Op basis van data ipv de onderbuik inderdaad veel te weinig…quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:40 schreef Fok-it het volgende:
Nou he, jeetje, ik ben daar ook wel echt ontzettend benieuwd naar
Een onderwerp wat nooit wordt besproken in NWS
Je mist in ieder geval data, want er zijn echt legio mensen in Nederland die ooit als vluchteling/asielzoeker binnengekomen zijn en meer dan goed meedraaien in de maatschappij en bijdragen aan de welvaart. Met een statement als 'levenslang verblijfsrecht voor asielzoekers' moet sowieso nooit meer ga je dan dusdanig kort door de bocht, dat wat mij betreft een gesprek of discussie al klaar is.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op basis van data ipv de onderbuik inderdaad veel te weinig…
Het gaat hier om gemiddelden en die mensen zijn gewoon in de cijfers meegenomen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je mist in ieder geval data, want er zijn echt legio mensen in Nederland die ooit als vluchteling/asielzoeker binnengekomen zijn en meer dan goed meedraaien in de maatschappij en bijdragen aan de welvaart. Met een statement als 'levenslang verblijfsrecht voor asielzoekers' moet sowieso nooit meer ga je dan dusdanig kort door de bocht, dat wat mij betreft een gesprek of discussie al klaar is.
quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je mist in ieder geval data, want er zijn echt legio mensen in Nederland die ooit als vluchteling/asielzoeker binnengekomen zijn en meer dan goed meedraaien in de maatschappij en bijdragen aan de welvaart. Met een statement als 'levenslang verblijfsrecht voor asielzoekers' moet sowieso nooit meer ga je dan dusdanig kort door de bocht, dat wat mij betreft een gesprek of discussie al klaar is.
Wat de huidige regering allemaal punten van discussie vindt, vind ik niet maatgevend.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat hier om gemiddelden en die mensen zijn gewoon in de cijfers meegenomen.
En het systeem in Nederland waar je na 5 jaar rechtmatig verblijf een permanente verblijfstitel krijgt is vrij uniek. Dus hoe is dat willen afschaffen zo extreem dat een discussie klaar is? Nota bene punt van discussie van de huidige regering!
En dit soort posts...ik ga me hier verder niet in mengen, want het is al duidelijk waar dit topic heen gaat, en daar heb ik geen zin in.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:17 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.specsavers.nl/afspraak/kies-locatie
Afschaffen van een automatisch levenslang verblijfsrecht maakt niet dat je er geen kan krijgen onder omstandigheden.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat de huidige regering allemaal punten van discussie vindt, vind ik niet maatgevend.
Afschaffen van levenslang verblijfrecht uit principe omdat je mensen wil weren, vind ik in de grond fout. Hang er voorwaarden aan, prima, maar simpelweg afschaffen...nee.
Dit is nogal een statement: een discussie willen verbieden omdat het jou niet aan staat. Laat ik het nu net eens zijn met TS.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er waren meer dan genoeg goede Duitse burgers, dus tsja, laten we het dan ook niet over Duitsland hebben. Er zijn genoeg goede Russen, laten we Rusland niet als geheel aanpakken. Het gemiddelde netto-effect is op alle vlakken negatief. Netto worden we dus naar beneden gehaald en dat effect sijpelt ook over meerdere generaties door. Als ik een flat heb met 30 criminele bewoners en 10 rechtgeaarde bewoners is het netto resultaat dat het een kut flat is en dat dit type flat als geheel niet gewenst is.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, de juiste immigratie is wel nuttig. Denk aan kennismedewerkers die bij ASML gaan werken. Maar ook eventueel verplegers omdat we daar een tekort aan hebben (al zul je die wel een taalcursus moeten geven).quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:02 schreef Alpha0 het volgende:
Er is totaal geen verband tussen het aantal inwoners in een land en de welvaart per hoofd van de bevolking. Dus hoezo draagt immigratie bij aan welvaart?
Dat is inderdaad de correlatie waar ik het over heb. Helaas staat India er niet bij, maar je kan op je vingers natellen dat die wel groen zullen zijn. Hoe heet ook alweer dat Islamitische deel wat zich heeft afgescheiden van India… o ja… Pakistan…quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:27 schreef Tengano het volgende:
Zijn die rode stippen de moslim landen? Ik mis namelijk een legenda bij dit grafiekje![]()
Tot en met Pakistan klopt dat iig wel dat het moslims landen zijn.
Alle groene stippen zijn iig voornamelijk westerse landen zie ik.
[ afbeelding ]
Waarom zou iemand die voor ASML werkt uit het buitenland moeten komen? Waarom kan zo iemand niet uit Nederland komen?quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, de juiste immigratie is wel nuttig. Denk aan kennismedewerkers die bij ASML gaan werken. Maar ook eventueel verplegers omdat we daar een tekort aan hebben (al zul je die wel een taalcursus moeten geven).
Immigratie is wel degelijk een probleem. Zeker in een overbevolkt land als het onze. Los van alle andere problemen als stijgende criminaliteitscijfers en complete vervreemding in je eigen land / wijk / openbaar vervoer.quote:Immigratie an sich is dus niet het probleem. Wel bepaalde vormen waarbij we mensen binnenlaten die meer kosten dan opleveren, maar ook onze cultuurwaarden niet onderschrijven, enz.
Ja en Groenland zelf mis ik ook in dit staatjequote:Op donderdag 16 januari 2025 11:31 schreef VEM2012 het volgende:
Helaas staat India er niet bij, maar je kan op je vingers natellen dat die wel groen zullen zijn.
Lijkt me vrij duidelijk toch?quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:27 schreef Tengano het volgende:
Zijn die rode stippen de moslim landen? Ik mis namelijk een legenda bij dit grafiekje![]()
Tot en met Pakistan klopt dat iig wel dat het moslims landen zijn.
Alle groene stippen zijn iig voornamelijk westerse landen zie ik.
[ afbeelding ]
We hebben simpelweg een tekort aan de mensen die door ASML gehaald worden. Dat tekort moet ook gewoon aangetoond worden door ASML.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:31 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Waarom zou iemand die voor ASML werkt uit het buitenland moeten komen? Waarom kan zo iemand niet uit Nederland komen?
Zullen we eerst eens kijken waarom we een tekort hebben aan verplegers en dan pas immigratie daarvan overwegen?
[..]
Immigratie is wel degelijk een probleem. Zeker in een overbevolkt land als het onze. Los van alle andere problemen als stijgende criminaliteitscijfers en complete vervreemding in je eigen land / wijk / openbaar vervoer.
Goh, komen er ook veel Groenlanders naar Nederland? Heb je daar een onderbouwing van, want ik zie dat eigenlijk niet…quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja en Groenland zelf mis ik ook in dit staatje
Nou ik zie een nullijn in die grafiek, alles wat daaronder zit kost inderdaad geld. Maar daar staan dus ook drie groene stippen bij hoe jij dat uitlegt klopt dan niet helemaal. Vandaar dat ik vroeg wat het verschil was tussen die twee verschillende kleuren groen en rood.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:43 schreef Zoddie het volgende:
Lijkt me vrij duidelijk toch?
Alles wat rood is voegt niet toe aan de economie van het land. Kost Denemarken dus alleen maar geld.
Afrika kost daarbij het meeste.
Filipijnen kosten een klein beetje.
Immigratie uit groene landen leveren Denemarken het meeste op.
De grap is dat je bevolkingsgrootte geen noodzakelijke oplossing is voor tekorten in je land. Ook met meer inwoners kan je nog steeds tekorten hebben. Dus waarom tekorten met immigratie oplossen????????????????????quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We hebben simpelweg een tekort aan de mensen die door ASML gehaald worden. Dat tekort moet ook gewoon aangetoond worden door ASML.
Dat is een hele lastige en dure procedure. Dat is de voordeur.
Tegelijkertijd is de achterdeur gewoon een weggeslagen achterwand waar iedereen en zijn moer naar believen kan in wandelen en terugsturen lukt maar zelden.
Het tekort aan verplegers komt omdat er te weinig is geneukt, of in ieder geval daar te weinig kinderen van zijn gekomen. Waardoor we nu een te grote groep hebben die zorg nodig heeft en een te kleine groep die kan zorgen.
En wat ook niet helpt is dat we veel moeite hebben met ‘nee’ zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |