Op basis van data ipv de onderbuik inderdaad veel te weinig…quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:40 schreef Fok-it het volgende:
Nou he, jeetje, ik ben daar ook wel echt ontzettend benieuwd naar
Een onderwerp wat nooit wordt besproken in NWS
Je mist in ieder geval data, want er zijn echt legio mensen in Nederland die ooit als vluchteling/asielzoeker binnengekomen zijn en meer dan goed meedraaien in de maatschappij en bijdragen aan de welvaart. Met een statement als 'levenslang verblijfsrecht voor asielzoekers' moet sowieso nooit meer ga je dan dusdanig kort door de bocht, dat wat mij betreft een gesprek of discussie al klaar is.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op basis van data ipv de onderbuik inderdaad veel te weinig…
Het gaat hier om gemiddelden en die mensen zijn gewoon in de cijfers meegenomen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je mist in ieder geval data, want er zijn echt legio mensen in Nederland die ooit als vluchteling/asielzoeker binnengekomen zijn en meer dan goed meedraaien in de maatschappij en bijdragen aan de welvaart. Met een statement als 'levenslang verblijfsrecht voor asielzoekers' moet sowieso nooit meer ga je dan dusdanig kort door de bocht, dat wat mij betreft een gesprek of discussie al klaar is.
quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je mist in ieder geval data, want er zijn echt legio mensen in Nederland die ooit als vluchteling/asielzoeker binnengekomen zijn en meer dan goed meedraaien in de maatschappij en bijdragen aan de welvaart. Met een statement als 'levenslang verblijfsrecht voor asielzoekers' moet sowieso nooit meer ga je dan dusdanig kort door de bocht, dat wat mij betreft een gesprek of discussie al klaar is.
Wat de huidige regering allemaal punten van discussie vindt, vind ik niet maatgevend.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat hier om gemiddelden en die mensen zijn gewoon in de cijfers meegenomen.
En het systeem in Nederland waar je na 5 jaar rechtmatig verblijf een permanente verblijfstitel krijgt is vrij uniek. Dus hoe is dat willen afschaffen zo extreem dat een discussie klaar is? Nota bene punt van discussie van de huidige regering!
En dit soort posts...ik ga me hier verder niet in mengen, want het is al duidelijk waar dit topic heen gaat, en daar heb ik geen zin in.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:17 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.specsavers.nl/afspraak/kies-locatie
Afschaffen van een automatisch levenslang verblijfsrecht maakt niet dat je er geen kan krijgen onder omstandigheden.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat de huidige regering allemaal punten van discussie vindt, vind ik niet maatgevend.
Afschaffen van levenslang verblijfrecht uit principe omdat je mensen wil weren, vind ik in de grond fout. Hang er voorwaarden aan, prima, maar simpelweg afschaffen...nee.
Dit is nogal een statement: een discussie willen verbieden omdat het jou niet aan staat. Laat ik het nu net eens zijn met TS.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er waren meer dan genoeg goede Duitse burgers, dus tsja, laten we het dan ook niet over Duitsland hebben. Er zijn genoeg goede Russen, laten we Rusland niet als geheel aanpakken. Het gemiddelde netto-effect is op alle vlakken negatief. Netto worden we dus naar beneden gehaald en dat effect sijpelt ook over meerdere generaties door. Als ik een flat heb met 30 criminele bewoners en 10 rechtgeaarde bewoners is het netto resultaat dat het een kut flat is en dat dit type flat als geheel niet gewenst is.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, de juiste immigratie is wel nuttig. Denk aan kennismedewerkers die bij ASML gaan werken. Maar ook eventueel verplegers omdat we daar een tekort aan hebben (al zul je die wel een taalcursus moeten geven).quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:02 schreef Alpha0 het volgende:
Er is totaal geen verband tussen het aantal inwoners in een land en de welvaart per hoofd van de bevolking. Dus hoezo draagt immigratie bij aan welvaart?
Dat is inderdaad de correlatie waar ik het over heb. Helaas staat India er niet bij, maar je kan op je vingers natellen dat die wel groen zullen zijn. Hoe heet ook alweer dat Islamitische deel wat zich heeft afgescheiden van India… o ja… Pakistan…quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:27 schreef Tengano het volgende:
Zijn die rode stippen de moslim landen? Ik mis namelijk een legenda bij dit grafiekje![]()
Tot en met Pakistan klopt dat iig wel dat het moslims landen zijn.
Alle groene stippen zijn iig voornamelijk westerse landen zie ik.
[ afbeelding ]
Waarom zou iemand die voor ASML werkt uit het buitenland moeten komen? Waarom kan zo iemand niet uit Nederland komen?quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, de juiste immigratie is wel nuttig. Denk aan kennismedewerkers die bij ASML gaan werken. Maar ook eventueel verplegers omdat we daar een tekort aan hebben (al zul je die wel een taalcursus moeten geven).
Immigratie is wel degelijk een probleem. Zeker in een overbevolkt land als het onze. Los van alle andere problemen als stijgende criminaliteitscijfers en complete vervreemding in je eigen land / wijk / openbaar vervoer.quote:Immigratie an sich is dus niet het probleem. Wel bepaalde vormen waarbij we mensen binnenlaten die meer kosten dan opleveren, maar ook onze cultuurwaarden niet onderschrijven, enz.
Ja en Groenland zelf mis ik ook in dit staatjequote:Op donderdag 16 januari 2025 11:31 schreef VEM2012 het volgende:
Helaas staat India er niet bij, maar je kan op je vingers natellen dat die wel groen zullen zijn.
Lijkt me vrij duidelijk toch?quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:27 schreef Tengano het volgende:
Zijn die rode stippen de moslim landen? Ik mis namelijk een legenda bij dit grafiekje![]()
Tot en met Pakistan klopt dat iig wel dat het moslims landen zijn.
Alle groene stippen zijn iig voornamelijk westerse landen zie ik.
[ afbeelding ]
We hebben simpelweg een tekort aan de mensen die door ASML gehaald worden. Dat tekort moet ook gewoon aangetoond worden door ASML.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:31 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Waarom zou iemand die voor ASML werkt uit het buitenland moeten komen? Waarom kan zo iemand niet uit Nederland komen?
Zullen we eerst eens kijken waarom we een tekort hebben aan verplegers en dan pas immigratie daarvan overwegen?
[..]
Immigratie is wel degelijk een probleem. Zeker in een overbevolkt land als het onze. Los van alle andere problemen als stijgende criminaliteitscijfers en complete vervreemding in je eigen land / wijk / openbaar vervoer.
Goh, komen er ook veel Groenlanders naar Nederland? Heb je daar een onderbouwing van, want ik zie dat eigenlijk niet…quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja en Groenland zelf mis ik ook in dit staatje
Nou ik zie een nullijn in die grafiek, alles wat daaronder zit kost inderdaad geld. Maar daar staan dus ook drie groene stippen bij hoe jij dat uitlegt klopt dan niet helemaal. Vandaar dat ik vroeg wat het verschil was tussen die twee verschillende kleuren groen en rood.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:43 schreef Zoddie het volgende:
Lijkt me vrij duidelijk toch?
Alles wat rood is voegt niet toe aan de economie van het land. Kost Denemarken dus alleen maar geld.
Afrika kost daarbij het meeste.
Filipijnen kosten een klein beetje.
Immigratie uit groene landen leveren Denemarken het meeste op.
De grap is dat je bevolkingsgrootte geen noodzakelijke oplossing is voor tekorten in je land. Ook met meer inwoners kan je nog steeds tekorten hebben. Dus waarom tekorten met immigratie oplossen????????????????????quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We hebben simpelweg een tekort aan de mensen die door ASML gehaald worden. Dat tekort moet ook gewoon aangetoond worden door ASML.
Dat is een hele lastige en dure procedure. Dat is de voordeur.
Tegelijkertijd is de achterdeur gewoon een weggeslagen achterwand waar iedereen en zijn moer naar believen kan in wandelen en terugsturen lukt maar zelden.
Het tekort aan verplegers komt omdat er te weinig is geneukt, of in ieder geval daar te weinig kinderen van zijn gekomen. Waardoor we nu een te grote groep hebben die zorg nodig heeft en een te kleine groep die kan zorgen.
En wat ook niet helpt is dat we veel moeite hebben met ‘nee’ zeggen.
en dit artikel:quote:12 Conclusions
[..]
We estimate the discounted lifetime net fiscal impact of the immigrant population present in the
Netherlands in 2016. The results differ dramatically by immigration motive. Labour migrants who enter
before age 60 make a positive net contribution to the government budget, more than ¤100,000 per
immigrant when they arrive between ages 20 and 50. Immigrants with other motives (study, family,
asylum, other) all bring negative net contributions irrespective of arrival age. Up to arrival age 70, it is
around ¤400,000 for asylum seekers and around ¤200,000 for family migrants. The negative
contribution is especially large for asylum seekers from Africa and the Middle East.
[...]
immigratie is een zeer complex onderwerp, waar juist vaak heel bot over wordt gesproken. niet alle immigratie is goed en niet alle immigratie is slechtquote:Conclusie
De nettobijdrage van immigranten aan het sociale zekerheidsstelsel is sterk afhankelijk van verschillende factoren zoals herkomst, migratiemotief en opleidingsniveau. Migranten met een niet-westerse achtergrond maken meer gebruik van sociale zekerheid door hun kwetsbare positie op de arbeidsmarkt, terwijl westerse arbeidsmigranten minder afhankelijk zijn van uitkeringen. Er is weinig bewijs dat een royaal stelsel van sociale zekerheid migranten aantrekt. Bovendien hebben migranten over het algemeen een beperkte invloed op de werkgelegenheid en lonen van de lokale bevolking, wat betekent dat hun invloed op de sociale zekerheidsdeelname van de lokale bevolking gering is.
Je bent duidelijk iemand die statistiek zoekt om er een eigen verhaal aan te plakken. Als je laagopgeleode immigranten uit de meest arme regio van een ontwikkelingsland laat komen, dat afzet tegen immigranten uit landen die veel verder zijn ontwikkeld en vaak ook nog eens zeer hoog opgeleid, dat plot in een grafiekje en dan hurdurr religie zegt.. tja... moet je dan nog serieus genomen worden? Wat vind jij?quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:24 schreef VEM2012 het volgende:
Steevast horen we dat immigratie nodig is en op zichzelf is dat niet onjuist. Recent onderzoek laat goed zien welke immigratie duurzaam is en welke immigratie zorgt voor verarming van de maatschappij:
https://x.com/jonatanpall(...)_75wpEbbsN-SKAmqfvZg
Wat meteen opvalt is dat een bepaalde religie heel duidelijk correleert met de resultaten.
De toekomst van immigratie dient te worden opgehangen aan deze resultaten (natuurlijk moet je dieper kijken, er zijn prima mensen die je kan halen uit Turkije om te gaan werken voor ASML, die dragen natuurlijk gewoon bij).
Daarmee kan ook de meest logische conclusie zijn: nooit meer een levenslang verblijfsrecht voor asielzoekers en sowieso die stroom zoveel mogelijk indammen en liefst het huidige systeem volledig afschaffen.
Ik ben met name benieuwd naar users die hier totaal anders over denken en hoe zij menen dat de toekomst eruit moet zien en hoe zij denken welvaart te kunnen behouden met het importeren van mensen die alleen maar geld kosten.
Nou, dat blijkt dus heel vies tegen te vallen. Een asielmigrant kost de samenleving gemiddeld genomen 1,2 miljoen euro (of iets in die orde van grootte) over zijn gehele levensloop. Daar zitten de goed presterende dus al bij in.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan je mij voorzien van de berekening? Gebaseerd op asielmigranten die hier dus hun hele leven zitten.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, dat blijkt dus heel vies tegen te vallen. Een asielmigrant kost de samenleving gemiddeld genomen 1,2 miljoen euro (of iets in die orde van grootte) over zijn gehele levensloop. Daar zitten de goed presterende dus al bij in.
Allemaal bliksemafleiders. Feit is dat migratie van bepaalde groepen netto de samenleving veel geld kost. Dan moet je dus de vraag stellen of de samenleving daar wel bij gebaat is en of de samenleving maar continu de lasten moet dragen van de belanghebbers van deze vorm van migratie (het grootkapitaal, de asielindustrie etc.). In principe is zowel de laagwaardige arbeidsmigratie als de asielmigratie nou niet echt een denderend succes geweest.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent duidelijk iemand die statistiek zoekt om er een eigen verhaal aan te plakken. Als je laagopgeleode immigranten uit de meest arme regio van een ontwikkelingsland laat komen, dat afzet tegen immigranten uit landen die veel verder zijn ontwikkeld en vaak ook nog eens zeer hoog opgeleid, dat plot in een grafiekje en dan hurdurr religie zegt.. tja... moet je dan nog serieus genomen worden? Wat vind jij?
Verder hoor ik graag hoe ze tot deze berekening zijn gekomen. Wordt er bijvoorbeeld ook gekeken naar hoe vaak immigranten geld sturen naar land van herkomst of?
Ah ik snap je.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ik zie een nullijn in die grafiek, alles wat daaronder zit kost inderdaad geld. Maar daar staan dus ook drie groene stippen bij hoe jij dat uitlegt klopt dan niet helemaal. Vandaar dat ik vroeg wat het verschil was tussen die twee verschillende kleuren groen en rood.
Roemenie, Lithouwen en China zijn dus groen maar hangen onder de nullijn, dus die zouden dan geld kosten als ik het plaatje tenminste goed interpreteer.
Maar volgens mij zijn Chinezen trouwens een van de meest hardwerkende burgers van Nederland, dus dat vind ik ook al vreemd. Oh, het gaat om Denemarken dit grafiekjeDan zou het dus zo kunnen zijn dat de Chinezen daar minder bijdragen dan hier misschien.
Nou ja, ik mis (voor mezelf iig) toch wel een beetje context en uitleg eigenlijk.
Ok. En Hongarije is dus ook grijs zie ik, en die zit weer boven de nullijn.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:56 schreef Zoddie het volgende:
Ah ik snap je.
Nu ik nog een keer keek viel me trouwens op dat die midden punt landen niet groen zijn maar grijs.
Ik moest met een colorpicker in paint even nakijken maar het is inderdaad grijs ipv groen.
Dus denk ik dat immigranten uit die landen niet echt wat opleveren maar ook niet echt wat kosten.
Het is vooral TS zelf die met bliksemafleiders komt, waaronder een nietszeggend staatje waarvan de onderliggende berekening volstrekt onbekend is. Als je een discussie wenst te voeren over immigratie dan moet je niet met zulke oneliners komen, want dat werkt alleen maar vertroebelend.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Allemaal bliksemafleiders. Feit is dat migratie van bepaalde groepen netto de samenleving veel geld kost. Dan moet je dus de vraag stellen of de samenleving daar wel bij gebaat is en of de samenleving maar continu de lasten moet dragen van de belanghebbers van deze vorm van migratie (het grootkapitaal, de asielindustrie etc.). In principe is zowel de laagwaardige arbeidsmigratie als de asielmigratie nou niet echt een denderend succes geweest.
Zelfs de "expat" (duur woord voor immigrant) zorgt voor een onevenredige druk op de samenleving: lang niet altijd is de 30% regeling noodzakelijk of nuttig, de huizenprijs wordt opgedreven, extra druk op de gezondheidszorg / onderwijs etc. Het is niet alsof er met die expats een setje dokters, leraren, politieagenten en verpleegkundigen meereist.
Ik kan je de data laten zien zodra ik vanmiddag thuis ben.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan je mij voorzien van de berekening? Gebaseerd op asielmigranten die hier dus hun hele leven zitten.
Beetje goochelen met cijfers. Vuilnisman Kees zal in zulke statistieken niet zoveel 'opleveren' als Rogier, die een of andere bankiersbaantje van pappie heeft gekregen. Maar de chaos in de samenleving is wel compleet, als de baan van Kees verdwijnt.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ik zie een nullijn in die grafiek, alles wat daaronder zit kost inderdaad geld. Maar daar staan dus ook drie groene stippen bij hoe jij dat uitlegt klopt dan niet helemaal. Vandaar dat ik vroeg wat het verschil was tussen die twee verschillende kleuren groen en rood.
Roemenie, Lithouwen en China zijn dus groen maar hangen onder de nullijn, dus die zouden dan geld kosten als ik het plaatje tenminste goed interpreteer.
Maar volgens mij zijn Chinezen trouwens een van de meest hardwerkende burgers van Nederland, dus dat vind ik ook al vreemd. Oh, het gaat om Denemarken dit grafiekjeDan zou het dus zo kunnen zijn dat de Chinezen daar minder bijdragen dan hier misschien.
Nou ja, ik mis (voor mezelf iig) toch wel een beetje context en uitleg eigenlijk.
Merendeel blijft ook gewoon in de sociaal-economische onderlagen hangen, dat wordt echt niet gecompenseerd door de veel kleinere groep die wel succesvol mee kan.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik kan je de data laten zien zodra ik vanmiddag thuis ben.
Maar dat gaat dus over gemiddelden. Er zijn immers zeer grote verschillen. Maar de rode lijn is dat asielmigratie over de gehele linie klauwen met geld kost.
Die voorwaarden zijn er dan toch? Zo lang je leven in je thuisland gevaar loopt mag je blijven, zodra dat gevaar geweken is ga je terug.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat de huidige regering allemaal punten van discussie vindt, vind ik niet maatgevend.
Afschaffen van levenslang verblijfrecht uit principe omdat je mensen wil weren, vind ik in de grond fout. Hang er voorwaarden aan, prima, maar simpelweg afschaffen...nee.
Als je een jaar in een asielzoekerscentrum hebt doorgebracht heb je de maatschappij al zoveel geld gekost dat je dat zelfs met goede baan al bijna niet meer goed kan maken. En inderdaad, de meesten blijven hangen in laag betaalde arbeid of zelfs in een uitkering en in die gevallen kost je de maatschappij gewoon over je gehele leven geld. En dan kom je dus inderdaad op de schrikbarende bedragen uit van 1,2 miljoen euro per asielmigrant.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Merendeel blijft ook gewoon in de sociaal-economische onderlagen hangen, dat wordt echt niet gecompenseerd door de veel kleinere groep die wel succesvol mee kan.
Ja, de vraag is dan wel waar dat hem precies in zit. Anders zijn die cijfers nog steeds best nietszeggend. Als ze niet mogen werken, want geen vergunning, maar wel verblijf in dure centra en vast in bureaucratische molen dan valt dat hen niet te verwijten.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik kan je de data laten zien zodra ik vanmiddag thuis ben.
Maar dat gaat dus over gemiddelden. Er zijn immers zeer grote verschillen. Maar de rode lijn is dat asielmigratie over de gehele linie klauwen met geld kost.
Het gaat om bevolkingssamenstelling. We moeten inderdaad geen 65 plussers deze kant op halen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:01 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
De grap is dat je bevolkingsgrootte geen noodzakelijke oplossing is voor tekorten in je land. Ook met meer inwoners kan je nog steeds tekorten hebben. Dus waarom tekorten met immigratie oplossen????????????????????
En als over 30 jr de bevolkingssamenstelling niet bevalt, weer immigranten? En over 60 jaar weer?quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat om bevolkingssamenstelling. We moeten inderdaad geen 65 plussers deze kant op halen.
Meteen onder de tweet staan de bronnen vermeld.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:23 schreef gwn_een_user het volgende:
sorry hoor, niet dat ik het oneens ben, maar een tweet is geen nieuws, en heeft ook nog eens geen bronvermeldingen. ik geloof niks dat ik op het internet lees zonder bronvermeldingen
ik nam een maand geleden deze redelijk recente paper door:
https://www.iza.org/publi(...)egion-and-generation
[..]
en dit artikel:
https://nidi.nl/demos/tus(...)p-sociale-zekerheid/
[..]
immigratie is een zeer complex onderwerp, waar juist vaak heel bot over wordt gesproken. niet alle immigratie is goed en niet alle immigratie is slecht
Ook voor jou: minder zeiken en verder kijken dan jouw neus lang is.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent duidelijk iemand die statistiek zoekt om er een eigen verhaal aan te plakken. Als je laagopgeleode immigranten uit de meest arme regio van een ontwikkelingsland laat komen, dat afzet tegen immigranten uit landen die veel verder zijn ontwikkeld en vaak ook nog eens zeer hoog opgeleid, dat plot in een grafiekje en dan hurdurr religie zegt.. tja... moet je dan nog serieus genomen worden? Wat vind jij?
Verder hoor ik graag hoe ze tot deze berekening zijn gekomen. Wordt er bijvoorbeeld ook gekeken naar hoe vaak immigranten geld sturen naar land van herkomst of?
Gek… ik ken die norm niet van NWS dat je eerst alle mogelijke data moet verzamelen voordat je ergens een discussie over mag voeren.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
1 brokje data en daar moeten we dan maar over discussiëren?
Kom eerst maar eens met meer data. Dit lijkt teveel op het matige, onzorgvuldige beleid van onze regering wat verschillende onderwerpen betreft.
We moeten gewoon ophouden met asiel zoals we dat nu hebben. Dit is ooit bedoeld om mensen op te vangen zoals de Joden in de tweede wereldoorlog.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, de vraag is dan wel waar dat hem precies in zit. Anders zijn die cijfers nog steeds best nietszeggend. Als ze niet mogen werken, want geen vergunning, maar wel verblijf in dure centra en vast in bureaucratische molen dan valt dat hen niet te verwijten.
Vergrijzing is geen eeuwigdurend verschijnsel.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:28 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
En als over 30 jr de bevolkingssamenstelling niet bevalt, weer immigranten? En over 60 jaar weer?
Migratie is niet de oplossing
We hebben ook PostNL bezorgers nodig, niet alleen apothekers uit Aleppo of chirurgen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Merendeel blijft ook gewoon in de sociaal-economische onderlagen hangen, dat wordt echt niet gecompenseerd door de veel kleinere groep die wel succesvol mee kan.
Je bent zelf aan het zeiken. Discussie op basis van een random oneliner en een schijtgrafiek van een figuurtje op X gaat m niet worden. Moet je toch echt wat beter je best doen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook voor jou: minder zeiken en verder kijken dan jouw neus lang is.
tenzij ik gwn niet goed oplet, nee, ik zie geen bronnen. ik heb geen X account (ik gebruik geen sociale media) dus nee ik kan het niet zien. ik zie alleen die tweet en verder niets. niet handig van de auteur dusquote:Op donderdag 16 januari 2025 13:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Meteen onder de tweet staan de bronnen vermeld.
Dit is gewoon zo graag willen zeiken omdat de uitkomst niet bevalt, dat je geen seconde je best hebt gedaan om de bronnen te vinden, ook al staan ze op exact dezelfde pagina, wat op X overigens zeer gebruikelijk is…
Die grafiek is gemaakt nav een tweetal studies:quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent zelf aan het zeiken. Discussie op basis van een random oneliner en een schijtgrafiek van een figuurtje op X gaat m niet worden. Moet je toch echt wat beter je best doen.
Ook zonder X kun je gewoon de reacties lezen… echt, hallo!!!quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:58 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
tenzij ik gwn niet goed oplet, nee, ik zie geen bronnen. ik heb geen X account (ik gebruik geen sociale media) dus nee ik kan het niet zien. ik zie alleen die tweet en verder niets. niet handig van de auteur dus
De grafiek is gemaakt door de persoon zelf, de assen matchen niet en er ontbreekt informatie over de samenstelling van de cijfers.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die grafiek is gemaakt nav een tweetal studies:
https://demo-demo.nl/wp-c(...)_Welfare_State-2.pdf
en
https://fm.dk/udgivelser/(...)sion-september-2023/
wat je had geweten als je iets verder had gelezen. Maar goed, ik begin te begrijpen waarom progressief Nederland zich afkeert van X… het is te moeilijk voor ze…
nee, volgens mij was dat vroeger wel zo maar dat is allang niet meer het geval. als ik druk op 'antwoorden lezen' krijg ik een popup dat ik me moet registrerenquote:Op donderdag 16 januari 2025 14:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook zonder X kun je gewoon de reacties lezen… echt, hallo!!!
Opzichtige poging. Slaagt niet.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De grafiek is gemaakt door de persoon zelf, de assen matchen niet en er ontbreekt informatie over de samenstelling van de cijfers.
Maar sinds jij de onderzoeken hebt gelezen, kijkend naar je conclusie, dan kan jij mij vast vertellen hoe ze tot de berekening zijn gekomen. Ik hoor het graag.
Ok. Nu heb je ze in ieder geval.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:07 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
nee, volgens mij was dat vroeger wel zo maar dat is allang niet meer het geval. als ik druk op 'antwoorden lezen' krijg ik een popup dat ik me moet registreren
vroeger was twitter veel toegankelijker, nu is het heel...Xclusief![]()
Is het onderzoek niet goed uitgevoerd? Zijn de resultaten afwijkend van eerdere onderzoeken die hiermee vergelijkbaar zijn?quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:09 schreef probeer het volgende:
Ah, het door het FvD gesponsorde onderzoek door van de Beek.
Geen idee. Jij komt er mee.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is het onderzoek niet goed uitgevoerd? Zijn de resultaten afwijkend van eerdere onderzoeken die hiermee vergelijkbaar zijn?
En dan heb je de posts zoals onder de post van jou waar ik nu op reageer.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gek… ik ken die norm niet van NWS dat je eerst alle mogelijke data moet verzamelen voordat je ergens een discussie over mag voeren.
Ik vraag om andere inzichten en hopelijk komt daar dan ook meer data uit voort, maar vooralsnog zie ik alleen mensen die het met mij eens lijken te zijn in grote lijnen, helemaal anti immigratie en mensen die de vingers in de oren stoppen en keihard la-la-la-la-la roepen, hopende dat de discussie verstomt.
Ja, de resultaten zijn zeker in lijn met eerdere onderzoeken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Geen idee. Jij komt er mee.
Is het onderzoek goed uitgevoerd? Zijn de resultaten in lijn met eerdere onderzoeken die hiermee vergelijkbaar zijn?
Of plemp je hier gewoon een grafiekje neer, ga je er van uit dat dat dus de waarheid moet zijn, en verwacht je ook nog eens dat iedereen daar meteen in mee gaat?
Wat voor vervolgonderzoek zou je nodig achten als je kijkt naar wat in voorstel?quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En dan heb je de posts zoals onder de post van jou waar ik nu op reageer.
Jij plaatst wat info waarbij men het beste wat vervolg onderzoek kan doen voor men conclusies trekt. Dat sla jij over en vervolgens lijk je commentaar niet te snappen of je wil het niet snappen.
En zo weinig mogelijk moslims en andere mensen met onverenigbare normen en waarden.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, de resultaten zijn zeker in lijn met eerdere onderzoeken.
Dat laaggeschoolde immigranten geld kosten (en alleen eventueel de werkgever wat opleveren) is een bekende. Dat asielimmigratie extreem duur is, is een bekende. Dat hoogopgeleide expats enorm bedragen aan de economische groei en ook voordelen voor de omgeving hebben (zie bv Eindhoven) is ook een bekende.
Daarom lijkt het mij verstandig om het beleid zo te draaien dat we alleen mensen halen die geld opleveren, dan wel noodzakelijk zijn voor taken die anders niet gedaan kunnen worden, maar wel onmisbaar zijn (de zorg bv). En op basis daarvan kun je een verblijfsvergunning krijgen, die naar mate je meer hebt bijgedragen aan de maatschappij je ook meer rechten geeft.
Daar lijkt het inderdaad wel op ja.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, de resultaten zijn zeker in lijn met eerdere onderzoeken.
Dat laaggeschoolde immigranten geld kosten (en alleen eventueel de werkgever wat opleveren) is een bekende. Dat asielimmigratie extreem duur is, is een bekende. Dat hoogopgeleide expats enorm bedragen aan de economische groei en ook voordelen voor de omgeving hebben (zie bv Eindhoven) is ook een bekende.
Alleen (asiel)migranten die iets opleveren? Waarom stoppen bij migranten? Als we toch bezig zijn .. Werkelozen, mensen met een laag inkomen, (chronisch) zieken, gepensioneerden ...quote:Daarom lijkt het mij verstandig om het beleid zo te draaien dat we alleen mensen halen die geld opleveren, dan wel noodzakelijk zijn voor taken die anders niet gedaan kunnen worden, maar wel onmisbaar zijn (de zorg bv). En op basis daarvan kun je een verblijfsvergunning krijgen, die naar mate je meer hebt bijgedragen aan de maatschappij je ook meer rechten geeft.
Mensen die hier wonen zijn ons probleem. Een beetje raar om die te gaan vergelijken met migranten.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad wel op ja.
[..]
Alleen (asiel)migranten die iets opleveren? Waarom stoppen bij migranten? Als we toch bezig zijn .. Werkelozen, mensen met een laag inkomen, (chronisch) zieken, gepensioneerden ...
Mij is dat persoonlijk allemaal net even iets te utilitaristisch.
Onzin, het is geen verplichting problemen te importeren.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad wel op ja.
[..]
Alleen (asiel)migranten die iets opleveren? Waarom stoppen bij migranten? Als we toch bezig zijn .. Werkelozen, mensen met een laag inkomen, (chronisch) zieken, gepensioneerden ...
Mij is dat persoonlijk allemaal net even iets te utilitaristisch.
Waarom? Ik wil dan net zo min betalen voor een geld-kostende migrant als voor een geld-kostende zieke. Kan me niets schelen welke nationaliteit ze hebben, of wat verdragen of regelgeving ons daarin verplichten. Economisch nut boven alles!quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mensen die hier wonen zijn ons probleem.
Ik oordeel op basis van economisch nut, en volg daarin jouw pleidooi. Dat is namelijk je hele argument; als iemand geld kost zijn ze niet welkom.quote:Een beetje raar om die te gaan vergelijken met migranten.
Klopt.quote:Voor migranten hebben we ook nu een systeem waarin we toestemming moeten verlenen om hier langdurig te mogen zijn. Sterker nog: als jij met een vrouw trouwt van buiten de EU moet je aan voorwaarden voldoen om haar naar Nederland te mogen halen.
Economisch nut en maatschappelijk belang zijn inderdaad precies hetzelfde.quote:Nou en binnen die restrictie moeten we gewoon het maatschappelijk belang voorop zetten.
Nou, dat maakt de boel een stuk makkelijker. Ik zou Faber even mailen, dat we helemaal geen verplichting hebben om asiel te verlenen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:32 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Onzin, het is geen verplichting problemen te importeren.
Dat is het zeker. Maar als het argument is 'niet doen omdat ze geld kosten', dan zijn er heel wat meer mensen die in aanmerking komen.quote:Ik hoop dat ik niet uit hoef te leggen dat het onderhouden van chronisch zieke Nederlandse burgers iets heel anders is dan migranten direct toegang te geven tot onze sociale voorzieningen.
Hele slechte poging dit…quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom? Ik wil dan net zo min betalen voor een geld-kostende migrant als voor een geld-kostende zieke. Kan me niets schelen welke nationaliteit ze hebben, of wat verdragen of regelgeving ons daarin verplichten. Economisch nut boven alles!
Als asielverdragen er aan kunnen, kunnen de wetten die het uitzetten van Nederlanders onmogelijk maken dat ook.
[..]
Ik oordeel op basis van economisch nut, en volg daarin jouw pleidooi. Dat is namelijk je hele argument; als iemand geld kost zijn ze niet welkom.
[..]
Klopt.
[..]
Economisch nut en maatschappelijk belang zijn inderdaad precies hetzelfde.
/s
De cijfers zijn de cijfers. Het kost nou eenmaal wat het kost.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, de vraag is dan wel waar dat hem precies in zit. Anders zijn die cijfers nog steeds best nietszeggend. Als ze niet mogen werken, want geen vergunning, maar wel verblijf in dure centra en vast in bureaucratische molen dan valt dat hen niet te verwijten.
Dat lijkt me helemaal prima.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:42 schreef Mr.Crow het volgende:
Doorgeslagen idealisme waarbij we voor alles en iedereen moeten zorgen die zielig is, tja. Is mooi, in theorie.
We zouden wat meer stil moeten staan bij de gevolgen van immigratie voor de huidige bevolking en de steeds verder toenemende druk op dingen als wonen, zorg en onderwijs. Als je dan zogenaamd zo betrokken bent bij de mensen is dat een mooi startpunt zou je denken.
Jij bent toch echt degene die dit hele topic leunt op economisch nut.quote:
Dat je het nog moet uitleggen… Omdat je wil dat binnen de landsgrenzen iedereen een redelijke basis heeft. Dat is in ieders belang. Want jij of een naaste kan ook buiten de boot vallen en daarnaast is het hebben van mensen die niet rond kunnen komen vragen om meer criminaliteit.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:44 schreef probeer het volgende:
Leg me eens uit dan ... Waarom wel een Nederlander onderhouden die alleen maar geld kost?
Nee, maatschappelijk nut. Iemand die we binnenlaten dient bij te dragen. Want primair dient de overheid te denken aan de eigen onderdanen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij bent toch echt degene die dit hele topic leunt op economisch nut.
Wel of geen geld kosten is niet relevant in een verzorgingsstaat als de onze. In ieder geval niet wat mij betreft.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat lijkt me helemaal prima.
Maar niet op basis van het argument of iemand wel of niet geld kost.
Dus je snapt wel dat het helpen van iemand in nood waarde heeft. Wat mooi van je.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat je het nog moet uitleggen… Omdat je wil dat binnen de landsgrenzen iedereen een redelijke basis heeft. Dat is in ieders belang. Want jij of een naaste kan ook buiten de boot vallen
Ow, laat maar .. toch weer eigenbelang.quote:en daarnaast is het hebben van mensen die niet rond kunnen komen vragen om meer criminaliteit.
Ja leuk, maar je verlangen naar de barbarij is blijkbaar zo groot dat je 2 millenia staatkundige ontwikkeling eventjes ongedaan wil maken. We hebben hier een Nederlandse regering die jurisdictie heeft over het Nederlands grondgebied teneinde het Nederlandse volk te dienen met wetten en regels, de rechtsstaat dus, en daartoe hebben we volksvertegenwoordigers die het Nederlandse volk en niemand anders vertegenwoordigen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom? Ik wil dan net zo min betalen voor een geld-kostende migrant als voor een geld-kostende zieke. Kan me niets schelen welke nationaliteit ze hebben, of wat verdragen of regelgeving ons daarin verplichten. Economisch nut boven alles!
Als asielverdragen er aan kunnen, kunnen de wetten die het uitzetten van Nederlanders onmogelijk maken dat ook.
[..]
Ik oordeel op basis van economisch nut, en volg daarin jouw pleidooi. Dat is namelijk je hele argument; als iemand geld kost zijn ze niet welkom.
[..]
Klopt.
[..]
Economisch nut en maatschappelijk belang zijn inderdaad precies hetzelfde.
/s
Waarom kom je dan aanzetten met een grafiekje over economisch nut, en stel je dat "De toekomst van immigratie dient te worden opgehangen aan deze resultaten"?quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, maatschappelijk nut. Iemand die we binnenlaten dient bij te dragen.
Leuke generalisering weer hoor Welt. Want asielmigrant = barbarij.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja leuk, maar je verlangen naar de barbarij is blijkbaar zo groot dat je 2 millenia staatkundige ontwikkeling eventjes ongedaan wil maken. We hebben hier een Nederlandse regering die jurisdictie heeft over het Nederlands grondgebied teneinde het Nederlandse volk te dienen met wetten en regels, de rechtsstaat dus, en daartoe hebben we volksvertegenwoordigers die het Nederlandse volk en niemand anders vertegenwoordigen.
Daarom moet alle immigratie ten dienste van het Nederlandse volk staan en kan er geen immigratie zijn die tegen hun belangen ingaat, zoals de import van Barbarijse straatrovers en groepsverkrachters.
De mate van integratie is vrij eenvoudig te voorspellen op basis van culturele afstand tot Nederland. En de culturele afstand tot Nederland is het grootst voor Afrikaanse en islamitische landen en de migranten afkomstig uit die landen integreren dus ook het slechtst en kosten de samenleving het meeste geld.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De overheid laat zijn eigen staatsburgers terroriseren door Noord-Afrikaanse criminelen, dat kan gewoon niet, dat raakt aan de essentie van wat de staat is en voor wie. Dat kun je niet wegpoetsen met globalistisch geleuter over zielige mensen alsof je staatkundige uitgangspunten waar hun "opvang" mee georganiseerd wordt zo even weg kunt denken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Leuke generalisering weer hoor Welt. Want asielmigrant = barbarij.
Terug in je FvD hoek plz.
Waarom doe je dat dan niet en wil je vooral mensen die niet in nood zijn van gratis onderdak eten en uitzicht op een felbegeerd huis voorzien?quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:58 schreef probeer het volgende:
Maar goed ... Ik acht het mijn morele plicht als mens om mensen in nood tot op zekere hoogte te helpen. En blijkbaar verschilt mijn 'tot op zekere hoogte' met die van jullie.
Er zijn genoeg mensen, al vrij lang, maar toch strandt het schip op antidemocratische tegenwerking.quote:Dat kan. Vind maar genoeg mensen die er net zo over denken als jullie, doe dat hele democratische ding, en dan zien we wel waar dat schip strandt.
Dus wel op basis van de onderbuik. Jouw onderbuik.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De criminelen mogen van mij allemaal weg hoor.quote:Op donderdag 16 januari 2025 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De overheid laat zijn eigen staatsburgers terroriseren door Noord-Afrikaanse criminelen, dat kan gewoon niet, dat raakt aan de essentie van wat de staat is en voor wie. Dat kun je niet wegpoetsen met globalistisch geleuter over zielige mensen alsof je staatkundige uitgangspunten waar hun "opvang" mee georganiseerd wordt zo even weg kunt denken.
Waar lees je dat ik veiligelanders (mensen die niet in nood zijn) asiel wil verlenen?quote:Waarom doe je dat dan niet en wil je vooral mensen die niet in nood zijn van gratis onderdak eten en uitzicht op een felbegeerd huis voorzien?
Brr, al die wetten en verdragen ondertekend door eerdere regeringen. Zo antidemocratisch!quote:Er zijn genoeg mensen, al vrij lang, maar toch strandt het schip op antidemocratische tegenwerking.
Feit is dat er criminele barbaren binnenkomen onder asiel, terwijl de rest doorgaans ook helemaal niet in nood is.quote:Op donderdag 16 januari 2025 15:28 schreef probeer het volgende:
[..]
De criminelen mogen van mij allemaal weg hoor.
Maar jij doet alsof de asielzoeker per definitie barbaar, en nu blijkbaar ook crimineel, is. En dat is klinkklare onzin.
Onveiigelanders zijn ook niet in nood en konden de dag voordat ze zich in Ter Apel meldden nog gewoon zelf eten en onderdak regelen. Toen er wel mensen rechtstreeks uit oorlogsgebied kwamen was het asielsysteem er niet voor hen maar moest er voor die Oekrainers iets anders bedacht worden zodat de instroom van Afrikanen en Midden-Oosterlingen gewoon door kon gaan.quote:Waar lees je dat ik veiligelanders (mensen die niet in nood zijn) asiel wil verlenen?
Ja, hier heeft niemand voor getekend. Waarvoor getekend is, is een wederkerig principe zodat Nederlanders wanneer er nood zou zijn in bijvoorbeeld Belgie, Duitsland of Engeland tijdelijk terecht zouden kunnen. Geen volksvertegenwoordiger heeft ooit getekend voor massa-immigratie uit ontwikkelingslanden onder het mom van vluchtelingen in nood helpen, dat komt helemaal uit de koker van rechters die op de stoel van de wetgever zijn gaan zitten.quote:Brr, al die wetten en verdragen ondertekend door eerdere regeringen. Zo antidemocratisch!
Nee, maatschappelijk belang.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus je snapt wel dat het helpen van iemand in nood waarde heeft. Wat mooi van je.
[..]
Ow, laat maar .. toch weer eigenbelang.
Als de politiek lang genoeg blijft wegkijken, dan komt er vanzelf verzet.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:52 schreef recidivist het volgende:
we kunnen lullen tot we een ons wegen....allemaal filosofische praat erop los laten, elke verjaardag kankeren naar andere mensen toe over migratie migranten maar het gaat toch niet veranderen. nu niet en nooit niet. kan je het maar beter omarmen.
Als die mensen in nood geen Nederlander of ingezetenen zijn in beginsel niet. Vanuit de EU kun je dan best nog wel uitzonderingen maken, maar de lat moet dan wel liggen op het niveau als bedoeld. Zoals de Joden in de tweede wereldoorlog.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom kom je dan aanzetten met een grafiekje over economisch nut, en stel je dat "De toekomst van immigratie dient te worden opgehangen aan deze resultaten"?
Hulp verlenen aan mensen in nood valt niet onder maatschappelijk nut?
Natuurlijk moet je verder kijken dan alleen het economische aspect, maar dat gaf ik dan ook al aan.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:05 schreef Havermout2 het volgende:
In het kader van de discussie, het is erg lastig om het economische nut van migranten te bepalen. Bestaand onderzoek kijkt vooral naar inkomstenbelasting, maar heeft moeite om multiplier effecten te berekenen. Zo kunnen bijvoorbeeld Filipijnse verpleegkundigen economisch veel opleveren voor de Nederlandse samenleving omdat ze een kritisch beroep invullen maar in deze lijstjes laag eindigen, omdat ze een lager loon hebben dan veel Westerse migranten.
Het is als land veel verstandiger om sectoren te saneren of automatiseren die leunen op goedkope arbeid zoals distributiecentra, thuisbezorging, landbouw, en voedselverwerking. Dan ben je van de aanzuigende werking af.
En hoeveel 'mensen in nood' moeten we per Nederlander helpen dan? 0,5?1?2?quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:58 schreef probeer het volgende:
Maar goed ... Ik acht het mijn morele plicht als mens om mensen in nood tot op zekere hoogte te helpen. En blijkbaar verschilt mijn 'tot op zekere hoogte' met die van jullie.
Dat kan. Vind maar genoeg mensen die er net zo over denken als jullie, doe dat hele democratische ding, en dan zien we wel waar dat schip strandt.
Dus aan jou VEM2012 .. als jij een meerderheid zo ver krijgt dat we migratie louter gaan beoordelen op basis van economisch nut, dan is dat wat we gaan doen.
Ik betaal linksom of rechtsom wel voor een ander.
U vroeg om een berekening:quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan je mij voorzien van de berekening? Gebaseerd op asielmigranten die hier dus hun hele leven zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |