat de impact ervan zou zijn op de wereldwijde cryptomarkt. Traditionele reserves, zoals goud, worden gebruikt om nationale economieën te ondersteunen. Trump zou overigens ook van plan zijn om een strategische reserve aan te leggen met bitcoin (BTC).

Directe impact op de cryptomarkt
Ondanks het gebrek aan bevestiging van het nieuws, reageerde de markt direct. In het uur nadat de berichtgeving viraal ging, schoot de koers van solana met meer dan 6 procent omhoog waarmee het nu 213 dollar waard is. Ook ripple zag een stijging van 2,5 procent en heeft een huidige waarde van 3,18 dollar.

.crypto-insiders
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 januari 2025 @ 13:36:36 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216319463
Waarom nooit ETH ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216319488
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:36 schreef Nattekat het volgende:
Waarom nooit ETH ;(
Omdat Switzerland geen staat in de us is
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 januari 2025 @ 13:45:59 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216319526
Ok, deze ene keer doe ik eens met jullie mee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216319558
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Omdat Switzerland geen staat in de us is
Laat Trump het maar niet horen, die kan naast Groenland, Groningen en Canada vast nog wel wat land gebruiken.
  Moderator donderdag 16 januari 2025 @ 14:12:17 #8
18653 crew  D.
pi_216319745
ETH TT? 8-)
pi_216319990
Ik heb nog een restje XRP, lang geleden 200 euro ingestopt. Nu 1100 waard, what to do, what to do..
pi_216320016
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:42 schreef ISVV het volgende:
Ik heb nog een restje XRP, lang geleden 200 euro ingestopt. Nu 1100 waard, what to do, what to do..
Lekker hoor! :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216320045
quote:
:)
pi_216320330
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:50 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
[ afbeelding ] :)
Kan ook die 200 eruit halen, dan sowieso geen verlies
pi_216320370
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:29 schreef ISVV het volgende:

[..]
Als je die ¤200 niet kan missen zou ik dat doen. Als je denkt dat het nog stijgt, dan mooi er in laten zitten.
pi_216320387
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:29 schreef ISVV het volgende:

[..]
Zo heb ik dat ook gedaan en pak af en toe wat winst.
pi_216320597
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:36 schreef Nattekat het volgende:
Waarom nooit ETH ;(
Omdat

Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 januari 2025 @ 16:10:07 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216320684
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:12 schreef D. het volgende:
ETH TT? 8-)
:{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216320829
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
:{
Wil je aub je ether verkopen? Ik kan me geen andere reden bedenken waarom ether zo achterblijft.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 januari 2025 @ 16:30:29 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216320843
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:29 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Wil je aub je ether verkopen? Ik kan me geen andere reden bedenken waarom ether zo achterblijft.
Ik heb de helft in XRP gestoken.

Mijn grootste bag is nu per ongeluk Mina geworden :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216320895
ADA doet ook niet veel meer de laatste tijd. Bungelt wat tussen ¤0,90-¤1 zo’n beetje.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 januari 2025 @ 16:41:16 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216320938
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:36 schreef Spablauw214 het volgende:
ADA doet ook niet veel meer de laatste tijd. Bungelt wat tussen ¤0,90-¤1 zo’n beetje.
Dat is ook mijn schuld geweest. Volgens mij door een wonder niet met dikke verliezen kunnen verkopen een tijdje geleden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216320941
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je die ¤200 niet kan missen zou ik dat doen. Als je denkt dat het nog stijgt, dan mooi er in laten zitten.
Heb alleen geld in crypto gestoken wat aan het eind van de maand over was, dus kan het prima missen. Bedankt voor het meedenken!
pi_216321482
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat is ook mijn schuld geweest. Volgens mij door een wonder niet met dikke verliezen kunnen verkopen een tijdje geleden.
Toch geloof ik nog wel in ADA. Hou het aan voor erbij. Maar ik heb het grootste deel aangekocht toen hij op 1,50 stond dus het duurt nog even voordat ik weer op winst sta :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 januari 2025 @ 17:46:39 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216321504
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dus mijn keuze om m'n hele toekomst in crypto te gooien is niet slim?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216321537
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus mijn keuze om m'n hele toekomst in crypto te gooien is niet slim?
Je kan prima maandelijks wat bitcoin bijkopen de komende 10 jaar.

Geduld is alles. Als je gisteren rijk wil zijn had je dat 10 jaar geleden moeten doen.
pi_216321887
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Geduld is alles. Als je gisteren rijk wil zijn had je dat 10 jaar geleden moeten doen.
Dat geldt sowieso voor alle beleggingen. Het beste moment om in te stappen is altijd gisteren.
pi_216321896
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat geldt sowieso voor alle beleggingen. Het beste moment om in te stappen is altijd gisteren.
Je kent Nattekat nog niet zo lang zeker? ;)

"De hele cryptomarkt is naar de Nattekat" is hier ongeveer een gezegde :P
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 januari 2025 @ 18:25:39 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216321966
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Heb ik gedaan :{w

Ethereum op ¤2 gekocht _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216322159
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Heb ik gedaan :{w

Ethereum op ¤2 gekocht _O_
En gehouden!

Toch?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 januari 2025 @ 18:42:55 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216322183
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En gehouden!

Toch?
Geen commentaar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216322200
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Geen commentaar.
Ik hoop nog steeds dat je je naam ooit kan veranderen naar Rijkekat.
pi_216322307
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kent Nattekat nog niet zo lang zeker? ;)

"De hele cryptomarkt is naar de Nattekat" is hier ongeveer een gezegde :P
Ok sorry wist ik niet :P
  Moderator donderdag 16 januari 2025 @ 19:00:30 #32
42184 crew  DaMart
pi_216322428
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ok sorry wist ik niet :P
Als Nattekat koopt, kun je beter verkopen en andersom :Y.
pi_216322533
Heel heel lang geleden, eind 2013, kocht ik voor ¤1000 XRP. Ik meen dat ik er daarvoor iets van 150.000 had.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En gehouden!

Toch?
:X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216322538
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:00 schreef DaMart het volgende:

[..]
Als Nattekat ooit Wall Street bezoekt, stort de hele aandelenmarkt in.
  Moderator donderdag 16 januari 2025 @ 19:30:00 #35
18653 crew  D.
pi_216322771
quote:
Zoveel opties :Y

Naast bovengenoemde opties nog eentje erbij:

400 eruit. Dan heb je je geld verdubbeld, en dan met de rest de rit uitzitten
pi_216324392
haal 600 er uit. Dan heb je x3. En dan met de rest de rit uitzitten
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 januari 2025 @ 10:05:03 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216328422
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:00 schreef DaMart het volgende:

[..]
XRP is nog niet ingestort :Y)

Het is wel iets minder waard dan mijn ETH bags, maar dat is volgens mij volledig door de exchange fees.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216329985
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 12:37 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Why would you sell the winner, to buy the loser?

~Michael Saylor, 2023
_O_
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 14:05:39 #39
236264 crew  capricia
pi_216330810
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
_O_
Het zijn wel mooie dagen zo. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 15:21:25 #40
236264 crew  capricia
pi_216331497
100.000 euro.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216331550
quote:
Ik zou zeggen: haal 800 er uit. Dan heb je sowieso x4. En dan met de rest de rit uitzitten!
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_216331554
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 15:21 schreef capricia het volgende:
100.000 euro.
Moeten we alweer verkopen?
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 15:30:17 #43
236264 crew  capricia
pi_216331597
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 15:26 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Volgens de indicatoren (stoch RSI bijv) zo ongeveer nu wel. Maar met die Trump in aantocht kan het alle kanten op.

Wat doe jij?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216331630
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 15:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Volgens de indicatoren (stoch RSI bijv) zo ongeveer nu wel. Maar met die Trump in aantocht kan het alle kanten op.

Wat doe jij?
Twijfelen ivm de inauguratie van Trump, en daarom goed advies vragen aan onze vrienden op Fok!
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 15:50:16 #45
236264 crew  capricia
pi_216331772
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 15:34 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Twijfelen ivm de inauguratie van Trump, en daarom goed advies vragen aan onze vrienden op Fok!
Ik twijfel ook. Denk dat we wel over de vorige high van 17 december heen kunnen, die was iets van 102K euro.
En dan is het de vraag hoe lang we dit hoge niveau vast kunnen houden. Of dat we weer gaan zakken (=opnieuw kopen).

De inauguratie duurt nog een paar dagen. En daarvoor wil ik een beslissing genomen hebben.

Ik heb overigens geen indicaties dat de volatiliteit af gaat nemen. Dus een paar mooie ritjes moeten we nog wel kunnen maken. :9~
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216332249
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 15:26 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Verkopen :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_216332649
quote:
Niet luisteren naar de rest. Ik zou je inzet x3,5 eruit halen en dat dan gebruiken om nog meer xrp te kopen.
pi_216333163
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:48 schreef dimmak het volgende:

[..]
Verkopen :')
Ja heb je het met de oren ofzo?
Vakman pur sang
  vrijdag 17 januari 2025 @ 18:37:38 #49
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216333378
Wat er gaat gebeuren weet niemand omdat de ups en downs van btc vooral politiek gedreven zijn.
Met Trump en consorten weet je het gewoon niet. Misschien gaat ie btc wel omlaag lullen ten faveure van de usd, om deze 7 weken weer omhoog te praten omdat het zo'n stabiel product is naast goed.

We hebben één zekerheid: onzekerheid.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 18:47:11 #50
236264 crew  capricia
pi_216333492
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:37 schreef phpmystyle het volgende:
Wat er gaat gebeuren weet niemand omdat de ups en downs van btc vooral politiek gedreven zijn.
Met Trump en consorten weet je het gewoon niet. Misschien gaat ie btc wel omlaag lullen ten faveure van de usd, om deze 7 weken weer omhoog te praten omdat het zo'n stabiel product is naast goed.

We hebben één zekerheid: onzekerheid.
Volatiliteit kan ik heel goed mee leven. *) Want daar valt op te handelen.
Dit zijn Uncharted Waters.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 18:51:55 #51
236264 crew  capricia
pi_216333534
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 15:34 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Verkocht op 102.
Meer dan 10/12% in 3 dagen gepakt. De aankoop was onder de 90, drie dagen geleden.

Het is mooi zo.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 18:54:49 #52
18653 crew  D.
pi_216333567
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Verkocht op 102.
Meer dan 10% in 3 dagen gepakt. De aankoop was onder de 90, drie dagen geleden.

Het is mooi zo.
Dapper :Y
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 18:56:29 #53
236264 crew  capricia
pi_216333585
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:54 schreef D. het volgende:

[..]
Dapper :Y
Dank je.
Ik ga eens kijken wat Trump zijn plannen zijn. Kan zijn dat ik een stuk stijging mis hierdoor. Maar deze winst is weer in de pocket. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 19:01:17 #54
18653 crew  D.
pi_216333623
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Dank je.
Ik ga eens kijken wat Trump zijn plannen zijn. Kan zijn dat ik een stuk stijging mis hierdoor. Maar deze winst is weer in de pocket. :D
Ik denk dat het ook omhoog gaat zonder Trump, dus ik blijf nog even zitten :Y
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 19:05:41 #55
236264 crew  capricia
pi_216333653
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:01 schreef D. het volgende:

[..]
Ik denk dat het ook omhoog gaat zonder Trump, dus ik blijf nog even zitten :Y
:D
Leuk hoor. Heel veel succes deze rit!
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 17 januari 2025 @ 19:26:21 #56
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216333949
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Verkocht op 102.
Meer dan 10/12% in 3 dagen gepakt. De aankoop was onder de 90, drie dagen geleden.

Het is mooi zo.
Weleven aangeven wanneer (ver)koopt
Misschien dat ik even op jou meesurf :D

Gebruik jij hefbomen?
  vrijdag 17 januari 2025 @ 19:27:03 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216333962
Zijn er hier meer die in de btc miners zitten?
Zelf zit ik in Mara
  vrijdag 17 januari 2025 @ 19:36:30 #58
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_216334109
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:27 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn er hier meer die in de btc miners zitten?
Zelf zit ik in Mara
Ionic Digital hier :')
  vrijdag 17 januari 2025 @ 19:39:39 #59
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216334167
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:36 schreef damsco het volgende:
Ionic Digital
Is geen openbaar aandeel?
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 20:00:14 #60
236264 crew  capricia
pi_216334529
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Weleven aangeven wanneer (ver)koopt
Misschien dat ik even op jou meesurf :D

Gebruik jij hefbomen?
Ja. Dat doe ik steeds. Iedere trade geef ik hier aan. :)

Mocht jij kansen zien, laat het ook weten aub.
Nee. Ik gebruik geen hefbomen of derivaten, heb daar in het verleden slechte ervaringen mee (eigen schuld). Ik koop en verkoop gewoon BTC.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 17 januari 2025 @ 20:03:20 #61
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216334587
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 20:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat doe ik steeds. Iedere trade geef ik hier aan. :)

Mocht jij kansen zien, laat het ook weten aub.
Nee. Ik gebruik geen hefbomen of derivaten, heb daar in het verleden slechte ervaringen mee (eigen schuld). Ik koop en verkoop gewoon BTC.
Top top.
Doe ik.

Ik begin ook niet meer aan derivaten, destijds (ten tijde van corona) zo'n cursus daytraden gedaan van die Kevin Timmer (bespaar me de grappen) en ook bezig geweest met hefbomen. Geen succes..

Ik zit nu in MARA. Gekocht op circa 25 usd, staan nu op circa 20,50 usd. Flink rood.

Maar heb in november wel 3 goede trades mee gedaan.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 20:03:50 #62
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216334597
Ik zit ook voor de langere termijn in crisprcas9.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 20:16:57 #63
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_216334793
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is geen openbaar aandeel?
Klopt, komt voort uit Celsius die op de fles ging. Dus nu heb ik daar een lading aandelen van. Hopelijk ergens dit jaar vrij verhandelbaar op de Nasdaq.
pi_216334889
Enige losse aandeel dat ik nog heb ik MSTR.
Rest is saaie ETF's.

Saai is goed.
pi_216335149
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 20:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Enige losse aandeel dat ik nog heb ik MSTR.
Rest is saaie ETF's.

Saai is goed.
Ook geen VLK meer?
pi_216335268
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 20:45 schreef recursief het volgende:

[..]
Ook geen VLK meer?
Nee, ivm aanschaf huis dit jaar afgelopen december al flink wat verkocht, kon het risico niet lopen dat de koers zou dalen.

Huidige woning verkoop ik wss eind dit jaar of begin volgend jaar pas, dus dan stap ik wel weer in.

Doel is om dan weer wat VLK, Crown Castle, Simon Property Group en Realty Income terug te kopen, evenals ETF's (S&P500 + Nasdaq) bijkopen.
pi_216335888
ATH incoming?
pi_216338628
twitter
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 januari 2025 @ 09:29:47 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216338698
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 09:20 schreef recursief het volgende:
[ x ]
Toch nog een memecoin die het goed doet
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216340278
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 09:20 schreef recursief het volgende:
[ x ]
Leuk en aardig dat zijn stack zoveel waard is, maar zo lang er niet zoveel in de LP zit zegt die waarde niks. Plus ik verwacht dat zijn vriendjes binnen enkele dagen de hele LP gaan leegtrekken.
pi_216340867
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_216341004
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 13:01 schreef Ali_boo het volgende:
NWS / Trump lanceert nieuwe memecoin, binnen paar uur miljarden waard

Reuze benieuwd naar jullie mening

@:recursief
@:TheFreshPrince
@:D.
@:Claudia
80% is in handen van Trump en consorten. Nu schijnt wel een lockup van 3 jaar te zijn waardoor een directe rug pull onwaarschijnlijk is, maar de prijs lijkt me desalniettemin gemanipuleerd. Ik blijf er ver vandaan.
pi_216341008
quote:

Ik blijf lekker in bitcoin.
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 14:00:47 #74
42184 crew  DaMart
pi_216341370
quote:

Klinkt als een Trump & Dump.

Genoeg rugpulls meegemaakt met een betere verdeling van munten over verschillende wallets, dus deze sla ik over.
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 15:05:13 #75
18653 crew  D.
pi_216341934
quote:

Niet iets waar ik geld in zou steken, tenzij ik er van had gehoord voor ie 'airborn' ging, dan was het wel een gokje waard geweest :Y

Maar het feit dat Trump zo actief met crypto bezig is is overall wel goed voor de markt :Y
En als ie al bullish was, dan heeft dit project 'm zeker nog een extra zetje in de goede richting gegeven gok ik :P
pi_216342044
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 15:05 schreef D. het volgende:

[..]
Niet iets waar ik geld in zou steken, tenzij ik er van had gehoord voor ie 'airborn' ging, dan was het wel een gokje waard geweest :Y

Maar het feit dat Trump zo actief met crypto bezig is is overall wel goed voor de markt :Y
En als ie al bullish was, dan heeft dit project 'm zeker nog een extra zetje in de goede richting gegeven gok ik :P
Ik denk altijd: als ik het dan op fok lees, ben ik eigenlijk al te laat. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216342058
quote:

[..]

Misschien ook niet. Als hij en zijn vriendjes de buit verdelen en zijn volgers met lege handen achterblijven dan lijkt me dat geen reclame. Alhoewel het af en toe wel lijkt alsof het niet uitmaakt wat ie allemaal uitspookt. Een flink deel van zijn volgelingen maakt dat schijnbaar helemaal niks uit.
pi_216342076
Voor wie de coin wil volgen, dit is 'm: https://www.coingecko.com/en/coins/official-trump

/edit: op dit moment op plaats 36 op marketcap.
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 15:20:56 #79
18653 crew  D.
pi_216342099
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 15:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik weet uit ervaring dat dat niet helemaal waar is :Y

Tenzij het, zoals in dit geval, ook op alle crypto-nieuws sites te vinden is, dan wel :P
pi_216342115
Overigens vind ik het opmerkelijk dat het handelsvolume van de laatste 24 uur de gemiddelde marketcap van de afgelopen 24 uur flink te boven gaat. Dat kan er op wijzen dat de prijs gemanipuleerd wordt. Het handelsvolume bedraag ongeveer $7,3 miljard, en dat is ruwweg 3 keer de gemiddelde marketcap van het afgelopen etmaal. Oftewel: ieder muntje is minstens drie keer verhandeld binnen een dag.
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 15:23:35 #81
18653 crew  D.
pi_216342123
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 15:17 schreef recursief het volgende:

[..]
Misschien ook niet. Als hij en zijn vriendjes de buit verdelen en zijn volgers met lege handen achterblijven dan lijkt me dat geen reclame. Alhoewel het af en toe wel lijkt alsof het niet uitmaakt wat ie allemaal uitspookt. Een flink deel van zijn volgelingen maakt dat schijnbaar helemaal niks uit.
Als je van USA de 'crypto capital of the world' wil maken dan moet je meer mensen overtuigen dan alleen wat rijke vriendjes. Trump kan gewoon iedereen rijk proberen te maken, en dan uiteraard zichzelf het rijkst ;)
pi_216342158
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 15:23 schreef D. het volgende:

[..]
Als je van USA de 'crypto capital of the world' wil maken dan moet je meer mensen overtuigen dan alleen wat rijke vriendjes. Trump kan gewoon iedereen rijk proberen te maken, en dan uiteraard zichzelf het rijkst ;)
Ik ben bang dat het Trump daar helemaal niet om gaat. Hij denkt in eerste instantie graag aan zijn eigen portemonnee, en zijn maatje Musk al helemaal. Die wil graag de eerste worden met 1000 miljard, en het maakt hem weinig uit hoe dat gebeurt.
pi_216342175
quote:

[..]

Gemiste kans idd

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_216342192
quote:

[..]
dit dus
pi_216343311
quote:

[..]
Behalve Safemoon, dat was mooi op tijd nog :P
  zaterdag 18 januari 2025 @ 20:40:39 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216346854
Misschien gaat Trump deze munt wel als federal reserve aanhouden. Dat zou slim zijn want dan kan hij zelf eindelijk bij de echte rijken horen (< 100G). Nu is hij naast zijn maatje Musk maar een sloeber.
The End Times are wild
pi_216346878
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 20:40 schreef LXIV het volgende:
Misschien gaat Trump deze munt wel als federal reserve aanhouden. Dat zou slim zijn want dan kan hij zelf eindelijk bij de echte rijken horen (< 100G). Nu is hij naast zijn maatje Musk maar een sloeber.
En dat je dan kunt betalen met 1 Trump.
Lijkt me wel iets voor hem.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 18 januari 2025 @ 21:10:41 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216347472
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 20:41 schreef capricia het volgende:

[..]
En dat je dan kunt betalen met 1 Trump.
Lijkt me wel iets voor hem.
Bizar dat een president een dag voor zijn inauguratie een memecoin introduceert om even snel de gelegenheid te gebruiken flink te cashen. Zoiets verwacht je niet eens van een mini Afrikaans landje
The End Times are wild
  zaterdag 18 januari 2025 @ 21:43:12 #89
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216348204
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 21:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
Bizar dat een president een dag voor zijn inauguratie een memecoin introduceert om even snel de gelegenheid te gebruiken flink te cashen. Zoiets verwacht je niet eens van een mini Afrikaans landje
Het slaat allemaal helemaal nergens op met die coin.
Gaat gewoon terug naar zijn intrinsieke waarde, en die is -u leest het hier -

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216348327
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 21:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het slaat allemaal helemaal nergens op met die coin.
Gaat gewoon terug naar zijn intrinsieke waarde, en die is -u leest het hier -

SPOILER
Man ondekt na jaren werking van cryptomunten
Vakman pur sang
pi_216353656
pi_216353987
Gaan we morgen een klapper krijgen......

of gaan we de andere kant op....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_216354115
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 12:26 schreef klaasweetalles het volgende:
Gaan we morgen een klapper krijgen......

of gaan we de andere kant op....
Zolang je uit de buurt blijft van pedaalemmerzak en goed uitkijkt bij het oversteken zal het met die klapper wel meevallen.
pi_216354401
quote:
Hoe de TRUMP meme coin binnen 24 uur explodeerde

De lancering van de TRUMP token schudde de cryptomarkt op. Met $9 miljard aan marktkapitalisatie en steun van Binance en Coinbase, is het de nieuwste sensatie in meme coins. Lees meer over kansen, risico’s en trends.

De explosieve lancering van de TRUMP token
De OFFICIAL TRUMP (TRUMP) meme coin werd op vrijdagavond gelanceerd en zorgde direct voor opschudding in de cryptomarkt. Binnen 24 uur steeg de waarde van de token met drie cijfers, en de marktkapitalisatie schoot door naar maar liefst $9 miljard. De koers van TRUMP bereikte $46, terwijl het handelsvolume meer dan $15 miljard bedroeg in slechts een dag.

Deze spectaculaire start werd versterkt door de betrokkenheid van voormalig en toekomstig president Donald Trump, die zijn miljoenen volgers opriep om deel te nemen. Dit zorgde voor een golf van nieuwe investeerders en maakte de token snel populair. Inmiddels staat TRUMP op de 21e plaats van CoinMarketCap en de 23e plek op CoinGecko, waarmee het nu al een van de grootste meme coins is.

twitter

Een ding is zeker crypto gaat serieuzer genomen worden met trump....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_216354474
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 13:02 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

[ x ]

Een ding is zeker crypto gaat serieuzer genomen worden met trump....
Of hij verbiedt alle altcoins, behalve Trumpcoin ;)

Uiteindelijk zie ik het niet helemaal met zo'n Trumpcoin. Heb er ook geen enkele spijt van dat ik niet ingestapt ben.
  Moderator zondag 19 januari 2025 @ 13:36:18 #96
18653 crew  D.
pi_216354692
$70+ al _O-
pi_216354736
We gaan vanavond nog de 100$ dollar halen :7
pi_216354808
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 13:36 schreef D. het volgende:
$70+ al _O-
Ik
Zou nu nog op die trein springen.

Hooehoeeee
Vakman pur sang
pi_216354817

trump en Elon.....

allemaal toeval jongens
pi_216354874
Klaas is iets op het spoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')