abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 januari 2025 @ 17:41:21 #101
319979 Fok-it
All is well
pi_216309986
Hoop users in dit topic die een enkeltje Moskou verdienen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216309991
quote:
9s.gif Op woensdag 15 januari 2025 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
''Who the fuck is Will?''
pi_216314927
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Of het donker is maakt voor die NAVO schepen die nu gestuurd zijn echt niet uit.
[..]
Wat stel je dan voor? Een haven platbombarderen?
We kunnen natuurlijk onmogelijk garanderen dat de Russen niet nogmaals een kabel of iets dergelijks saboteren en wij zij daar altijd op kunnen en zullen betrappen. Jij schreef dat spierballen tonen nu belangrijk is. Dus als je realistisch gezien beseft dat de daders kunnen en zullen ontsnappen of ongeïdentificeerd blijven, wat zie jij dan voor je bij het tonen van spierballen?

Een haven platbombarderen zou natuurlijk te gek voor woorden zijn, ik neem aan dat je dat niet serieus meent.
pi_216314951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 17:41 schreef Fok-it het volgende:
Hoop users in dit topic die een enkeltje Moskou verdienen
Ik zie weinig bijzonders voorbij komen, wie heb je in gedachten?
pi_216314992
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 17:25 schreef Managarm het volgende:

[..]
Dan geven we weer kapersbrieven uit, onze handen blijven schoon.
Heb het even opgezocht:

quote:
Een kaperbrief was een brief die door de overheid of koning werd geschreven, waarmee een schip dat die brieven aan boord had, het recht werd gegeven om schepen van vijandelijke mogendheden aan te vallen en leeg te roven. De kapitein die een dergelijke brief had verworven (en ook wel zijn schip), werd een kaper genoemd.

Hoewel kaperij in theorie een methode van economische oorlogvoering was, was het in de praktijk in veel gevallen niets meer dan door de overheid gesanctioneerde en/of gelegitimeerde piraterij.
Uit naam van de koning de boel ouderwets naar de haaien schieten, ik vind het wel wat hebben. _O-
  donderdag 16 januari 2025 @ 02:47:23 #106
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216315719
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oh, dus je vindt wél dat de NAVO het recht heeft om onze wateren te beschermen tegen sabotage?
Discussie voeren met die gasten is echt onmogelijk. Zie het Oorlog in Oekraïne topic.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 16 januari 2025 @ 07:30:47 #107
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216315994
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het probleem is dat al die schepen die spioneren en saboteren voor Rusland op papier niks met Rusland te maken hebben.
Kan Rusland ook niet gaan klagen als we er iets aan doen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 16 januari 2025 @ 08:07:46 #108
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216316156
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:59 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Houd toch op joh. Er is nog geen enkel bewijs dat Rusland de dader was. Riepen dezelfde mensen ook bij Nordstream :O

Beetje vingertje wijzen zonder bewijs en het dan op zelfverdediging gooien...
Dit inderdaad.

Maar goed, Rutte en de NAVO willen ons warm maken dat we 10% of meer aan defensie gaan uitgeven ten koste van pensioenen, ziekenzorg, educatie en dergelijke. Dan moet het volk bang gemaakt worden.

We komen ook gewoon nooit van Ruttemans af. ;(

En hij is nog steeds op rooftocht en wederom kunnen de zieken, de zwakkeren en de armen het ontgelden. Geld van de armen naar de steenrijken in de eeuwige bodemloze put die defensie heet.

Rusland als eeuwige boze man. Hoe origineel ook. Alsof je weer naar een James Bond film zit te kijken uit 1976. :')
  donderdag 16 januari 2025 @ 08:12:48 #109
pi_216316172
Lekker milieuonvriendelijk ook echt dat onze Oekrainse 'vrienden' en Amerikaanse 'vrienden' onze gaspijpleiding op hebben geblazen. Nordstream.

Dan vallen die paar kabeltjes nog reuze mee, voor zover daar dan de Russen achter zitten. Want met Nordstream bleek het officiele NOS-scenario ook vals te zijn. En Rutte is een geboren leugenaar dus die kunnen we beter met al zijn (toeslagen)affaires niet al te serieus nemen.
  donderdag 16 januari 2025 @ 08:22:28 #110
pi_216316214
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 17:06 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Rusland is niet al het kwaad in dit conflict. Ze zijn de agressor en zijn de invasie begonnen, maar als we gaan doen alsof dit hét kwaad is, dan betekent dat ook dat het niet kwaadaardig is dat Oekraiëne niets doet tegen de nazi's in eigen land.

Deze oorlog is geen duiveltjes vs engeltjes.
Als je zelfs niks doet tegen een neo-nazi probleem in je eigen land na oorlogsescalatie, dan ben je ook kwaadaardig.

Ik steun alle burgers in dit conflict, maar ik sta zeker niet aan de kant van 1 van de landen.
LeftLaser, een linkse Nederlandse beweging, heeft al eens de hypocrisie aangetoond van een Oekraiens centrum in Rotterdam onder auspicien van GroenLinks waar Oekrainse neo-nazi's zouden worden uitgenodigd.

Stefan Bandera, een massa-moordenaar en openlijk nazi en collaborateur met de Duitse SS-ers in de tweede wereldoorlog wordt nu geëerd overal in Oekraine en er worden zelfs straatnamen naar hem vernoemd.

In Canada ging Trudeau voor schut door het uitnodigen van een Oekrainse nazi in het Canadese parlement waar hij van onder meer Trudeau en Zelensky een staande ovatie kreeg.

Er is een enorm nazi probleem in Oekraine (en hiermee ook in de EU) en in plaats van hier actie tegen te ondernemen worden Oekrainse nazi's in het zonnetje gezet en ontvangen zij alle hulp en steun vanuit de EU en VS (alhoewel die laatstgenoemde hulp wellicht opdroogt met Trump aan het stuur, hopelijk houdt Trump woord, dat is inderdaad nog maar afwachten. Echt betrouwbaar is Trump helaas niet). Bandera aanhangers voorzien van wapens, dat kan alleen maar goed gaan natuurlijk.
En hoeveel van die Bandera-aanhangers zitten ondertussen in de EU eigenlijk al dan niet bewapend?
  donderdag 16 januari 2025 @ 08:37:28 #111
pi_216316627
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja op sterven na dood joh
Dat niet. Maar er is genoeg reden tot zorg.
pi_216316655
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2025 08:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
LeftLaser, een linkse Nederlandse beweging, heeft al eens de hypocrisie aangetoond van een Oekraiens centrum in Rotterdam onder auspicien van GroenLinks waar Oekrainse neo-nazi's zouden worden uitgenodigd.

Stefan Bandera, een massa-moordenaar en openlijk nazi en collaborateur met de Duitse SS-ers in de tweede wereldoorlog wordt nu geëerd overal in Oekraine en er worden zelfs straatnamen naar hem vernoemd.

In Canada ging Trudeau voor schut door het uitnodigen van een Oekrainse nazi in het Canadese parlement waar hij van onder meer Trudeau en Zelensky een staande ovatie kreeg.

Er is een enorm nazi probleem in Oekraine (en hiermee ook in de EU) en in plaats van hier actie tegen te ondernemen worden Oekrainse nazi's in het zonnetje gezet en ontvangen zij alle hulp en steun vanuit de EU en VS (alhoewel die laatstgenoemde hulp wellicht opdroogt met Trump aan het stuur, hopelijk houdt Trump woord, dat is inderdaad nog maar afwachten. Echt betrouwbaar is Trump helaas niet). Bandera aanhangers voorzien van wapens, dat kan alleen maar goed gaan natuurlijk.
En hoeveel van die Bandera-aanhangers zitten ondertussen in de EU eigenlijk al dan niet bewapend?
Er stond helemaal niemand voorschut. Jij doet alsof zaken universeel kwaadaardig of goed zijn. Terwijl het mij geen reet uitmaakt of het nazisme nu wel of niet groot is in Oekraïne. Het is zaak dat Rusland niet teveel invloed krijgt in onze achtertuin. Dat is wat relevant is.
pi_216316689
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2025 08:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Voorbeeldje van deze vriendelijke natie.
Dat er onder de Oekrainers nazi's zitten is inmiddels wel algemeen bekend dacht ik, maar dat geldt evenzeer voor de andere kant. Die lui van Wagner zijn ook gewoon nazi's, brengen openlijk de Hitlergroet en hebben SS tattoos of swastika's. Het is allemaal een pot nat in dat deel van Europa.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 16 januari 2025 @ 09:29:05 #115
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216316722
Verder slecht idee om proactief de escalatie op te zoeken.
Onderhandelen over vrede en de zorg van serieus nemen. dat is het enige dat leidt tot echte veiligheid voor beide partijen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 16 januari 2025 @ 09:33:02 #116
pi_216316778
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 09:26 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat er onder de Oekrainers nazi's zitten is inmiddels wel algemeen bekend dacht ik, maar dat geldt evenzeer voor de andere kant. Die lui van Wagner zijn ook gewoon nazi's, brengen openlijk de Hitlergroet en hebben SS tattoos of swastika's. Het is allemaal een pot nat in dat deel van Europa.
Het klopt dat Rusland ook een nazi-probleem heeft, zoals zoveel landen. Alleen ontvangen zij geen miljarden van ons, zit niet een groot deel van Rusland in de EU (al dan niet met wapens) en steunen wij Rusland dus niet militair.

Helaas is het nazi-probleem groter dan alleen Oekraine, dat ben ik zeker met je eens. Ja, Rusland heeft - helaas - ook nazi's,
pi_216316788
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:29 schreef Mr.Crow het volgende:

[..]
En dat noemde ik eenzijdig.

Gaan we dit gesprek herhalen ofzo?
Totdat je het begrijpt is dat misschien wel nodig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216319619
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Totdat je het begrijpt is dat misschien wel nodig.
Aangezien dit je eerste, en vooralsnog enige post in dit topic is, heb ik wat moeite deze geringe bijdrage op waarde te schatten, maar daar kun en ga je mij vast bij helpen.

Wat moet ik begrijpen?
pi_216319700
Misschien dat we, om toch wat daadkracht en spierballen te tonen, maximaal kunnen inzetten op het opsporen en berechten van de daders verantwoordelijk voor de aanslag op Nord Stream 1 en 2. Dat zou goed kunnen afschrikken. Want het is natuurlijk dieptriest dat we de terroristen verantwoordelijk voor deze aanslag, met als gevolg het grootste gaslek uit de wereldgeschiedenis, nog steeds niet hebben gepakt.
pi_216325477
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:08 schreef Mr.Crow het volgende:
Misschien dat we, om toch wat daadkracht en spierballen te tonen, maximaal kunnen inzetten op het opsporen en berechten van de daders verantwoordelijk voor de aanslag op Nord Stream 1 en 2. Dat zou goed kunnen afschrikken. Want het is natuurlijk dieptriest dat we de terroristen verantwoordelijk voor deze aanslag, met als gevolg het grootste gaslek uit de wereldgeschiedenis, nog steeds niet hebben gepakt.
Grote kans dat de NAVO dan zichzelf of haar aanstaande lid moet aanvallen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_216328029
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:59 schreef Mr.Crow het volgende:

[..]
Aangezien dit je eerste, en vooralsnog enige post in dit topic is, heb ik wat moeite deze geringe bijdrage op waarde te schatten, maar daar kun en ga je mij vast bij helpen.

Wat moet ik begrijpen?
Wat de Frisse Prins verteld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216328188
quote:
Je bedoelt een lintje geven? Scheelt weer een Russisch chantagemiddel.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 09:51:13 #123
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216328322
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 00:20 schreef Mr.Crow het volgende:

[..]
Hoe is mijn ervaring hier relevant voor dit gesprek?

En ja, dat zeg ik. Wat zie jij als 'spierballen te tonen en duidelijk een grens te trekken'? Wat dat is makkelijk gezegd maar zijn verder loze woorden zonder concrete voorbeelden. Stel Rusland sloopt weer een kabel, wat nu?
Ideaal zou zijn, als technologisch mogelijk: Bij detectie van over de zeebodem slepende ankers (die vaak al 10-tallen minuten vóór de daadwerkelijke kabelbreuk uitgelaten worden) in internationale wateren een subaquatische drone sturen die m.b.v. een laser de ankerketting doorsnijdt. Plausible deniability voor de landen die het uitvoeren, en het wordt een stuk minder aantrekkelijk voor schippers om dit soort opdrachten van het Kremlin uit te voeren. Maar goed, dat zal wel onuitvoerbaar zijn.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 10:08:16 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216328449
klinkt wel echt heel cool allemaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 10:13:09 #125
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216328472
quote:
We hebben die pijpen helemaal niet meer nodig dus dat geeft je tijd om je druk te maken over andere zaken! ;)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')