quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
''Who the fuck is Will?''
We kunnen natuurlijk onmogelijk garanderen dat de Russen niet nogmaals een kabel of iets dergelijks saboteren en wij zij daar altijd op kunnen en zullen betrappen. Jij schreef dat spierballen tonen nu belangrijk is. Dus als je realistisch gezien beseft dat de daders kunnen en zullen ontsnappen of ongeïdentificeerd blijven, wat zie jij dan voor je bij het tonen van spierballen?quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Of het donker is maakt voor die NAVO schepen die nu gestuurd zijn echt niet uit.
[..]
Wat stel je dan voor? Een haven platbombarderen?
Ik zie weinig bijzonders voorbij komen, wie heb je in gedachten?quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:41 schreef Fok-it het volgende:
Hoop users in dit topic die een enkeltje Moskou verdienen
Heb het even opgezocht:quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:25 schreef Managarm het volgende:
[..]
Dan geven we weer kapersbrieven uit, onze handen blijven schoon.
Uit naam van de koning de boel ouderwets naar de haaien schieten, ik vind het wel wat hebben.quote:Een kaperbrief was een brief die door de overheid of koning werd geschreven, waarmee een schip dat die brieven aan boord had, het recht werd gegeven om schepen van vijandelijke mogendheden aan te vallen en leeg te roven. De kapitein die een dergelijke brief had verworven (en ook wel zijn schip), werd een kaper genoemd.
Hoewel kaperij in theorie een methode van economische oorlogvoering was, was het in de praktijk in veel gevallen niets meer dan door de overheid gesanctioneerde en/of gelegitimeerde piraterij.
Discussie voeren met die gasten is echt onmogelijk. Zie het Oorlog in Oekraïne topic.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, dus je vindt wél dat de NAVO het recht heeft om onze wateren te beschermen tegen sabotage?
Kan Rusland ook niet gaan klagen als we er iets aan doenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het probleem is dat al die schepen die spioneren en saboteren voor Rusland op papier niks met Rusland te maken hebben.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:59 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Houd toch op joh. Er is nog geen enkel bewijs dat Rusland de dader was. Riepen dezelfde mensen ook bij Nordstream
Beetje vingertje wijzen zonder bewijs en het dan op zelfverdediging gooien...
LeftLaser, een linkse Nederlandse beweging, heeft al eens de hypocrisie aangetoond van een Oekraiens centrum in Rotterdam onder auspicien van GroenLinks waar Oekrainse neo-nazi's zouden worden uitgenodigd.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Rusland is niet al het kwaad in dit conflict. Ze zijn de agressor en zijn de invasie begonnen, maar als we gaan doen alsof dit hét kwaad is, dan betekent dat ook dat het niet kwaadaardig is dat Oekraiëne niets doet tegen de nazi's in eigen land.
Deze oorlog is geen duiveltjes vs engeltjes.
Als je zelfs niks doet tegen een neo-nazi probleem in je eigen land na oorlogsescalatie, dan ben je ook kwaadaardig.
Ik steun alle burgers in dit conflict, maar ik sta zeker niet aan de kant van 1 van de landen.
Dat niet. Maar er is genoeg reden tot zorg.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja op sterven na dood joh
Er stond helemaal niemand voorschut. Jij doet alsof zaken universeel kwaadaardig of goed zijn. Terwijl het mij geen reet uitmaakt of het nazisme nu wel of niet groot is in Oekraïne. Het is zaak dat Rusland niet teveel invloed krijgt in onze achtertuin. Dat is wat relevant is.quote:Op donderdag 16 januari 2025 08:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
LeftLaser, een linkse Nederlandse beweging, heeft al eens de hypocrisie aangetoond van een Oekraiens centrum in Rotterdam onder auspicien van GroenLinks waar Oekrainse neo-nazi's zouden worden uitgenodigd.
Stefan Bandera, een massa-moordenaar en openlijk nazi en collaborateur met de Duitse SS-ers in de tweede wereldoorlog wordt nu geëerd overal in Oekraine en er worden zelfs straatnamen naar hem vernoemd.
In Canada ging Trudeau voor schut door het uitnodigen van een Oekrainse nazi in het Canadese parlement waar hij van onder meer Trudeau en Zelensky een staande ovatie kreeg.
Er is een enorm nazi probleem in Oekraine (en hiermee ook in de EU) en in plaats van hier actie tegen te ondernemen worden Oekrainse nazi's in het zonnetje gezet en ontvangen zij alle hulp en steun vanuit de EU en VS (alhoewel die laatstgenoemde hulp wellicht opdroogt met Trump aan het stuur, hopelijk houdt Trump woord, dat is inderdaad nog maar afwachten. Echt betrouwbaar is Trump helaas niet). Bandera aanhangers voorzien van wapens, dat kan alleen maar goed gaan natuurlijk.
En hoeveel van die Bandera-aanhangers zitten ondertussen in de EU eigenlijk al dan niet bewapend?
Dat er onder de Oekrainers nazi's zitten is inmiddels wel algemeen bekend dacht ik, maar dat geldt evenzeer voor de andere kant. Die lui van Wagner zijn ook gewoon nazi's, brengen openlijk de Hitlergroet en hebben SS tattoos of swastika's. Het is allemaal een pot nat in dat deel van Europa.quote:Op donderdag 16 januari 2025 08:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Voorbeeldje van deze vriendelijke natie.
Het klopt dat Rusland ook een nazi-probleem heeft, zoals zoveel landen. Alleen ontvangen zij geen miljarden van ons, zit niet een groot deel van Rusland in de EU (al dan niet met wapens) en steunen wij Rusland dus niet militair.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat er onder de Oekrainers nazi's zitten is inmiddels wel algemeen bekend dacht ik, maar dat geldt evenzeer voor de andere kant. Die lui van Wagner zijn ook gewoon nazi's, brengen openlijk de Hitlergroet en hebben SS tattoos of swastika's. Het is allemaal een pot nat in dat deel van Europa.
Totdat je het begrijpt is dat misschien wel nodig.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:29 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
En dat noemde ik eenzijdig.
Gaan we dit gesprek herhalen ofzo?
Aangezien dit je eerste, en vooralsnog enige post in dit topic is, heb ik wat moeite deze geringe bijdrage op waarde te schatten, maar daar kun en ga je mij vast bij helpen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Totdat je het begrijpt is dat misschien wel nodig.
Grote kans dat de NAVO dan zichzelf of haar aanstaande lid moet aanvallen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:08 schreef Mr.Crow het volgende:
Misschien dat we, om toch wat daadkracht en spierballen te tonen, maximaal kunnen inzetten op het opsporen en berechten van de daders verantwoordelijk voor de aanslag op Nord Stream 1 en 2. Dat zou goed kunnen afschrikken. Want het is natuurlijk dieptriest dat we de terroristen verantwoordelijk voor deze aanslag, met als gevolg het grootste gaslek uit de wereldgeschiedenis, nog steeds niet hebben gepakt.
Wat de Frisse Prins verteld.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:59 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Aangezien dit je eerste, en vooralsnog enige post in dit topic is, heb ik wat moeite deze geringe bijdrage op waarde te schatten, maar daar kun en ga je mij vast bij helpen.
Wat moet ik begrijpen?
Je bedoelt een lintje geven? Scheelt weer een Russisch chantagemiddel.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:08 schreef Mr.Crow het volgende:
Misschien dat we, om toch wat daadkracht en spierballen te tonen, maximaal kunnen inzetten op het opsporen en berechten van de daders verantwoordelijk voor de aanslag op Nord Stream 1 en 2. Dat zou goed kunnen afschrikken. Want het is natuurlijk dieptriest dat we de terroristen verantwoordelijk voor deze aanslag, met als gevolg het grootste gaslek uit de wereldgeschiedenis, nog steeds niet hebben gepakt.
Ideaal zou zijn, als technologisch mogelijk: Bij detectie van over de zeebodem slepende ankers (die vaak al 10-tallen minuten vóór de daadwerkelijke kabelbreuk uitgelaten worden) in internationale wateren een subaquatische drone sturen die m.b.v. een laser de ankerketting doorsnijdt. Plausible deniability voor de landen die het uitvoeren, en het wordt een stuk minder aantrekkelijk voor schippers om dit soort opdrachten van het Kremlin uit te voeren. Maar goed, dat zal wel onuitvoerbaar zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2025 00:20 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Hoe is mijn ervaring hier relevant voor dit gesprek?
En ja, dat zeg ik. Wat zie jij als 'spierballen te tonen en duidelijk een grens te trekken'? Wat dat is makkelijk gezegd maar zijn verder loze woorden zonder concrete voorbeelden. Stel Rusland sloopt weer een kabel, wat nu?
We hebben die pijpen helemaal niet meer nodig dus dat geeft je tijd om je druk te maken over andere zaken!quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:08 schreef Mr.Crow het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |